Εορτολόγιο: 1/7 Κοσμάς και Δαμιανός, Άγιοι Ανάργυροι *... 00:20 - 1/7/2025
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος

  • Γενικά Θέματα
  • Ο Σύνδεσμός μας
  • πατήρ Μάξιμος
  • Αντιαιρετικά
  • Εσχατολογικά
  • Εκδόσεις
  • Φωτό & Βίντεο

Κινητές Εορτές του Ενιαυτού

  • Άγιο και Μεγάλο Σάββατο - Η Ταφή του Κυρίου
  • Αγία και Μεγάλη Παρασκευή
  • Αγία και Μεγάλη Πέμπτη
  • Αγία και Μεγάλη Τετάρτη
  • Αγία και Μεγάλη Τρίτη
  • Αγία και Μεγάλη Δευτέρα
  • Κυριακή των Βαϊων
  • Η Ανάστασις του Λαζάρου
  • Ε’ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
  • Σάββατον Ε’ Εβδομάδος των Νηστειών - Του Ακαθίστου Ύμνου
  • Δ’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
  • Δ’ Χαιρετισμοί
  • Γ’ Κυριακή των Νηστειών - Της Σταυροπροσκυνήσεως
  • Γ’ Χαιρετισμοί
  • Β’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά
  • Β’ Χαιρετισμοί
  • Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας
  • Το διά Κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
  • Α’ Χαιρετισμοί
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Κυριακή της Τυρινής (Η Έξοδος των Πρωτοπλάστων από τον Παράδεισον)
  • Κυριακή της Απόκρεω
  • Ψυχοσάββατο
  • Τι είναι το Τριώδιον;
  • Κυριακή του Ασώτου
  • Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - Αρχή Τριωδίου
  • Κυριακή προ της Γεννήσεως του Χριστού
  • Κυριακή των Αγίων Προπατόρων
  • Σύναξις Αγιορειτών Πατέρων
  • Το Άγιον Πνεύμα
  • Μνήμη της Αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου
  • Η Σύναξις των Αγιορειτών Πατέρων

Ενότητες

  • Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Βίος, Διδαχές, Προφητείες
  • Άγιον Όρος - Το Περιβόλι της Παναγίας
  • Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης
  • Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
  • Απόκριες - Καρναβάλια
  • Αποκρυφισμός και Μαγεία
  • Βίοι Μεγάλων Αγίων
  • Εθνικά-Ιστορικά θέματα
  • Είπε Γέρων...
  • Εκκλησιαστικά
  • Επιστήμη και Θρησκεία
  • Η Εθνεγερσία του 1821
  • Θαύματα και Σημεία
  • Κινητές Εορτές του Ενιαυτού
  • Κοινωνικά
  • Κόντογλου Φώτης
  • Λειτουργικά και Ερμηνευτικά
  • Μεγάλοι Έλληνες Ευεργέτες
  • Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
  • Ο Γέρων Βησσαρίων
  • Ο Κλήρος στην Εθνεγερσία του 1821
  • Οι Αθάνατοι Ήρωες του 1821
  • Οι Ιεροί Κανόνες
  • Ομοφυλοφιλία - Αρσενοκοιτία
  • Παιδεία
  • Πολιτική και Πολιτικοί
  • Το Αναγνωστικό της Ε΄ Δημοτικού
  • Το βλάσφημο και αισχρό έργο Corpus Christi
  • Το Έπος του ΄40
Βυζαντινή Μουσική

Φωτό & Βίντεο






Δείτε περισσότερο υλικό »

Δημοφιλή Άρθρα

  • Σύντομο Βιογραφικό π. Μαξίμου
  • Ας Μετανοήσουμε ΟΛΟΙ, γιατί ΣΥΝΤΟΜΑ θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Κ.Η.Ι. Χριστού!
  • Αγαπητοί μας φίλοι! Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου μας
  • Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
  • Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Τι εορτάζουμε καθημερινά.
  • Εικόνες και videos
  • Ο Προφήτης Δανιήλ αποκαλύπτει το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία
  • Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις - Διακοπή κοινωνίας πατρός Μαξίμου (Κυριακή Ορθοδοξίας 2011)
  • Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983,2013
  • Διάφορες Δραστηριότητες

Εορτολόγιο (νέο ημ.)

1/7 Κοσμάς και Δαμιανός, Άγιοι Ανάργυροι *


ΑΓΙΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΣ, ΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ       ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Τα δίδυμα αδέρφια Κοσμάς και Δαμιανός, οι οποίοι έζησαν την εποχή που αυτοκράτορας των Ρωμαίων ήταν ο Καρίνος, ήταν γιατροί στο επάγγελμα και παρείχαν ιάσεις σε όλους όσους είχαν ανάγκη, και για αντάλλαγμα δεν έπαιρναν χρήματα, αλλά το μόνο πού ζητούσαν ήταν να πιστεύσουν στον Χριστό.Κάποιοι όμως καλοθελητές διέβαλαν τους αγίους στον αυτοκράτορα και του είπαν ότι οι θεραπείες και τα θαύματα που επιτελούσαν τα έκαναν με μαγικές τέχνες. Τότε οι Άγιοι Ανάργυροι επειδή δεν ήθελαν να πάνε άλλους αντί αυτών στον αυτοκράτορα, προσήλθαν μόνοι τους ενώπιον του και ο Καρίνος προσπάθησε να τους μεταπείσει να αρνηθούν τον Χριστό.   Εκείνοι όμως όχι μόνο δεν αρνήθηκαν την πίστη τους, αλλά κατάφεραν να μεταπείσουν και ...
Περισσότερα »

Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)

18/6 Λεόντιος, Υπάτιος και Θεόδουλος, Μάρτυρες *


ΑΓΙΟΙ ΛΕΟΝΤΙΟΣ, ΥΠΑΤΙΟΣ ΚΑΙ ΘΕΟΔΟΥΛΟΣ, ΜΑΡΤΥΡΕΣ      ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ    Οι Άγιοι Λεόντιος, Υπάτιος και Θεόδουλος, μαρτύρησαν στα χρόνια του αυτοκράτορα Ουεσπασιανού.Ο Λεόντιος καταγόταν από την Ελλάδα (Αίγινα) και διακρινόταν για το μεγαλοπρεπές και αγέρωχο παράστημά του και τη ρωμαλεότητά του. Σε νεαρή ηλικία κατετάγη στο στρατό και σε όλες τις μάχες επεδείκνυε μεγάλη γενναιότητα και ανδρεία. Γι’ αυτές του τις αρετές προβιβάσθηκε γρήγορα σε υψηλά στρατιωτικά αξιώματα. Παρά τη γρήγορη εξέλιξή του και την υψηλή του θέση, συμπεριφερόταν με πολλή μετριοφροσύνη και τιμιότητα.Όταν βρισκόταν στην Αφρική διδάχθηκε την χριστιανική πίστη, στην οποία η ευγενής και τίμια ψυχή του ανταποκρίθηκε με θέρμη. Άρχισε να κηρύττει το λόγο του Θεού στους υφισταμένους του και τούς στρα...
Περισσότερα »

Newsletter

Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας

Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας

Κυριακή, 9 Μαρτίου 2025 - 6523 εμφανίσεις άρθρου

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

 




 

 

ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ

 

Η Αγία αυτή Ημέρα είναι ξεχωριστή, διότι παρά το κατανυκτικό κλίμα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, εορτάζει λαμπρά η Ορθοδοξία μας, η αληθινή Εκκλησία του Χριστού.
Κατά την ημέρα αυτή ποιούμε ανάμνηση του μεγάλου και σημαντικωτάτου γεγονότος της εκκλησιαστικής μας ιστορίας, της αναστηλώσεως των θείων και ιερών και σεπτών Εικόνων, το οποίο επισυνέβη το 842 μ.Χ. στην Κωνσταντινούπολη, από τον Ορθόδοξο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μεθοδίον (842-846), χάρις στην μεγάλη πίστη και αποφασιστική συμβολή της βασιλίσσης και μετέπειτα Αγίας Θεοδώρας, συζύγου του Εικονομάχου Αυτοκράτορα Θεοφίλου (829 - 842 μ.Χ.).

Αναφερόμαστε στη μεγάλη εικονομαχική έριδα, η οποία συντάραξε κυριολεκτικά την Εκκλησία μας για περισσότερα από εκατό χρόνια, με κάποια μικρά διαλλείματα. Από το 729 έως το 842 μ.Χ.
Το 729 μ.Χ. ο αυτοκράτωρ Λέων ο Γ’ ο Ίσαυρος (717 - 741 μ.Χ.) αποφάσισε να επιφέρει στο κράτος ριζικές μεταρρυθμίσεις. Μια από αυτές ήταν η απαγόρευση προσκύνησης των ιερών εικόνων, επειδή, παίρνοντας αφορμή από ορισμένα ακραία φαινόμενα εικονολατρίας, πίστευε πως η χριστιανική πίστη παρέκλινε στην ειδωλολατρία. Στην ουσία όμως εξέφραζε δικές του ανεικονικές απόψεις, οι οποίες ήταν βαθύτατα επηρεασμένες από την ανεικονική ιουδαϊκή και ισλαμική πίστη.

 

Η αναταραχή ήταν αφάνταστη. Η αυτοκρατορία χωρίστηκε σε δύο φοβερά αντιμαχόμενες ομάδες, τους εικονόφιλους και τους εικονομάχους. 

Οι διώξεις και τα βασανιστήρια των εικονόφιλων, όσων δηλαδή τιμούσαν και προσκυνούσαν τις άγιες και ιερές εικόνες ήταν φοβερές και πρωτόγνωρες.
Μεγάλες πατερικές μορφές ανέλαβαν να υπερασπίσουν την Ορθόδοξη Πίστη. Μεταξύ αυτών οι Άγιοι: Γερμανός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, Ταράσιος Κωνσταντινουπόλεως, Ιωάννης Δαμασκηνός, Θεόδωρος Στουδίτης, Ιωσήφ Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Θεόδωρος και Θεοφάνης οι Γραπτοί, Μέγας Ιωαννίκιος, Αρσάκιος, Ναυκράτιος, Θεόφιλος και Βασίλειος οι Ομολογητές και πολλοί άλλοι.

 

Στα 787 μ.Χ. συγκλήθηκε η Ζ’ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία διατύπωσε με ακρίβεια την οφειλόμενη τιμή στις ιερές εικόνες. Σε αυτή επίσης διευκρινίστηκαν και άλλα δυσνόητα σημεία της χριστιανικής πίστεως, έτσι ώστε να έχουμε πλήρη αποκρυστάλλωση του Ορθοδόξου δόγματος και να ομιλούμε για θρίαμβο της Ορθοδοξίας μας.

Η Εικόνα στην Ορθοδοξία μας δεν αποτελεί αντικείμενο λατρείας, αλλά λειτουργεί αποκλειστικά ως μέσον τιμής του εικονιζόμενου προσώπου. Ακόμα και ο Χριστός μπορεί να εικονισθεί, διότι έγινε άνθρωπος. Και φυσικά δεν εικονίζουμε την θεία του Φύση που είναι αόρατη και απερίγραπτη, αλλά την ανθρωπίνη που είναι ορατή και περιγραπτή.

Γι΄αυτό μάλιστα και όποιος αρνείται την απεικόνιση και περιγραφή του Χριστού, αρνείται ουσιαστικά την ανθρώπινη φύση Του! Οι μεγάλοι Πατέρες και διδάσκαλοι της Εκκλησίας μας, που αναδείχθηκαν μέσα από την λαίλαπα της εικονομαχίας, διατύπωσαν το Ορθόδοξο Δόγμα με προσοχή και ευλάβεια.

Η προσκύνηση της ιερής εικόνας του Χριστού και των άλλων ιερών προσώπων του Χριστιανισμού δεν είναι ειδωλολατρία, όπως κατηγορούνταν από τους εικονομάχους, διότι η τιμή δεν απευθύνεται στην ύλη, αλλά στο εικονιζόμενο πρόσωπο, καθότι «ἡ τῆς εἰκόνος τιμή ἐπί τό πρωτότυπον διαβαίνει» (Μ. Βασίλειος P.G. 32, 149) και, «προσκυνοῦμεν δέ ταῖς εἰκόσιν οὐ τῇ ὕλη προσφέροντες τήν προσκύνησιν, ἀλλά δι΄αὐτῶν τοῖς ἐν αὐταῖς εἰκονιζομένοις» (Ἰωάννης Δαμασκηνός P.G. 94, 1356).

Η ευλογία και η χάρη που λαμβάνει ο πιστός από την προσκύνηση των ιερών εικόνων δίνεται από το ζωντανό ιερό πρόσωπο και όχι από την ύλη της εικόνας.



Η Εικόνα έχει τεράστια ποιμαντική χρησιμότητα.
Μια εικόνα, σύμφωνα με γλωσσική έκφραση, αξίζει περισσότερο από χίλιες λέξεις. Αυτό σημαίνει ότι μέσω της εκκλησιαστικής εικονογραφίας οι πιστοί βοηθούνται να αναχθούν στις υψηλές πνευματικές θεωρίες και στο θείον.

Βεβαίως η ηρεμία, μετά την Ζ’ Οικουμενική Σύνοδο το 787 μ.Χ. δεν αποκαταστάθηκε ολοκληρωτικά, διότι εξακολουθούσαν να βασιλεύουν εικονομάχοι αυτοκράτορες.
Στα 842 μ.Χ. η ευσεβής Αυτοκράτειρα Θεοδώρα, επίτροπος του ανήλικου γιου της Μιχαήλ του Γ΄(842-867), έθεσε τέρμα στην εικονομαχική έριδα και συνετέλεσε στο θρίαμβο της Ορθοδοξίας.

Οι Πατέρες όρισαν να εορτάζεται ο θρίαμβος του Ορθοδόξου Δόγματος την πρώτη Κυριακή των Νηστειών για να δείξει στους πιστούς πως ο πνευματικός μας αγώνας θα πρέπει να συνδυάζεται με την ορθή πίστη για να είναι αληθινός και πραγματικά αποτελεσματικός.
Νηστεία και ασκητική ζωή έχουν και άλλες αιρέσεις ή θρησκείες, και μάλιστα με πολύ αυστηρότερους κανόνες άσκησης. Όμως αυτό δε σημαίνει ότι μπορούν αυτοί οι άνθρωποι να σωθούν και να ενωθούν με τον Θεό. Η σωτηρία είναι συνώνυμη με την Αλήθεια, αντίθετα η πλάνη και το ψεύδος οδηγούν σε αδιέξοδα και εν τέλει στην απώλεια.


 

Και ας μην ξεχνάμε ποτέ, επειδή τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη προπαγάνδα και παραλείπονται σχεδόν πάντα, ό,τι κατ΄αυτήν την ημέρα η Αγία μας Εκκλησία όρισε να διαβάζεται εις επήκοον πάντων το Συνοδικό της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, το οποίο περιλαμβάνει όλα τα "ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ" σε όλους τους αγωνιστάς και ομολογητάς της Πίστεώς μας, αλλά και όλα τα "ΑΝΑΘΕΜΑΤΑ" αντίστοιχα σε όλους τους Εικονομάχους και τους αιρετικούς γενικότερα.

 


Περισσότερα σχετικά με το θέμα των αγίων και ιερών εικόνων, μπορείτε να διαβάσετε κατωτέρω, σε ένα σπουδαίο και καταπληκτικό Λόγο που έχει γράψει ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός και έχει τίτλο: «Λόγος Απολογητικός προς τους διαβάλλοντας τας Αγίας Εικόνας».

 

 




 Ἀπολυτίκιον. Ἦχος β΄.

Τήν Ἄχραντον εἰκόνα σου προσκυνοῦμεν Ἀγαθέ, αἰτούμενοι συγχώρεσιν τῶν πταισμάτων ἡμῶν, Χριστέ ὁ Θεός ∙ βουλήσει γάρ ηὐδόκησας σαρκί ἀνελθεῖν ἐν τῷ Σταυρῷ, ἵνα ρύση οὕς ἔπλασας ἐκ τῆς δουλείας τοῦ  ἐχθροῦ ∙ ὅθεν εὐχαρίστως βοῶμέν σοι ∙ Χαρᾶς ἐπλήρωσας τά πάντα ὁ Σωτήρ ἡμῶν, παραγενόμενος εἰς τό σῶσαι τόν κόσμον.

 

 

Κοντάκιον. Ἦχος πλ. δ’. Αὐτόμελον.

Ὁ ἀπερίγραπτος Λόγος τοῦ Πατρός, ἐκ σοῦ Θεοτόκε περιεγράφη σαρκούμενος, καί τήν ρυπωθεῖσαν εἰκόνα, εἰς τό ἀρχαῖον ἀναμορφώσας, τῷ θείῳ κάλλει συγκατέμιξεν. Ἀλλ’ ὁμολογοῦντες τήν σωτηρίαν, ἔργῳ καί λόγῳ ταύτην ἀνιστοροῦμεν.

Επιστροφή στην αρχή ↑
επισκέψεις από 24/8/2005
Γενικά Θέματα | Ο Σύνδεσμός μας | πατήρ Μάξιμος | Αντιαιρετικά | Εσχατολογικά | Το περιοδικό μας | Εκδόσεις | Φωτό & Βίντεο | Επικοινωνία
Άγιος Κοσμάς Ο Αιτωλός - Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος © 2011 Δημιουργία & Φιλοξενία WEXGroupTM