Εορτολόγιο: 15/7 Ιουλίττα και Κήρυκος, Μάρτυρες *... 04:15 - 15/7/2025
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος

  • Γενικά Θέματα
  • Ο Σύνδεσμός μας
  • πατήρ Μάξιμος
  • Αντιαιρετικά
  • Εσχατολογικά
  • Εκδόσεις
  • Φωτό & Βίντεο

Επικαιρότητα

  • Άγιο και Μεγάλο Σάββατο - Η Ταφή του Κυρίου
  • Αγία και Μεγάλη Παρασκευή
  • Αγία και Μεγάλη Πέμπτη
  • Αγία και Μεγάλη Τετάρτη
  • Αγία και Μεγάλη Τρίτη
  • Αγία και Μεγάλη Δευτέρα
  • Κυριακή των Βαϊων
  • Η Ανάστασις του Λαζάρου
  • Ε’ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
  • Σάββατον Ε’ Εβδομάδος των Νηστειών - Του Ακαθίστου Ύμνου
  • Δ’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
  • Δ’ Χαιρετισμοί
  • Γ’ Κυριακή των Νηστειών - Της Σταυροπροσκυνήσεως
  • Γ’ Χαιρετισμοί
  • Β’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά
  • Β’ Χαιρετισμοί
  • Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας
  • Το διά Κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
  • Α’ Χαιρετισμοί
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Κυριακή της Τυρινής (Η Έξοδος των Πρωτοπλάστων από τον Παράδεισον)
  • Κυριακή της Απόκρεω
  • Ψυχοσάββατο
  • Τι είναι το Τριώδιον;
  • Κυριακή του Ασώτου
  • Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - Αρχή Τριωδίου
  • Κυριακή προ της Γεννήσεως του Χριστού
  • Κυριακή των Αγίων Προπατόρων
  • Σύναξις Αγιορειτών Πατέρων
  • Το Άγιον Πνεύμα
  • Μνήμη της Αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου
  • Η Σύναξις των Αγιορειτών Πατέρων

Ενότητες

  • Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Βίος, Διδαχές, Προφητείες
  • Άγιον Όρος - Το Περιβόλι της Παναγίας
  • Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης
  • Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
  • Απόκριες - Καρναβάλια
  • Αποκρυφισμός και Μαγεία
  • Βίοι Μεγάλων Αγίων
  • Εθνικά-Ιστορικά θέματα
  • Είπε Γέρων...
  • Εκκλησιαστικά
  • Επιστήμη και Θρησκεία
  • Η Εθνεγερσία του 1821
  • Θαύματα και Σημεία
  • Κινητές Εορτές του Ενιαυτού
  • Κοινωνικά
  • Κόντογλου Φώτης
  • Λειτουργικά και Ερμηνευτικά
  • Μεγάλοι Έλληνες Ευεργέτες
  • Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
  • Ο Γέρων Βησσαρίων
  • Ο Κλήρος στην Εθνεγερσία του 1821
  • Οι Αθάνατοι Ήρωες του 1821
  • Οι Ιεροί Κανόνες
  • Ομοφυλοφιλία - Αρσενοκοιτία
  • Παιδεία
  • Πολιτική και Πολιτικοί
  • Το Αναγνωστικό της Ε΄ Δημοτικού
  • Το βλάσφημο και αισχρό έργο Corpus Christi
  • Το Έπος του ΄40
Βυζαντινή Μουσική

Φωτό & Βίντεο






Δείτε περισσότερο υλικό »

Δημοφιλή Άρθρα

  • Σύντομο Βιογραφικό π. Μαξίμου
  • Ας Μετανοήσουμε ΟΛΟΙ, γιατί ΣΥΝΤΟΜΑ θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Κ.Η.Ι. Χριστού!
  • Αγαπητοί μας φίλοι! Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου μας
  • Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
  • Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Τι εορτάζουμε καθημερινά.
  • Εικόνες και videos
  • Ο Προφήτης Δανιήλ αποκαλύπτει το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία
  • Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις - Διακοπή κοινωνίας πατρός Μαξίμου (Κυριακή Ορθοδοξίας 2011)
  • Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983,2013
  • Διάφορες Δραστηριότητες

Εορτολόγιο (νέο ημ.)

15/7 Ιουλίττα και Κήρυκος, Μάρτυρες *


ΑΓΙΟΙ ΙΟΥΛΙΤΤΑ ΚΑΙ ΚΗΡΥΚΟΣ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ      ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Η Αγία Ιουλίτα, έζησε κατά την εποχή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Καταγόταν από το Ικόνιο της Μικράς Ασίας. Επειδή όμως τότε κυριαρχούσε ο διωγμός κατά των χριστιανών, πήρε το γιο της τον Κήρυκο και πήγε στην Σελεύκεια και στην συνέχεια στην Ταρσό.Στην Ταρσό συνελήφθη από τον ηγεμόνα, τον Αλέξανδρο, ο οποίος την υπέβαλε σε φρικτά βασανιστήρια μπροστά στο παιδί της. Στην συνέχεια προσπάθησε να φέρει με το μέρος του τον μικρό. Το παιδάκι όμως δεν δεχόταν και μάλιστα αφού επικαλέστηκε το όνομα του Χριστού, έδωσε μία δυνατή κλωτσιά στην κοιλιά του ηγεμόνα.   Αυτός εξοργίστηκε τόσο πού το πέταξε από τα σκαλιά σπάζοντας το κρανίο του μικρού Κήρυκου. Μ’ αυτόν τον τρόπο έλαβε το στεφάνι του μαρτυρίου ο μικρ...
Περισσότερα »

Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)

2/7 Κατάθεσις Τιμίας Εσθήτος Θεοτόκου *


ΚΑΤΑΘΕΣΙΣ ΤΙΜΙΑΣ ΕΣΘΗΤΟΣ ΥΠΕΡΑΓΙΑΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ        ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Στο ναό των Βλαχερνών, που είχε κτίσει η βασίλισσα Πουλχερία, κόρη του αυτοκράτορα Αρκαδίου και σύζυγος του αυτοκράτορα Μαρκιανού (451 - 457 μ.Χ.), είχαν κατατεθεί τα σπάργανα (εντάφια) της Θεοτόκου, τα όποια είχαν σταλεί από τον Πατριάρχη Ιεροσολύμων Ιουβενάλιο. Όταν δε ήταν αυτοκράτορας ο Λέων Α’ ο Θράξ (457 - 474 μ.Χ.), οι πατρίκιοι Γάλβιος και Κάνδιδος έφεραν από τα Ιεροσόλυμα και την Τίμια Εσθήτα της Υπεραγίας Θεοτόκου. Ο Λέων την παρέλαβε και την κατέθεσε στο ναό των Βλαχερνών, μέσα σε χρυσή λάρνακα.Η Εσθήτα αυτή υπήρχε μέσα στο ναό των Βλαχερνών μέχρι το έτος 820 μ.Χ. Αλλά ο ναός αυτός το 1070 μ.Χ. κάηκε και κατόπιν, αφού ανοικοδομήθηκε, από απροσεξία ξανακάηκε στις 19 Ιανουαρίου του 1434...
Περισσότερα »

Newsletter

Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας

Κυριακή του Τυφλού

Κυριακή, 25 Μαΐου 2025 - 8665 εμφανίσεις άρθρου

H ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΟΥ ΤΥΦΛΟΥ
KAI TA ΣΠΟΥΔΑΙΑ ΝΟΗΜΑΤΑ ΤΗΣ

 

 

 

 



Το Ευαγγέλιο της Κυριακής του Τυφλού, αποτελεί μία αδιάψευστη απόδειξη ότι ο Χριστός δεν ήταν μόνο τέλειος άνθρωπος αλλά και τέλειος Θεός.

Όπως διαβάζουμε στο Κατά Ιωάννη Ευαγγέλιο (θ΄, 1-38), ο Χριστός, περνώντας μέσα από την Ιερουσαλήμ, συναντάει έναν εκ γενετής τυφλό.
Ο Κύριος, έκανε πυλό, αφού έφτυσε στο χώμα, του άλειψε τα μάτια και τον έστειλε στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ.
Ο τρόπος αυτός θεραπείας, μας υπενθυμίζει τον τρόπο που ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο, πλάθοντάς τον.

 

Ο Θεός στην Παλαιά Διαθήκη, πλάθει τον άνθρωπο από χώμα, τώρα ο Χριστός, πλάθει τα μάτια του εκ γενετής τυφλού πάλι από χώμα.
Ο ίδιος Θεός! Δοκιμάζει την πίστη του τυφλού και τον στέλνει στην κολυμβήθρα του Σιλωάμ.
Σέβεται την ελευθερία του ανθρώπου, και ζητάει τη δική του εκούσια και ελεύθερη συμμετοχή του στο θαύμα.
Ο τυφλός όμως με πίστη, υπακούει στην εντολή του Θεού, πηγαίνει και πλένεται και επιστρέφει βλέποντας.

Όμως, η ζωή του θεραπευμένου τυφλού, δε έγινε ευκολότερη.
Γίνεται στόχος της κακίας και του μίσους των Φαρισαίων, των ανθρώπων εκείνων που με ζήλο πίστευαν στο Θεό και στην τήρηση του Νόμου Του.
Ανακρίνουν τον τυφλό κι αντί να πιστέψουν κι εκείνοι βλέποντας ζωντανό το θαύμα μπροστά τους, κλείνουν τα μάτια της ψυχής τους. Ο θρησκευτικός φανατισμός τους, όχι μόνο τους κλείνει τα μάτια της ψυχής και εξαφανίζει από την ψυχή τους τη διάκριση αλλά τους απομακρύνει τελικά και από το Θεό.


Οι γονείς του τυφλού, φοβούνται να ομολογήσουν το θαύμα που έγινε στο παιδί τους που γεννήθηκε τυφλό, για να μην γίνουν αποσυνάγωγοι.
Τόση ήταν η πίστη τους και η χαρά τους, που απέκρυψαν αποφεύγοντας με μαεστρία να ομολογήσουν ένα αληθινό γεγονός.
«Έχει ηλικία, αυτόν να ρωτήσετε»!

 

Ίσως ο Χριστός να τους χάλασε τα σχέδια, αφού ο εκ γενετής τυφλός γιος τους ζητιάνευε.
Ίσως τους χάλασε την ησυχία τους αφού έπρεπε να παρουσιαστούν στη Συναγωγή και να ανακριθούν με τον κίνδυνο να γίνουν αποσυνάγωγοι.


Κι εμείς οι χριστιανοί που ευεργετούμαστε καθημερινά από το Θεό, ντρεπόμαστε ή φοβόμαστε να ομολογήσουμε το Θεό από την ολιγοπιστία μας. Βάζουμε τα συμφέροντά μας πάνω από το Θεό, πιστεύοντας ενδόμυχα πως Εκείνος θα μας καταλάβει!


Εκείνος θα μας καταλάβει αλλά θα δει και την πίστη μας και τις προτεραιότητες που έχουμε βάλλει στη ζωή μας.
Θα δει ποιους θεούς έχουμε βάλλει στη θέση Του και με το δικό του τρόπο δε θα πάψει να μας υπενθυμίζει πως Εκείνος είναι το φως του κόσμου.

Ο τυφλός, τελικά δε θεράπευσε μόνο τα μάτια του σώματός του αλλά και της ψυχής του. Αναγνωρίζει και προσκυνεί τη θεότητα του Ιησού και δε διστάζει να το ομολογήσει στους θρησκευτικούς άρχοντες με θάρρος που θα το ζήλευαν πολλοί από μας.


Δεν αρκεί μόνο η πίστη, χρειάζεται και η ομολογία πίστεως για να γίνουμε γνήσια παιδιά του Ιησού. Όταν ομολογήσουμε το Χριστό μπροστά στους ανθρώπους, θα μας ομολογήσει και Εκείνος μπροστά στον Πατέρα Του, μας έχει υποσχεθεί ο Κύριος.

 

Το πιο αξιοσημείωτο και αξιοπρόσεκτο, όμως σημείο, της Ευαγγελικής Περικοπής βρίσκεται στους στίχους 34-35: "ἀπεκρίθησαν καὶ εἶπον αὐτῷ· ἐν ἁμαρτίαις σὺ ἐγεννήθης ὅλος, καὶ σὺ διδάσκεις ἡμᾶς; καὶ ἐξέβαλον αὐτὸν ἔξω. ῎Ηκουσεν ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι ἐξέβαλον αὐτὸν ἔξω, καὶ εὑρὼν αὐτὸν εἶπεν αὐτῷ· σὺ πιστεύεις εἰς τὸν υἱὸν τοῦ Θεοῦ;" 
Εδώ παρατηρούμε, ότι ο ίδιος ο Χριστός πήγε και βρήκε τον πρώην τυφλό, πότε; Ὅταν οι Γραμματείς και Φαρισαίοι, η Συναγωγή δηλαδή των Ιουδαίων, "ἐξέβαλον αὐτόν ἔξω"!  

Με άλλα λόγια, η τότε "άρχουσα" εκκλησία, αποκήρυξε τον πρώην τυφλό, επειδή δεν έλεγε αυτά που ήθελαν να ακούσουν οι ιερείς και επειδή δεν συμβάδιζε με τις διδασκαλίες και τα πιστεύω τους, που ήταν διαφορετικά από την Πίστη που ζητούσε ο Ένας αληθινός Θεός. Τον έδιωξε δηλαδή, από μέλος της.
Τότε λοιπόν, πήγε και τον βρήκε ο ίδιος ο Χριστός και του ζήτησε την ομολογία του!


Γιατί άραγε; 

Γιατί ο Χριστός δεν πλησίασε νωρίτερα τον Τυφλό, όταν ήταν μόνος του, ή και στην Συναγωγή με τους Γραμματείς και Φαρισαίους της, για να υπερασπιστεί τον τυφλό που ο ίδιος θεράπευσε, παρά μόνον περίμενε η Συναγωγή να  διώξει τον τυφλό, να τον βάλει και επίσημα στο "περιθώριο" και τότε μόνον τον πλησίασε, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο, ότι τον αναγνώριζει και τον δέχεται ο ίδιος, παρόλο που η Συναγωγή τον έδιωξε και τον αποκήρυξε!!!

 

Μήπως λοιπόν, θα έπρεπε κι εμείς να διδαχθούμε από την πράξη αυτή του Κυρίου μας και να εννοήσουμε επιτέλους, ότι το θέλημα που πρέπει να πράττουμε στην ζωή μας και να έχουμε πάντοτε οδηγό, είναι  το θέλημα του Θεού και μόνον! 


Μήπως η μόνη διδασκαλία που πρέπει να ακολουθούμε είναι η διδασκαλία του Χριστού και η ΑΛΗΘΕΙΑ Του και μόνον; Έστω κι αν αυτό σημαίνει, ότι υπάρχει περίπτωση να έρθουμε σε κάποια σύγκρουση με το εκάστοτε εκκλησιαστικό κατεστημένο, που όμως έχει ξεφύγει από την διδασκαλία του Χριστού και ούτε που το έχει καταλάβει! Σαν τους Γραμματείς και Φαρισαίους, δηλαδή, της Συναγωγής που διαβάσαμε σήμερα...

 

Για όσους νομίζουν, ότι όλα αυτά είναι υπερβολές, πριν κρίνουν ας ξαναδιαβάσουν την σημερινή περικοπή στο κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο, το θ΄Κεφάλαιον.

 

Ο νοών, νοείτω...

 

  


 

Απολυτίκιον. Ήχος πλ. α’.
Τον συνάναρχον Λόγον Πατρί και Πνεύματι, τον εκ Παρθένου τεχθέντα εις σωτηρία ημών, ανυμνήσωμεν πιστοί και προσκυνήσωμεν· ότι ηυδόκησε σαρκί, ανελθείν εν τω Σταυρώ, και θάνατον υπομείναι, και εγείραι τους τεθνεώτας, εν τη ενδόξω Αναστάσει αυτού.

 

Κοντάκιον.
Ήχος δ’. Επεφάνης σήμερον.
Της ψυχής τα όμματα πεπηρωμένος, σοι Χριστέ προσέρχομαι, ως ο τυφλός εκ γενετής, εν μετανοία κραυγάζων σοι· Συ των εν σκότει το φως το υπέρλαμπρον.

 
Μεγαλυνάριον.
Ήνοιξας Σωτήρ μου τους οφθαλμούς, του τυφλού εκ μήτρας, ως φιλάνθρωπος πλαστουργός, του πηλού τη χρήσει, και Σιλωάμ τη νίψει· διό σε ωμολόγει, Θεόν και Κύριον.

Επιστροφή στην αρχή ↑
επισκέψεις από 24/8/2005
Γενικά Θέματα | Ο Σύνδεσμός μας | πατήρ Μάξιμος | Αντιαιρετικά | Εσχατολογικά | Το περιοδικό μας | Εκδόσεις | Φωτό & Βίντεο | Επικοινωνία
Άγιος Κοσμάς Ο Αιτωλός - Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος © 2011 Δημιουργία & Φιλοξενία WEXGroupTM