Εορτολόγιο: 30/5 Ισαάκιος, Όσιος Ομολογητής *... 17:38 - 30/5/2025
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος

  • Γενικά Θέματα
  • Ο Σύνδεσμός μας
  • πατήρ Μάξιμος
  • Αντιαιρετικά
  • Εσχατολογικά
  • Εκδόσεις
  • Φωτό & Βίντεο

Τεύχος 18

  • ΤΟ ΣΥNΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (25-27/5/03)
  • ΠΑΡΟΙΜΙΩΔΕΙΣ ΛΕΞΕΙΣ ΚΑΙ ΦΡΑΣΕΙΣ
  • ΕΙΠΕ ΓΕΡΩΝ...
  • Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ
  • ΠΕΡΙ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Μέρος Β’)
  • "Ιερές Μουσικές της Ολυμπιάδας"
  • Τεύχος 18 - Σεπτέμβριος 2003 - Εξώφυλλο
  • Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ OΡΓΟΥΕΛ ΕΦΘΑΣΕ!!!

Ενότητες

  • Περιοδικόν "Τα Σημεία των Καιρών"
  • Τεύχος 1
  • Τεύχος 11
  • Τεύχος 12
  • Τεύχος 14
  • Τεύχος 16
  • Τεύχος 18
  • Τεύχος 2
  • Τεύχος 20
  • Τεύχος 22
  • Τεύχος 27
  • Τεύχος 3
  • Τεύχος 4
  • Τεύχος 5
  • Τεύχος 8
Βυζαντινή Μουσική

Φωτό & Βίντεο






Δείτε περισσότερο υλικό »

Δημοφιλή Άρθρα

  • Σύντομο Βιογραφικό π. Μαξίμου
  • Ας Μετανοήσουμε ΟΛΟΙ, γιατί ΣΥΝΤΟΜΑ θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Κ.Η.Ι. Χριστού!
  • Αγαπητοί μας φίλοι! Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου μας
  • Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
  • Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Τι εορτάζουμε καθημερινά.
  • Εικόνες και videos
  • Ο Προφήτης Δανιήλ αποκαλύπτει το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία
  • Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις - Διακοπή κοινωνίας πατρός Μαξίμου (Κυριακή Ορθοδοξίας 2011)
  • Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983,2013
  • Διάφορες Δραστηριότητες

Εορτολόγιο (νέο ημ.)

30/5 Ισαάκιος, Όσιος Ομολογητής *


ΑΓΙΟΣ ΙΣΑΑΚΙΟΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ, ΟΣΙΟΣ         ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Ο Όσιος Ισαάκιος καταγόταν από την Συρία και έζησε στα χρόνια του βασιλιά Ουάλη (364 μ. Χ.), που ήταν υποστηρικτής των Αρειανών. Κάποτε οι Οστρογότθοι, παρά την απαγόρευση της κυβέρνησης, κατασκήνωσαν στη Θράκη και απειλούσαν την Κωνσταντινούπολη. Τότε ο Ουάλης αναγκάσθηκε να βαδίσει εναντίον τους. Ο Ισαάκιος, που ήταν ηγούμενος στη Μονή Δαλμάτων, βγήκε και συνάντησε τον πολέμιο των ορθοδόξων Ουάλη, και αφού έπιασε από τα χαλινάρια το άλογο του, του είπε: «Απόδος ταις ποίμναις τους αρίστους νομέας και λήψη την νίκην άπονητί ει δε τούτων μηδέν δεδρακώς παρατάξαιο, μαθήσει τη πείρα ότι σκληρόν το προς κέντρα λακτίζειν ούτε γαρ έπανήξεις και προσαπολέσεις την στρατιάν» (Πραξ., κστ’, 14). Δηλαδή, δώσε στά...
Περισσότερα »

Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)

17/5 Ανδρόνικος και Ιουνία, Απόστολοι *


ΑΓΙΟΙ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΙΟΥΝΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ     ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ     Οι Άγιοι Απόστολοι Ανδρόνικος και Ιουνία συγκαταλέγονται ανάμεσα στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου μας, τους οποίους εορτάζουμε στις 4 Ιανουαρίου.   Συνεργάσθηκαν με τον Απόστολο Παύλο, για τους οποίους γράφει στην προς Ρωμαίους Επιστολή του: «Ασπάσασθε Ανδρόνικον και Ιουνίαν τους συγγενείς μου και συναιχμαλώτους μου, οίτινες είσιν επίσημοι εν τοις αποστόλοις, οι και προ εμού γεγόνασιν εν Χριστώ» (Ρωμ. ιστ’, 7). Δηλαδή, «χαιρετήστε τον Ανδρόνικο και την Ιουνία, τους συμπατριώτες μου, που καταδιώχθηκαν και φυλακίσθηκαν μαζί μου και είναι διακεκριμένοι μεταξύ εκείνων που ασκούν την αποστολή του κηρύγματος, και οι όποιοι μάλιστα προσήλθαν στο Χριστό πρωτύτερα από μένα».   Απολυτίκιον.Ήχος...
Περισσότερα »

Newsletter

Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας

Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2004 - 7124 εμφανίσεις άρθρου

Του Κορίνθου Παντελεήμονος

Η γέννηση της προσωπικότητας και του παγκοσμίου έργου της Μαριάμ, της Παναγίας μας, ωρίστηκε από τον Θεο πίσω στα τρίσβαθα προαιώνια χρόνια της αρχής της Δημιουργίας, τότε που η Αλαζονεία (χωρίς να παύη ποτέ) του Ανθρώπου προσεπάθησεν μέσω δολιχοδρομίας, τη Θεωση του. Η Αρά κατά του Σατανά και της δολιότητός του, από την Θεότητα, υπήρξε σαφής, αυστηρή και προσδιοριστική· έλεγε δε: "Έχθρα θα βάλω ανάμεσα σε σένα και στο σπέρμα της γυναικός (Θαυματουργική Συλληψη του Χριστού κατά τον Ευαγγελισμόν). Αυτός (ο Χριστός) θα συντρίψη την κεφαλή και Συ θα του δαγκώσεις (απλά) την φτέρνα του" (Γένεσις 3, 15).

Έτσι έτρεχαν και κυλούσαν οι αιώνες των αιώνων, με προφητικές υπενθυμίσεις, "ιδού η Παρθένος εν γαστρί έξει" (Ησαΐας),  με συμβολικά γεγονότα όπως η καιομένη και μη φλεγομένη βάτος στο Σινά, με τον Μωϋσή και άλλους, με αινιγματικές προσρήσεις, "αίμα και πυρ και ατμίδα καπνού, τέρατα γης α προείδεν Ιωήλ, Αίμα την Σαρκωσιν, Πυρ την Θεότητα Ατμίδα δε Καπνού, το Πνεύμα το Άγιον το επελθόν τη Παρθένω και κόσμος ευωδιάσαν" (Ιωήλ 3,3 και Ύμνος Εκκλησίας) και αμέτρητες άλλες "ρήσεις Προφητών και Αινίγματα την Σαρκωσιν υπέφηναν την εκ Παρθένου Σου Χριστέ" (Εκκλ. Ύμνος).

Όταν δε, τέλος, "ήλθε το Πλήρωμα του Χρόνου" (Γαλ. 4, 4 και Εφεσ. 1, 10) το προλεχθέν από την Θεϊκή Φωνή στις αυγές της Κοσμοανθρωποδημιουργίας, ο Αρχάγγελος της Καινής Διαθήκης, Γαβριήλ στην ελληνόφωνη μαζί και εβραιόφωνη Ναζαρέτ, κατά υπερφυή τρόπον, γίνεται ο πραγματοφορέας της Προαιώνιας Βουλής του Υψίστου με την προσφώνησή του προς την Παναγία, "Χαίρε Κεχαριτωμένη, ο Κυριος μετά σου, Ευλογημένη συ εν γυναιξί" (Λουκ. 1, 28). Στον συγκλονιστικό διάλογο που ακολούθησε μεταξύ της Μαριάμ και του Αρχαγγέλου, λόγω του τρόμου και των αμφιβολιών της Παναγίας -Μαριάμ, τελικά αντήχησεν η υπέροχη φράση της Παναγίας προς τον Γαβριήλ "ιδού η δούλη Κυρίου, Γένοιτο μοι κατά το ρήμα σου" (Λουκ. 1, 38). Η αποδοχή της υπερφυούς αυτής κοσμοσωτηριώδους αποστολής από την Μαριάμ υπήρξε το τρομερό αντίδοτο στην υπόκυψη προς τον πειρασμό του Όφεως - Σατανά της Εύας, δηλαδή της Αποστασίας και ο πρώτος διορθωτικός θεμέλιος λίθος για την Σωτηρία των πεσόντων.

Τα επιγραμματικά παραπάνω αποσπάσματα, για την προφητική κτλ. ύπαρξη - από το Α’ Βιβλίο "Γενεσις", στην Παλαιά Διαθήκη - της Μαριάμ της Ναζαρέτ παρετέθησαν ως οριακές αποδείξεις γι’ αυτήν την Παναγία μας, υφιστάμενα κείμενα, όπως είναι των και σαν διηγητικών επενδύσεών της, δυσκολώτατα να περιγραφή προσδιοριστικά, Αποκαλυπτικής Αλήθειας.

Η αμφισβήτησή τους, από μερικούς η όλους η ωρισμένους, η τοποθέτησίς τους σαν εικονικών διηγήσεων της προσλήψεως των βαθυτέρων νοημάτων τους, υφίσταται στη σημερινή εποχή, κατά την οποία η Νοησιοκρατία η Ορθολογισμός η Λογικοκρατία παίζουν δευτερεύοντα λόγο, ως καιρίως πληγείσες στη σύγχρονη διανόηση, μετά τα πλήγματα αυτά που πήραν από την επιστημονική ψηλάφηση της πραγματικότητας της απόψεως 1 της Σχετικότητας του Α. Αϊνστάιν, της επίσης επιστημονικής ψηλάφησης της απόψεως 2 της Απροσδιοριστίας του Χαϊζενμπεργκ και άλλων, καθώς και της άλλης παρεμφερούς περιπτώσεως, της επιστημονικής ψηλάφησης της περί 3 Αναδόμησης του Ζακ Ντεριντά, και ακόμη περαιτέρω του Χαστικού γεγονότος, όπως τα διετύπωσαν οι Χαστικοί, με επικεφαλής τον Ηλία Μπριγκαζίν. Στις ανωτέρω περιπτώσεις τα προκύπτοντα δύσκολα ερωτήματα τα χαϊδεύει, όπως πάντοτε, η αθάνατη πίστη, με όποια της μορφή, όπως και με τα ανέκαθεν, εις χρήσιν αξιώματα.

Τελος, το και παρηγορητικό και προπαντός πειστικό, είναι το επ’ εσχάτων επιστημονικό διατύπωμα, από τον φυσικό, δημιούργημα του Θεού, κόσμο, κατά το οποίον "το ηλεκτρόνιο είναι και σωματίδιο και κύμα". Από εκεί λοιπόν και πέρα καταλαβαίνουμε καθαρά το γραμμένο ότι "ουκ αδυνατίσει τω Θεώ ουδέ εν ρήμα" (Λουκ. 1, 37). Κατά μείζονα συνέπεια λοιπόν και στον πνευματικό κόσμο ο Χριστός είναι και Θεός και Άνθρωπος όπως και Παρθένος και Μητηρ, Μητροπάρθενος, η Τιμιωτέρα των Χερουβείμ, Παναγία μας.

 

 

Ὁ Μέγας Φώτιος, Κωνσταντινουπόλεως: Καί θά κλείσουμε μέ ἕνα κείμενο τοῦ Μεγάλου Φωτίου πού τοπο- θετεῖ τά πράγματα στή σωστή τους διάσταση, σχετικά μέ τά λάθη τῶν Ἁγίων μας, ἀλλά καί τόν ἀπαραίτητο σεβασμό, ἀγάπη καί τιμή πού πρέπει νά ἀποδίδουμε πρός αὐτούς πάντοτε, ὅλοι ἐμεῖς οἱ Ὀρ- θόδοξοι Χριστιανοί. «Πόσαι δὲ περιστάσεις πραγμάτων πολλοὺς (πατέρες) ἐξεβιάζοντο, τὰ μὲν παραφθέγξασθαι, τὰ δὲ πρὸς οἰκονομίαν εἰπεῖν, τὰ δὲ καὶ τῶν ἀπει- θούντων ἐπαναστάντων, τὰ δὲ καὶ ἀγνοία, οἵα δὴ περιολισθῆσαι ἀνθρώπι- νον... Εἰ δὲ παρεφθέξαντο μὲν ἢ διὰ τινὰ αἰτίαν νῦν ἀγνοουμένην ἡμῖν τῆς εὐθύτητος ἐξετράπησαν, οὐδεμία δὲ ζήτησις αὐτοῖς προσενήνεκται, οὐδ’ εἰς μάθησιν τῆς ἀληθείας οὐδεὶς αὐτοὺς παρακάλεσε, πατέρας μὲν οὐδὲν ἔλαττον αὐτούς, εἰ καὶ μὴ τοῦτο εἶπον, ἐπιγραφόμεθα... τοῖς λόγοις τούτων, ἐν οἷς παρηνέχθησαν, οὐχ ἑψόμεθα…». (Μεγάλου Φωτίου Ἐπιστολὴ Ε΄, πρὸς τὸν Ἀκυλουΐας Ἰωάννην, εἰς Ι. Βαλέττα, Φωτίου Ἐπιστολαί, Λονδίνο 1864, σ. 196) Δηλαδή: «...Ἀκόμη δέ, πόσες δυσκολίες τῶν καταστάσεων ἀνάγκαζαν πολ- λοὺς Πατέρες, ἄλλα νὰ τὰ παραβλέπουν καί νά τά τροποποιοῦν, ἄλλα νὰ τὰ λὲνε μὲ πνεῦμα συγκατάβασης, ἄλλα νὰ λὲνε ὅταν ξε- σηκώνονταν οἱ ἀπείθαρχοι, ἄλλα νὰ τὰ λὲνε ἀπὸ ἄγνοια, καθὼς βέ- βαια εἶναι ἀνθρώπινο τό νὰ σφάλλει κανείς. Καὶ ἂν παραποίησαν κάτι, ἤ γιά κάποιο λόγο ποὺ ἐμεῖς τώρα ἀγνοοῦμε, παρεξέκλιναν ἀπὸ τὴν ὀρθὴ πορεία, τὴν στιγμὴ μάλιστα ποὺ δὲν τοὺς ζητήθηκε νὰ ἐκφέρουν ἄποψη, οὔτε καί βρέθηκε κανεὶς νά τοὺς διδάξει τό ὀρθό, παρακαλώντας τους νά ἐπιστρέψουν στήν ἀλήθεια, ἐμεῖς παρ’ ὅλα αὐτά καί πάλι τοὺς ἀναγνωρίζουμε τὸ ἴδιο ὡς Πατέρες, ὅπως θὰ τοὺς ἀναγνωρίζαμε καὶ ἂν δὲν ἐξέφραζαν αὐτὴ τὴν ἐσφαλμένη ἄποψη...».
Επιστροφή στην αρχή ↑
επισκέψεις από 24/8/2005
Γενικά Θέματα | Ο Σύνδεσμός μας | πατήρ Μάξιμος | Αντιαιρετικά | Εσχατολογικά | Το περιοδικό μας | Εκδόσεις | Φωτό & Βίντεο | Επικοινωνία
Άγιος Κοσμάς Ο Αιτωλός - Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος © 2011 Δημιουργία & Φιλοξενία WEXGroupTM