- Ένας μυστηριώδης και επικίνδυνος ξένος στο σπίτι όλων μας
- Έκκληση για Βοήθεια από τον «ΑΓΙΟ ΚΟΣΜΑ»
- Ο Χριστός είναι «πολύ μπροστά» για την εποχή μας... και όχι το αντίθετο!
- Το διαβολικό πάθος της συκοφαντίας
- Γιατί εορτάζουμε την Πρωτοχρονιά;
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της το δείχνεις»!
- Στ. Σπανουδάκης: «Πάντα στην Ελλάδα οι μονάδες έκαναν την διαφορά»
- Η Ανοικτή Επιστολή της Γωγώς Ατζολετάκη προς τον Πρωθυπουργό
- Η κατ’ οίκον Εκκλησία εάλω
- Εις Μνήμην Παναγιώτου Σημάτη
- Περί Μόδας και Σύγχρονης ενδυμασίας Γυναικών
- Οι μεγάλες πυρκαγιές των πολυκαταστημάτων στην Αθήνα 1980-1981
- Ο εορτασμός της αθλιότητος
- Κατάλαβες τώρα γιατί;
- Τελικά εμείς οι Έλληνες είμαστε... ΜΕΓΑΛΟΙ Ρατσιστές!
- Ένας ισχυρός προειδοποιεί ότι το 2015 ο κόσμος θα γίνει μάρτυρας μιας συγκλονιστικής σύγκρουσης!
- Ο Τάφος της Αμφίπολης και ο Ενταφιασμός των... Αξιών!
- Φθιώτιδος Νικόλαος: Το Αντιρατσιστικό και οι διωγμοί των Χριστιανών
- Πειραιώς Σεραφείμ: Ο Αντιρατσιστικός νόμος είναι Αντισυνταγματικός
- Να αποκατασταθεί άμεσα μια Μεγάλη Αδικία
- Συγκινητικό γράμμα-ποταμός ενός πατέρα προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης
- Το Ισραήλ, οι Εβραίοι και οι λαθρομετανάστες! Ποιοί είναι τελικά οι Ρατσιστές;
- Πειραιώς Σεραφείμ: Περί Μεταμοσχεύσεων
- Π. Γεώργιος Μεταλληνός: Η Ελλάδα βρίσκεται υπό μόνιμη Κατοχή
- «Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής»: Ποια είναι η σκοπιμότης αυτής της σειράς;
- Ποιός ήταν ο αληθινός Σουλεϊμάν ο Μεγαλοπρεπής;
- Εκδήλωση για τον Άγιο Κοσμά
- Επιστολή κληρικού προς τον κ. Γ. Καρατζαφέρη
- Διαμαρτυρία για εκπομπή στο Αγιον Ορος
Κοινωνικά
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
23/11 Αμφιλόχιος, Επίσκοπος Ικονίου *
ΑΓΙΟΣ ΑΜΦΙΛΟΧΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΚΟΝΙΟΥ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Αμφιλόχιος, υπήρξε στενός φίλος του Μεγάλου Βασιλείου και του Γρηγορίου του Θεολόγου και διετέλεσε Επίσκοπος Ικονίου.Όταν διαβάζουμε τις Επιστολές μεταξύ των αγίων αυτών ανδρών, βλέπουμε - καλύτερα σ’ αυτές, παρά στα άλλα θεολογικά τους έργα - την καλωσύνη και την αγιότητα, την αγνή φιλία και την αγάπη που ενώνει τους ανθρώπους του Θεού. Ο Μέγας Βασίλειος γράφει σε μία του Επιστολή στον Άγιο Αμφιλόχιο: "πάσα ημέρα γράμματα έχουσα της θεοσεβείας σου εορτή ημίν εστί και εορτών μεγίστη".Μεγάλη εορτή και πανήγυρη ήταν, να παίρνη γράμμα ο Μέγας Βασίλειος από τον Άγιο Αμφιλόχιο.Και δεν είναι υπερβολή ούτε απλή φιλοφροσύνη, γιατί, καθώς λέει ένας αρχαίος εκκλησιαστικός συγγραφέας, στα συγγράμματα του...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
10/11 Ολυμπάς, Ηρωδίων, Έραστος, Σωσίπατρος, Τέ
ΑΓΙΟΙ ΟΛΥΜΠΑΣ, ΗΡΩΔΙΩΝ, ΕΡΑΣΤΟΣ, ΣΩΣΙΠΑΤΡΟΣ, ΤΕΡΤΙΟΣ ΚΑΙ ΚΟΥΑΡΤΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Μέσα στο νέφος των Μαρτύρων και μέσα στο ανώνυμο πλήθος των Αγίων, η Εκκλησία με στοργή κι ευγνωμοσύνη φύλαξε όσα μπόρεσε από τα ονόματά τους. Για τους ασεβείς λέει ο Θεός· "ου μη μνησθώ των ονομάτων αυτών", μα για τους αξίους, που είναι όλοι γραμμένοι στο βιβλίο του Θεού, η θεία Γραφή λέει ότι είναι "έντιμον το όνομα αυτών".Χρέος της λοιπόν το θεωρεί η Εκκλησία να τιμά και να μνημονεύη τους Αγίους με τα ονόματά τους και να τους εγκωμιάζη. Όποιος πιστεύει πως η Εκκλησία είναι μια μεγάλη οικογένεια εκείνων που έφυγαν και εκείνων που μένουν, καταλαβαίνει την ιερή σημασία της εκκλησιαστικής αυτής πράξεως, μα και την ενί...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Γιατί εορτάζουμε την Πρωτοχρονιά;
Κυριακή, 14 Ιανουαρίου 2024 - 6696 εμφανίσεις άρθρου
ΓΙΑΤΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ;
Μέσα στο χαρμόσυνο και εορταστικό πνεύμα όχι μόνο των ημερών των Χριστουγέννων αλλά και της πρώτης ημέρας του νέου έτους, ας επιτραπεί να θέσουμε ένα μάλλον προκλητικό κι ίσως παράδοξο θεωρούμενο ερώτημα: γιατί εορτάζουμε οι άνθρωποι την πρωτοχρονιά; Γιατί βλέπουμε πολλούς να ξενυχτούν με την προσδοκία της αλλαγής του χρόνου, εκφράζοντας τη χαρά τους με τραγούδια, πυροτεχνήματα, αγκαλιές και φιλιά; Λογικά και φυσιολογικά δεν θα έπρεπε η ημέρα αυτή, για τον κοσμικό μάλιστα άνθρωπο, να έχει απαισιόδοξο χαρακτήρα, αφού τον φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στο τέλος της ζωής του; Ο χρόνος δεν είναι συνυφασμένος πάντοτε με τη φθορά και τον θάνατο; Γλεντάνε και ξεφαντώνουν οι άνθρωποι γιατί θα πεθάνουν;
Μία πρώτη εξήγηση ίσως είναι ότι οι άνθρωποι αγνοούν το γεγονός του θανάτου, όχι βεβαίως με την έννοια της καθ΄αυτήν γνώσεως, αλλά την υπαρξιακή: παρακάμπτουν τον προβληματισμό του θανάτου για τον εαυτό τους. Τον βλέπουν ως κάτι το πολύ μακρινό και πάντως... όχι για εκείνους. Κι ένας λόγος είναι ότι ο κόσμος ίσως είναι πολύ βολικός γι᾽ αυτούς. Γιατί να δέχονται λογισμούς απωλείας του; Οπότε από την άποψη αυτή κινούνται σ᾽ ένα επίπεδο ψευδαισθήσεων και διαμορφώνουν συμπεριφορά αιώνιου και αθάνατου ανθρώπου.
Μία δεύτερη εξήγηση είναι ότι οι άνθρωποι βεβαίως λαμβάνουν υπόψη την κυριαρχία της φθοράς και του θανάτου μέσα στον χρόνο, μα προσπαθούν να συμφιλιωθούν με αυτήν, θεωρώντας τον θάνατο απλά κάτι το "φυσικό". Με την έννοια αυτή η σκέψη αυτών των ανθρώπων διαμορφώνεται ως εξής: Το διάστημα που μου απομένει να ζήσω, ας το "γλεντήσω". Κι είναι ευνόητο ότι η θέση αυτή, χωρίς κανένα προβληματισμό για Θεό και πνευματική ζωή, εκφράζει την πρακτική λεγόμενη αθεΐα, την αθεΐα δηλαδή του άφρονος ανθρώπου της γνωστής παραβολής, ο οποίος κινείται πάντοτε με το αξίωμα "φάγωμεν και πίωμεν, αύριον γαρ αποθνήσκομεν".
Υπάρχει όμως και η χριστιανική εξήγηση, η οποία κινούμενη σ᾽ εντελώς διαφορετική βάση από τις προηγούμενες κατανοεί την πρωτοχρονιά ως γεγονός χαρμόσυνο για δύο βασικούς λόγους. Πρώτον, γιατί το πέρασμα του χρόνου φέρνει τον χριστιανό πιο κοντά στον αγαπημένο του Κύριο, αφού με τον θάνατο θα καταργηθεί η αινιγματική, σαν θέα μέσα από καθρέπτη, σχέση του με Αυτόν της παρούσας ζωής και θα Τον βλέπει "πρόσωπον προς πρόσωπον" κατά τον απόστολο. Δεύτερον, γιατί με κάθε πρωτοχρονιά επιβεβαιώνεται η αγάπη του Θεού για τους ανθρώπους, ο Οποίος φαίνεται ότι παρατείνει την για δεύτερη φορά έλευσή Του, προκειμένου όλοι ει δυνατόν οι άνθρωποι να ενταχθούν στην Βασιλεία Του. Με άλλα λόγια η πρωτοχρονιά, ως έναρξη του νέου χρόνου και συνεπώς παράταση του χρόνου, ερμηνεύεται ως το περιθώριο που δίνει ο Θεός στο κάθε πλάσμα Του για να μετανοήσει, να αλλάξει δηλαδή τρόπο ζωής και να μπορέσει να συντονιστεί με τον δικό Του ρυθμό ζωής που δεν είναι άλλος από την αγάπη. Αυτό φαίνεται να είναι και ο σκοπός της δωρεάς του χρόνου κατά τον Λόγο του Θεού, όπως το λέει για παράδειγμα η Αποκάλυψη του Ιωάννη: "έδωκα αυτή χρόνον ίνα μετανοήση" (᾽Αποκ. 2, 21), ή κι ο απόστολος Παύλος: "τό χρηστόν του Θεού εις μετάνοιαν άγει" (Ρωμ. 2, 4), αυτό φαίνεται να είναι και το νόημα της ευχής της πρωτοχρονιάς της Εκκλησίας μας ως δοξολογικής αρχής του νέου έτους. Προφανώς η αγάπη του Θεού μας, μας εμπιστεύεται περισσότερο από ό,τι εμείς τον εαυτό μας ή και τον συνάνθρωπό μας.
Υπό το παραπάνω πνεύμα ενώ η πρωτοχρονιά φαίνεται να λειτουργεί για τους εκκοσμικευμένους χριστιανούς ως αφορμή για εντατικοποίηση της εξωστρέφειάς τους, με την έννοια της αναζήτησης των αισθητών στηριγμάτων του κόσμου τούτου, ώστε να "διασκεδάσουν" τον υποσυνείδητο φόβο τους για τη φθορά και τον θάνατο ή και τον τρόμο τους μπροστά στην "άδεια" από νόημα καρδιά τους, για τους συνειδητούς χριστιανούς λειτουργεί ως ερέθισμα της ορθής εσωστρέφειας: της στροφής μέσα στην καρδιά, με την έννοια της αναζήτησης της πληρέστερης σχέσης με τον Θεό: τον Θεό που ζούμε ήδη στην Εκκλησία ως μέλη της να Τον ζήσουμε πιο βαθιά και πιο έντονα. Κι εννοούμε αυτό που λέει και ο σήμερα εορταζόμενος οικουμενικός Πατέρας και Δάσκαλος της Εκκλησίας μας Μέγας Βασίλειος σε ανάλογο προβληματισμό: "Ο νους του ανθρώπου, σημειώνει, που δεν χάνεται και δεν διαχέεται μέσω των αισθήσεων στα πράγματα του κόσμου, επιστρέφει μέσα στον εαυτό του και μέσω του εαυτού του ανεβαίνει στον ίδιο τον Θεό". Μη λησμονούμε τον λόγο του Κυρίου ότι "η βασιλεία του Θεού εντός ημών εστι".
Έτσι μπορεί ο χρόνος να είναι συνδεδεμένος με τη φθορά και τον θάνατο, φαίνεται όμως ότι αφήνει ανοικτή την ελπίδα στον άνθρωπο: μέσα στον χρόνο ο άνθρωπος μπορεί να μετανοήσει, να βρει τον εαυτό του, να βρει τον Θεό του. Σαν χριστιανοί, ναι, έχουμε λόγο να χαιρόμαστε και να πανηγυρίζουμε. Μας δίνει το δικαίωμα αυτό η ενανθρώπηση του Χριστού μας, ο Οποίος μπήκε ως Θεός μέσα στον χρόνο γενόμενος άνθρωπος, τον γέμισε με την άγια παρουσία Του και τον άλλαξε, βάζοντας τις ράγες του πια πάνω στην τροχιά του Ουρανού. Η πρωτοχρονιά και κάθε στιγμή του χρόνου έκτοτε έγινε και γίνεται η επαναβεβαίωση της θέας της Βασιλείας του Θεού. Να βλέπουμε τον Χριστό μας, να βλέπουμε τους αγγέλους και τους αγίους μας μέσα από τα γυαλιά του χρόνου. Τι όμορφη προοπτική! Τι αληθινή εμπειρία!
(Ακολουθεί το ίδιο κείμενο σε πολυτονική γραφή)
ΓΙΑΤΙ ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ;
Μέσα στό χαρμόσυνο καί ἑορταστικό πνεῦμα ὄχι μόνο τῶν ἡμερῶν τῶν Χριστουγέννων ἀλλά καί τῆς πρώτης ἡμέρας τοῦ νέου ἔτους, ἄς ἐπιτραπεῖ νά θέσουμε ἕνα μᾶλλον προκλητικό κι ἴσως παράδοξο θεωρούμενο ἐρώτημα: γιατί ἑορτάζουμε οἱ ἄνθρωποι τήν πρωτοχρονιά; Γιατί βλέπουμε πολλούς νά ξενυχτοῦν μέ τήν προσδοκία τῆς ἀλλαγῆς τοῦ χρόνου, ἐκφράζοντας τή χαρά τους μέ τραγούδια, πυροτεχνήματα, ἀγκαλιές καί φιλιά; Λογικά καί φυσιολογικά δέν θά ἔπρεπε ἡ ἡμέρα αὐτή, γιά τόν κοσμικό μάλιστα ἄνθρωπο, νά ἔχει ἀπαισιόδοξο χαρακτήρα, ἀφοῦ τόν φέρνει ἕνα βῆμα πιό κοντά στό τέλος τῆς ζωῆς του; ῾Ο χρόνος δέν εἶναι συνυφασμένος πάντοτε μέ τή φθορά καί τόν θάνατο; Γλεντᾶνε καί ξεφαντώνουν οἱ ἄνθρωποι γιατί θά πεθάνουν;
Μία πρώτη ἐξήγηση ἴσως εἶναι ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἀγνοοῦν τό γεγονός τοῦ θανάτου, ὄχι βεβαίως μέ τήν ἔννοια τῆς καθαυτήν γνώσεως, ἀλλά τήν ὑπαρξιακή: παρακάμπτουν τόν προβληματισμό τοῦ θανάτου γιά τόν ἑαυτό τους. Τόν βλέπουν ὡς κάτι τό πολύ μακρινό καί πάντως... ὄχι γιά ἐκείνους. Κι ἕνας λόγος εἶναι ὅτι ὁ κόσμος ἴσως εἶναι πολύ βολικός γι᾽ αὐτούς. Γιατί νά δέχονται λογισμούς ἀπωλείας του; ῾Οπότε ἀπό τήν ἄποψη αὐτή κινοῦνται σ᾽ ἕνα ἐπίπεδο ψευδαισθήσεων καί διαμορφώνουν συμπεριφορά αἰώνιου καί ἀθάνατου ἀνθρώπου.
Μία δεύτερη ἐξήγηση εἶναι ὅτι οἱ ἄνθρωποι βεβαίως λαμβάνουν ὑπόψη τήν κυριαρχία τῆς φθορᾶς καί τοῦ θανάτου μέσα στόν χρόνο, μά προσπαθοῦν νά συμφιλιωθοῦν μέ αὐτήν, θεωρώντας τόν θάνατο ἁπλά κάτι τό ῾φυσικό᾽. Μέ τήν ἔννοια αὐτή ἡ σκέψη αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων διαμορφώνεται ὡς ἑξῆς: ῾Τό διάστημα πού μοῦ ἀπομένει νά ζήσω, ἄς τό γλεντήσω᾽. Κι εἶναι εὐνόητο ὅτι ἡ θέση αὐτή, χωρίς κανένα προβληματισμό γιά Θεό καί πνευματική ζωή, ἐκφράζει τήν πρακτική λεγόμενη ἀθεΐα, τήν ἀθεΐα δηλαδή τοῦ ἄφρονος ἀνθρώπου τῆς γνωστῆς παραβολῆς, ὁ ὁποῖος κινεῖται πάντοτε μέ τό ἀξίωμα ῾φάγωμεν καί πίωμεν, αὔριον γάρ ἀποθνῄσκομεν᾽.
῾Υπάρχει ὅμως καί ἡ χριστιανική ἐξήγηση, ἡ ὁποία κινούμενη σ᾽ ἐντελῶς διαφορετική βάση ἀπό τίς προηγούμενες κατανοεῖ τήν πρωτοχρονιά ὡς γεγονός χαρμόσυνο γιά δύο βασικούς λόγους. Πρῶτον, γιατί τό πέρασμα τοῦ χρόνου φέρνει τόν χριστιανό πιό κοντά στόν ἀγαπημένο του Κύριο, ἀφοῦ μέ τόν θάνατο θά καταργηθεῖ ἡ αἰνιγματική, σάν θέα μέσα ἀπό καθρέπτη, σχέση του μέ Αὐτόν τῆς παρούσας ζωῆς καί θά Τόν βλέπει "πρόσωπον πρός πρόσωπον" κατά τόν ἀπόστολο∙ δεύτερον, γιατί μέ κάθε πρωτοχρονιά ἐπιβεβαιώνεται ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ γιά τούς ἀνθρώπους, ὁ ῾Οποῖος φαίνεται ὅτι παρατείνει τήν γιά δεύτερη φορά ἔλευσή Του, προκειμένου ὅλοι εἰ δυνατόν οἱ ἄνθρωποι νά ἐνταχθοῦν στήν Βασιλεία Του. Μέ ἄλλα λόγια ἡ πρωτοχρονιά, ὡς ἔναρξη τοῦ νέου χρόνου καί συνεπῶς παράταση τοῦ χρόνου, ἑρμηνεύεται ὡς τό περιθώριο πού δίνει ὁ Θεός στό κάθε πλάσμα Του γιά νά μετανοήσει, νά ἀλλάξει δηλαδή τρόπο ζωῆς καί νά μπορέσει νά συντονιστεῖ μέ τόν δικό Του ρυθμό ζωῆς πού δέν εἶναι ἄλλος ἀπό τήν ἀγάπη. Αὐτό φαίνεται νά εἶναι καί ὁ σκοπός τῆς δωρεᾶς τοῦ χρόνου κατά τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ, ὅπως τό λέει γιά παράδειγμα ἡ ᾽Αποκάλυψη τοῦ ᾽Ιωάννη: "ἔδωκα αὐτῇ χρόνον ἵνα μετανοήσῃ" (᾽Αποκ. 2, 21), ἤ κι ὁ ἀπόστολος Παῦλος: "τό χρηστόν τοῦ Θεοῦ εἰς μετάνοιαν ἄγει" (Ρωμ. 2, 4), αὐτό φαίνεται νά εἶναι καί τό νόημα τῆς εὐχῆς τῆς πρωτοχρονιᾶς τῆς ᾽Εκκλησίας μας ὡς δοξολογικῆς ἀρχῆς τοῦ νέου ἔτους. Προφανῶς ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ μας μᾶς ἐμπιστεύεται περισσότερο ἀπό ὅ,τι ἐμεῖς τόν ἑαυτό μας ἤ καί τόν συνάνθρωπό μας.
῾Υπό τό παραπάνω πνεῦμα ἐνῶ ἡ πρωτοχρονιά φαίνεται νά λειτουργεῖ γιά τούς ἐκκοσμικευμένους χριστιανούς ὡς ἀφορμή γιά ἐντατικοποίηση τῆς ἐξωστρέφειάς τους, μέ τήν ἔννοια τῆς ἀναζήτησης τῶν αἰσθητῶν στηριγμάτων τοῦ κόσμου τούτου, ὥστε νά ῾διασκεδάσουν᾽ τόν ὑποσυνείδητο φόβο τους γιά τή φθορά καί τόν θάνατο ἤ καί τόν τρόμο τους μπροστά στήν ῾ἄδεια᾽ ἀπό νόημα καρδιά τους, γιά τούς συνειδητούς χριστιανούς λειτουργεῖ ὡς ἐρέθισμα τῆς ὀρθῆς ἐσωστρέφειας: τῆς στροφῆς μέσα στήν καρδιά, μέ τήν ἔννοια τῆς ἀναζήτησης τῆς πληρέστερης σχέσης μέ τόν Θεό: τόν Θεό πού ζοῦμε ἤδη στήν ᾽Εκκλησία ὡς μέλη της νά Τόν ζήσουμε πιό βαθιά καί πιό ἔντονα. Κι ἐννοοῦμε αὐτό πού λέει καί ὁ σήμερα ἑορταζόμενος οἰκουμενικός Πατέρας καί Δάσκαλος τῆς ᾽Εκκλησίας μας Μέγας Βασίλειος σέ ἀνάλογο προβληματισμό: "Ο νοῦς τοῦ ἀνθρώπου, σημειώνει, πού δέν χάνεται καί δέν διαχέεται μέσω τῶν αἰσθήσεων στά πράγματα τοῦ κόσμου, ἐπιστρέφει μέσα στόν ἑαυτό του καί μέσω τοῦ ἑαυτοῦ του ἀνεβαίνει στόν ἴδιο τόν Θεό". Μή λησμονοῦμε τόν λόγο τοῦ Κυρίου ὅτι "ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐντός ἡμῶν ἐστι".
῎Ετσι μπορεῖ ὁ χρόνος νά εἶναι συνδεδεμένος μέ τή φθορά καί τόν θάνατο, φαίνεται ὅμως ὅτι ἀφήνει ἀνοικτή τήν ἐλπίδα στόν ἄνθρωπο: μέσα στόν χρόνο ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά μετανοήσει, νά βρεῖ τόν ἑαυτό του, νά βρεῖ τόν Θεό του. Σάν χριστιανοί, ναί, ἔχουμε λόγο νά χαιρόμαστε καί νά πανηγυρίζουμε. Μᾶς δίνει τό δικαίωμα αὐτό ἡ ἐνανθρώπηση τοῦ Χριστοῦ μας, ὁ ῾Οποῖος μπῆκε ὡς Θεός μέσα στόν χρόνο γενόμενος ἄνθρωπος, τόν γέμισε μέ τήν ἅγια παρουσία Του καί τόν ἄλλαξε, βάζοντας τίς ράγες του πιά πάνω στήν τροχιά τοῦ Οὐρανοῦ. Ἡ πρωτοχρονιά καί κάθε στιγμή τοῦ χρόνου ἔκτοτε ἔγινε καί γίνεται ἡ ἐπαναβεβαίωση τῆς θέας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ. Νά βλέπουμε τόν Χριστό μας, νά βλέπουμε τούς ἀγγέλους καί τούς ἁγίους μας μέσα ἀπό τά γυαλιά τοῦ χρόνου. Τί ὄμορφη προοπτική! Τί ἀληθινή ἐμπειρία!
Πηγή: http://pgdorbas.blogspot.com/2014/12/blog-post_31.html