- Έτοιμα και τα αρχιτεκτονικά σχέδια του Ναού Σολομώντα (Βίντεο με εικονική περιήγηση)
- Οι Εβραίοι διαφημίζουν παντού, ότι έφθασε η ώρα να κτιστεί ο Ναός του Σολομώντος!
- Έτοιμη και η καθαρόαιμη κόκκινη Αγελάδα για τον Ναό του Σολομώντα
- Απειλούν με ιερή σφαγή – τζιχάντ στα Ιεροσόλυμα για τον Ναό του Σολομώντα
- Γιορτάζουν τα γενέθλια του Αντίχριστου στον Ναό του Σολομώντα!
- Έγινε ο «καθαγιασμός» του ναού του Σολομώντα στη Βραζιλία
- Προτεστάντες χτίζουν τον Ναό του Σολομώντος στην Βραζιλία
- Η Τρίτη και τελευταία ανέγερση του Ναού, υπό του Αντιχρίστου
- Έφθασε η ώρα του τρίτου Ναού του Σολομώντα;
- Μπορεί να κτιστεί ο 3ος Ναός, χωρίς να γκρεμιστεί το Τέμενος;
- Γενικά περί του Ναού του Σολομώντος
- Η προφητεία της καταστροφής του Ναού του Σολομώντος
Ναός του Σολομώντος
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
22/11 Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος, και Απφία, Απόστολο
ΟΝΗΣΙΜΟΣ, ΦΙΛΗΜΩΝ, ΑΡΧΙΠΠΟΣ ΚΑΙ ΑΠΦΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Οι Άγιοι Απόστολοι Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος και Απφία, αναφέρονται στην προς Φιλήμονα Επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Ο Φιλήμων και η σύζυγος του Απφία ήταν χριστιανοί στην πόλη των Κολοσσών, με ανεπτυγμένο αίσθημα φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιούσαν δε τα πλούτη τους με προθυμία για την ανακούφιση φτωχών, ασθενών και για την ανάπτυξη του έργου του Χριστού. Στό χριστιανισμό προσήλθαν δια του Απ. Παύλου, όταν αυτός είχε έλθει στην πόλη τους.Μάλιστα, για τις αγαθοεργίες του Φιλήμονα γράφει συγκεκριμένα: "Χάριν έχομεν πολλήν και παράκλησιν επί τη αγάπη σου ότι τα σπλάγχνα των αγίων αναπέπαυται δια σου, αδελφέ". (Φιλ. ζ΄). Δηλαδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγο...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
9/11 Συμεών ο Μεταφραστής, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Συμεών εγεννήθη εις την Κωνσταντινούπολη περί το 910 μ.Χ. στα χρόνια του Βασιλέως Λέοντος ΣΤ΄του Σοφού (886 - 912 μ.Χ.). Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια και έφερε τον τίτλο του Πατρικίου. Λόγω της μεγάλης του αρετής και σοφίας πήρε το αξίωμα του Μαγίστρου και Λογοθέτου (=υπουργού) και απελάμβανε μεγάλες τιμές από τον Βασιλέα.Μεταξύ των άλλων αξιωμάτων της βυζαντινής αυλής που έλαβε ο Συμεών, έγινε και «αποκρισάριος» ή «πρωτοασηκρήτις». Ήκμασε επί των αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου Ζ΄ του Πορφυρογεννήτου (913-959), Ρωμανού Β΄ (959-963), Νικηφόρου Φωκά (963-969), Ιωάννου Τσιμισκή (969-976) και Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου (976-1025). Σύμφωνα ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Η προφητεία της καταστροφής του Ναού του Σολομώντος
Τετάρτη, 13 Ιουνίου 2012 - 16674 εμφανίσεις άρθρου
Η ΠΡΟΦΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ ΝΑΟΥ
Μία από τις μεγάλες Προφητείες του Κυρίου μας και της Αγίας Γραφής είναι και η ολοκληρωτική καταστροφή του Ναού του Σολομώντος.
Ο Ευαγγελιστής Ματθαίος στο ΚΔ΄ Κεφάλαιο μας αναφέρει ότι κάποια μέρα, ενώ ευρίσκοντο έξω από τον Ναό του Σολομώντα, ο Κύριος με τους Μαθητάς Του, και ενώ αυτοί εθαύμαζαν τα κτίρια και την κατασκευή του Ναού, τον πλησιάζουν για να του δείξουν με θαυμασμό και έκπληξη όλα αυτά.
Ο Κύριός μας, αρπάζοντας την ευκαιρία, τους λέγει· βλέπετε όλα αυτά τώρα και τα θαυμάζετε, αλλά να ξέρετε ότι δεν πρόκειται να μείνει τίποτε όρθιο απ’ όλα αυτά που βλέπετε αυτή τη στιγμή. Ούτε μια πέτρα του ναού δεν θα μείνει όρθια.
«Ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· ου βλέπετε ταύτα πάντα; αμήν λέγω υμίν, ου μη αφεθή ώδε λίθος επί λίθον, ος ου καταλυθήσεται» (Ματθ. κδ’, 2).
Και όταν έκπληκτοι και απορημένοι οι Μαθηταί Του, οι οποίοι μάλιστα δεν είχαν ακόμη λάβει το Πνεύμα το Άγιον κατά την Πεντηκοστή και δεν ήξεραν όσα θα έπρεπε να ξεύρουν, ούτε και καταλάβαιναν πολλά-πολλά και νόμιζαν ότι αυτό που τους είπε για την καταστροφή του Ναού, σημαίνει και το τέλος του κόσμου (σκεφθείτε τι ήταν και τι εσήμαινε για τους Εβραίους ο Ναός αυτός, που με το που άκουσαν ότι θα καταστραφεί, το μυαλό τους πήγε αμέσως και στην καταστροφή του κόσμου), αμέσως τον ρωτούν:
«Κύριε πότε θα γίνει αυτό; (δηλαδή η καταστροφή του Ναού) και πες μας ακόμη ποιά θα είναι τα σημεία τα οποία θα προηγηθούν πριν από το τέλος του κόσμου και της δικής σου ελεύσεως;»
«Και εξελθών ο Ιησούς επορεύετο από του ιερού· και προσήλθον οι μαθηταί αυτού επιδείξαι αυτώ τας οικοδομάς του ιερού· ο δε Ιησούς είπεν αυτοίς· ου βλέπετε ταύτα πάντα; αμήν λέγω υμίν, ου μη αφεθή ώδε λίθος επί λίθον, ος ου καταλυθήσεται. καθημένου δε αυτού επί του όρους των ελαιών προσήλθον αυτώ οι μαθηταί κατ’ ιδίαν λέγοντες· ειπέ ημίν πότε ταύτα έσται, και τι το σημείον της σης παρουσίας και της συντελείας του αιώνος; και αποκριθείς ο Ιησούς είπεν αυτοίς· βλέπετε μη τις υμάς πλανήση» (Ματθ. κδ’ 1-4).
Και αφού ο Κύριος άρχισε να τους απαριθμεί τα σημεία, (Ματθ. κδ’ καί Λουκ. κα’ ) τους επεσήμανε και το εξής σημαντικό:
«όταν δε ίδητε κυκλουμένην υπό στρατοπέδων την Ιερουσαλήμ, τότε γνώτε ότι ήγγικεν η ερήμωσις αυτής. τότε οι εν τη Ιουδαία φευγέτωσαν εις τα όρη, και οι εν μέσω αυτής εκχωρείτωσαν, και οι εν ταις χώραις μη εισερχέσθωσαν εις αυτήν, ότι ημέραι εκδικήσεως αύταί εισι του πληρωθήναι πάντα τα γεγραμμένα» (Λουκ. κα’, 20-22).
Και τέλος, τους λέει ότι δεν θα παρέλθει η γενεά εκείνη που ζούσε τότε, μέχρις ώτου γίνουν όλα αυτά που τους είπε: «αμήν λέγω υμίν, ου μη παρέλθη η γενεά αύτη έως αν πάντα ταύτα γένηται» (Ματθ. κδ’, 34) και «αμήν λέγω υμίν ότι ου μη παρέλθη η γενεά αύτη έως αν πάντα γένηται» (Λουκ. κα’, 32).
Είναι κάτι το «τρομερό» και «απίστευτο», αυτό που επακολούθησε μετά από λίγα χρόνια.
Δεν πέρασαν, ούτε σαράντα χρόνια, από τότε που ο Κύριός μας είπε την συγκεκριμένη προφητεία και όσα ακριβώς είπε, επαληθεύθησαν με κάθε λεπτομέρεια.
Το 70 μ.Χ., ο Ρωμαίος Στρατηγός Τίτος εξεστράτευσε εναντίον της Ιερουσαλήμ και μετά από πολιορκία αρκετών μηνών την καταλαμβάνει, καταστρέφει εκ θεμελίων τον Ναό του Σολομώντα, σκοτώνει όσους είχαν απομείνει ζωντανοί από την πείνα, και τους νέους τους πουλάει δούλους σ’ όλο τον κόσμο, πραγματοποιώντας κατά γράμμα όχι μόνον τους λόγους του Κυρίου μας, «ου βλέπετε ταύτα πάντα; αμήν λέγω υμίν, ου μη αφεθή ώδε λίθος επί λίθον, ος ου καταλυθήσεται» (Ματθ. κδ’, 2) και «ταύτα α θεωρείτε, ελεύσονται ημέραι εν αις ουκ αφεθήσεται λίθος επί λίθω ος ου καταλυθήσεται» (Λουκ. κα’, 6), αλλά και τους λόγους των Προφητών στην Παλαιά Διαθήκη, που περιέγραφαν με φοβερές λεπτομέρειες ότι το Ισραήλ θα χάσει την ευλογία του Θεού, θα καταστραφεί σαν έθνος, και αυτοί θα αιχμαλωτιστούν, θα πουληθούν και θα διασκορπιστούν σ’ όλες τις χώρες της γης.
Ότι από εδώ και πέρα θα ζουν σαν κυνηγημένοι, ότι δεν θα προλαβαίνουν να πάνε σε έναν τόπο («ου μη γένηται στάσις τω ίχνει του ποδός σου») και θα φεύγουν διωγμένοι, φοβισμένοι και κυνηγημένοι σε κάποια άλλη χώρα.
Ότι θα ξαναπάνε στην Αίγυπτο ως δούλοι.
Ότι κατά την ώρα που θα τους πουλάνε στα σκλαβοπάζαρα, δεν θα τους θέλουν ούτε δωρεάν (και πράγματι αυτοί που τους αγόραζαν, αγόρασαν όσους αγόρασαν και στη συνέχεια δεν ήθελαν άλλους, οπότε δεν τους έπαιρνε κανείς πλέον και τους έδιναν οι Ρωμαίοι όσο-όσο, ακόμη και δωρεάν, μη γνωρίζοντας φυσικά ότι έτσι, πραγματοποιούν τις Προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης.
«Και διασπερεί σε Κύριος ο Θεός σου εις πάντα τα έθνη απ’ άκρου της γης έως άκρου της γης, και δουλεύσεις εκεί θεοίς ετέροις, ξύλοις και λίθοις, ους ουκ ηπίστω συ και οι πατέρες σου. αλλά και εν τοις έθνεσιν εκείνοις ουκ αναπαύσει σε, ουδ’ ου μη γένηται στάσις τω ίχνει του ποδός σου, και δώσει σοι Κύριος εκεί καρδίαν αθυμούσαν και εκλείποντας οφθαλμούς και τηκομένην ψυχήν. και έσται η ζωή σου κρεμαμένη απέναντι των οφθαλμών σου, και φοβηθήση ημέρας και νυκτός και ου πιστεύσεις τη ζωή σου· το πρωΐ ερείς· πως αν γένοιτο εσπέρα; και το εσπέρας ερείς· πως αν γένοιτο πρωΐ; από του φόβου της καρδίας σου, α φοβηθήση, και από των οραμάτων των οφθαλμών σου, ων όψη. και αποστρέψει σε Κύριος εις Αίγυπτον εν πλοίοις και εν τη οδώ, η είπα· ου προσθήση έτι ιδείν αυτήν· και πραθήσεσθε εκεί τοις εχθροίς υμών εις παίδας και παιδίσκας, και ουκ έσται ο κτώμενος» (Δευτ. κη’, 64-68).
Η επαλήθευση των Προφητειών της καταστροφής του Ναού
Ας δούμε όμως την επαλήθευση και πραγματοποίηση όλων των ανωτέρω, αλλά και όλων όσων αφορούν την καταστροφή του Ναού του Σολομώντος, σύμφωνα με έναν δικό τους ιστορικό, τον Φλάβιον Ιώσηπον, ο οποίος μάλιστα έζησε την εποχή εκείνη, ήταν «αυτόπτης» μάρτυρας και κατέγραψε τα συγκεκριμένα γεγονότα, όπως ακριβώς συνέβησαν τότε.
Η Πολιορκία και καταστροφή
της Ιερουσαλήμ
Οι εξεγερμένοι Ιουδαίοι, μετά από την αποχώρηση των Ρωμαίων πριν αλώσουν την Ιερουσαλήμ κατά την πολιορκία του 66 μ.Χ., πίστεψαν ότι νίκησαν.
Οι Ρωμαίοι βέβαια δεν είχαν πει ακόμα την τελευταία τους λέξη...
Ας δούμε όμως τι κατάσταση επικρατούσε την περίοδο εκείνη στην Ιερουσαλήμ.
Στη διάρκεια του εμφύλιου πολέμου, παρά το ότι είχαν φύγει τα Ρωμαϊκά στρατεύματα, οι συνθήκες διαβίωσης στην Ιερουσαλήμ είχαν χειροτερέψει. Οι ίδιοι οι στασιαστές «πολεμούσαν ο ένας εναντίον του άλλου, ενώ ποδοπατούσαν τα σώματα των νεκρών καθώς αυτά κείτονταν στοιβαγμένα το ένα πάνω στο άλλο». Λεηλατούσαν το λαό, σκοτώνοντας για τροφή και πλούτο. Η Ιερουσαλήμ έγινε πεδίο μάχης των αντιμαχομένων Ιουδαϊκών φατριών: των «Ζηλωτών» και των «Μετριοπαθών». Οι «Ζηλωτές» ανέλαβαν τη διοίκηση του ναού και τον έκαναν φρούριο. Από εκείνη τη βάση, επιδίδονταν σε πράξεις λεηλασίας και αιματοχυσίας.
Οι κραυγές των ταλαιπωρημένων ήταν συνεχείς. Μέσα στην πόλη, αντιμαχόμενες φατρίες προσπαθούσαν να πάρουν τον έλεγχο. Κατέφυγαν σε ακραία μέτρα, και χύθηκε πολύ αίμα. Μερικοί «ήταν τόσο δυστυχισμένοι από τις εσωτερικές τους συμφορές, ώστε εύχονταν να εισβάλουν οι Ρωμαίοι», ελπίζοντας να «γλυτώσουν από τα εσωτερικά δεινά τους», λέει ο Ιώσηπος. Αποκαλεί τους επαναστάτες «ληστές» που ασχολούνταν με την καταστροφή της περιουσίας των πλουσίων και με το φόνο σπουδαίων αντρών (δηλαδή εκείνων, για τους οποίους υπήρχαν υποψίες ότι ήταν πρόθυμοι να συμβιβαστούν με τους Ρωμαίους).
Αργότερα ο ιερέας Άνανος ξεσήκωσε τους πολίτες εναντίον των «Ζηλωτών». Επακολούθησε άγρια μάχη και οι «Ζηλωτές» τελικά πολιορκήθηκαν στην περιοχή του ναού.
Αλλά ο Άνανος δεν ήθελε να ωθήσει τη μάχη μέσα στον ιερό περίβολο και γι’ αυτό διευθέτησε να υπάρχει μία φρουρά από 6.000 άνδρες η οποία να φρουρεί τους πολιορκημένους «Ζηλωτές» ώστε να μη διαφύγουν.
Οι «Ζηλωτές», χωρίς να γίνουν αντιληπτοί, απέστειλαν δυό μηνυτές έξω από την πόλη για να καλέσουν τους Ιδουμαίους να έλθουν σε βοήθειά τους.
Σε λίγο μία δύναμη 20.000 Ιδουμαίων κατευθυνόταν προς την Ιερουσαλήμ.
Με την κάλυψη απ’ το σκοτάδι και τη θύελλα, μια ομάδα «Ζηλωτών» ξέφυγε από τους φρουρούς και άνοιξε τις πύλες στους Ιδουμαίους.
Επακολούθησε μεγάλη αιματοχυσία και οι «Μετριοπαθείς» υπέστησαν πλήρη ήττα. Ο Άνανος θανατώθηκε.
Ενώ όμως η Ιερουσαλήμ κλονιζόταν από τα αποτελέσματα των εσωτερικών αγώνων και της διαμάχης, οι Ρωμαϊκές στρατιές εξακολουθούσαν να προελαύνουν και να εντείνουν την εκστρατεία τους.
Τότε όμως έγινε σοβαρή αναταραχή μέσα στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία. Οι επαρχίες ξεσήκωσαν επανάσταση και ισχυρά στοιχεία συνωμοτούσαν εναντίον του Νέρωνα. Τελικά η Ρωμαϊκή Γερουσία εξέδωσε την απόφαση θανατώσεώς του.
Ο Νέρων, για να μην αντιμετωπίσει εκτέλεση αυτοκτόνησε τον Ιούνιο του έτους 68 μ.Χ.
Ο Βεσπασιανός ετοιμαζόταν να βαδίσει με τις δυνάμεις του εναντίον της Ιερουσαλήμ, οπότε του ανήγγειλαν την αυτοκτονία του Νέρωνα.
Αυτό τον έκανε ν’ αναστείλει τα σχέδιά του, διότι επιθυμούσε να γνωρίσει την επιθυμία του νέου αυτοκράτορα.
Τρεις αντίπαλοι αυτοκράτορες, ο Γάλβας, ο Όθων και ο Βιτέλιος, διαδέχθηκαν ο ένας τον άλλον πολύ σύντομα.
Ο Βεσπασιανός, καλεσμένος από τον στρατό του ν’ αναλάβει την αυτοκρατορία (το 69 μ.Χ.), εγκατέλειψε την προσωπική διεύθυνση του πολέμου και προσηλώθηκε στην εξασφάλιση της θέσης του, με σκοπό ν’ αποκτήσει τον θρόνο.
Στο μεταξύ η κατάσταση δεν βελτιωνόταν στην Ιερουσαλήμ.
Σχετικά με τις ενέργειες των «Ζηλωτών», ο Ιώσηπος γράφει:
«Το πάθος τους για λεηλασία ήταν ακόρεστο! Λεηλατούσαν τα σπίτια των πλουσίων, σκότωναν άνδρες και βίαζαν γυναίκες για διασκέδαση και έπιναν με τα λάφυρά τους βουτηγμένα στο αίμα, από καθαρή πλήξη παραδίδονταν αναίσχυντα σε θηλυπρεπείς πράξεις με το να στολίζουν τα μαλλιά τους και να φορούν γυναικεία ρούχα, να αλείφονται με αρώματα και να βάφουν από κάτω τα μάτια τους για να γίνονται ελκυστικοί. Μιμήθηκαν όχι μόνον το ντύσιμο αλλά και τα πάθη των γυναικών, και με την πλήρη ρυπαρότητά των επινοούσαν παράνομες απολαύσεις, κυλιόντουσαν στο βόρβορο, μεταβάλλοντας ολόκληρη την πόλη σε πορνοστάσιο και μολύνοντάς την με βρωμερές πράξεις. Εν τούτοις, αν και είχαν πρόσωπα γυναικών, είχαν χέρια φονιάδων, πλησίαζαν με κουνιστά βήματα και κατόπιν απότομα γίνονταν πολεμιστές, έβγαζαν τα ξίφη τους κάτω από τους βαμμένους μανδύες τους και διαπερνούσαν κάθε διαβάτη με το ξίφος».
Όσο κακή και αν ήταν η κατάσταση, η διαφυγή από την Ιερουσαλήμ ήταν αδύνατη. Οι «Ζηλωτές» έκαναν ο,τι μπορούσαν για να εμποδίσουν τη λιποταξία στους Ρωμαίους.
Οποιοσδήποτε έβγαινε από την πόλη, κινδύνευε να σκοτωθεί από μία άλλη αντίπαλη φατρία, που ήταν έξω από την πύλη της πόλεως.
Η δεύτερη πολιορκία
Υπό αυτές τις συνθήκες, το 70 μ.Χ. τα Ρωμαϊκά στρατεύματα επέστρεψαν στην Ιερουσαλήμ, και ο στρατηγός Τίτος, ήρθε για να την κατακτήσει.
Η πόλη πολιορκήθηκε για έξι μήνες (από Μάρτιο έως Σεπτέμβριο).
Η εσωτερική διαμάχη δεν έπαυσε ακόμη και όταν οι Ρωμαϊκές στρατιές, που ήταν τώρα κάτω από την ηγεσία του Τίτου, βρίσκονταν μπροστά στα τείχη της Ιερουσαλήμ τον καιρό του Πάσχα του έτους 70 μ.Χ.
Η πόλη ήταν τότε κατάμεστη από τους εορτασμούς του Πάσχα. Την ημέρα του Πάσχα, 14η του μηνός Νισσάν (Μάρτιος-Απρίλιος) επιτράπηκε στους προσκυνητές η είσοδος στην περιοχή του ναού, αλλά απροσδόκητα βρέθηκαν περικυκλωμένοι από ενόπλους άνδρες μιας από τις ανταγωνιστικές φατρίες της πόλης.
Αυτοί οι άνδρες μπήκαν απαρατήρητοι, διότι μπήκαν μεταμφιεσμένοι με κρυμμένα τα όπλα τους. Προσπάθησαν να επικρατήσουν στα ενδότερα του ναού και στις αποθήκες του. Επακολούθησε βία και αιματοχυσία. Το Ιερό του Ναού μετά την επανάσταση, είχε βεβηλωθεί χειρότερα από ο,τι το είχαν βεβηλώσει οι εθνικοί. Ο Ιώσηπος προφανώς, θεωρώντας τη βεβήλωση αυτή του ναού από τους σικάριους του Ελεάζαρου ως εκπλήρωση προφητείας του Δανιήλ για «το βδέλυγμα στον άγιο τόπο», γράφει: «α παραβάντες οι ζηλωταί, και την κατά της πατρίδος προφητείαν τέλους ηξίωσαν» (Ιώσηπος «Πόλεμοι των Ιουδαίων» ΙV, 6, 3).
Σύντομα οι Ρωμαϊκές πολιορκητικές μηχανές χτυπούσαν το εξωτερικό βόρειο τείχος του τριπλού οικοδομήματος της Ιερουσαλήμ.
Την δέκατη πέμπτη μέρα της πολιορκίας αυτό το τείχος κυριεύθηκε από τους Ρωμαίους. Μετά από τέσσερις μέρες οι Ρωμαίοι κυρίευσαν το δεύτερο τείχος. Αλλά οι Ιουδαϊκές αντεπιθέσεις τα επανέκτησαν. Με μεγάλες απώλειες οι Ρωμαίοι, μέσα σε τέσσερις μέρες τελικά έδιωξαν τους Ιουδαίους από το δεύτερο τείχος και κατόπιν γκρέμισαν το βόρειο τμήμα από το ένα άκρο ως το άλλο. Απέμεινε τότε μόνο ένα τείχος.
Ο Τίτος προέτρεψε τους Ιουδαίους να παραδώσουν την πόλη και έτσι να σωθούν. «Έστειλε τον Ιώσηπο να τους μιλήσει στη δική τους γλώσσα, επειδή φανταζόταν ότι μπορεί να υποχωρούσαν στην πειθώ ενός συμπατριώτη τους». Αλλά εκείνοι έβρισαν τον Ιώσηπο.
Αργότερα ο Τίτος συγκάλεσε πολεμικό συμβούλιο και πρότεινε την ανέγερση ενός τείχους γύρω από την πόλη. Επειδή οι Ιουδαίοι δεν θα ήταν δυνατόν μ’ αυτόν τον τρόπο να φύγουν, ο Τίτος πίστευε ότι αυτό θα πετύχαινε την παράδοσή τους η θα διευκόλυνε την κατάληψη της πόλης, λόγω της πείνας που θα επακολουθούσε.
Το σχέδιό του έγινε δεκτό. Οι στρατιώτες οργανώθηκαν για να αναλάβουν το σχέδιο. Οι λεγεώνες και οι μικρότερες φάλαγγες του στρατού συναγωνίζονταν μεταξύ τους για να τελειώσουν το έργο. Ατομικά οι άνδρες υποκινούνταν από την επιθυμία να ευχαριστήσουν τους ανωτέρους τους. Η οχύρωση περισσοτέρων από τεσσεράμισυ μιλίων, τελείωσε σε τρεις μέρες μόνο.
Έτσι εκπληρώθηκαν τα προφητικά λόγια του Ιησού που απευθύνθηκαν στην Ιερουσαλήμ: «Ήξουσιν ημέραι επί σε και περιβαλούσιν οι εχθροί σου χάρακα σοι και περικυκλώσουσί σε και συνέξουσί σε πάντοθεν, και εδαφιούσί σε και τα τέκνα σου εν σοι, και ουκ αφήσουσιν εν σοι λίθον επί λίθω, ανθ ων ουκ έγνως τον καιρόν της επισκοπής σου» (Λουκ. ιθ’ 43-44).
Καθώς κάθε ελπίδα διαφυγής είχε χαθεί και οι μετακινήσεις ήταν περιορισμένες, η πείνα «κατέστρεψε ολόκληρα σπιτικά και οικογένειες». Ο παρατεινόμενος πόλεμος αύξησε τον αριθμό των νεκρών. Οι συνθήκες πείνας στην Ιερουσαλήμ έγιναν τώρα χειρότερες.
Ο Ιώσηπος γράφει:
«Οι στέγες καλύφθηκαν από γυναίκες και βρέφη, οι δρόμοι ήταν γεμάτοι από νεκρούς γέροντες. Νέοι και παιδιά εξαντλημένοι από την πείνα, γύριζαν τις πλατείες σαν φαντάσματα και έπεφταν αναίσθητοι λιποθυμώντας. Η ταφή των συγγενών τους υπερέβαινε τις δυνάμεις των ασθενών, και όσοι μπορούσαν να το κάμουν το απέφευγαν λόγω του μεγάλου αριθμού των νεκρών και της αβεβαιότητας για τη δική τους τύχη, επειδή πολλοί ενώ έθαβαν άλλους, έπεφταν οι ίδιοι νεκροί. Και πολλοί ξεκινούσαν για τους τάφους τους προτού έλθει η ώρα τους. Δεν άκουγε κανείς κλάμα η θρήνο στην άθλια κατάσταση που ήταν... μερικοί ήταν σε τόσο δύσκολη θέση ώστε σκάλιζαν τους οχετούς και τους κοπρώνες και έτρωγαν τα σκουπίδια που έβρισκαν εκεί».
Οι Ρωμαίοι πληροφορήθηκαν ότι στη διάρκεια της πολιορκίας τουλάχιστον 600.000 πτώματα είχαν ριχτεί έξω από τις πύλες της πόλεως.
Η καταστροφή της Ιερουσαλήμ
Οι Ρωμαίοι τελικά άρχισαν να χτυπούν την περιοχή του ναού.
Αφού πυρπολήθηκε το ιερό, αποφάσισαν να πυρπολήσουν και ο,τιδήποτε άλλο. Στην τελευταία κιονοστοιχία που απέμεινε από το εξωτερικό του ναού είχαν καταφύγει περίπου 6.000 άτομα, πιστεύοντας σ’ ένα ψευδοπροφήτη που τους είχε πει να πάνε εκεί, για να λάβουν σημεία της απελευθέρωσής τους. Εν τούτοις, οι στρατιώτες πυρπόλησαν αυτή την κιονοστοιχία από κάτω. Πολλοί Ιουδαίοι τότε πήδησαν έξω από τη φωτιά και σκοτώθηκαν, ενώ άλλοι κάηκαν μέσα στις φλόγες.
Όταν τελείωσε η πολιορκία με την καταστροφή της πόλεως, στις 10 Αυγούστου του 70 μ.Χ., ο απολογισμός των χαμένων ήταν τεράστιος.
Ο Ιώσηπος λέει ότι 1.100.000 άνθρωποι πέθαναν, γιατί η Ιερουσαλήμ ήταν «γεμάτη από κατοίκους», πλήθη μεγάλα που είχαν έρθει «από όλη τη χώρα» στην Ιερουσαλήμ για το Πάσχα. (Ιώσηπος «Πόλεμοι των Ιουδαίων» Ι, θ’ 3, 4).
Οι περισσότεροι νεκροί πέθαναν από ασθένειες και πείνα. Οι αιχμάλωτοι που συνελήφθησαν από την αρχή ως το τέλος του πολέμου ανέρχονταν σε 97.000 περίπου. Οι πιο υψηλοί και πιο κομψοί νέοι κρατήθηκαν για τη θριαμβευτική πομπή. Όσο για τους λοιπούς, πολλοί στάλθηκαν έξω για να εκτελούν καταναγκαστικά έργα στην Αίγυπτο η στη Ρώμη, άλλους τους έφεραν στις Ρωμαϊκές επαρχίες για να εξολοθρευτούν στις παλαίστρες. Όσοι ήταν κάτω των δεκαεπτά ετών, πουλήθηκαν.
Εκπληρώνοντας εν αγνοία του την προφητεία του Ιησού Χριστού, ο Τίτος κατέλαβε την Ιερουσαλήμ.
Στη συνέχεια, παρατηρώντας τα ογκώδη τείχη της και τους οχυρούς πύργους της, αναφώνησε: «Δεν ήταν άλλος από τον Θεό, εκείνος που έδιωξε τους Ιουδαίους από αυτά τα οχυρώματα».
Ο Τίτος σε μνήμη της επιτυχίας του, έφτιαξε στη Ρώμη την Αψίδα του Θριάμβου, όπου απεικονίζονται τα σκεύη του ναού που διαρπάχθηκαν, όπως η επτάφωτη λυχνία και η τράπεζα των άρτων της προθέσεως.
Η πολιορκία διήρκεσε λιγότερο από πέντε μήνες. Αλλά σε εκπλήρωση της προφητείας του Ιησού, ήταν πραγματικά η μεγαλύτερη θλίψη που είχε έλθει ποτέ στην Ιερουσαλήμ. Η πόλη και ο ναός της κατεδαφίστηκαν. Μόνο τρεις πύργοι και ένα τμήμα του δυτικού τείχους της πόλης έμειναν όρθια.
Ο Ιώσηπος λέει: «Όλες οι λοιπές οχυρώσεις που περιέβαλλαν την πόλη ισοπεδώθηκαν».
Ο Ιώσηπος μαρτυρεί, ότι όταν ο Τίτος κυρίευσε την Ιερουσαλήμ όρισε το έργο της καταστροφής και κατάλυσης να συντελεστεί ολοκληρωτικά από δέκα λεγεώνες. Και εκτελέστηκε αυτό σε τέτοιο βαθμό, ώστε κανείς ο οποίος επισκέπτονταν την πόλη δεν θα πίστευε, ότι ο τόπος εκείνος είχε ποτέ κατοικηθεί (Ιώσηπος «Πόλεμοι των Ιουδαίων». VΙΙ 1, 1).
Επί πλέον, γράφει ο Θεόφραστος, ότι: «ιστόρηται ότι ο Αίλιος Αδριανός κατέσκαψε την πόλιν και το ιερόν εκ βάθρων αυτών, ώστε και τούτο επ αυτού πληρωθήναι το μηδέ λίθον υπολειφθήναι επί λίθω».
Η καταστροφή της Ιερουσαλήμ, ήταν κάτι πολύ περισσότερο από ένα απλό ιστορικό γεγονός.
Ήταν η εντυπωσιακή εκπλήρωση μιας προφητείας, με εντυπωσιακή ακρίβεια. Για τους πιστούς είναι επιβεβαίωση της πίστης τους στον Ιησού Χριστό, και για τους απίστους είναι διαχρονική απόδειξη του σκοτισμένου νου τους, στον οποίο δεν εισχωρεί ούτε αχτίδα θείου Φωτός.
Η Αιτία της καταστροφής
του Ναού του Σολομώντος
Αφορμή λαμβάνοντας απ’ αυτό το μεγάλο και συγκλονιστικό γεγονός, της καταστροφής του Ναού και των Ιεροσολύμων, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος προσπαθώντας, στους λόγους του Δ’ καί Ζ’ «Κατά Ιουδαίων» (ΕΠΕ τόμος 34), να πείσει τους Εβραίους ότι δεν έχουν δίκαιο που δεν πιστεύουν στην διδασκαλία του Χριστού και ότι πράγματι, Αυτός ήταν ο Μεσσίας τους, και Αυτόν προφήτευσαν οι Προφήτες τους, τους λέγει τα εξής, σημαντικά και αφοπλιστικά επιχειρήματα τα οποία μεταφέρω κατωτέρω στην αγάπη σας με δικά μου λόγια, κρατώντας βέβαια την ουσία των λεγομένων του Αγίου:
«Πείτε μου σας παρακαλώ, αφού θέλετε να εμμένετε στις πλάνες σας και να επιμένετε ότι έχετε δίκαιο·
Κάθε φορά που βαρυγκομούσατε στον Θεόν η παραβαίνατε τις εντολές Του, ο Θεός δεν σας έστελνε κάποια δοκιμασία η κάποια “τιμωρία”;
Όταν π.χ., παρακούσατε τον Μωϋσή στην έρημο και γενικά γογγύζατε εναντίον του, αλλά και εναντίον του Θεού, σας έστειλε τα φίδια που σας δάγκωναν και πεθαίνατε;
Σας περιπλάνησε για 40 χρόνια μέσα στην έρημο και τελικά οι περισσότεροι από εσάς δεν αξιωθήκατε να δείτε την γη της Επαγγελίας;
Όταν, επίσης, παραβήκατε τις εντολές Του σας έστειλε αιχμάλωτους στην Βαβυλώνα, για 70 χρόνια; Όταν παραβήκατε την τάδε εντολή Του, δεν σας τιμώρησε με εκείνη την τιμωρία; Όταν διαπράξατε εκείνη την αμαρτία, δεν σας έστειλε αυτή την “τιμωρία”;
Πείτε μου λοιπόν τώρα, σας παρακαλώ.
Για ποιό λόγο, εδώ και τόσα πολλά χρόνια (400, μέχρι τότε που ζούσε ο Χρυσόστομος) και για ποιά αιτία, και τι είναι αυτό το τόσο μεγάλο και φοβερό αμάρτημα που διαπράξατε, ούτως ώστε ο Θεός να σας τιμωρήσει με τόσο μεγάλη τιμωρία, ώστε να καταστραφεί ο Ναός σας, μη μπορώντας πλέον να τελέσετε τις θυσίες και τις προσφορές σας, να υποφέρετε τόσες φοβερές δοκιμασίες και στερήσεις σε βαθμό που οι μάνες να τρώνε ακόμα και τα παιδιά τους (επί πολιορκίας του Ναού το 70 μ.Χ.), να πεθαίνουν από την πείνα και τις κακουχίες χιλιάδες άνθρωποι (600.000 πτώματα πέταξαν μόνο έξω από τα τείχη της πόλεως κατά την περίοδο της πολιορκίας, και συνολικά 1.100.000 πέθαναν και σκοτώθηκαν, όπως αναφέρει ο Ιώσηπος) και όσοι τελικά ζήσουν να οδηγηθούν αιχμάλωτοι στην Ρώμη, στην Αίγυπτο, και σε όλα τα μέρη της γης, όπου μέχρι και σήμερα είστε διασκορπισμένοι, κυνηγημένοι, κατατρεγμένοι, μη έχοντας στον ήλιο μοίρα; (σ.σ. σκεφθείτε σήμερα, που έχουν περάσει 2.000 χρόνια, πόσο πιο μεγάλη βαρύτητα έχει το συγκεκριμένο επιχείρημα του Αγίου Χρυσοστόμου).
Που λοιπόν έχετε φταίξει; Σε τι έχετε αμαρτήσει; Σε τι έχετε λυπήσει τον Θεόν σας για να σας στερεί ακόμα και την θυσία και προσφορά σας σ’ Αυτόν, (είναι σαν να λένε για μας τους χριστιανούς ότι δεν μπορούμε να τελέσουμε Θ. Λειτουργία), να σας τιμωρεί τόσο πολύ, τόσο σκληρά, αλλά και τόσο μακροπρόθεσμα, εάν όχι στο ότι, πράγματι ο Ιησούς ήταν ο αναμενόμενος Μεσσίας και Σωτήρας σας; Ήταν αυτός που προφήτευσαν οι Πατέρες σας και περιμένατε με τόση αγωνία και που όταν ήλθε εσείς τελικά όχι μόνον δεν τον δεχθήκατε, αλλά και τον σταυρώσατε;
Πείτε μου, εάν δεν είναι αυτός ο λόγος και η αιτία που τιμωρείστε για τόσα πολλά χρόνια, τότε ποιός είναι ο λόγος; πείτε μου· τι άλλο πιο φοβερό και ασύλληπτο μπορεί να έχετε διαπράξει; πείτε μου·».
Και βέβαια δεν υπάρχει απάντηση, γιατί πράγματι αυτός ήταν ο λόγος που οι Εβραίοι διεσκορπίσθησαν σ’ όλα τα μήκη και πλάτη της γης επί 2000 χρόνια και ενώ ήταν «ο Περιούσιος και εκλεκτός Λαός του Θεού», «ότι λαός άγιος ει Κυρίω τω Θεώ σου, και σε εξελέξατο Κύριος ο Θεός σου γενέσθαι σε λαόν αυτώ περιούσιον από πάντων των εθνών των επί προσώπου της γης» (Δευτ. ιδ’, 2), κατήντησαν κυνηγημένοι και «κατηραμένοι» · «το αίμα αυτού εφ’ ημάς και επί τα τέκνα ημών» (Ματθ. κζ’, 25), όπως οι ίδιοι φώναζαν και ζητούσαν.
Αφού μετά από τόσες και τόσες προσπάθειες του Κυρίου μας να τους μαζέψει κοντά Του, υπό τας πτέρυγάς Του, να τους ξυπνήσει και να τους κάνει να καταλάβουν ότι Αυτός πράγματι είναι ο Μεσσίας τους και να τον δεχθούν, αυτοί δεν θέλησαν, Τον αρνήθηκαν, και Τον απέρριψαν, τότε και ο Θεός, ο οποίος σέβεται την ελευθερία και το αυτεξούσιο του ανθρώπου, τους «εγκατέλειψε», τους άφησε μόνους τους, «ιδού αφίεται υμίν ο οίκος υμών έρημος» (Ματθ. κγ’, 38), χωρίς την παρουσία Του, χωρίς την προστασία Του. Και να τα αποτελέσματά τους...
«Ιερουσαλήμ Ιερουσαλήμ... ποσάκις ηθέλησα επισυναγείν τα τέκνα σου ον τρόπον επισυνάγει όρνις τα νοσσία εαυτής υπό τας πτέρυγας, και ουκ ηθελήσατε. ιδού αφίετε υμίν, ο οίκος υμών έρημος» (Ματθ. κγ’ 37-39).