- Καλως ήλθατε στα Αντιαιρετικά
Γενικά Θέματα
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
5/12 Σάββας ο Ηγιασμένος, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΣΑΒΒΑΣ Ο ΗΓΙΑΣΜΕΝΟΣ, ΟΣΙΟΣ Ὁ Ἅγιος Σάββας ὁ Hγιασμένος (Ἡ ἱερή αὐτή Εἰκόνα εὑρίσκεται εἰς τήν ὁμόνυμη Ἱ.Μονή τοῦ Ἁγίου Σάββα στήν Παλαιστίνη καί εἶναι τοῦ 1763) ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ "Ασκητικών αγωνισμάτων το ευώδες κειμήλιον" ονομάζει η Εκκλησία τον Όσιο Σάββα τον Ηγιασμένο, του οποίου σήμερα τιμά και γιορτάζει την μνήμη.Ο Όσιος είναι από κείνους, για τους οποίους η θεία Γραφή λέει ότι ζουν στον αιώνα και ο μισθός του κόπου των είναι στα χέρια του Θεού.Είναι από τους Οσίους που κατά τον υμνογράφο ο βίος τους είναι σαν μία κλίμαξ που ανεβάζει τους ανθρώπους με το παράδειγμα της αγιότητος στους ουρανούς.Κι ακόμη είναι ο "επί γης Άγγελο...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
22/11 Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος, και Απφία, Απόστολο
ΟΝΗΣΙΜΟΣ, ΦΙΛΗΜΩΝ, ΑΡΧΙΠΠΟΣ ΚΑΙ ΑΠΦΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Οι Άγιοι Απόστολοι Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος και Απφία, αναφέρονται στην προς Φιλήμονα Επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Ο Φιλήμων και η σύζυγος του Απφία ήταν χριστιανοί στην πόλη των Κολοσσών, με ανεπτυγμένο αίσθημα φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιούσαν δε τα πλούτη τους με προθυμία για την ανακούφιση φτωχών, ασθενών και για την ανάπτυξη του έργου του Χριστού. Στό χριστιανισμό προσήλθαν δια του Απ. Παύλου, όταν αυτός είχε έλθει στην πόλη τους.Μάλιστα, για τις αγαθοεργίες του Φιλήμονα γράφει συγκεκριμένα: "Χάριν έχομεν πολλήν και παράκλησιν επί τη αγάπη σου ότι τα σπλάγχνα των αγίων αναπέπαυται δια σου, αδελφέ". (Φιλ. ζ΄). Δηλαδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγο...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Καλως ήλθατε στα Αντιαιρετικά
Κυριακή, 29 Απριλίου 2012 - 74613 εμφανίσεις άρθρου
Αγαπητοί μας φίλοι και αδελφοί!
Καλώς ήλθατε στην Αντιαιρετική μας αυτή ενότητα!
«Πρό δέ πάντων καί ἐπί πᾶσι, νήφειν τε καί ἀγρυπνεῖν καί παρατηρεῖσθαι τῶν κλεπτῶν τάς ἐφόδους, ἵνα μή συληθέντες ὑπ’ αὐτῶν λάθωμεν· φυλάξομεν δέ μᾶλλον τό μέγα καί πρῶτον τῆς σωτηρίας ἡμῶν φάρμακον τήν καλήν λέγω τῆς πίστεως κληρονομίαν· ὁμολογοῦντες ψυχῇ τε καί σώματι μετά παρρησίας, ὡς οἱ Πατέρες ἡμᾶς ἐδίδαξαν».
(Ἁγίου Μαξίμου Ὁμολογητοῦ P.G. 91, 465)
Με απλά λόγια, ο Άγιος Μάξιμος εδώ μας λέει ότι, πρέπει πάνω απ΄όλα και πριν απ΄όλα να είμαστε πάντοτε άγρυπνοι και να προσέχουμε πάρα πολύ τις διάφορες επιθέσεις και εφόδους των κλεπτών, δηλαδή του Διαβόλου και των οργάνων του, για να μην μας πιάσουν στον ύπνο και μας κλέψουν ό,τι πολυτιμότερο έχουμε, την σωτηρία της ψυχής μας.
Γι’αυτό τον λόγο πρέπει πάντοτε να φυλάττουμε ως "κόρην οφθαλμού" το πρώτο και μεγαλύτερο φάρμακο της σωτηρίας μας, που δεν είναι άλλο από την κληρονομιά της Πίστεώς μας, όλη την ΑΛΗΘΕΙΑ της Ορθοδόξου Πίστεώς μας, ό,τι δηλαδή μας παρέδωσαν ως μεγάλη κληρονομιά ο Κύριός μας, οι Άγιοι Απόστολοι, αι Άγιαι Οικουμενικαί και Τοπικαί Σύνοδοι και όλοι οι Άγιοι και Θεοφόροι Πατέρες μας.
Και βέβαια, δεν πρέπει μόνον να την φυλάττουμε, αλλά θα πρέπει ταυτόχρονα και να την ομολογούμε με παρρησία, "ψυχή τε και σώματι" με όλο μας το είναι δηλαδή, όπως άλλωστε έπραξαν και μας δίδαξαν πάντοτε όλοι οι Άγιοι Πατέρες μας.
Εδώ λοιπόν, αγαπητοί μας αδελφοί, στην ενότητα αυτή, συν Θεώ, θα παραθέτουμε και θα μπορείτε να βρίσκετε και να διαβάζετε, όλα εκείνα που έχουν σχέση και αφορούν άμεσα ή έμεσα τα θέματα της Πίστεώς μας, μέσα από τα οποία εκφράζεται η Δογματική διδασκαλία της Ορθοδόξου του Χριστού Εκκλησίας μας και που για όλα αυτά τα σημαντικά θέματα της Πίστεώς μας, οι Άγιοι Πατέρες μας έδωσαν μεγάλους ομολογιακούς αγώνες, πολλές φορές μάλιστα έως θανάτου, με τούς διαφόρους αιρετικούς όλων των εποχών, που βέβαια σχεδόν πάντα, ήταν κληρικοί, ιερείς και ιδιαίτερα Αρχιερείς.
Όπως είναι γνωστόν, μέσα από τις Άγιες Οικουμενικές και Τοπικές Συνόδους εθεσπίσθησαν όλοι οι Όροι και τα Δόγματα της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας , που όλοι εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί πάντοτε ομολογούμε σε κάθε Θεία Λειτουργία (ιδιαίτερα μέσω του ΣΥΜΒΟΛΟΥ της Πίστεώς μας και όχι μόνον), εκφράζοντας έτσι την ομόνοια της Πίστεώς μας, την ορθόδοξη ιδιότητά μας, καθώς και την σταθερότητά μας στην Παράδοση των Αγίων Πατέρων μας.
Ο σκοπός που εθεσπίσθησαν οι Δογματικοί Όροι των Οικουμενικών Συνόδων με τούς οποίους εκφράζεται η ουσία της Πίστεώς μας, υπήρξε διπλός.
Αφ’ ενός μεν για να πληροφορηθεί το χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας την Δογματική Της Διδασκαλία, δηλαδή τις αυθεντικές αλήθειες της Πίστεώς μας και αφ’ ετέρου για να αντιμετωπιστούν όλες οι αιρέσεις που από τούς πρώτους χριστιανικούς αιώνες, μέχρι και σήμερα, στόχο τους είχαν και έχουν να πλήξουν την δογματική διδασκαλία της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας του Χριστού μας και να απομακρύνουν το πλήρωμά της από την Αλήθεια, που κατ’ ουσίαν είναι ο ίδιος ο Χριστός, οδηγώντας το έτσι στην απώλεια.
Η εποχή στην οποία μας έχει τάξει όλους εμάς η Πρόνοια του Θεού να υπάρχουμε και να φέρουμε την ευθύνη, αλλά και το καθήκον της διασφαλίσεως της Πίστεως και της συνεχίσεως της Αποστολικής Παραδόσεως, με την ομολογιακή μας μαρτυρία ως Ορθοδόξων Χριστιανών, γνησίων απογόνων των τιτάνειων μορφών των Πατέρων που μας παρέδωσαν αυτήν την Πίστη, η εποχή αυτή λοιπόν, είναι η εποχή του Αντιχρίστου.
Είναι η πλέον ύπουλος, συγκεχυμένη, διεστραμένη, επικίνδυνη, ανειλικρινής, στερουμένης ορθής λογικής και κρίσεως, αντιστρέφουσα κάθε έννοια ηθικής και πνευματικής αξίας και ισοπεδώνοντας κάθε τι ορθόδοξο και χριστιανικό.
Γι’αυτό λοιπόν, επειδή η εποχή στην οποία ζούμε με μία κουβέντα είναι η πλέον πονηρά και αναξιόπιστος και είναι φυσικό ο κάθε χριστιανός να κινδυνεύει να απωλέσει την ΟΡΘΟΔΟΞΗ πνευματική του ταυτότητα (εάν δεν την απώλεσε ήδη) και την χριστιανική του ιδιότητα και επειδή οι αιρετικοί σήμερα στην κυριολεξία «οργιάζουν», γι’ αυτό και κρίναμε αναγκαίο, ωφέλιμο και απαραίτητο, να μιλάμε, να τονίζουμε και να αναφερώμαστε στα θέματα αυτά, ούτως ώστε να μπορέσει ο κάθε ένας καλοπροαίρετος που θέλει και επιθυμεί να μάθει και να γνωρίσει ή και να κατανοήσει περισσότερο την Ορθόδοξη Πίστη μας, γεγονός που αναμφισβήτητα, με την βοήθεια του Θεού πάντα, θα τον βοηθήσει να μείνει πιστός στα Δόγματα και στις Αλήθειες της Ορθοδοξίας μας, αλλά και στον προσωπικό, πνευματικό του αγώνα, φυλάττοντας έτσι το "πρώτον και μέγα φάρμακον της σωτηρίας μας" όπως μας λέγει και ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής και κερδίζοντας τον στέφανον της ομολογίας και την αιώνιον ζωή, όπως πολύ σοφά και ωραία μας λέγει και αναφωνεί ο Απόστολος των Εθνών Παύλος:
«Τον αγώνα τον καλόν ηγώνισμαι, τον δρόμον τετέλεκα την ΠΙΣΤΙΝ ΤΕΤΗΡΗΚΑ, λοιπόν απόκειταί μοι ο της δικαιοσύνης στέφανος, ον αποδώσει μοι ο Κύριος εν εκείνη τη ημέρα». (Β’ Τιμ. δ΄, 7-8)