- Ποιοι είναι οι Μονοφυσίτες και γιατί λέγονται έτσι
- Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος και οι αιρετικοί Μονοφυσίτες
- Η «Ορθοδοξία» των Μονοφυσιτών
- Ο Διάλογος με τους Μονοφυσίτες
- Η ένωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τους Μονοφυσίτας
Μονοφυσίτες
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
15/12 Ελευθέριος, Επίσκοπος Ιλλυρικού
ΑΓΙΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΙΛΛΥΡΙΚΟΥ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Άγιος Ελευθέριος γεννήθηκε στην Ελλάδα και έζησε τον 2o αιώνα μ. Χ. Τότε αυτοκράτορας ήταν ο Κόμμοδος και ο Σεπτίνος Σεβήρος. Ορφανός από πατέρα, ανατράφηκε σύμφωνα με τις επιταγές του Ευαγγελίου από την ευσεβέστατη και φιλάνθρωπη μητέρα του, Ανθία.
Διακαής πόθος της Ανθίας ήταν να επισκεφτεί τη Ρώμη, που τα χώματά της είχαν βαφτεί με το αίμα των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου. Κάποτε, λοιπόν, αποφάσισε και πήγε. Μαζί πήρε και το νεαρό γιό της Ελευθέριο. Ο Επίσκοπος Ρώμης, όταν είδε τον Ελευθέριο εκτιμώντας την πολλή νοημοσύνη του, τη θερμή πίστη και το αγνό ήθος του, τον έλαβε υπό την προστασία του.
Μετά από λίγα χρόνια τον χειροτόνησε διάκονο και έπειτα ιερέα. Από τη θέση αυτή ο Ελευθέριος αγωνίστηκε με ζ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
2/12 Αββακούμ ο Προφήτης *
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΑΒΒΑΚΟΥΜ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Το κοινωνικό περιεχόμενο του κηρύγματος των Προφητών τραβάει πάντα την προσοχή εκείνων που μελετούν την Παλαιά Διαθήκη, σαν αποκάλυψη βέβαια του Θεού, αλλά και σαν βιβλίο στο οποίο περιέχεται ιστορία πολλών αιώνων. Στο βιβλίο του Προφήτου Αββακούμ, που είναι ο όγδοος στη σειρά των "ελασσόνων" Προφητών και του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη, εικονίζεται με ζωηρά χρώματα η κοινωνική κατάσταση της εποχής του, "...διεσκέδασται νόμος, και ου διεξάγεται εις τέλος κρίμα, ότι ασεβής καταδυναστεύει τον δίκαιον...". Ο νόμος καταπατείται, δικαιοσύνη δεν απονέμεται, αδικία και καταδυνάστευση των ασεβών και των ισχυρών μαστίζει το λαό. Αλλ’ ακριβώς μέσα στην κοινωνική αυτή αποσύνθεση συντελείται το έργο του Θεού. "Ίδετε, οι κ... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Η ένωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τους Μονοφυσίτας
Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2022 - 11101 εμφανίσεις άρθρου
ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΑΣ

Ως γνωστόν, δυστυχώς, το Πατριαρχείο της Αντιόχειας εχει επισήμως ενωθεί με τους αιρετικούς Μονοφυσίτες, από το 1991. Μάλιστα ο Πατριάρχης Αντιοχείας, κατόπιν συνοδικής σχετικής αποφάσεως του, ορίζει πότε θα ιεροπρακτεί Μονοφυσίτης και πότε, "Ορθόδοξος", ανάλογα με το πλήθος των πιστών που έχει κάθε θρησκευτική κοινότητα.
Το κείμενο έχει ως εξής:
ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Η Αγία Σύνοδος της Αντιοχείας απεφάσισε τα εξής:
1. Τον πλήρη και αμοιβαίο σεβασμόν των δύο εκκλησιών ως προς το τελετουργικόν των, την πνευματικότητα, την κληρονομίαν και τους Αγίους πατέρας και την πλήρη προστασίαν των λειτουργικών πράξεων και της Αντιοχείας και της Συρίας.
2. Την ενσωμάτωσιν των πατέρων και των δύο εκκλησιών και της παραδόσεως των γενικώς εις τα χριστιανικά επιμορφωτικά προγράμματα και την θεολογίαν καθηγητών και μαθητών.
3. Την αποφυγήν του να δέχωνται μέλη μιας εκκλησίας εις την άλλην, όποιοι και αν είναι οι λόγοι.
4. Την διοργάνωσιν συνάξεων των δύο Συνόδων οποτεδήποτε υπάρξει ανάγκη.
5. Να παραμείνει κάθε εκκλησία ως σημείον αναφορας δια τα μέλη της εις θέματα αφορώντα γάμον, διαζύγιον, υιοθεσίαν κλπ.
6. Εάν δύο επίσκοποι δύο διαφορετικών εκκλησιών συναντηθούν δια πνευματικήν τελετήν, θα προϊσταται εκείνος που θα έχει το μεγαλύτερον ποίμνιον. Αλλά αν είναι εις το μυστήριον του γάμου, θα προϊσταται ο επίσκοπος της εκκλησίας του νυμφίου.
7. Ο,τι έχει αναφερθει προηγουμένως δεν ισχύει κατά τον συνεορτασμόν επισκόπων εις την Θείαν Λειτουργίαν.
8. Ο,τι έχει λεχθει εις το αριθμ. 6 άρθρον, ισχύει δια τους κληρικούς και των δύο εκκλησιών.
9. Εάν ένας ιερεύς μιας εκ των δύο εκκλησιών τύχη να είναι εις κάποιαν περιοχήν, θα τελέση τα θεία μυστήρια δια τα μέλη και των δύο εκκλησιών, συμπεριλαμβανομένης και της Θείας Λειτουργίας και του μυστηρίου του γάμου.
Ο ίδιος ιερεύς θα κρατήση ανεξάρτητον αρχείον και δια τας δύο εκκλησίας και θα μεταφέρη την καταγραφήν των μελών της αδελφής εκκλησίας εις την πνευματικήν της εξουσίαν.
10. Εάν δύο ιερείς και των δύο εκκλησιών τύχη να ευρίσκωνται εις κάποιαν κοινότητα, θα εναλλάσσονται, και εις περίπτωσιν συνεορτασμού θα προϊσταται εκείνος με το μεγαλύτερον ποίμνιον.
11. Εάν επίσκοπος από μίαν εκκλησίαν και ένας ιερεύς από την αδελφήν εκκλησίαν τύχη να συνεορτάζουν, θα προϊσταται, όπως είναι φυσικόν, ο επίσκοπος, ακόμη και αν ευρίσκεται εις την κοινότητα του ιερέωω, εφόσον θα υπάρχουν λαϊκοί και από τας δύο εκκλησίας.
12. Χειροτονίαι εις τους βαθμούς της ιερωσύνης γίνονται από την πνευματικήν αρχήν των υποψηφίων εις κάθε εκκλησίαν, κατά προτίμησιν με την παρουσίαν αδελφών από την άλλην αδελφήν εκκλησίαν.
13. Ανάδοχοι και μάρτυρες γάμου επιτρέπεται να επιλέγωνται από τα μέλη και των δύο εκκλησιών χωρίς διάκρισιν.
14. Εις όλας τας κοινάς εορτάς θα προϊσταται ο αρχαιότερος τη τάξει ιερεύς.
15. Όλοι οι οργανισμοί των δύο εκκλησιών θα συνεργάζωνται εις όλα τα θέματα, μορφωτικά, παιδείαν και κοινωνικά δια την ανάπτυξιν του αδελφικού πνεύματος.
Σας υποσχόμεθα, με αυτήν την ευκαιρίαν, ότι θα συνεχίσωμεν να ενισχύωμεν την σχέσιν μας με την αδελφήν εκκλησίαν και όλας τας άλλας εκκλησίας με σκοπόν να γίνωμεν όλοι μία κοινότητα κάτω από ένα Ποιμένα.


