- CNN: «Η Χώρα που βρίσκεται ακόμη στο Έτος 2016»
- Η αγιοποίηση του γέροντα Παϊσίου και άλλων σύγχρονων γερόντων, είναι σύμφωνη με την Ορθόδοξη Παράδοση;
- «Παϊσιολογία», δίχως... Τέλος (Α΄Μέρος)
- «Παϊσιολογία», δίχως...Τέλος (Β΄Μέρος) - «Είναι τελικά άγιος ο Γέροντας Παϊσιος; Ναι ή Όχι; και γιατί;» - Συνέντευξη π. Μαξίμου στο Radio Xalazi
- Ο π. Μάξιμος σχολιάζει την επιστολή του π. Ιωάννου Διώτη που βροντοφωνάζει προς τον Βαρθολομαίον, σχετικά με τις σύγχρονες αγιοποιήσεις: «Όχι σε παπική βιομηχανία παραγωγής αγίων»!
- Η Ι. Μ. Γρηγορίου (Άγιον Όρος) για την κατάργηση της Κυριακής αργίας
- Ο Γόρτυνος Ιερεμίας για την κατάργηση της αργία της Κυριακής
- Ο Αιτωλίας Κοσμάς για την κατάργηση της αργίας της Κυριακής
Εσχατολογική Επικαιρότητα
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
22/12 Αναστασία η Φαρμακολύτρια, Μεγαλομάρτυς *
ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΦΑΡΜΑΚΟΛΥΤΡΙΑ, ΜΕΓΑΛΟΜΑΡΤΥΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Τα λόγια του Αποστόλου Παύλου για τις γυναίκες, που διακονούν σε έργα της Εκκλησίας βρίσκουν εφαρμογή στον βίο της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αναστασίας, της οποίας η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη."...ει εξενοδόχησεν, ει αγίων πόδας ένιψεν, ει θλιβομένοις επήρκεσεν, ει παντί έργω αγαθώ επηκολούθησε", λέει ο Απόστολος, ορίζοντας τις προϋποθέσεις, που εξασφαλίζουν θέση στις χήρες χριστιανές στην διακονία της Εκκλησίας. Η Αγία Αναστασία, και πριν να χηρέψη κι όταν χήρεψε, τέτοιο έργο είχε τάξει στη ζωή της. Να περιποιείται κρυφά τους μάρτυρας στη φυλακή και να ενταφιάζη τα ιερά τους λείψανα, μετά το μαρτύριό τους.Γι’ αυτές τις υπηρεσίες της αξιώθηκε όχι μόνο στην τάξη των χηρών να κατα...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
9/12 Η Σύλληψις της Αγίας Άννης *
Η ΣΥΛΛΗΨΙΣ ΤΗΣ ΑΓΙΑΣ ΑΝΝΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Σήμερα η Εκκλησία γιορτάζει την μνήμη δύο αγίων γυναικών, που ενώ απέχουν πολλά χρόνια η μία από την άλλη και συνδέονται μεταξύ τους με πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Έχουν πρώτα το ίδιο όνομα, είναι η Άννα, μητέρα της Θεοτόκου και η Άννα, μητέρα του Προφήτου Σαμουήλ. Και οι δύο ήσαν σε περασμένη ηλικία και δεν είχαν παιδιά, και οι δύο εγέννησαν κατά θαυμαστό τρόπο, και των δύο τα παιδιά στάθηκαν ξεχωριστά και μεγάλα. Η Μαρία είναι η "προορισθείσα και εκλεχθείσα εκ πασών των γενεών", για να γίνη μητέρα του Θεού.Ο Σαμουήλ είναι ο θεοδώρητος καρπός, που μεγάλωσε μέσα στο ναό κοντά στον ιερέα, ο Προφήτης που έχρισε βασιλέα τον Σαούλ κι ύστερα τον Δαβίδ. Η Εκκλησία τιμά σήμερα τις δύο ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Η Μεγάλη Πλάνη της Επταετίας του Αντιχρίστου
Κυριακή, 7 Ιουλίου 2019 - 17350 εμφανίσεις άρθρου
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΛΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ
ΕΠΤΑΕΤΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ
Πρώτη δημοσίευσις 20/12/2017
(Το κατωτέρω κείμενο έχει ληφθεί από το νέο βιβλίο του πατρός Μαξίμου
«Η ΕΣΧΑΤΗ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ» που κυκλοφόρησε τον Ιανουάριο του 2017 και είναι το 2ο Κεφάλαιο του βιβλίου, με τίτλο: «Η ΠΛΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΤΑΕΤΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ» και βρίσκεται στις σελ. 131-149).
Είναι αλήθεια, αγαπητοί μου αδελφοί, ότι όλοι όσοι
ασχολήθηκαν και έγραψαν ή μίλησαν περί του Αντιχρίστου, εδώ και πολλές
δεκαετίες, κληρικοί και λαϊκοί, όλοι τους μίλησαν και έγραψαν για επταετή
βασιλεία του Αντιχρίστου.
Μάλιστα γράφανε ότι η επταετία αυτή, χωρίζεται σε δύο
περιόδους των 3,5 χρόνων έκαστη, όπου
στα πρώτα 3,5 χρόνια ο Αντίχριστος θα
παρουσιαζόταν σαν «άγιος» και «καλός» φορώντας προσωπείο για να ξεγελάσει τον
κόσμο, ενώ στα δεύτερα 3,5 χρόνια θα
έδειχνε το πραγματικό του διαβολικό πρόσωπο, προξενώντας μύρια όσα κακά στην
ανθρωπότητα.
Εξ αιτίας αυτής της θέσεως, προέκυψε και η άποψη ότι οι δύο
Προφήτες και Μάρτυρες της Αποκαλύψεως, θα έλθουν στα πρώτα 3,5 χρόνια (την
πρώτη δηλαδή περίοδο, την καλή) της βασιλείας του Αντιχρίστου.
Μεταξύ αυτών, έτσι για να πάρετε μια ιδέα, ήταν ο
Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, ο Επίσκοπος Φλωρίνης Αυγουστίνος Καντιώτης, ο π.
Αρσένιος Κομπούγιας, ο π. Χαράλαμπος Βασιλόπουλος, ο π. Αθανάσιος Μυτιληναίος,
ο π. Παϊσιος, ο π. Νεκτάριος Μουλατσιώτης, ο π. Γεώργιος Μεταλληνός, ο π.
Εμμανουήλ Καλύβας, ο Ιερομόναχος Παρθένιος ο Αγιορείτης, ο Μοναχός Ιωσήφ ο
Αγιορείτης, ο π. Εφραίμ Αριζόνας, ο Παναγιώτης Μπρατσιώτης, ο Μάρκος Σιώτου, ο
Ανδρέας Θεοδώρου, (καθηγητές Πανεπιστημίου), ο
Νικόλαος Σωτηρόπουλος, ο Αριστοτέλης Δελήμπασης, (θεολόγοι), ο Νικόλαος
Ψαρουδάκης, ο Μ. Μιχαήλ (Σέργιος Νείλος), ο Β. Ταμιωλάκης και άλλοι πολλοί.
Την θέση και άποψη αυτή, ακολούθησε και η ελαχιστότης μου,
όταν έγραψε το 2006 το πρώτο της εσχατολογικό βιβλίο, με τίτλο «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ
ΗΛΘΕΝ 1983, 2013», καθώς δεν είχε κανένα λόγο, τουλάχιστον τότε, να
αμφισβητήσει ή και να ερευνήσει τήν εγκυρότητα ή μή της θέσεως αυτής, αφενός
γιατί μέχρι τότε ήταν, (αλλά και μέχρι σήμερα είναι), η ΜΟΝΑΔΙΚΗ και
ΕΠΙΚΡΑΤΟΥΣΑ άποψη σε όλους τους εκκλησιαστικούς κύκλους του Νέου και Παλαιού
Ημερολογίου, και αφετέρου γιατί στην σχετική έρευνά μου για το θέμα αυτό, είχα
συναντήσει και κάποιους Αγίους οι οποίοι στα σχετικά τους κείμενα για τον
Αντίχριστο μιλούσαν και αυτοί για επταετή βασιλεία-κυριαρχία.
Λέγει π.χ. ο Άγιος Ιππόλυτος:
«Μία μέν οὖν ἑβδομάδα εἰπών, τήν ἐσχάτην τήν ἐπί τῷ τέρματι
τοῦ σύμπαντος κόσμου ἐσομένη ἐπί ἐσχάτων ἐσήμανε, ἧς ἑβδομάδος τό μέν ἥμισυ
λήμψονται οἱ δύο προφῆται Ἐνώχ καί Ἠλίας. Οὗτοι γάρ κηρύξουσι "ἡμέρας
χιλίας διακοσίας ἑξήκοντα"». (Ἁγ. Ἱππολλύτου - περί Χριστοῦ καί
Ἀντιχρίστου P.G. 10, 761 Α).
Καί ἀλλοῦ.
«...καὶ τῷ Δανιὴλ εἴρηκεν ’’καὶ διαθήσει διαθήκην πολλοῖς
ἑβδομὰς μία καὶ ἔσται ἐν τῷ ἡμίσει τῆς ἑβδομάδος ἀρθήσεταί μου θυσία καὶ
σπονδὴ’’ (Δαν. θ΄, 7) ἵνα δειχθῇ ἡ μία ἑβδομὰς εἰς δύο μεριζόμενη, τῶν μὲν δύο
μαρτύρων τρία ἥμισυ ἔτη κηρυσσόντων, τοῦ δὲ ἀντιχρίστου τὸ ἐπίλοιπον τῆς
ἑβδομάδος τοὺς ἁγίους πολεμοῦντος καὶ πάντα τὸν κόσμο ἐρημοῦντος "ἵνα
πληρωθῇ τὸ εἰρημένον"» (Ἁγ. Ἱππολύτου (P.G. 10, 663 Β).
Τα κείμενα αυτά φυσικά των Αγίων μας τα συμπεριέλαβα στο ανωτέρω βιβλίο μου, όπως
μπορείτε και εσείς να δείτε και να διαπιστώσετε. (βλέπε Βιβλ. «Ο ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΣ
ΗΛΘΕΝ 1983, 2013», σελ 196) .
Αν και για να είμαι ειλικρινής, από τότε διέβλεπα ότι κάτι
δεν πήγαινε καλά με το θέμα αυτό της επταετίας, αφού δεν συμφωνούσαν και δεν
ταίριαζαν πολλά κομμάτια μεταξύ τους στην εικόνα (παζλ) του όλου ψηφιδωτού.
Απόδειξη ότι ένώ έλεγα ότι η Δευτέρα Παρουσία θα γίνει το
2018 παράλληλα έλεγα και για «εμφάνιση» του Αντιχρίστου το 2013. (Βλέπε ανωτέρω
βιβλίου σελ. 284 τελευταία παράγραφος).
Αν και η λέξη «εμφάνιση», όπως την εννοούν και την
φαντάζονται ορισμένοι δεν υπάρχει πουθενά γραμμένη στην Αγία Γραφή. Η Γραφή
μιλάει για «αποκάλυψη» του Ανόμου, και όχι για «εμφάνιση».
«Καὶ τότε
ἀποκαλυφθήσεται ὁ ἄνομος...». (Β΄ Θεσ. β΄. 8)
Δεν πρόκειται νά έλθει δηλαδή ομαλά η κυριαρχία του, αλλά θα
παρουσιαστεί και θα αποκαλυφθεί ξαφνικά
από το πουθενά, από εκεί που δεν το περιμένει κανείς, όπως λέγει και ο Άγιος
Ιωάννης ο Δαμασκηνός.
«καὶ ἀνατρέφεται λεληθότως καὶ αἰφνίδιον ἐπανίσταται καὶ
ἀνταίρει καὶ βασιλεύει.» (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός, P.G. 94, 1217 Β)
Εάν λοιπόν προσέξετε λίγο καλύτερα και κάνετε έναν πρόχειρο
υπολογισμό, θα δείτε ότι από το 2013 μέχρι το 2018 δεν είναι επτά χρόνια, αλλά
πέντε. Το έβλεπα λοιπόν από τότε και προβληματιζόμουνα ικανώς, και δεν μπορούσα
να βγάλω άκρη, τι ακριβώς δηλαδή συνέβαινε, παρόλες τις προσπάθειες και τις
ταπεινές μου προσευχές προς τον Θεό για να με φωτίσει και να μου δείξει την
αλήθεια.
Προφανώς δεν είχε έλθει ακόμη η ώρα για να μας το αποκαλύψει
ο Θεός.
Έτσι λοιπόν, αναγκάστηκα τότε να αποδεχθώ και να πάρω ως δεδομένο
την επταετή βασιλεία, αφού ήταν η ισχύουσα και επικρατούσα άποψη, ΟΛΩΝ
ανεξαιρέτως, καθησυχάζοντας μέσα μου τον λογισμό μου λέγοντας, ότι ο Θεός ξέρει
γιατί συμβαίνει αυτό και προφανώς θα έχει τους λόγους του, όπως και τους
είχε...
Όταν όμως άρχισε να περνάει το 2013 και έβλεπα ότι ο
Αντίχριστος δεν «εμφανίστηκε» ακόμη δημόσια, για να ξεκινήσει τα πρώτα του
υποτιθέμενα 3,5 «καλά» χρόνια, όπως όλοι μας ξέραμε και περιμέναμε, άρχισα να
υποψιάζομαι ότι κάτι δεν πάει καλά με το θέμα της «επταετίας» και ξεκίνησα την
έρευνα πάνω σε αυτό το θέμα.
Ερευνώντας λοιπόν πολύ πιο προσεκτικά, αλλά και με κριτικό
πλέον πνεύμα το όλο θέμα, διαπίστωσα και κατέληξα ότι η άποψη αυτή, τελικά ΔΕΝ
ήταν ορθή.
Πράγματι, εάν κάποιος καλοπροαίρετος πιστός, ερευνήσει
προσεκτικά την Αγία Γραφή, θα διαπιστώσει ότι ΠΟΥΘΕΝΑ δεν αναφέρεται, ότι η
βασιλεία-κυριαρχία του Αντιχρίστου θα είναι επτά έτη.
Και όσο και εάν φαίνεται περίεργο στους περισσοτέρους,
πουθενά δεν αναφέρονται -τουλάχιστον σαφέστατα, ξεκάθαρα, ρητά και κατηγορηματικά-
ούτε τα 3,5 έτη, πόσο μάλλον τα επτά.
Η ΜΟΝΗ αναφορά σε όλη την Αγία Γραφή που υπάρχει για την
«χρονική» διάρκεια της βασιλείας του Αντιχρίστου είναι στον Προφήτη Δανιήλ και
αυτή μιλάει αόριστα για «καιρό, καιρούς και ήμισυ καιρού».
[(Προσοχή! Μην προτρέξουν κάποιοι και πουν ότι η Αποκάλυψις
(Αποκ. ιγ΄, 1-5) μιλάει για 42 μήνες, δηλαδή 3,5 χρόνια βασιλείας του
Αντιχρίστου, γιατί, αφενός μεν η αναφορά αυτή είναι για το πρώτο θηρίον της
Αποκαλύψεως με τα δέκα κέρατα και τα επτά κεφάλια. Αυτό το θηρίον ΔΕΝ είναι ο
Αντίχριστος. Το δεύτερον θηρίον, που βγαίνει μέσα από την γη, (Αποκ. ιγ΄, 11)
που είχε κέρατα δύο και έμοιαζε με αρνί, αλλά ελάλει ως δράκος, είναι ο
Αντίχριστος (βλέπε σχετικό κεφ.). Και αφετέρου δε, ήδη έχουμε αποδείξει ότι οι "42 μήνες" δεν είναι κυριολεκτικοί, αλλά συμβολίζουν όλη την ζωή της Εκκλησίας.
(βλέπε σχετικά κεφάλαια του βιβλίου μας)]
«καὶ λόγους πρὸς τὸν ῞Υψιστον λαλήσει καὶ τοὺς ἁγίους
῾Υψίστου παλαιώσει καὶ ὑπονοήσει τοῦ ἀλλοιῶσαι καιροὺς καὶ νόμον. καὶ δοθήσεται
ἐν χειρὶ αὐτοῦ ἕως καιροῦ καὶ καιρῶν καὶ ἥμισυ καιροῦ». (Δανιήλ ζ΄, 25).
Αυτό το χωρίο ερμήνευσαν οι Άγιοί μας και μίλησαν για τα 3,5
χρόνια του Αντιχρίστου.
Ίσως όμως κάποιοι αντείπουν ότι υπάρχει και μία άλλη αναφορά
στον Προφήτη Δανιήλ στο 12 κεφ. που μιλάει για τον Αντίχριστο και αναφέρει το
διάστημα «1290 και 1335 ημερών», που
είναι περίπου 3,5 χρόνια.
«καὶ ἀπὸ καιροῦ παραλλάξεως τοῦ ἐνδελεχισμοῦ καὶ τοῦ δοθῆναι
βδέλυγμα ἐρημώσεως ἡμέραι χίλιαι διακόσιαι ἐνενήκοντα. μακάριος ὁ ὑπομένων καὶ
φθάσας εἰς ἡμέρας χιλίας τριακοσίας τριάκοντα πέντε». (Δαν. ιβ΄, 11-12)
Ναι είναι αλήθεια! Εμείς όμως εδώ, ερευνούμε το θέμα της
επταετίας και εκεί ο Προφήτης δεν αναφέρει
καμμία επταετία, αλλά «1290 ημέρες» που ακόμα και εάν τις ερμηνεύσει
κανείς κυριολεκτικά είναι 3,5 χρόνια.
Και κατά δεύτερον στο κεφάλαιο αυτό ο Δανιήλ, δεν αναφέρεται
στον Αντίχριστο, αλλά διαπραγματεύεται το πότε επιτέλους θα ελευθερωθεί ο λαός
του γενικότερα από την αιχμαλωσία. Πότε δηλαδή θα σταματήσουν όλες αυτές οι
διάφορες θλίψεις, δοκιμασίες, ταλαιπωρίες και αιχμαλωσίες του λαού του και θα
ζήσουν ήσυχα ειρηνικά και ελεύθεροι κοντά στον Θεό. Και όταν ο Προφήτης ρωτάει
τον Θεό πότε θα γίνει αυτό, ο Θεός του αναφέρει αυτό το διάστημα των «1290
ημερών».
Δεν μιλάει λοιπόν εκεί για το διάστημα που θα βασιλεύσει ο
Αντίχριστος, αλλά για το διάστημα που θα κρατήσει όλη η αιχμαλωσία-τιμωρία του
Ισραήλ από την εποχή της Βαβυλώνιας αιχμαλωσίας ή έστω από την εποχή του
Χριστού μέχρι και λίγο πριν το τέλος του κόσμου οπότε και θα σωθεί από τον
Θεόν. Και αυτό το διάστημα συμβολικά είναι «1290 ημέρες».
(Για την ερμηνεία του κεφαλαίου αυτού έχουμε γράψει στο
βιβλίο μας «2018 Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ». Εκεί εκτός όλων των άλλων πολύ σημαντικών
στοιχείων, θα δείτε ότι υπάρχει και η κυριολεκτική ερμηνεία των 1290 και 1335
ημερών, που με μαθηματική ακρίβεια μας οδηγεί στο ἐτος 2018 που είναι και το
έτος της Δευτέρας Παρουσίας του Κυρίου μας. Αν κανείς προσθέσει τους δύο αυτούς
αριθμούς 1290+1335=2625 το άθροισμα που θα βγάλει (2625) είναι
ακριβώς τα χρόνια που θα κρατήσει η όλη αιχμαλωσία τους, μέχρι να
επιστρέψουν στον αληθινό Θεό.)
«Καί ἐν τῷ καιρῷ ἐκείνῳ ἀναστήσεται Μιχαὴλ ὁ ἄρχων ὁ μέγας,
ὁ ἑστηκὼς ἐπὶ τοὺς υἱοὺς τοῦ λαοῦ σου· καὶ ἔσται καιρὸς θλίψεως, θλῖψις οἵα οὐ
γέγονεν ἀφ’ οὗ γεγένηται ἔθνος ἐν τῇ γῇ ἕως τοῦ καιροῦ ἐκείνου· καὶ ἐν τῷ καιρῷ
ἐκείνῳ σωθήσεται ὁ λαός σου, πᾶς ὁ γεγραμμένος ἐν τῇ βίβλῳ... καὶ εἶπε [ο
Δανιήλ] τῷ ἀνδρὶ τῷ ἐνδεδυμένῳ τὰ βαδδίν, ὃς ἦν ἐπάνω τοῦ ὕδατος τοῦ ποταμοῦ·
ἕως πότε τὸ πέρας ὧν εἴρηκας τῶν θαυμασίων;
[καὶ είπεν ο Κύριος]... ὅτι εἰς καιρὸν καιρῶν καὶ ἥμισυ καιροῦ· ἐν τῷ
συντελεσθῆναι διασκορπισμὸν γνώσονται πάντα ταῦτα. καὶ ἐγὼ [ο Δανιήλ] ἤκουσα
καὶ οὐ συνῆκα καὶ εἶπα· Κύριε, τί τὰ ἔσχατα τούτων;... [καὶ είπεν ο Κύριος] ἀπὸ
καιροῦ παραλλάξεως τοῦ ἐνδελεχισμοῦ καὶ τοῦ δοθῆναι βδέλυγμα ἐρημώσεως ἡμέραι
χίλιαι διακόσιαι ἐνενήκοντα. μακάριος ὁ ὑπομένων καὶ φθάσας εἰς ἡμέρας χιλίας
τριακοσίας τριάκοντα πέντε. καὶ σὺ δεῦρο καὶ ἀναπαύου· ἔτι γὰρ ἡμέραι καὶ ὧραι
εἰς ἀναπλήρωσιν συντελείας, καὶ ἀναστήσῃ εἰς τὸν κλῆρόν σου, εἰς συντέλειαν
ἡμερῶν». (Δαν. ιβ’, 5-13).
Ακόμη όμως και αν υποθέσουμε ότι το διάστημα αυτό των «1290
ημερών» αναφέρεται στον Αντίχριστο και πάλι δεν μπορούμε να είμαστε βέβαιοι ότι
είναι κυριολεκτικό. Πώς δηλαδή θα μπορούσε
να το αποδείξει αυτό κάποιος, και μάλιστα όταν βλέπουμε ότι η Γραφή
είναι πολύ φειδωλή σε ό,τι έχει σχέση με τον Αντίχριστο και τα έσχατα και ότι
ακόμη και στις όποιες αναφορές Της, αποφεύγει να είναι σαφής; Ή όταν ακόμη
βλέπουμε ότι στην Αγία Γραφή και ειδικά στην Αποκάλυψη (όπως είδαμε στο
κεφάλαιο με τους «δύο Προφήτες») όλοι οι αριθμοί που αναφέρονται είναι
συμβολικοί;
Αλλά και εάν παρόλα αυτά και πάλι υποθέταμε ότι θα μπορούσε
το διάστημα αυτό να είναι κυριολεκτικό, ακόμη και σε αυτή την περίπτωση, και
πάλι δεν θα ισχύσει ακριβώς, αφού σύμφωνα με τους αδιάψευστους λόγους του
Κυρίου μας, θα έχουμε «κολόβωση ημερών» στις ημέρες του Αντιχρίστου.
Άρα και πάλι τελικά η βασιλεία του Αντιχρίστου δεν πρόκειται
να είναι κυριολεκτικά «1290 ημέρες» δηλαδή 3,5 έτη, αλλά πολύ λιγότερες,
γιατί αλλιώς δεν θα μπορούσε να σωθεί
ΚΑΝΕΙΣ άνθρωπος.
«καὶ εἰ μὴ ἐκολοβώθησαν αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι, οὐκ ἂν ἐσώθη πᾶσα
σάρξ· διὰ δὲ τοὺς ἐκλεκτοὺς κολοβωθήσονται αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι». (Ματθ. κδ’, 22)
Από πού όμως προέκυψε η λεγόμενη αυτή «επταετία» του
Αντιχρίστου;
Η λεγόμενη αυτή
«επταετία» του Αντιχρίστου, προήλθε κυρίως από δύο χωρία του Προφήτη Δανιήλ.
α) «ἕως πότε ἡ ὅρασις στήσεται, ἡ θυσία ἡ ἀρθεῖσα καὶ ἡ ἁμαρτία ἐρημώσεως ἡ δοθεῖσα, καὶ τὸ ἅγιον καὶ ἡ δύναμις συμπατηθήσεται; καὶ εἶπεν αὐτῷ· ἕως ἐσπέρας καὶ πρωΐ ἡμέραι δισχίλιαι καὶ τριακόσιαι, καὶ καθαρισθήσεται τὸ ἅγιον». (Δαν. η΄, 13-14)
β) «καὶ δυναμώσει
διαθήκην πολλοῖς, ἑβδομὰς μία· καὶ ἐν τῷ ἡμίσει τῆς ἑβδομάδος ἀρθήσεταί μου
θυσία καὶ σπονδή, καὶ ἐπὶ τὸ ἱερὸν βδέλυγμα τῶν ἐρημώσεων, καὶ ἕως τῆς
συντελείας καιροῦ συντέλεια δοθήσεται ἐπὶ τὴν ἐρήμωσιν». (Δαν. θ’, 27)
Από αυτά λοιπόν τα δύο χωρία οι περισσότεροι παλαιοί και
σύγχρονοι ερμηνευτές, κατέληξαν στην «επταετία» του Αντιχρίστου.
Α΄
1) Το πρώτο χωρίον αναφέρεται ως γνωστόν, στον Αντίοχο τον
Επιφανή που κυρίευσε τους Εβραίους, και βεβήλωσε τον Ναό του Σολομώντος. Το
διάστημα δε αυτό θα ήτο 2.300 ημέρες και νύκτες δηλαδή περίπου 7 χρόνια. Επειδή
δε ο Αντίοχος ήταν τύπος του Αντιχρίστου συμπέραναν κάποιοι ότι και ο
Αντίχριστος θα βασιλεύσει 7 χρόνια.
Αυτό όμως είναι αυθαίρετο. Δεν αποδεικνύεται από πουθενά.
Ακόμη και οι Άγιοί μας που ερμήνευσαν το σχετικό κεφάλαιο έχουν πολλές και
διαφορετικές απόψεις επί του συγκεκριμένου θέματος.
2) Το χωρίο λοιπόν αυτό ΔΕΝ αναφέρεται στον Αντίχριστο, αλλά
στον Αντίοχο. Αυτό είναι τοις πάσι γνωστόν. Άσχετα εάν ο Αντίοχος είναι
προτύπωση του Αντιχρίστου.
«Οὕτω γάρ καί Δανιήλ περί Ἀντιόχου προεφήτευσεν, ὡς ἐσομένου
τύπου τῆς τοῦ Ἀντιχρίστου ἐλεύσεως». (Ἁγίου Ἀνδρέα Καισαρείας P.G. 106,
Ένας τύπος όμως, δεν είναι πάντοτε ο ίδιος με το αρχέτυπο ή
το πρωτότυπο. Γιατί με αυτή την λογική εάν έπρεπε να εφαρμόζουμε επ΄ ακριβώς
ό,τι ίσχυε στους τύπους του Αντιχρίστου και στον ίδιο τον Αντίχριστο, θα έπρεπε
π.χ. να εφαρμόσουμε σ’ αυτόν, και όλα αυτά που αναφέρονται στον
Ναβουχοδονόσορα, που και αυτός είναι τύπος του Αντιχρίστου. Οπότε, επειδή ο
Ναβουχοδονόσωρ βασίλευσε 36 έτη, θα πρέπει και ο Αντίχριστος να βασιλεύσει 36
έτη. Επειδή ο Ναβουχοδονόσωρ τρελάθηκε για 7 καιρούς, θα πρέπει και ο
Αντίχριστος να τρελαθεί για 7 καιρούς, επειδή ο Ναβουχοδονόσωρ εξεστράτευσε
εναντίον της Ιερουσαλήμ και την κατέστρεψε ολοσχερώς μαζί και τον Ναό, θα
πρέπει και ο Αντίχριστος να κάνει τό ίδιο και πάει λέγοντας.
Ακριβώς το ίδιο θα ίσχυε και για όλους τους άλλους τύπους του Αντιχρίστου ανά τους αιώνας, τον
Νέρωνα, τον Καλλιγούλα, τον Ιουλιανό τον Παραβάτη, τόν Χίτλερ, τον Στάλιν κλπ.,
οπότε καταλαβαίνετε τι θα εγίνετο. Χάος και πανζουρλισμός!
Το θέμα λοιπόν αυτό, θέλει μεγάλη προσοχή, γιατί ό,τι έχει
σχέση με τους τύπους και τις προτυπώσεις, άλλοτε ισχύουν ακριβώς κάποια
πράγματα, άλλοτε ισχύουν στο περίπου και άλλοτε δεν ισχύουν καθόλου.
Λέγει εν προκειμένω ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας:
«Ὅταν διατυπώνεται λόγος θεωρίας πνευματικῆς γιά ἕνα πρόσωπο
πού χρησιμοποιεῖται γιά νά ὑποτυπώσει τόν Σωτήρα μας Χριστό, εἶναι ἀνάγκη ὁ
σοφός καί ὁ γνώστης νά ἐξετάζει ποιά πρέπει νά θεωρεῖ ἄχρηστα γιά αὐτόν τό
σκοπό του, καί ποιά πάλι χρήσιμα καί ἀπαραίτητα καί πού πάρα πολύ ἀπό τή φύση
τους ὠφελοῦν τούς ἀκροατές.
Ἄς φέρουμε ὡς παράδειγμα τόν μακάριο Μωϋσῆ, ὁ ὁποῖος
παρουσίασε τόν Ἰσραηλιτικό λαό στόν Θεό στούς πρόποδες τοῦ ὄρους Σινᾶ καί ἔγινε
μεσολαβητής μεταξύ Θεοῦ καί ἀνθρώπων... Χρησιμοποιήθηκε λοιπόν ὁ Μωϋσῆς ὡς
τύπος τοῦ Χριστοῦ, ἀλλά δέν θά προσδώσομε σ’ αὐτόν ὅλα τά σχετικά μέ τόν Μωϋσῆ,
γιά νά μή βρεθοῦμε νά λέμε καί νά πράττομε κάτι ἀπό τά ἄτοπα. Γιατί ὁ Μωϋσῆς
ὁμολογοῦσε ὅτι καί ἰσχνόφωνος ἦταν, καί βραδύγλωσσος, καί ἦταν ἀνίκανος γιά τήν
ἀποστολή (Ἐξ. δ’, 10-13)... Ὁ Χριστός ὅμως δέν ἦταν βραδύγλωσσος, οὔτε βέβαια
ἰσχνόφωνος ὅπως ὁ Μωϋσῆς, ἀλλ’ αὐτός εἶναι ἡ μεγάλη σάλπιγγα...
Δέν εἶναι λοιπόν ὅλα
χρήσιμα γιά τίς πνευματικές θεωρίες ὅσα λένε τά γράμματα καί οἱ τύποι, ἀλλά ἄν
παρουσιασθεῖ τό πρόσωπο κάποιου πού νά ἔχει πάνω του τόν τύπο τοῦ Χριστοῦ, θά
προσπεράσουμε εὔλογα τά ἀνθρώπινα καί θά σταθοῦμε στά ἀναγκαῖα μόνο,
προσαρμόζοντας παντοῦ τό ὠφέλιμο ἀπό τή φύση του στό σκοπό πού ἐπιδιώκουμε...».
(Ἁγίου Κυρίλλου Ἀλεξανδρείας ΕΠΕ 24, 407)
Έτσι λοιπόν ακριβώς, -τηρουμένων των αναλογιών- θα πράξουμε
και με όλους τους άλλους τύπους και εικόνες της Παλαιάς Διαθήκης, αλλά και με
τους τύπους του Αντιχρίστου.
3) Αφού θέλετε να εκλαμβάνετε κυριολεκτικά τις «2300 ημέρες»
τότε θα πρέπει κυριολεκτώντας και εμείς να σας πούμε ότι οι «2300 ημέρες» δεν
είναι 7 χρόνια.
Εάν ήταν 7 χρόνια τότε θα έπρεπε να είναι 2555 ημέρες και
όχι 2300 ημέρες.
Οι «2300 ημέρες» είναι 6 χρόνια 3 μήνες και 20 ημέρες.
Είναι μία διαφορά 255 ημερών, δηλαδή 8 και πλέον μηνών, που είναι αρκετά μεγάλη, εάν θέλουμε να
είμαστε ακριβείς. Γιατί τότε το ήμισυ των 2300 ημερών που είναι 1150 ημέρες δεν
θα ήταν 3,5 χρόνια, αλλά 3 χρόνια, 1,5 μήνας και 10 ημέρες.
Στην περίπτωση αυτή λοιπόν, οι δύο αυτές περίοδοι δεν θα
είναι από 3,5 χρόνια, αλλά από 3 χρόνια και 1,5 μήνας.
Οπότε αλλάζουν πλέον όλα τα ισχύοντα δεδομένα για όλους
αυτούς που πιστεύουν στην επταετία και στις δύο περιόδους αυτής με 3,5 και 3,5
χρόνια, όπου στην πρώτη ή στην δεύτερη περίοδο θα κηρύξουν οι δύο προφήτες για 3,5 περίπου χρόνια και συγκεκριμένα για
1260 ημέρες.
Γιατί εάν υποθέσουμε ότι αυτό το διάστημα των «2300 ημερών»
αναφέρεται τελικά στον Αντίχριστο, τότε
εάν από τις 2300 ημέρες αφαιρέσουμε τις 1260 που υποτίθεται θα κηρύξουν οι δύο
Προφήτες, απομένουν μόλις 1040 ημέρες. Δηλαδή 2 χρόνια, (730 ημέρες) 10 μήνες
(300 ημέρες) και 10 ημέρες. Ούτε καν
τρία χρόνια. Άρα από πού προκύπτουν τα 3,5 χρόνια του Αντιχρίστου, αφού δεν είναι
ούτε καν τρία; Μήπως λοιπόν, μπορεί κάποιος να μας τα εξηγήσει και να μας τα
διαλευκάνει όλα αυτά;
Β΄
Το δεύτερο χωρίο, επειδή αναφέρεται σε μία προφητεία όπου
ομιλεί, για το βδέλυγμα της ερημώσεως και για «μία ἑβδομὰδα», όπου στην μέση
της εβδομάδος αυτής θα σταματήσει η καθημερινή θυσία στον Θεόν, έβγαλαν πάλι το
ίδιο συμπέρασμα, για επταετή βασιλεία του Αντιχρίστου.
Και αυτό όμως είναι αυθαίρετο.
Η Προφητεία αυτή ως γνωστόν, είναι η λεγόμενη προφητεία των
«εβδομήκοντα εβδομάδων», και είναι Χριστολογική-Μεσσιανική. Έχει δηλαδή κυρίως
αναφορά στην Έλευση του Χριστού.
Μέσα εκεί αναφέρεται το πότε ακριβώς θα ελευθερωθεί το
Ισραήλ από την Βαβυλώνια αιχμαλωσία του, πότε ακριβώς θα επιστρέψουν στην
πατρίδα τους, πότε θα ξανακτίσουν την πόλη και τον Ναό τους, (τον 2ο επί
Ζοροβάβελ) αλλά κυρίως το πότε ακριβώς θα γεννηθεί ο Χριστός μας, πότε θα
σταυρωθεί και πότε θα «φύγει» από αυτή την γη.
Αυτή δε η Προφητεία χωρίζεται σε τρία μέρη.
α) 7 εβδομάδες β) 62 εβδομάδες και γ) 1 εβδομάδα
Σύμφωνα λοιπόν με τον Δανιήλ, ο Χριστός θα γεννιόταν και θα
πέθαινε μέσα στο διάστημα των εβδομήκοντα αυτών εβδομάδων ετών, δηλαδή 490 έτη
(70x7=490) μετά από την ανοικοδόμηση της Ιερουσαλήμ, που έγινε επί Βασιλείας
του Αρταξέρξου, γύρω στο 453 π.Χ.
Πράγματι έτσι ακριβώς και έγινε.
Από το έτος 453 π.Χ. μέχρι που ήλθε ο Χριστός, πέρασαν 453
χρόνια και την τελευταία εβδομάδα των ετών από το 30 μ.Χ. προς το 37 ακριβώς
στην μέση, στό 33,5 δηλαδή, ο Κύριός μας εσταυρώθη. (453+33,5=486,5)
(Βλ. μελέτη Ἀρχ. Ἰωήλ Γιαννακοπούλου, Ἡ Π. Διαθήκη κατά τούς
Ο’, Τόμος 7ος, σελ. 124-131).
Η Προφητεία λοιπόν αυτή τοῦ Δανιήλ όπως βλέπουμε, μιλάει και
γιά μία τελευταία «εβδομάδα», κατά την οποία θα έλθει ο «άγιος των αγίων» και
στην μέση ακριβώς της «εβδομάδος» θα τον θανατώσουν, θα αρθεί και θα πάψει η
θυσία και στην συνέχεια στο ιερό θα δοθεί «βδέλυγμα των ερημώσεων».
«καὶ ἐπὶ τὸ ἱερὸν βδέλυγμα τῶν ἐρημώσεων». (Δαν. θ’, 27)
Προσέξτε! Δεν λέει ότι θα έλθει το «βδέλυγμα της ερημώσεως»
(με άρθρο) δηλαδή ο Αντίχριστος, αλλά λέει ότι θα δοθεί στο ιερό «βδέλυγμα των
ερημώσεων». Θα ερημωθεί δηλαδή το ιερό και ο Ναός των Εβραίων, από τη Θεία
χάρη, λόγω του ότι δεν πίστεψαν και σταύρωσαν τον Μεσσία τους. Γι’ αυτό και ο
Θεός θα φύγει από αυτούς και θα τους εγκαταλείψει. Και άρα αφού φεύγει ο Θεός,
ερημώνει ο Ναός από την θεία χάρη και επόμενο είναι να έρχεται ο Διάβολος, το
«βδέλυγμα» αυτό που όπου πηγαίνει το μόνο που κάνει είναι να ερημώνει, να
καταστρέφει και να μολύνει τα πάντα.
Βέβαια το συγκεκριμένο χωρίον έχει και κυριολεκτική ερμηνεία
αφού μετά από λίγα χρόνια μόλις 60 εκεί όπου έστεκε ο Ναός του Σολομώντος, ο
Ρωμαίος αυτοκράτορας Αδριανός όχι μόνον ανέγειρε ειδωλολατρικό Ναό, του
Καπιτωλίου Διός (Jupiter Optimus Maximus) και ένα βωμό για θυσίες, αλλά έστησε
και ένα άγαλμα του Διός.
Ενώ λίγο αργότερα στην θέση και πάλι του Ναού του Σολομώντος
κτίστηκε ένα Μουσουλμανικό τέμενος, το τέμενος του Ομάρ το οποίο στέκεται εκεί
για 1300 και πλέον χρόνια ως «βδέλυγμα ερημώσεως» μολύνοντας και ερημώνοντας
και αισθητά τον χώρο από την θεία χάρη και ευλογία.
Οπότε όπως βλέπετε ούτε ολόκληρη αυτή η Προφητεία, αλλά ούτε
το συγκεκριμένο αυτό εδάφιο της «μιας εβδομάδος», αναφέρονται στον Αντίχριστο,
αλλά στον Ιησού Χριστό, την Σταυρική θυσία Του και την ερήμωση του Ναού
(πνευματική και αισθητή).
Αλλά και εάν ακόμη υποθέταμε ότι το σημείο αυτό αναφερόταν
στον Αντίχριστο και πάλι δεν θα μπορούσαμε να δεχθούμε την επταετία, αφού μας
αναφέρει ΣΑΦΩΣ ότι το «βδέλυγμα των
ερημώσεων» θα ερχόταν στο ήμισυ αυτής της εβδομάδος. Δηλαδή στα 3,5 χρόνια.
«καὶ ἐν τῷ ἡμίσει τῆς ἑβδομάδος ἀρθήσεταί μου θυσία καὶ
σπονδή, καὶ ἐπὶ τὸ ἱερὸν βδέλυγμα τῶν ἐρημώσεων». (Δαν. θ’, 27)
Οπότε ούτε αυτό ευσταθεί.
Αλλά και σε όλες τις σχετικές αναφορές των Αγίων μας για το
διάστημα της βασιλείας του Αντιχρίστου, όλοι σχεδόν οι Άγιοί μας, εάν
εξαιρέσουμε ένα-δύο (όπως π.χ. ο Άγιος Ιππόλυτος όπως είδαμε παραπάνω) ομιλούν
μόνο για 3,5 έτη και όχι για επταετία.
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
1) Τον Άγιο Ανδρέα Καισαρείας:
α) «Ἐπί ἔτη δέ τρία, ἥμισυ, τά ὑπό τῶν χιλίων διακοσίων
ἑξήκοντα ἡμερῶν δηλούμενα· ἐν οἷς κρατήσει ἡ ἀποστασία». (Ἁγίου Ἀνδρέα Καισαρείας
P.G.
β) «Τό δέ μῆνας σαράντα δύο (42) δηλοῖ ὅτι κατά θείαν
συγχώρησιν τά τρία ἥμισυ ἔτη τήν ἐξουσία ἕξει (ο Αντίχριστος) τῆς τε πρός Θεόν βλασφημίας καί τῆς τῶν ἁγίων
κακώσεως». (Ἁγίου Ἀνδρέα Καισαρείας P.G.
106, 333 D)
2) Τον Άγιο Εφραίμ τον Σύρο:
«Ὅταν λοιπόν συμπληρωθῶσι οἱ τρεῖς καιροί καί ἥμισυ (τά
τρισήμισυ χρόνια) τῆς ἐξουσίας καί πράξεως τοῦ μιαροῦ, καί ὅταν ἐκπληρωθῶσι
πάντα τά σκάνδαλα πάσης τῆς γῆς, θά ἔλθῃ ἐπί τέλους ὁ Κύριος, ὡς ἀστραπή
ἀστράπτων ἐξ οὐρανοῦ...». (Ἁγίου Ἐφραίμ Σύρου Τομ. Δ΄, σελ. 127 - Ἀσκητικά σελ.
331 Ἐκδόσεις Ρηγόπουλος, 1996)
3) Αλλά και ο Άγιος Κύριλλος, ο οποίος μας λέγει σαφέστατα ότι όλη και όλη η
βασιλεία του Αντιχρίστου θα είναι ΜΟΝΟΝ 3,5 έτη και ότι μέσα στο διάστημα αυτό
των 3,5 ετών θα δείξει και το καλό και
το κακό του πρόσωπο.
«Βασιλεύει δὲ ὁ Ἀντίχριστος τρία καὶ ἥμισυ ἔτη μόνα. οὐκ ἐξ
ἀποκρύφων λέγομεν, ἀλλ’ ἐκ τοῦ Δανιήλ. φησὶ γάρ∙ καὶ δοθήσεται ἐν χειρὶ αὐτοῦ
ἕως καιροῦ καὶ καιρῶν καὶ ἥμισυ καιροῦ. καιρὸς μὲν ὁ εἷς ἐνιαυτός, ἐν ᾧ τέως
αὔξει ἡ παρουσία αὐτοῦ, καιροὶ δὲ τὰ ἐπίλοιπα δύο ἔτη τῆς παρανομίας εἰς τρία
ὁμοῦ συναριθμούμενα, καὶ τὸ ἥμισυ τοῦ καιροῦ ἡ ἑξάμηνος». (Ἁγίου Κυρίλλου
Ἱεροσολύμων - P.G. 133, 892 καί ΕΠΕ 2,142).
Δηλαδή:
«Διότι ο Αντίχριστος θα βασιλεύσει μόνο τρία και μισό
χρόνια. Και το λέμε αυτό όχι αυθαίρετα η στηριζόμενοι σε ξένα και απόκρυφα κείμενα, αλλά στηριζόμενοι στον προφήτη
Δανιήλ, ο οποίος λέγει, “θα δοθεί στα χέρια του καιρός και καιροί και το μισό
του καιρού” (Δαν. ζ’, 25). Καιρός είναι ο ένας χρόνος, κατά τον οποίο η
παρουσία του θα φτάσει στο αποκορύφωμά της. Καιροί πάλι είναι τα υπόλοιπα δύο
χρόνια της παράνομης δράσης του, και κάνουν όλα μαζί τρία χρόνια, και το μισό
του καιρού σημαίνει άλλο ένα εξάμηνο».
Σαφέστατος λοιπόν ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ο οποίος μας
λέγει ότι ΜΟΝΟΝ 3,5 χρόνια συνολικά θα βασιλεύσει ο Αντίχριστος.
Αποδεικνύεται λοιπόν, πέρα από κάθε αμφιβολία, και από την
συντριπτική πλειοψηφία των Αγίων μας, αλλά και από την Αγία Γραφή και
ιδιαιτέρως την Αποκάλυψη (στην οποία δεν υπάρχει ούτε άμεση ούτε και έμμεση
μαρτυρία) ότι επταετία σαν χρόνος βασιλείας του Ανόμου, δεν υπάρχει.
Τελικά όμως, πόσο ακριβώς θα βασιλεύσει ο Αντίχριστος;
Δεν μπορούμε αδελφοί μου να γνωρίζουμε μετά βεβαιότητος.
Η Γραφή σχετικά με το θέμα αυτό της βασιλείας του
Αντιχρίστου, δεν είναι σαφής. Δεν μας λέγει πόσο χρόνο ακριβώς θα κυβερνήσει ο
Άνομος. Μας αναφέρει μόνον ότι πρόκειται να του «δοθούν στα χέρια του» (στην
εξουσία του) από τον Θεό «τρισήμισυ καιροί».
«Καὶ δοθήσεται ἐν χειρὶ αὐτοῦ ἕως καιροῦ καὶ καιρῶν καὶ
ἥμισυ καιροῦ». (Δανιήλ ζ’, 25).
Όλο αυτό το διάστημα «καιρός καιροί και ήμισυ καιρού», θα
είναι η εξουσία που θα του έχει δοθεί από τον Θεό.
Τώρα από πότε θα ξεκινήσει να μετράει το διάστημα αυτό
ΚΑΝΕΝΑΣ δεν γνωρίζει, ούτε και μπορεί να το αποδείξει. Υποθέσεις μόνο μπορεί να
κάνει κανείς.
Εάν ήθελε ο Θεός να μας το γνωστοποιήσει, θα μας το είχε
αποκαλύψει. Προφανώς για διαφόρους λόγους δεν το επέτρεψε. Ίσως για να μην το
γνωρίζει ο Διάβολος, ο Αντίχριστος και τα όργανά του. Ή ίσως για να το
αποκαλύψει στους «νοήμονες», όπως μας λέγει ο Προφήτης Δανιήλ (ιβ΄, 10) όταν θα
έφθανε η ώρα, στα έσχατα λίγο πριν το τέλος, που θα είχε και νόημα. Γιατί πιο
νωρίς, τι να την έκαναν οι άνθρωποι αυτή την πληροφορία;
«καὶ σύ, Δανιήλ, ἔμφραξον τοὺς λόγους καὶ σφράγισον τὸ
βιβλίον ἕως καιροῦ συντελείας, ἕως διδαχθῶσι πολλοὶ καὶ πληθυνθῇ ἡ γνῶσις...καὶ
εἶπε· δεῦρο Δανιήλ, ὅτι ἐμπεφραγμένοι καὶ ἐσφραγισμένοι οἱ λόγοι, ἕως καιροῦ
πέρας... καὶ οὐ συνήσουσι πάντες ἄνομοι, καὶ οἱ νοήμονες συνήσουσι». (Δαν. ιβ,
4-10)
Δεν αποκλείεται όμως, να είναι και 3,5 χρόνια, όπως λένε και
οι Άγιοί μας που ερμηνεύουν το συγκεκριμένο χωρίο.
Στην περίπτωση όμως αυτή τα 3,5 αυτά χρόνια έχουν ΗΔΗ
ξεκινήσει από το 2014-2015 με την όλη δράση και πυρετώδη προετοιμασία του για
την ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ που πλησιάζει. Και φυσικά το τέλος αυτών των 3,5 ετών (εάν είναι
κυριολεκτικά) θα είναι λίγο πριν την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας τον Μάρτιο
του 2018.
Μπορεί όμως ο ένας «καιρός» να σημαίνει τον κάθε ένα «καιρό»
από τους 4 καιρούς του έτους. Ἀνοιξη, καλοκαίρι, φθινόπωρο, χειμώνα. Άρα ο κάθε
«καιρός» να είναι μόνον 3 μήνες. Οπότε όλοι μαζί οι 3,5 καιροί να είναι 10,5
μήνες.
Μπορεί ακόμη το διάστημα αυτό «καιρός καιροί και ήμισυ
καιρού», να γίνει μόνον 3,5 μήνες, δηλαδή ο κάθε καιρός να είναι ένας μήνας,
εάν λάβουμε υπ’ όψιν και την «κολόβωση»
των ημερών που αναφέρει ο Κύριός μας. (Ματθ. κδ΄, 22).
Και το διάστημα δηλαδή αυτό των 3,5 μηνών να είναι
κυριολεκτικά ο χρόνος που θα αποκαλύψει ο Αντίχριστος το πραγματικό του πρόσωπο
και θα ξεκινήσει τον διωγμό εναντίον των πιστών.
Θα μπορούσε ακόμη το διάστημα αυτό «καιρός καιροί και ήμισυ
καιρού», να είναι όλη η ζωή του Αντιχρίστου. Και εξηγούμαι.
Όπως είδαμε στο κεφάλαιο με τους δύο προφήτες, οι «1260 ημέρες»,
οι «42 μήνες» και ο «καιρός καιροί και ήμισυ καιρού», είναι ΟΛΗ η ζωή της
Εκκλησίας, από την Πρώτη έως την Δεύτερη Παρουσία του Χριστού και ταυτίζονται
μεταξύ τους ΟΛΑ αυτά τα διαστήματα.
«καὶ ἐδόθησαν τῇ γυναικὶ δύο πτέρυγες τοῦ ἀετοῦ τοῦ μεγάλου,
ἵνα πέτηται εἰς τὴν ἔρημον εἰς τὸν τόπον αὐτῆς, ὅπως τρέφηται ἐκεῖ καιρὸν καὶ
καιροὺς καὶ ἥμισυ καιροῦ». (Αποκ. ιβ΄, 14)
Οπότε πολύ πιθανόν και εδώ, το διάστημα αυτό «καιρός καιροί
και ήμισυ καιρού», να είναι ΟΛΗ η ζωή του Ανόμου. Οπότε εκ της ατόπου απαγωγής
[βάσει όσων γνωρίζουμε, αλλά και της Γραφής, (π.χ. του Ναβουχοδονόσορος που
ήταν τύπος του Αντιχρίστου και βασίλευσε για 36 περίπου χρόνια)] οδηγούμαστε
στα 35 με 36 χρόνια.
Στην περίπτωση αυτή ο «καιρός» θα είναι 10 χρόνια. Οπότε οι
3,5 καιροί είναι 35 χρόνια.
Εάν ισχύει αυτό, τότε έχουμε και μία κεκαλυμμένη και έμμεση
προφητεία της Γραφής που μας λέγει και πόσο ΑΚΡΙΒΩΣ θα ζήσει ο Αντίχριστος.
Μόνο 35 χρόνια. Δεν θα φθάσει δηλαδή τα 36.
Και πράγματι, όπως έχουμε αποδείξει με πολλά στοιχεία στα
προηγούμενα τρία βιβλία μας, ο Αντίχριστος γεννήθηκε, τον Ιούνιο του 1982. Αν
προσθέσουμε 35 χρόνια που πηγαίνουμε;
Στον Ιούνιο του 2017.
Πότε έχουμε πει και αποδείξει ότι θα γίνει η Δευτέρα
Παρουσία;
Τον Μάρτιο του 2018. Ο Αντίχριστος όμως γνωρίζουμε ότι δεν
θα ζήσει μέχρι την ημέρα της Δευτέρας Παρουσίας, αλλά θα τον εξαφανίσει ο ίδιος
ο Κύριός μας, λίγο πριν σύμφωνα με την Αποκάλυψη ( ιθ’, 19), αλλά και τον Ησαῒα
που λέει: «ἀρθήτω ὁ ἀσεβής, ἵνα μὴ ἴδῃ τὴν δόξαν Κυρίου» (Ησ. κστ’, 10).
Πόσο ακριβώς πριν, δεν γνωρίζουμε. Ίσως, τον Φεβρουάριο του
2018, επειδή όπως λένε κάποιοι άγιοί μας, ο μήνας Φεβρουάριος συμβολίζει τον
Αντίχριστο, επειδή είναι μικρότερος και ελλιπής.
«Ὁ Μάρτιος μῆνας ὀνομάζεται ἄρτιος, ὡσάν νά εἴπωμεν πλήρης·
διότι ὁ προηγούμενος Φεβρουάριος ἦτο ἐλλιπής καί ὁμοιοῖ τόν καιρόν τόν ὁποῖον
ὁρίζει καί ὁ Κύριος εἰς τό Ἅγιον Εὐαγγέλιον διά τόν Ἀντίχριστον ὅτι “εἰ μή
ἐκολοβώθησαν αἱ ἡμέραι ἐκεῖναι οὐν ἄν ἐσώθη πᾶσα σάρξ”». (Δαμασκηνοῦ Στουδίτου.
Λόγος Η΄ εἰς τό Ἅγιον Πάσχα, σελ. 131).
Μπορεί πάλι σύμφωνα με τη γνώμη κάποιων άλλων, να τον
αφανίσει κατά την ώρα ακριβώς της Δευτέρας Παρουσίας. Μικρή σημασία έχει. Η
ουσία είναι ότι ο Κύριος θα τον εξαφανίσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο!
Πόσο χρονών θα είναι τότε ο Αντίχριστος;
35 και επτά έως οκτώ μηνών. Δηλαδή περίπου 36.
Προσθέστε τώρα:
1982+36=2018
Νάτο και πάλι μπροστά μας το 2018!
Μην δίνετε σημασία! Σύμπτωση και αυτό!...
Δεν αποκλείεται όμως να ισχύουν και όλες αυτές οι ερμηνείες
μαζί. Δεν είναι σπάνιο ούτε και περίεργο αυτό. Υπάρχουν πολλές παρόμοιες
περιπτώσεις που μία και η αυτή προφητεία ή αναφορά της Γραφής να έχει και δύο
και τρεις και τέσσερις ή και περισσότερες ερμηνείες.
Ενδεικτικά αναφέρω τους εξής Αγίους:
α) Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής (Φιλοκαλία Τόμ. 14Β, σελ. 117
& 245)
β) Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας (ΕΠΕ 24, 455)
γ) Άγιος Ανδρέας Καισαρείας (P.G. 106, 337)
Οπότε καταλήγοντας, το διάστημα αυτό «καιρός καιροί και
ήμισυ καιρού», μπορεί και να είναι 3,5
έτη, 3,5 εποχές (δηλ. περίπου 11
μήνες), 3,5 μήνες, 35 χρόνια ή και όλα
αυτά μαζί, όπως είδαμε με την βοήθεια του Θεού.
ΕΠΤΑΕΤΙΑ πάντως ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΝΑΙ!
Άρα ούτε αυτό το θέμα ισχύει, όπως το είχαμε στο μυαλό μας
μέχρι σήμερα, αδελφοί μου!
Οπότε όπως καταλαβαίνετε, όσο κάποιοι ΔΕΝ βλέπουν
«ΕΠΤΑΕΤΙΑ», δεν μπορούν να δεχθούν και να πιστέψουν ότι υπάρχει Αντίχριστος και
μάλιστα ότι είναι το συγκεκριμένο πρόσωπο που έχουμε αποκαλύψει, συν Θεώ και
πολύ περισσότερον ότι είμαστε μια ανάσα από το Τέλος του Κόσμου.
Να γιατί, όπως μας προλέγει ο Κύριός μας, στην εποχή του Αντιχρίστου, η πλάνη θα είναι τόση μεγάλη που θα πλανηθούν
ακόμα και «εκλεκτοί»!
«Ἐγερθήσονται γὰρ ψευδόχριστοι καὶ ψευδοπροφῆται καὶ
δώσουσι σημεῖα μεγάλα καὶ τέρατα, ὥστε πλανῆσαι, εἰ δυνατόν, καὶ τοὺς
ἐκλεκτούς. ᾿Ιδοὺ προείρηκα ὑμῖν.» (Ματθ. κδ΄,24)
Και να γιατί, όπως λέγει η Γραφή, «η εσχάτη πλάνη θα είναι
χειρότερη από την πρώτη» αλλά και «τα έσχατα των ανθρώπων χειρότερα από τα
πρώτα»!
«Καὶ ἔσται ἡ ἐσχάτη πλάνη χείρων τῆς πρώτης»! (Ματθ. κζ’,
64)
«Καὶ γίνεται τὰ ἔσχατα τοῦ ἀνθρώπου ἐκείνου χείρονα τῶν
πρώτων»! (Ματθ. ιβ΄, 45)
Βλέπετε τι έχει καταφέρει ο Διάβολος, ο Αντίχριστος και τα
όργανά του; Κατάφερε ο Διάβολος μια χαρά, να ρίξει το πιο θολό του πέπλο πάνω
στα γεγονότα που αφορούν τα έσχατα και να καλύψει κάθε σχετική αλήθεια, με
αποτέλεσμα να πετύχει την πλάνη, ακόμη και των εκλεκτών!
Ο Θεός να μας ελεήσει και να μας βοηθήσει, όλους μας!