- Πότε θα έλθει ο Νυμφίος Χριστός, σύμφωνα με την παραβολή των 10 Παρθένων;
- Ποιά Ημέρα και Ώρα θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία, σύμφωνα με τους Αγίους μας!
5. Ποια ημέρα και ώρα θα γίνει η Β΄Παρουσία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
15/1 Παύλος, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ Ο ΘΗΒΑΙΟΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο βίος των οσίων Ασκητών διδάσκει πως το έργο της θείας χάριτος είναι έργο σε βάθος κι όχι σε πλάτος.Το ανακαινιστικό έργο της Εκκλησίας είναι προσωπικό· δεν είναι άπλωμα στον κόσμο, είναι συμμάζωμα στην ψυχή μας.Ο άγιος Παύλος έγραψε το "θλιβόμενοι αλλ’ ου στενοχωρούμενοι...". Το άπλωμα, με το πρόσχημα της κοινωνικής αλληλεγγύης, είναι πλάνη της εποχής μας.Το συμμάζωμα, με τον πόθο της προσωπικής τελειώσεως, είναι αλήθεια από την πείραν των Αγίων. Ο Όσιος Παύλος ο Θηβαίος, έζησε τον 4ο μ.Χ. αιώνα στην έρημο της Θηβαίδος.Ο ερημικός και ήσυχος τόπος είναι από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης της αυτοσυγκέντρωσης και προσευχής προς το Θεό. Αυτό φαίνεται καθαρά στη ζωή του Αγίου Παύλου του Θηβαίου. ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
2/1 Σίλβεστρος, Πάπας Ρώμης *
ΑΓΙΟΣ ΣΙΛΒΕΣΤΡΟΣ, ΠΑΠΑΣ ΡΩΜΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Στον βίο του Αγίου Σιλβέστρου Πάπα Ρώμης, του οποίου η Εκκλησία σήμερα τιμά την μνήμη, διαβάζομε τα εξής:"Τόσην χάριν είχεν από τον Θεόν ο Σίλβεστρος, που όχι μόνον οι ευσεβείς, αλλά και οι ειδωλολάτραι τον αγαπούσαν διά την αρετήν του και του είχον ευλάβειαν". Η αρετή, η αγιότης και η καλωσύνη, είναι το γνώρισμα και το στόλισμα του χριστιανού. Το Ευαγγέλιο δεν ενίκησε τον κόσμο με την φωτιά ούτε με το μαχαίρι, αλλά με τον άγιο βίο και την καλωσύνη. Έτσι ορίζει ο Απόστολος την διαγωγή και την αναστροφή των χριστιανών στον κόσμο, "ίνα γένησθε άμεμπτοι εν μέσω γενεάς σκολιάς". Τότε οι άνθρωποι - κι εκείνοι που είν’ έξω από την Εκκλησία - "εκ των καλών έργων εποπτεύσαντες δοξάσωσι τον Θεόν". Το αδύνατο σημείο της πίστ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Πότε θα έλθει ο Νυμφίος Χριστός, σύμφωνα με την παραβολή των 10 Παρθένων;
Τρίτη, 14 Απριλίου 2020 - 21908 εμφανίσεις άρθρου
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ:
ΠΟΙΑ ΩΡΑ ΘΑ ΕΛΘΕΙ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η Β΄ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝ
Πρώτη Δημοσίευσις 30/4/2013
Κατά την Αγία και Μεγάλη Τρίτη, ως γνωστόν, η Εκκλησία μας επιτελεί την ανάμνηση της παραβολής των Δέκα Παρθένων εκ των οποίων οι πέντε ήταν φρόνιμες και οι πέντε μωρές, ανόητες.
Οι φρόνιμες παρθένες όσο ζούσαν, κοντά στις άλλες αρετές και μάλιστα της παρθενίας, φρόντισαν να έχουν άφθονο και το λάδι της ελεημοσύνης. Έτσι όταν ήλθε ο Νυμφίος μπήκαν μέσα μαζί Του, όταν ανοίχθηκαν οι πύλες.
Αντίθετα οι άλλες πέντε παρθένες, όσο ζούσαν δεν φρόντισαν να έχουν αρκετό λάδι στις λαμπάδες τους. Ετσι όταν ξύπνησαν ζητούσαν λίγο από τις φρόνιμες, αλλά μετά θάνατο δεν είναι πλέον δυνατόν να αγοράσεις λάδι από αυτούς που το πουλούν, δηλαδή τους φτωχούς. Γι΄αυτό και τις Παρθένες αυτές, η παραβολή, τις ονομάζει μωρές, γιατί ενώ κατόρθωσαν το δυσκολώτερο, δηλαδή την "παρθενία", παραμέλησαν το ευκολώτερο, που ήταν η ελεημοσύνη, προφανώς επειδή δεν είχαν αληθινή αγάπη μέσα στην καρδιά τους.
Θα μπορούσαμε ακόμη να πούμε, ότι οι πέντε φρόνιμες και οι πέντε μωρές Παρθένες, δεν είναι άλλες από τις ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ που διαθέτει ο κάθε άνθρωπος εκ φύσεως.
Και άλλοι μεν από τους ανθρώπους χρησιμοποιούν τις πέντε αισθήσεις τους, σύμφωνα με τις εντολές του Θεού, για το καλό, σωστά και φρόνιμα (οι πέντε φρόνιμες Παρθένες) ενώ άλλοι δε από τους ανθρώπους, δυστυχώς, χρησιμοποιούν τις πέντε αυτές αισθήσεις τους αντίθετα με το θέλημα του Θεού, για το κακό, την αμαρτία και ανόητα (οι πέντε μωρές Παρθένες).
Επειδή δε, ουδείς γνωρίζει το πότε θα φύγει απ΄αυτήν εδώ την ζωή, μας καλεί να είμεθα πάντοτε έτοιμοι, έχοντας πάντα γεμάτες από έλαιο (=ελεημοσύνη) τις λαμπάδες των αρετών μας, για να υποδεχθούμε τον ουράνιον Νυμφίο, τον Κύριον ημών Ιησού Χριστό, ο οποίος έρχεται ξαφνικά, στο μέσο της νυκτός, για να αποδώσει στον καθένα αυτό που του αξίζει και του αναλογεί.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ερμηνεύοντας την Παραβολή αυτή του Κυρίου μας για τις δέκα Παρθένες, λέγει για την ώρα του ερχομού του Νυμφίου, δηλαδή της Δευτέρας Παρουσίας:
«Επειδή δε ο νυμφίος εβράδυνεν, όλες (οι 10 Παρθένες) είχαν νυστάξει και "εκοιμώντο". Με αυτά δείχνει πάλιν ότι δεν θα είναι ολίγος ο χρόνος που θα μεσολαβήση, δια να αποτρέψη τους μαθητάς από του να αναμένουν να εμφανισθή η βασιλεία Του πολύ σύντομα. Διότι αυτό ήλπιζαν. Δια αυτό και συνεχώς τους συγκρατεί από αυτήν την ελπίδα. Μετά δε από αυτό, φανερώνει και τούτο, ότι ύπνος είναι ο θάνατος... "Κατά τα μεσάνυκτα όμως ηκούσθη μία φωνή· ιδού ο νυμφίος έρχεται, εξέρχεσθε εις απάντησιν αυτού". Εδώ πάλιν θέλει να δείξη ότι η ανάστασις θα γίνη κατά την διάρκειαν της νυκτός». [1]
(Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου ΕΠΕ 12, 82)
Το ίδιο ακριβώς μας λέγει και ο πολυγραφέστατος και σοφώτατος σύγχρονος Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης, φέρνοντας μάλιστα και μαρτυρίες άλλων μεγάλων αγίων, όπως του Μ. Βασιλείου, του Γρηγορίου Θεολόγου, του Ιωάννου Χρυσοστόμου, του Γρηγορίου Νύσσης, του Γρηγορίου Παλαμά, σχετικά με το ποιά ημέρα και ώρα θα έλθει ο Νυμφίος και θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
Λέγει λοιπόν ο Άγιος Νικόδημος:
«Κατά το μεσονύκτιον της Κυριακής έχει να γίνει η δευτέρα παρουσία και να έλθη ο άδυτος ήλιος της δικαιοσύνης Χριστός, καθώς τούτο οι θεοφόροι Πατέρες λέγουσι...».
(Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου «Πνευματικά γυμνάσματα», σελ. 273)
Αλλά και ο Άγιος Μητροπολίτης Άρτης, Δαμασκηνός ο Στουδίτης μας λέγει σχετικά:
«Ώστε κατά την έκτην ώραν της νυκτός, δηλαδή κατά το μεσονύκτιον, ανέστη ο Κύριος...».
(Δαμασκηνού Στουδίτου, «ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ»
Λόγος «Εις το Άγιον Πάσχα» σελ. 132)
«Εν τω μέσω της νυκτός», λοιπόν, "κατά το μεσονύκτιον", έρχεται ο Νυμφίος Χριστός, κυριολεκτικά και μεταφορικά, που σημαίνει ότι πρέπει πάντοτε να είμαστε έτοιμοι και να αγρυπνούμε, αλλά και ότι θα «πιάσει» πολλούς στον «ύπνο» όταν θα ξαναέλθει.
Γι αυτό και όχι τυχαία η Αγία Εκκλησία μας ψάλλει τις άγιες αυτές ημέρες:
«Ιδού ο Νυμφίος έρχεται εν τω μέσω της νυκτός. Και μακάριος ο δούλος ον ευρήσει γρηγορούντα. Ανάξιος δε πάλιν ον ευρήσει ραθυμούντα. Βλέπε ουν ψυχή μου μη τω ύπνω κατενεχθής ίνα μη τω θανάτω παραδοθής και της βασιλείας έξω κλεισθείς. Αλλά ανάνηψον κράζουσα, άγιος άγιος άγιος ει ο Θεός ημών δια της Θεοτόκου ελέησον ημάς».
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΕ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΗ ΓΡΑΦΗ
Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ:
ΠΟΙΑ ΩΡΑ ΘΑ ΕΛΘΕΙ Ο ΝΥΜΦΙΟΣ ΚΑΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ Η Β΄ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΠΑΡΘΕΝΩΝ
Κατὰ τὴν Ἁγία καὶ Μεγάλη Τρίτη, ὡς γνωστόν, ἡ Ἐκκλησία μας ἐπιτελεῖ τήν ανάμνηση τῆς παραβολῆς τῶν Δέκα Παρθένων ἐκ τῶν ὁποίων οἱ πέντε ἦταν φρόνιμες καὶ οἱ πέντε μωρές, ἀνόητες.
Οἱ φρόνιμες παρθένες ὅσο ζοῦσαν, κοντὰ στὶς ἄλλες ἀρετὲς καὶ μάλιστα τῆς παρθενίας, φρόντισαν νὰ ἔχουν ἄφθονο καὶ τὸ λάδι τῆς ἐλεημοσύνης. Ἔτσι ὅταν ἤλθε ο Νυμφίος μπῆκαν μέσα μαζί Του, ὅταν ἀνοίχθηκαν οἱ πύλες.
Ἀντίθετα οἱ ἄλλες πέντε παρθένες, ὅσο ζοῦσαν δὲν φρόντισαν νὰ ἔχουν ἀρκετὸ λάδι στις λαμπάδες τους. Ἐτσι όταν ξύπνησαν ζητοῦσαν λίγο ἀπὸ τὶς φρόνιμες, ἀλλὰ μετὰ θάνατο δὲν εἶναι πλέον δυνατὸν νὰ ἀγοράσεις λάδι ἀπὸ αὐτοὺς ποὺ τὸ πουλοῦν, δηλαδὴ τοὺς φτωχούς. Γι΄αὐτὸ καὶ τὶς Παρθένες αὐτές, ἡ παραβολή, τὶς ὀνομάζει μωρές, γιατί ἐνῶ κατόρθωσαν τὸ δυσκολώτερο, δηλαδὴ τὴν "παρθενία", παραμέλησαν τὸ εὐκολώτερο, ποὺ ἦταν ἡ ἐλεημοσύνη, προφανῶς ἐπειδὴ δὲν εἶχαν ἀληθινὴ ἀγάπη μέσα στην καρδιά τους.
Θὰ μπορούσαμε ἀκόμη νὰ ποῦμε, ὅτι οἱ πέντε φρόνιμες καὶ οἱ πέντε μωρές Παρθενες, δὲν εἶναι ἄλλες ἀπὸ τὶς ΠΕΝΤΕ ΑΙΣΘΗΣΕΙΣ που διαθέτει ὁ κάθε ἄνθρωπος ἐκ φύσεως.
Καὶ ἄλλοι μὲν ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους χρησιμοποιοῦν τὶς πέντε αἰσθήσεις τους, σύμφωνα μὲ τὶς ἐντολὲς τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὸ καλό, σωστὰ και φρόνιμα (οἱ πέντε φρόνιμες Παρθένες) ἐνώ αλλοι δὲ ἀπὸ τοὺς ἀνθρώπους, δυστυχῶς, χρησιμοποιοῦν τὶς πέντε αὐτὲς αἰσθήσεις τοὺς ἀντίθετα μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὸ κακό, τὴν ἁμαρτία καὶ ἀνόητα (οἱ πέντε μωρὲς Παρθένες).
Ἐπειδὴ δέ, οὐδεὶς γνωρίζει το πότε θὰ φύγει ἂπ΄αὐτὴν ἐδῶ τὴν ζωή, μας καλεί να εἴμεθα πάντοτε ἕτοιμοι, ἔχοντας πάντα γεμάτες ἀπὸ ἔλαιο (=ἐλεημοσύνη) τὶς λαμπάδες τῶν ἀρετῶν μας, γιὰ νὰ ὑποδεχθοῦμε τὸν οὐράνιον Νυμφίο, τὸν Κύριον ἠμῶν Ἰησοῦ Χριστό, ὁ ὁποῖος ἔρχεται ξαφνικά, στὸ μέσο της νυκτός, γιὰ νὰ ἀποδώσει στὸν καθένα αὐτὸ ποὺ τοῦ ἀξίζει καὶ τοῦ ἀναλογεῖ.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐρμηνεύοντας τὴν Παραβολὴ αὐτὴ τοῦ Κυρίου μας γιὰ τὶς δέκα Παρθένες, λέγει γιὰ τὴν ὥρα τοῦ ἐρχομοῦ τοῦ Νυμφίου, δηλαδὴ τῆς Δευτέρας Παρουσίας:
«Ἐπειδή δέ ὁ νυμφίος ἐβράδυνεν, ὅλες (οἱ 10 Παρθένες) εἶχαν νυστάξει καί "ἐκοιμῶντο". Μέ αὐτά δείχνει πάλιν ὅτι δέν θά εἶναι ὀλίγος ὁ χρόνος πού θά μεσολαβήσῃ, διά νά ἀποτρέψῃ τούς μαθητάς ἀπό τοῦ νά ἀναμένουν νά ἐμφανισθῇ ἡ βασιλεία Του πολύ σύντομα. Διότι αὐτό ἤλπιζαν. Διά αὐτό καί συνεχῶς τούς συγκρατεῖ ἀπό αὐτήν τήν ἐλπίδα. Μετά δέ ἀπό αὐτό, φανερώνει καί τοῦτο, ὅτι ὕπνος εἶναι ὁ θάνατος... "Κατά τά μεσάνυκτα ὅμως ἠκούσθη μία φωνή· ἰδοὺ ὁ νυμφίος ἔρχεται, ἐξέρχεσθε εἰς ἀπάντησιν αὐτοῦ".
Ἐδῶ πάλιν θέλει νά δείξῃ ὅτι ἡ ἀνάστασις θά γίνῃ κατά τήν διάρκειαν τῆς νυκτός».
(Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου ΕΠΕ 12, 82)
Τό ἴδιο ακριβῶς μᾶς λέγει και ὁ πολυγραφέστατος καί σοφώτατος σύγχρονος Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης, φέρνοντας μάλιστα καί μαρτυρίες ἄλλων μεγάλων ἁγίων, ὅπως τοῦ Μ. Βασιλείου, τοῦ Γρηγορίου Θεολόγου, τοῦ Ἰωάννου Χρυσοστόμου, τοῦ Γρηγορίου Νύσσης, τοῦ Γρηγορίου Παλαμᾶ, σχετικά μέ τό ποιά ἡμέρα καί ὥρα θά έλθει ὁ Νυμφίος καί θά γίνει ἡ Δευτέρα Παρουσία.
Λέγει λοιπόν ὁ Ἅγιος Νικόδημος:
«Κατά τό μεσονύκτιον τῆς Κυριακῆς ἔχει νά γίνει ἡ δευτέρα παρουσία καί νά ἔλθῃ ὁ ἄδυτος ἥλιος τῆς δικαιοσύνης Χριστός, καθώς τοῦτο οἱ θεοφόροι Πατέρες λέγουσι...».
(Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου «Πνευματικά γυμνάσματα», σελ. 273)
«Ὥστε κατά τήν ἕκτην ὥραν τῆς νυκτός, δηλαδή κατά τό μεσονύκτιον, ἀνέστη ὁ Κύριος...».
(Δαμασκηνοῦ Στουδίτου, «ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΔΑΜΑΣΚΗΝΟΥ»
Λόγος «Εἰς τό Ἅγιον Πάσχα» σελ. 132)
"Ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός", λοιπόν, "κατά τό μεσονύκτιον", ἔρχεται ὁ Νυμφίος Χριστός, κυριολεκτικά καί μεταφορικά, πού σημαίνει ὅτι πρέπει πάντοτε νά εἴμαστε ἕτοιμοι καί νά ἀγρυπνοῦμε, ἀλλά καί ὅτι θά «πιάσει» πολλούς στόν «ὕπνο» ὅταν θά ξαναέλθει.
Γι΄αὐτό καί ὄχι τυχαῖα ἡ Ἁγία Ἐκκλησία μας ψάλλει τις ἅγιες αὐτές ἡμέρες:
«Ἰδού ὁ Νυμφίος ἔρχεται ἐν τῷ μέσῳ τῆς νυκτός. Καί μακάριος ὁ δοῦλος ὅν εὑρήσει γρηγοροῦντα. Ἀνάξιος δέ πάλιν ὅν εὑρήσει ραθυμοῦντα. Βλέπε οὖν ψυχή μου μή τῷ ὕπνῳ κατενεχθῆς ἵνα μή τῷ θανάτῳ παραδοθῆς καί τῆς βασιλείας ἔξω κλεισθεῖς. Ἀλλά ἀνάνηψον κράζουσα, ἅγιος ἅγιος ἅγιος εἶ ὁ Θεός ἡμῶν διά τῆς Θεοτόκου ἐλέησον ἡμᾶς».
ΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΝ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΤΡΙΤΗΣ
(ΜΑΤΘΑΙΟΥ ΚΕΦ. ΚΕ)
«Τότε ὁμοιωθήσεται ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν δέκα παρθένοις, αἵτινες λαβοῦσαι τὰς λαμπάδας αὐτῶν ἐξῆλθον εἰς ἀπάντησιν τοῦ νυμφίου. 2 πέντε δὲ ἦσαν ἐξ αὐτῶν φρόνιμοι καὶ αἱ πέντε μωραί. 3 αἵτινες μωραὶ λαβοῦσαι τὰς λαμπάδας ἑαυτῶν οὐκ ἔλαβον μεθ᾿ ἑαυτῶν ἔλαιον· 4 αἱ δὲ φρόνιμοι ἔλαβον ἔλαιον ἐν τοῖς ἀγγείοις αὐτῶν μετὰ τῶν λαμπάδων αὐτῶν. 5 χρονίζοντος δὲ τοῦ νυμφίου ἐνύσταξαν πᾶσαι καὶ ἐκάθευδον. 6 μέσης δὲ νυκτὸς κραυγὴ γέγονεν· ἰδοὺ ὁ νυμφίος ἔρχεται, ἐξέρχεσθε εἰς ἀπάντησιν αὐτοῦ.
(Ματθαίου ΚΕ΄1-13)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ
Τότε θα ομοιωθεί η βασιλεία των ουρανών με δέκα παρθένες που, αφού έλαβαν τις δικές τους λαμπάδες, εξήλθαν σε προϋπάντηση του νυμφίου. Πέντε λοιπόν από αυτές ήταν μωρές και πέντε φρόνιμες. Γιατί οι μωρές, ενώ έλαβαν τις λαμπάδες τους, δεν έλαβαν μαζί τους λάδι. Οι φρόνιμες, όμως, έλαβαν λάδι μέσα στα αγγεία μαζί με τις δικές τους λαμπάδες. Επειδή λοιπόν αργούσε ο Νυμφίος, νύσταξαν όλες και εκοιμήθησαν. Αλλά στο μέσο της νύχτας έγινε μια κραυγή: “Ιδού ο νυμφίος έρχεται, εξέρχεστε προς συνάντησή του”. Τότε σηκώθηκαν όλες οι παρθένες εκείνες και κόσμησαν τις δικές τους λαμπάδες. Και οι μωρές είπαν στις φρόνιμες: “Δώστε σ’ εμάς από το λάδι σας, γιατί οι λαμπάδες μας σβήνουν”. Αποκρίθηκαν τότε οι φρόνιμες λέγοντας: “Όχι, μήπως δεν αρκέσει για μας και για σας. Πηγαίνετε μάλλον προς αυτούς που πουλούν και αγοράστε για τους εαυτούς σας”. Ενώ όμως αυτές έφευγαν, για να αγοράσουν, ήρθε ο Νυμφίος, και οι έτοιμες εισήλθαν μαζί του στους γάμους και κλείστηκε η θύρα. Ύστερα, λοιπόν, έρχονται και οι υπόλοιπες παρθένες λέγοντας: “Κύριε, Κύριε, άνοιξέ μας”. Εκείνος δε αποκρίθηκε και είπε: “Αλήθεια σας λέω, δεν σας ξέρω”. Αγρυπνείτε και γρηγορείτε λοιπόν, γιατί δεν ξέρετε την ημέρα ούτε την ώρα κατά την οποία θα έλθει ο Υιός του Ανθρώπου».