- Ποιοι είναι οι Μονοφυσίτες και γιατί λέγονται έτσι
- Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος και οι αιρετικοί Μονοφυσίτες
- Η «Ορθοδοξία» των Μονοφυσιτών
- Ο Διάλογος με τους Μονοφυσίτες
- Η ένωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τους Μονοφυσίτας
Μονοφυσίτες
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
11/11 Θεόδωρος ο Στουδίτης Ομολογητής *
ΑΓΙΟΣ ΘΕΟΔΩΡΟΣ Ο ΣΤΟΥΔΙΤΗΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Μια από τις πιο σεβαστές τάξεις των αγίων της Εκκλησίας μας είναι και οι ομολογητές. Σε αυτή την τάξη ανήκουν οι άγιοι της Εκκλησίας μας, οι οποίοι έδωσαν τη μαρτυρία της πίστεώς τους, χωρίς να υπολογίσουν τις συνέπειες της ομολογίας τους αυτής. Δεν θα ήταν υπερβολικό να υποστηρίξουμε πως η Εκκλησία μας είναι απόλυτα στηριγμένη στους αγώνες των αγίων ομολογητών Της, στη δισχιλιόχρονη πορεία Της στην ιστορία.
Ένας από τους μεγάλους ομολογητές της Ορθοδοξίας είναι και ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, ο οποίος έδρασε σε μια πολύ ταραγμένη για την Εκκλησία ιστορική περίοδο. Πρόκειται για την φοβερή εικονομαχική έριδα, η οποία συντάραξε τη βυζαντινή κοινωνία για περισσότερο από έναν αιώνα (726-842) ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
29/10 Αναστασία η Ρωμαία, Οσιομάρτυς *
Η ΑΓΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Η ΡΩΜΑΙΑ, ΟΣΙΟΜΑΡΤΥΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η Αγία Αναστασία η Ρωμαία, η Οσιομάρτυς, έζησε στα χρόνια του Διοκλητιανού και καταγόταν από τη Ρώμη.Όταν πέθαναν οι πλούσιοι γονείς της, διαμοίρασε την περιουσία που κληρονόμησε στους φτωχούς και αποσύρθηκε σε μοναστήρι.Όταν τη συνέλαβε ο ηγεμόνας Πρόβος, υπενθύμισε στην Αναστασία την ανθηρή νεότητά της, για την οποία θα έπρεπε να αρνηθεί το Χριστό. Τότε, δυναμική υπήρξε η απάντηση της Αναστασίας:"Εγώ, είπε, μία ωραιότητα και νεότητα γνωρίζω, εκείνη πού δίνει ο Χριστός στίς πιστές και γενναίες ψυχές, που προτιμούν γι’ Αυτόν το θάνατο αντί άλλων εγκόσμιων αγαθών, όταν αυτά προτείνονται για την προδοσία του Θεού τους. Πλούτη είχα άφθονα. Δεν τα θέλησα. Αλλά το Χριστό μου το... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Η ένωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τους Μονοφυσίτας
Δευτέρα, 11 Ιουλίου 2022 - 10995 εμφανίσεις άρθρου
ΤΟ ΕΠΙΣΗΜΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΑΣ

Ως γνωστόν, δυστυχώς, το Πατριαρχείο της Αντιόχειας εχει επισήμως ενωθεί με τους αιρετικούς Μονοφυσίτες, από το 1991. Μάλιστα ο Πατριάρχης Αντιοχείας, κατόπιν συνοδικής σχετικής αποφάσεως του, ορίζει πότε θα ιεροπρακτεί Μονοφυσίτης και πότε, "Ορθόδοξος", ανάλογα με το πλήθος των πιστών που έχει κάθε θρησκευτική κοινότητα.
Το κείμενο έχει ως εξής:
ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΙΣ ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΙΟΥ ΑΝΤΙΟΧΕΙΑΣ
Η Αγία Σύνοδος της Αντιοχείας απεφάσισε τα εξής:
1. Τον πλήρη και αμοιβαίο σεβασμόν των δύο εκκλησιών ως προς το τελετουργικόν των, την πνευματικότητα, την κληρονομίαν και τους Αγίους πατέρας και την πλήρη προστασίαν των λειτουργικών πράξεων και της Αντιοχείας και της Συρίας.
2. Την ενσωμάτωσιν των πατέρων και των δύο εκκλησιών και της παραδόσεως των γενικώς εις τα χριστιανικά επιμορφωτικά προγράμματα και την θεολογίαν καθηγητών και μαθητών.
3. Την αποφυγήν του να δέχωνται μέλη μιας εκκλησίας εις την άλλην, όποιοι και αν είναι οι λόγοι.
4. Την διοργάνωσιν συνάξεων των δύο Συνόδων οποτεδήποτε υπάρξει ανάγκη.
5. Να παραμείνει κάθε εκκλησία ως σημείον αναφορας δια τα μέλη της εις θέματα αφορώντα γάμον, διαζύγιον, υιοθεσίαν κλπ.
6. Εάν δύο επίσκοποι δύο διαφορετικών εκκλησιών συναντηθούν δια πνευματικήν τελετήν, θα προϊσταται εκείνος που θα έχει το μεγαλύτερον ποίμνιον. Αλλά αν είναι εις το μυστήριον του γάμου, θα προϊσταται ο επίσκοπος της εκκλησίας του νυμφίου.
7. Ο,τι έχει αναφερθει προηγουμένως δεν ισχύει κατά τον συνεορτασμόν επισκόπων εις την Θείαν Λειτουργίαν.
8. Ο,τι έχει λεχθει εις το αριθμ. 6 άρθρον, ισχύει δια τους κληρικούς και των δύο εκκλησιών.
9. Εάν ένας ιερεύς μιας εκ των δύο εκκλησιών τύχη να είναι εις κάποιαν περιοχήν, θα τελέση τα θεία μυστήρια δια τα μέλη και των δύο εκκλησιών, συμπεριλαμβανομένης και της Θείας Λειτουργίας και του μυστηρίου του γάμου.
Ο ίδιος ιερεύς θα κρατήση ανεξάρτητον αρχείον και δια τας δύο εκκλησίας και θα μεταφέρη την καταγραφήν των μελών της αδελφής εκκλησίας εις την πνευματικήν της εξουσίαν.
10. Εάν δύο ιερείς και των δύο εκκλησιών τύχη να ευρίσκωνται εις κάποιαν κοινότητα, θα εναλλάσσονται, και εις περίπτωσιν συνεορτασμού θα προϊσταται εκείνος με το μεγαλύτερον ποίμνιον.
11. Εάν επίσκοπος από μίαν εκκλησίαν και ένας ιερεύς από την αδελφήν εκκλησίαν τύχη να συνεορτάζουν, θα προϊσταται, όπως είναι φυσικόν, ο επίσκοπος, ακόμη και αν ευρίσκεται εις την κοινότητα του ιερέωω, εφόσον θα υπάρχουν λαϊκοί και από τας δύο εκκλησίας.
12. Χειροτονίαι εις τους βαθμούς της ιερωσύνης γίνονται από την πνευματικήν αρχήν των υποψηφίων εις κάθε εκκλησίαν, κατά προτίμησιν με την παρουσίαν αδελφών από την άλλην αδελφήν εκκλησίαν.
13. Ανάδοχοι και μάρτυρες γάμου επιτρέπεται να επιλέγωνται από τα μέλη και των δύο εκκλησιών χωρίς διάκρισιν.
14. Εις όλας τας κοινάς εορτάς θα προϊσταται ο αρχαιότερος τη τάξει ιερεύς.
15. Όλοι οι οργανισμοί των δύο εκκλησιών θα συνεργάζωνται εις όλα τα θέματα, μορφωτικά, παιδείαν και κοινωνικά δια την ανάπτυξιν του αδελφικού πνεύματος.
Σας υποσχόμεθα, με αυτήν την ευκαιρίαν, ότι θα συνεχίσωμεν να ενισχύωμεν την σχέσιν μας με την αδελφήν εκκλησίαν και όλας τας άλλας εκκλησίας με σκοπόν να γίνωμεν όλοι μία κοινότητα κάτω από ένα Ποιμένα.


