- Η ζωή και το έργο του Ιερομάρτυρος και Ισαποστόλου Αγίου Κοσμά του Αιτωλού
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Α΄
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Η΄
- Οι Προφητείες του Αγίου Κοσμά
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Δ΄
- Η αληθινή συγχώρησις. Συγχώρησις ακόμη και εις αυτούς τους εχθρούς μας. Το παράδειγμα του Σαπρικίου και του Νικηφόρου (Αγίου Κοσμά Αιτωλού)
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Β’
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Ζ΄
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Γ΄
- Οι Διδαχές του Αγίου Κοσμά - Ε΄ & ΣΤ΄
Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός: Βίος, Διδαχές, Προφητείες
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
12/10 Συμεών ο Νέος Θεολόγος *
ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ, Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, γεννήθηκε το έτος 949 μ.Χ. στη Γαλάτη της Παφλαγονίας από γονείς ευσεβείς και εύπορους, τον Βασίλειο και την Θεοφανώ. Ο θείος του Βασίλειος, ο οποίος κατείχε υψηλή θέση στον αυτοκρατορικό οίκο της Κωνσταντινουπόλεως, προσέλαβε νωρίς τον ανεψιό του κοντά του, όπου, όπως ήταν φυσικό, έτυχε καλής παιδείας. Όμως ο Όσιος δεν έδινε προσοχή και δεν έδειχνε ενδιαφέρον για μάθηση.Κατά την εποχή αυτή ο Συμεών γνωρίστηκε με έναν μοναχό της περιωνύμου Μονής Στουδίου, ο οποίος ονομαζόταν, επίσης, Συμεών. Ο μοναχός αυτός έγινε από την αρχή ο πνευματικός του πατέρας. Όταν κατά το έτος 963 μ.Χ. πέθανε ο θείος του, ο Συμεών προσήλθε στη μονή του Στουδίου, όπου ζητούσε «τὸν ἐκ νεότ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
29/9 Κυριακός ο Αναχωρητής, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Ο ΑΝΑΧΩΡΗΤΗΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Όσιος Κυριακός ήταν άνθρωπος που καλλιεργούσε «ὑπομονήν, πραότητα» (Α’ προς Τιμόθεον, στ’ 11). Γι’ αυτό και πέτυχε στην ασκητική του ζωή. Γεννήθηκε στην Κόρινθο το 5ο αιώνα μ.Χ., από Ιερέα πατέρα, τον Ιωάννη. Τη μητέρα του την έλεγαν Ευδοξία και είχε αδελφό τον Αρχιεπίσκοπο Κορίνθου Πέτρο.Από ιερατικό, λοιπόν, γένος ο Κυριάκος, σε νεαρή ηλικία πήγε στα Ιεροσόλυμα και από εκεί στη Λαύρα του Μεγάλου Ευθυμίου. Εκεί, ο Μέγας Ευθύμιος, τον έκανε μοναχό και τον έστειλε στον ασκητή Γεράσιμο. Όταν πέθανε ο Γεράσιμος, ο Κυριακός επέστρεψε στη Λαύρα του Ευθυμίου, όπου με ζήλο καλλιεργούσε τις αρετές του, ώσπου κάποια στάση που έγινε στη Λαύρα του Ευθυμίου τον ανάγκασε να πάει στη Λαύρα του Σουκά. Ε...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Οι Προφητείες του Αγίου Κοσμά
Παρασκευή, 6 Σεπτεμβρίου 2024 - 11095 εμφανίσεις άρθρου
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ
(ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ)
Του Στεργίου Σάκκου
Καθηγητού Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης
Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός δεν ήταν μόνο ένας συναρπαστικός διδάσκαλος, που εκλαΐκευε τις μεγάλες θεολογικές έννοιες και με απλά λόγια και ζωντανά παραδείγματα τις έκανε προσιτές στο απλοϊκό ακροατήριό του. Ήταν συγχρόνως και προφήτης. Αρκετές προφητείες επιβεβαίωσαν τη διδασκαλία του, τον απέδειξαν άγιο άνθρωπο του Θεού και τον καθιέρωσαν στη συνείδησι του λαού και στην ιστορία ως προφήτη.
Για τη δόξα του Κυρίου και τη μετάνοια ψυχών ο άγιος Κοσμάς και σημεία έκανε και προφητείες είπε.
Υποστηρίζεται ότι στις προφητείες του επηρεάσθηκε από την "Οπτασία του Αγαθαγγέλου", ένα χρησμολογικό κείμενο που κυκλοφορούσε ευρύτατα στις μέρες του ανάμεσα στους σκλαβωμένους Έλληνες και καλλιεργούσε ψεύτικες ελπίδες κούφιας παρηγοριάς για το "ξανθό γένος", που θα βοηθούσε στην απελευθέρωσι από τους Τούρκους.
Αλλά πουθενά μέσα στις "Διδαχές" του, όπου διαφυλάσσεται η αυθεντική διδασκαλία του αγίου Κοσμά, δεν υπάρχει δείγμα αυτής της νοοτροπίας.
Έχω τη γνώμη ότι η εντύπωσι αυτή δημιουργήθηκε εξ αιτίας ωρισμένων πλαστών προφητειών και διαφόρων λαϊκοθρησκευτικών χρησμών, που αποδόθηκαν στον Πατροκοσμά και διεκδικούν σήμερα την πατρότητά του.
Αυτά προκαλούν βέβαια κάποια εντύπωσι στους αδαείς, στην πραγματικότητα όμως όχι μόνο δεν ωφελούν, αλλά και πολύ επιζήμια είνε, διότι, όταν αποδεικνύεται το νόθο τους, τίθεται σε αμφισβήτησι και η γνησιότητα των αληθινών προφητειών.
Eίνε ανάγκη, λοιπόν, να γίνη ένας διαχωρισμός, ένα ξεκαθάρισμα ανάμεσα στις πραγματικές προφητείες του αγίου και στους ανεύθυνους χρησμούς και αφορισμούς, που τόσο άφθονοι κυκλοφορούν. Το υγιές και δοκιμασμένο κριτήριο και τη διάκρισι αυτή θα μας τα προσφέρει η Αγία μας Γραφή, η πηγή και το ταμείο της αληθινής προφητείας.
Καμμία από τις χιλιάδες προφητείες, της αγίας Γραφής, δεν έχει σχέσι με χρησμούς και ελλιπογράμματες προτάσεις, όπου προσθέτοντας τα ανάλογα φωνήεντα ή σύμφωνα, σχηματίζεται η προφητική ρήσι. Όλα αυτά ο λόγος του Θεού τα απορρίπτει και η Εκκλησία δεν τα υιοθέτησε ποτέ.
Η προφητεία στην Αγία Γραφή έχει το χαρακτηριστικό γνώρισμα ότι συμπλέκεται με ιστορικά γεγονότα, συνδέεται με πρόσωπα και πράγματα της ιστορίας και εκπληρώνεται σταδιακά με το πέρασμα του χρόνου.
«Η προφητεία που λέγεται συγκαλυμμένα, ξεκαθαρίζεται μετά από την έκβασι των πραγμάτων και ποτέ πριν από αυτά», σχολιάζει ο ιερός Χρυσόστομος.
Και αλλού παρατηρεί·
«Ο Θεός συνδέει τη μία προφητεία με άλλες, την εγγύτερη με τις απώτερες. Έτσι παρέχει ως μέγιστη απόδειξι των μελλόντων την προφητεία που πραγματοποιείται στην παρούσα γενιά».
Έχουμε δηλαδή μία αλυσίδα αλληλένδετων προφητειών, στην οποία η τελευταία προφητεία αναφέρεται στο μεγάλο σχέδιο της θείας οικονομίας, ενώ οι προηγούμενες αφορούν σε διάφορα περιστατικά της ιστορίας. Έτσι, καθώς εκπληρώνονται μία μία με τη σειρά οι προφητείες σ’ αυτή την αλυσίδα, χαλκεύεται η εγγύησι και η βεβαιότητα ότι και η τελευταία, η εσχάτη μεγάλη προφητεία, είνε γνήσια και θα εκπληρωθή οπωσδήποτε. Εξ άλλου, καθώς κάθε προφητεία της σειράς εκπληρώνεται σε διαδοχικές γενιές και εποχές, η δύναμι της προφητείας διατηρείται ακέραιη από την πρώτη στιγμή που διατυπώθηκε, μέχρι την τελευταία ώρα που θα ολοκληρωθή.
Με άλλα λόγια η βιβλική προφητεία προσφέρεται με την ίδια την ιστορία και μάλιστα η προφητεία προηγείται της ιστορίας και η ιστορία προωθεί την προφητεία. Πρόσωπα, γεγονότα, περιστατικά της ιστορίας μεταφέρουν την προφητεία και διαφυλάσσουν το μήνυμά της από γενιά σε γενιά. Το προφητικό βλέμμα προσηλώνεται βέβαια στον Μεσσία και τη μεσσιακή εποχή. Για να φθάση όμως εκεί, διασχίζει τους ενδιάμεσους αιώνες, σταματά σε καίρια ιστορικά συμβάντα, τα επισημαίνει, τα προβάλλει και τα καθιστά μάρτυρες αξιόπιστους για την εκπλήρωσι της μεσσιακής προφητείας.
Οι προφήτες επίσης της αγίας Γραφής συχνά χρησιμοποιούν διάφορα σύμβολα, τα οποία γίνονται άφωνοι αλλά παραστατικοί μάρτυρες της προφητείας.
Kατά τον ίδιο τρόπο διατυπώνονται και οι προφητείες της Καινής Διαθήκης. Ο Κύριος π.χ. προφητεύοντας τη συντέλεια του κόσμου περιπλέκει την περιγραφή με την προφητεία για την καταστροφή της Ιερουσαλήμ (Ματθ. 24, Μαρκ. 13, Λουκ. 21, 5-38). Η καταστροφή της Ιερουσαλήμ συνέβη, όταν ζούσαν ακόμη πολλοί από εκείνους που είχαν ακούσει την προφητεία από το στόμα του Κυρίου. Η εκπλήρωσι αυτής της προφητείας εγγυάται ότι και η άλλη, την οποία ο Κύριος είπε συγχρόνως, σχετικά με τη συντέλεια του κόσμου θα εκπληρωθή στον κατάλληλο καιρό.
Σε άλλες περιπτώσεις οι προφητείες του Κυρίου συνδέονται με διάφορα σημεία. Όταν π.χ θεράπευσε το δούλο του εκατοντάρχου, προφήτευσε και τη συμμετοχή των εθνικών στην Εκκλησία· «Λέγω δε υμίν ότι πολλοί από ανατολών και δυσμών ήξουσι και ανακλιθήσονται μετά Αβραάμ και Ισαάκ και Ιακώβ εν τη βασιλεία των ουρανών» (Ματθ. 8,11). Έτσι, οι σύγχρονοί του που είδαν το σημείο το έχουν ως εγγύησι για την εκπλήρωσι της προφητείας και εμείς που ζούμε την εκπλήρωσι της προφητείας, βεβαιωνόμαστε για την αλήθεια του σημείου και ότι αυτός που το πραγματοποίησε είνε ο Θεός.
Tα γνωρίσματα της βιβλικής προφητείας παρουσιάζουν υπό κλίμακα και οι προφητείες του αγίου Κοσμά. Συμπλέκονται δηλαδή με ιστορικά γεγονότα και λαμβάνουν ως μάρτυρες διάφορα σημάδια, κυρίως σταυρούς, που έστηνε ο ίδιος. Θα αναφέρω μερικές τέτοιες προφητείες, οι οποίες μαρτυρούνται αναμφισβήτητα, αν και είνε από τις πλέον άγνωστες.
Οι δύο πρώτες είνε ανέκδοτες και αποτελούν προσωπική μου κατάθεσι. Η τρίτη και η τέταρτη δεν έχουν επισημανθή, όσο γνωρίζω, από άλλον ερμηνευτή, την δε πέμπτη θεωρώ κατ’ εξοχήν χαρακτηριστική της προφητικής νοοτροπίας του Αγίου Κοσμά...
(..............................................................................)
ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΚΟΣΜΑ
1. "Αυτό μια μέρα θα γίνη Ρωμαίϊκο και καλότυχος όποιος ζήση σε εκείνο το βασίλειο".
(Συνήθιζε να λέγη εις διάφορα μέρη της υποδούλου Ελλάδος, τα οποία μετά ταύτα απηλευθηρώθησαν).
2. Ω ευλογημένο βουνό, πόσες ψυχές γυναικόπαιδα θα σώσης όταν έλθουν τα χαλεπά χρόνια!".
(Είπε την προφητεία αυτήν εν Σιατίστη και αλλαχού αντικρύζων τα βουνά, τα οποία κατά τούς χρόνους της Ελληνικής Επαναστάσεως έγιναν κρησφύγετα των γυναικοπαίδων).
3. "Καλότυχοι σεις, οι οποίοι ευρέθητε εδώ πάνω εις τα ψηλά βουνά, διότι αυτά θα σας φυλάξουν από πολλά δεινά. Θα ακούτε και δεν θα βλέπετε τον κίνδυνο. Τρεις ώρες η τρεις μέρες θα υποφέρετε".
(Ελέχθη εις την περιφέρειαν Σιατίστης).
4. "Το ποθούμενο θα γίνη στην τρίτη γενεά. Θα το ιδούν τα εγγόνια σας".
(Ελέχθη εν Χειμάρρα).
5. "Θάρθη καιρός να σας πάρουν οι εχθροί σας και τη στάχτη από τη φωτιά, αλλά σεις να μην αλλάξετε την πίστιν σας, όπως θα κάμουν οι άλλοι".
(Ελέχθη εν Σιατίστη).
6. "Σας λυπάμαι για την περηφάνεια, οπού έχετε. Το ποδάρι μου εδώ δεν θα ξαναπατήση. Και εάν δεν αφήσετε αυτά τα πράγματα που κάνετε, την αυθαιρεσία και ληστεία, θα καταστραφήτε. Σε κείνο το κλαρί, που κρεμάτε τα σπαθιά σας, θαρθή μια μέρα που θα κρεμάσουν οι γύφτοι τα όργανά τους".
(Ελέχθη εις χωρίον Άγιος Δονάτος Σουλίου).
7. "Θάρθουν οι κόκκινοι σκούφοι κι’ ύστερα οι Άγγλοι επί 54 χρόνια, και κατόπιν θα γίνη Ρωμαίϊκο".
(Ελέχθη εν Κεφαλληνία περί της απελευθερώσεως της Επτανήσου).
8. "Τα όρια του Ρωμαίϊκου θάνε η Βωβούσα (ο ποταμός Αώος)".
(Ελέχθη εν Παλαιά Άρτη).
9. "Εκείθε θάρθη το Ρωμαίϊκο".
(Την προφητεία ταύτην είπεν ο Άγιος εν Πρεβέζη δεικνύων το μέρος της Στερεάς, από το οποίον θα προήρχετο ο στρατός της ελευθερίας. Η προφητεία επραγματοποιήθη τω 1912).
10. "Τα βάσανα είνε ακόμη πολλά. Θυμηθήτε τα λόγια μου· προσεύχεσθε, ενεργείτε και υπομένετε στερεά. Έως ότου να κλείση αυτή η πληγή του πλατάνου, το χωριό σας θάνε σκλαβωμένο και δυστυχισμένο".
(Ελέχθη εις Τσαραπλανά, το σημερινόν Βασιλικόν της Ηπείρου. Η πληγή του πλατάνου έκλεισε τω 1912, έτος απελευθερώσεως της Ηπείρου).
11. "Πότε θαρθή το ποθούμενον;", ηρώτησαν τον Άγιον εις Τσαραπλανά της Ηπείρου. "Όταν σμίξουν αυτά", απήντησεν ο Άγιος δεικνύων δύο δενδρύλια.
(Τα δενδρύλια εμεγάλωσαν, επάχυναν και έσμιξαν τω 1912).
12. "Το ποθούμενον θα έρθη όταν θαρθούν δύο πασχαλιές μαζί".
(Πράγματι τω 1912 αι εορταί Ευαγγελισμού και Πάσχα συνέπεσαν).
13. "Άμα κλείση το δένδρον και κλεισθή μέσα το παλούκι, τότε θα έλθη το ποθούμενον. Θα γίνη κάποιο σημάδι και να μη φοβηθήτε. Να πηγαίνετε βασίλεμα ηλιού σ’ εκείνα τα βουνά (της Ομάλιας και της Μερόπης), όπου θα γλυτώσουν πολλές ψυχές. Μαζί σας μη πάρετε τίποτε, μόνον τις ψυχές σας να γλυτώσετε. Και δεν θα βαστάξη το κακό περισσότερο από 24 ώρες".
14. "Τα χωριά του κάμπου θα πάθουν χαλάστρα, ενώ στις ποδιές του Κισσάβου θα κοιμηθούν σκλάβοι και θα ξυπνήσουν ελεύθεροι".
(Ελέχθη εν Λαρίση).
15. "Αν το κυπαρίσσι αυτό ξεραθή από την κορυφή, η Ελλάς θα ελευθερωθή· αν ξεραθή από κάτω, δεν θα ελευθερωθή".
(Ελέχθη εν Ζελενίτσα (Πρασιά) της Ευρυτανίας).
16. "Με δυσκολία θάρθη".
(Εννοείται το ποθούμενον).
17. "Όταν θα ιδήτε το χιλιάρμενο στην Άσπρη θάλλασα, θάρθη το ποθούμενον".
18. "Όταν θα ιδήτε το χιλιάρμενο στα ελληνικά νερά, τότε θάρθη".
(Πρβλ. προηγουμένην).
19. "Όταν θα ιδήτε το χιλιάρμενον στα ελληνικά ύδατα, τότε θα λυθή το ζήτημα της Πολης" .
20. "Θάρθη ξαφνικά. Να έχετε ένα σακκούλι σιτάρι κρεμασμένο στη θύρα. Αυτό θα σας εμποδίση φεύγοντας. Μη το αφήσετε. Να το πάρετε μαζί σας, για να φάνε τα παιδιά σας".
21. "Στην Αυλώνα θα γίνη χαλασμός. Θα έλθουν στρατεύματα να ελευθερώσουν τον τόπο".
22. "Στο Μπουκορμέ θα χυθή πολύ αίμα".
23. "Όταν ακούετε ότι ο πόλεμος άρχισε, τότε κοντά είνε".
24. "Όσα χωριά είνε κοντά σε δρομό πολλά θα τραβήξουν".
25. "Η Δρόπολις θα πάθη, διότι ο τόπος είνε γυμνός".
26. "Η Δρόπολις θα είνε γεμάτη στρατεύματα".
27. "Θα χαθή η σοδιά της χρονιάς από την εύφορη Δρόπολι και - μάνα μου! - αίμα πολύ που έχει να χυθή".
28. "Λάκκοι και βράχοι στη Δρόπολι θα είνε γεμάτοι φεύγοντας" .
29. "Εις τα χωρία Πέπελη σεις άδικα θα φοβάσθε· τίποτε δεν θα πάθετε. Μόνον τα παιδιά σας που θα είνε στούς δρόμους θα κλαίτε".
30. "Οι αντίχριστοι θα φύγουν, αλλά θάρθουν πάλι· έπειτα θα τούς κυνηγήσετε έως την Κόκκινη Μηλιά ".
31. "Θάρθη όταν έρθουν δυο καλοκαίρια και δυο πασχαλιές μαζί".
32. "Ξένος στρατός θα έλθη, Χριστό θα πιστεύη, γλώσσα δεν θα ξέρη...".
33. "Θάρθη και μια φορά ασκέρι ξένο που το Χριστό θα πιστεύη. Αλλά σεις δεν θα το ξέρετε".
34. "Με άλλους θα κοιμηθήτε και με άλλους θα ξημερώσετε".
35. "Θα ιδήτε τρεις φαμίλιες σ’ ένα σπίτι".
36. "Εσείς θα πάτε να κατοικήσετε αλλού και άλλοι θαρθούν να κατοικήσουν σε σας".
37. "Θα δήτε 40 άλογα να τα δένουν σε ένα παλούκι".
38. "Πολλοί θα χάνωνται από την πείνα".
39. "Οι πλούσιοι θα γίνουν πτωχοί και οι πτωχοί θα πεθάνουν".
40. "Μια χούφτα μάλαμα μια χούφτα αλεύρι".
41. "Θα έρθη καιρός που οι Ρωμιοί θα τρώγωνται αναμεταξύ τους. Εγώ συστήνω ομόνοιαν και αγάπην".
42. "Θα ιδήτε και τακτικό στρατό, θα ιδήτε και ρέμπελο (αντάρτικο)· από αυτούς πολλά θα υποφέρετε".
43. "Θα σας ζητήσουν τα ντουφέκια· να έχετε διπλά· να δώκετε το ένα και να κρατήσετε το άλλο. Ένα ντουφέκι 100 ψυχές θα γλυτώση".
44. "Θα έρθη καιρός που θα διευθύνουν τον κόσμο τα άλαλα και τα μπάλαλα".
45. "Η αιτία του γενικού πολέμου θα είνε από τη Δαλματία".
46. "Η αιτία του γενικού πολέμου θάρθη από τη Δαλματία. Πρώτα θα διαμελισθή η Αυστρία και ύστερα η Τουρκία".
47. "Ο χαλασμός θα γίνη από ένα κασσιδιάρη".
48. "Θα προσπαθούν να το λύσουν με την πέννα, μα δεν θα μπορούν. 99 φορές με τον πόλεμο και μια με την πέννα".
49. "Αν βρεθούν 3 δυνάμεις σύμφωνες, τίποτε δεν θα πάθετε".
50. "Αν το ζήτημα λυθή με τον πόλεμο, θα πάθετε πολλές καταστροφές· σε τρεις χώρες μια θα μείνη...".
51. "Θα έρθη καιρός που δεν θα ακούτε (μαθαίνετε) τίποτε".
52. "Ο,τι σας ζητούν, να δίνετε· ψυχές μόνον να γλυτώνετε".
53. "Αν βρίσκουν στο δρόμο ασήμι, δεν θα σκύβουν να το πάρουν. Για ένα όμως αστάχυ θα σκοτώνωνται ποιός να το πρωτοπάρη...".
54. "Το κακό θα σας έρθη από τούς διαβασμένους".
55. "Ή τρεις μέρες ή τρεις μήνες ή τρία χρόνια θα βαστάξη".
56. "Θάρθη καιρός που δεν θα υπάρχη αυτή η αρμονία που είνε σήμερα μεταξύ λαού και κλήρου".
57. "Οι κληρικοί θα γίνουν οι χειρότεροι και οι ασεβέστεροι των όλων".
58. "Στην Πόλι θα χυθή αίμα που τριχρονίτικο δαμάλι θα πλέξη (πλεύση)".
59. "Καλότυχος όποιος ζήσει μετά το γενικό πόλεμο. Θα τρώγη με ασημένιο κουτάλι...".
60. "Μετά το γενικό πόλεμο θα ζήση ο λύκος με τ’ αρνί".
61. "Θάρθη πρώτα ένα ψευτορωμαίϊκο· να μη το πιστέψετε· θα φύγη πίσω".
62. "Θα μαζωχτή το χιλιάρμενο στο Σκάλωμα (Άγιοι Σαράντα) και θάρθουν κοκκινογέλεκοι, να πολεμήσουν για σας".
63. "Οι Τούρκοι θα φύγουν, αλλά θα ξανάρθουν πάλι και θα φθάσουν ως τα Εξαμίλια. Στο τέλος θα τούς διώξουν εις την Κόκκινη Μηλιά. Από τούς Τούρκους το 1/3 θα σκοτωθή, το άλλο τρίτο θα βαπτισθή και μονάχα το 1/3 θα πάη στην Κόκκινη Μηλιά" .
64. "Τόσα πολλά θα γίνουν, που οι μανάδες θα γεννήσουν πρόωρα από το φόβο τους".
65. "Ζώα δεν θα μείνουν· θα τα φάνε. Φάτε και σεις μαζί μ’ αυτούς. Στα Τζουμέρκα θα πάρετε σπόρο" .
66. "Σπίτια μεγάλα μη κάμετε. Λιάσες να κάμνετε να μη σας έρχωνται μέσα".
67. "Θα σας επιβάλουν μεγάλο και δυσβάστακτο φόρο, αλλά δεν θα προφθάσουν".
68. "Θα βάλουν φόρο στις κότες και στα παράθυρα".
69. "Θα ζητήσουν να σας πάρουν και στρατιώτας. Δεν θα προφθάσουν όμως".
70. "Οι Τούρκοι θα μάθουν το μυστικό 3 μέρες γρηγορώτερα από τούς Χριστιανούς".
71. "Όταν ακούσετε ότι ο πόλεμος πιάστηκε από κάτω, τότε κοντά θα είνε".
72. "Αν ο πόλεμος πιαστή από κάτω, λίγα θα πάθετε· αν πιαστή από πάνω, θα καταστραφήτε".
73. "Οι βράχοι και οι λάκκοι θα είνε γεμάτοι κόσμο".
74. "Θάρθη ξαφνικά· ή το βόϊδι στο χωράφι ή το άλογο στ’ αλώνι".
75. "Λυπηρόν είνε να σας το ειπώ· σήμερον, αύριον καρτερούμεν δίψες, πείνες μεγάλες που να δίδωμεν χιλιάδες φλουριά και να μην ευρίσκωμεν ολίγον ψωμί".
76. "Μετά τον πόλεμον οι άνθρωποι θα τρέχουν μισή ώρα δρόμο, για να βρίσκουν άνθρωπο και να τον κάμνουν αδελφό".
77. "Αμπέλια μη φυτεύετε, διότι θα χαλάσουν καθώς εκείνα στη Δρυϊνούπολι".
78. "Θα γίνη ένα χαρτοβασίλειο, που θα έχη μέγα μέλλον στην Ανατολή".
79. "Ο κόσμος τόσον θα πτωχεύση, που θα ζώνεται με κληματσίδες".
80. "Η αιτία θα έλθη από τα Δελειατά".
81. "Η Γαλλία θα ελευθερώση πολλά ελληνικά μέρη και ιδίως οι Ιταλοί".
82. "Η Γαλλία θα λευτερώση την Ελλάδα, την Ήπειρο η Ιταλία".
83. "Από τρία μπουγάζια στενά, Κρα, Κράψη και Μουζίνα, θα περνούν πολλά στρατεύματα για την Πόλιν. Καλόν είνε τα γυναικόπαιδα να βγουν στα βουνά. Θα σας ρωτούν αν είνε μακρυά η Πόλις· εσείς να μη λέτε την αλήθεια, διότι θα σας κακοποιήσουν. Ο στρατός αυτός δεν θα φθάση στην Πόλιν, στη μέση του δρόμου θα μάθη ότι ο πόλεμος ετελείωσε".
84. "Θα έρθη καιρός, που θα φέρη γύρες ο διάβολος με το κολοκύθι του".
85. "Θα βλέπετε να πηγαίνουν άλλοι επάνω και άλλοι κάτω".
86. "Η λευτεριά θαρθή από κάτω από όπου χύνονται τα νερά".
87. "Από πάνω και από τη σκάλα χαλασμό μη περιμένετε".
88. "Ένα ψωμί θα χαθή το μισό, και ένα ολόκληρο".
89. "Θα έρθη καιρός που μια γυναίκα θα διώχνη δέκα Τούρκους με τη ρόκα".
90. "Τον Πάπαν να καταράσθε, διότι αυτός θα είνε η αιτία".
91. "Ο χαλασμός στον τόπο θα γίνη από ένα όνομα αξιωματούχου... (δυσανάγνωστον)".
92. "Πολλά χωριά θα καταστραφούν, οι τρεις χώρες θα γίνουν μία".
93. "Να έχετε τρεις θύρες· αν σας πιάσουν τη μια, να φύγετε από την άλλη".
94. "Πίσω από τη μια θύρα να κρυφθή κανείς, γλυτώνει· θα είνε βιαστικό".
95. "Να παρακαλήτε να είνε μέρα και όχι νύκτα, καλοκαίρι και όχι χειμώνας".
96. "Οι άνθρωποι θα μείνουν πτωχοί, γιατί δεν θάχουν αγάπη στα δένδρα".
97. "Οι άνθρωποι θα καταντήσουν γυμνοί, γιατί θα γίνουν τεμπέληδες".
98. "Από ψηλά, μέσα από το λιμάνι θάρθη ο χαλασμός".
99. "Θα σας ρίξουν παρά πολύ· θα σας ζητήσουν να τον πάρουν πίσω, αλλά δεν θα μπορέσουν".
100. "Εσείς θα σώσετε άλλους και οι άλλοι εσάς".
101. "Εσείς θα φύγετε απ’ τ’ αριστερά βουνά· από τη δεξιά μεριά όχι· από τις σπηλιές μη φοβάστε".
102. "Θαρθή ξαφνικά· τ’ άλογα θ’ απομείνουν ζεμένα στις δουλειές τους και σεις θα φύγετε".
103. "Θάνε όγδοος αιώνας που θα γίνουν αυτά".
104. "Να κρυφθήτε ή κοντά στην πόρτα ή κοντά στην πλάκα, αν είνε βιαστικό και γρήγορο".
105. "Πολλά θα συμβούν. Οι πολιτείες θα καταντήσουν σαν μπαράγκες".
106. "θα’ρθη καιρός πού θα βγη ο καταραμένος δαίμονας από το καυκί του".
107. "Θα’ρθή μια φορά ένας ψευτοπροφήτης· μη τον πιστέψετε και μη τον χαρήτε. Πάλι θα φύγη και δεν θα μεταγυρίση".
108. "Θαρθή καιρός που οι χριστιανοί θα ξεσηκωθούν ο ένας κατά του άλλου".
109. "Νάχετε το σταυρό στο μέτωπο, για να σας γνωρίσουν ότι είσθε χριστιανοί".
110. "Δεν θα φτάση ο στρατός στην Πόλιν· στη μέση του δρόμου θάρθη το μαντάτο, ότι έφθασε το ποθούμενο".
111. "Πήγαινε και στο δρόμο θ’ ανταμειφθής".
(Ελέχθη εν Δερβιστάνη περί τινος, όστις ειρωνεύθη τον Άγιον. Ούτος μετ’ ολίγον ετραυματίσθη καθ’ οδόν υπό τινος εχθρού του).
112. "Ειπέ εις τα είδωλα εκείνα να μην έρθουν εδώ, αλλά να γυρίσουν εις τα οπίσω".
(Καθώς ο Άγιος εδίδασκεν εις Άσσον της Κεφαλληνίας, διέκοψε μίαν στιγμήν το κήρυγμά του και απέστειλεν ένα ακροατήν του εις την οικίαν του άρχοντος του τόπου ειπών τούς λόγους τούτους. Ούτος απελθών εύρε 4 κυρίας της αριστοκρατίας ασέμνως ενδεδυμένας, "κατά τον τότε ενετικόν συρμόν ξεστήθωτες", αι οποίαι ήσαν έτοιμοι να έλθουν και να παρακολουθήσουν το κήρυγμα του Αγίου).
113. "Φτιάνετε σπίτια τορνευτά και δεν πρόκειται να κατοικήσετε σ’ αυτά".
(Είπε τούς λόγους τούτους ο άγιος εις Άσσον της Κεφαλληνίας, όταν μίαν ημέραν διήρχετο προ μιας νεοκτίστου οικίας. Μετ’ ολίγον όλοι οι ιδιοκτήται απέθανον πλην μιας μοναχής).
114. "Το παιδί αυτό θα προκόψη, θα κυβερνήση την Ελλάδα και θα δοξασθή".
(Ελέχθη περί του Ιωάννου Κωλέττη).
115. "Θα γίνης μεγάλος άνθρωπος, θα κυριεύσης όλη την Αρβανιτιά, θα υποτάξης την Πρέβεζα, την Παργα, το Σούλι, το Δελβινο, το Γαρδίκι και αυτό το τάχτι του Κούτρ πασά. Θα αφήσης μεγάλο όνομα στην οικουμένη. Και στην Πολι θα πας, μα με κόκκινα γένεια. Αυτή είνε η θέλησι της θείας προνοίας. Ενθυμού όμως εις όλην την διάρκειαν της εξουσίας σου να αγαπάς και να υπερασπίζεσαι τούς χριστιανούς, αν θέλης να μείνη η εξουσία εις τούς διαδόχους σου".
(Ελέχθη εν Τεπελενίω περί του Αλή πασά).
116. "Θα βγουν πράγματα από τα σχολεία που ο νους σας δεν φαντάζεται".
117. "Θα δήτε στον κάμπο αμάξι χωρίς άλογα να τρέχη γρηγορώτερα από τον λαγό".
(Ελέχθη εν Βουλιαράταις παρά την Δρόπολιν).
118. "Θαρθή καιρός που θα ζωσθή ο τόπος με μια κλωστή".
(Ελέχθη εν Άσσω της Κεφαλληνίας).
119. "Θαρθή καιρός που οι άνθρωποι θα ομιλούν από ένα μακρυνό μέρος σε άλλο, σαν νάνε σε πλαγιανά δωμάτια, π.χ. από την Πόλιν στη Ρωσία".
120. "Θα δήτε να πετάνε άνθρωποι στον ουρανό σαν μαυροπούλια και να ρίχνουν φωτιά στον κόσμο. Όσοι θα ζουν τότε θα τρέξουν στα μνήματα και θα φωνάζουν: Εβγάτε σεις οι πεθαμένοι να μπούμε μεις οι ζωντανοί".
121. "Το κακό θα έλθη μέχρι τον Σταυρόν και δεν θα μπορέση να πάη κάτω. Μη φοβηθήτε. Μη φύγετε από τα σπίτια σας".
(Ελέχθη εις την περιοχήν Πολυνερίου Γρεβενών. Πράγματι τω 1940 οι Ιταλοί έφθασαν μέχρι την τοποθεσίαν Σταυρός, όπου είχε κηρύξει ο Άγιος, και εσταμάτησαν).
122. "Όταν θα πέση ο κλώνος (που είνε στημένος ο Σταυρός), θα γίνη μεγάλο κακόν, που θα έλθη από το μέρος όπου θα δείξη ο κλώνος· και όταν θα πέση το δένδρον, θα γίνη ένα μεγαλύτερον κακόν".
(Ελέχθη εις χωρίον Τσιράκι (σήμερον Άγιος Κοσμάς) Γρεβενών. Πράγματι τω 1940 έπεσεν ο κλώνος και ο Σταυρός προς το μέρος της Αλβανίας, όθεν επετέθησαν οι Ιταλοί, και τω 1947 το δένδρον, ότε η περιοχή κατεστράφη εντελώς από τον συμμοριτοπόλεμον).
Σημείωσις:
Οι προφητείες αυτούσιες και τα σχόλια στις παρενθέσεις ελήφθησαν από το βιβλίο "ΚΟΣΜΑΣ Ο ΑΙΤΩΛΟΣ" του Μητροπολίτου Φλωρίνης κ. Αυγουστίνου Καντιώτου.