- Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
Εσχατολογικά
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
12/10 Συμεών ο Νέος Θεολόγος *
ΟΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ, Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Συμεών ο Νέος Θεολόγος, γεννήθηκε το έτος 949 μ.Χ. στη Γαλάτη της Παφλαγονίας από γονείς ευσεβείς και εύπορους, τον Βασίλειο και την Θεοφανώ. Ο θείος του Βασίλειος, ο οποίος κατείχε υψηλή θέση στον αυτοκρατορικό οίκο της Κωνσταντινουπόλεως, προσέλαβε νωρίς τον ανεψιό του κοντά του, όπου, όπως ήταν φυσικό, έτυχε καλής παιδείας. Όμως ο Όσιος δεν έδινε προσοχή και δεν έδειχνε ενδιαφέρον για μάθηση.Κατά την εποχή αυτή ο Συμεών γνωρίστηκε με έναν μοναχό της περιωνύμου Μονής Στουδίου, ο οποίος ονομαζόταν, επίσης, Συμεών. Ο μοναχός αυτός έγινε από την αρχή ο πνευματικός του πατέρας. Όταν κατά το έτος 963 μ.Χ. πέθανε ο θείος του, ο Συμεών προσήλθε στη μονή του Στουδίου, όπου ζητούσε «τὸν ἐκ νεότ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
29/9 Κυριακός ο Αναχωρητής, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΚΥΡΙΑΚΟΣ Ο ΑΝΑΧΩΡΗΤΗΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Όσιος Κυριακός ήταν άνθρωπος που καλλιεργούσε «ὑπομονήν, πραότητα» (Α’ προς Τιμόθεον, στ’ 11). Γι’ αυτό και πέτυχε στην ασκητική του ζωή. Γεννήθηκε στην Κόρινθο το 5ο αιώνα μ.Χ., από Ιερέα πατέρα, τον Ιωάννη. Τη μητέρα του την έλεγαν Ευδοξία και είχε αδελφό τον Αρχιεπίσκοπο Κορίνθου Πέτρο.Από ιερατικό, λοιπόν, γένος ο Κυριάκος, σε νεαρή ηλικία πήγε στα Ιεροσόλυμα και από εκεί στη Λαύρα του Μεγάλου Ευθυμίου. Εκεί, ο Μέγας Ευθύμιος, τον έκανε μοναχό και τον έστειλε στον ασκητή Γεράσιμο. Όταν πέθανε ο Γεράσιμος, ο Κυριακός επέστρεψε στη Λαύρα του Ευθυμίου, όπου με ζήλο καλλιεργούσε τις αρετές του, ώσπου κάποια στάση που έγινε στη Λαύρα του Ευθυμίου τον ανάγκασε να πάει στη Λαύρα του Σουκά. Ε...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012 - 131789 εμφανίσεις άρθρου
ΕΣΧΑΤΟΛΟΓΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
Αγαπητοί μας φίλοι και αδελφοί!
Καλώς ήλθατε στον Σύνδεσμο της ιστοσελίδας μας
με τα εσχατολογικά θέματα.
Εδώ θα προσπαθήσουμε, με την βοήθεια του Θεού και τις ταπεινές μας δυνάμεις, πάντοτε βέβαια μέσα και κάτω από τό πρίσμα και τα μάτια της Αγίας Γραφής και των Αγίων και θεοφόρων Πατέρων της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας, να ενημερώνουμε όσο μπορούμε και για όσο μας επιτρέψουν, όλους εσάς τους αγαπητούς φίλους και αδελφούς μας, αλλά και όλους όσους ανησυχούν και προβληματίζονται σχετικά με το "τι μέλλει γενέσθαι", τα έσχατα χρόνια, την έλευση του Αντιχρίστου, την Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας και το Τέλος του Κόσμου.
Και φυσικά αυτό το πράττουμε, επειδή όλα αυτά, αφορούν άμεσα την πνευματική μας πορεία και σωτηρία, και ως εκ τούτου έχουμε ιερό καθήκον και χρέος να ενημερώνουμε για τα θέματα αυτά όχι μόνον τους εαυτούς μας, αλλά και όλους τους αδελφούς μας.
Λέγει πολύ εύστοχα και χαρακτηριστικά ο Άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων:
«Πρόσεχε λοιπόν τον εαυτό σου, άνθρωπέ μου, και ασφάλιζε την ψυχή σου. Σε διαβεβαιώνει για όλα αυτά η Εκκλησία τώρα, μπροστά στον ζωντανό Θεό, και σου προαναγγέλλει τα σχετικά με τον Αντίχριστο πριν να γίνουν. Αν τώρα θα γίνουν όσο ζεις εσύ, ή μετά από σένα, δεν το γνωρίζουμε. Είναι όμως καλό, γνωρίζοντάς τα αυτά, να ασφαλίζεσαι από πριν... Ασφάλιζε λοιπόν τον εαυτό σου, άνθρωπε· έχεις ήδη τα σημεία του Αντιχρίστου, και να μη τα θυμάσαι μόνο για τον εαυτό σου, αλλά να τα λες και σ’ όλους τους άλλους με πολλή προθυμία». (Αγιος Κύριλλος Ιεροσ. ΙΕ’ ΚΑΤΗΧΗΣΙΣ, Ε.Π.Ε. 2, 125)
Ακόμη μας λέγει για το θέμα αυτό ο Άγιος Εφραίμ ο Σύρος:
«Τοις γαρ έχουσι γνώσιν, ευχερώς η τούτου (του Αντιχρίστου) γνωρίζεται έλευσις· τοις δε τον νουν έχουσιν εις πράγματα βιωτικά και ποθούσι τα γήϊνα, ουκ εύδηλον έσται τούτο. Ο γαρ αεί δεδεμένος εν πράγμασι βιωτικοίς, καν ακούση, απιστεί και βδελύσσεται τον λέγοντα».
(Αγίου Εφραίμ Σύρου, Τόμος Δ’, 126).
Δηλαδή·
"Διότι απ’ αυτούς που έχουν πνευματική γνώση, γνώση Θεού, εύκολα αναγνωρίζεται ο ερχομός του Αντιχρίστου· από εκείνους όμως που έχουν το νου τους σε βιωτικά πράγματα και ποθούν τα γήϊνα, δε θα είναι αυτό ευκολοδιάκριτο. Διότι αυτός που διαρκώς είναι δεμένος σε βιωτικά πράγματα, και αν ακόμη ακούσει, δείχνει απιστία και αποφεύγει μετ’ αποστροφής εκείνον που το λέει".
Δηλαδή με άλλα λόγια, πιο απλά, μας λέει ο άγιος Εφραίμ:
Αυτοί που θα είναι κοντά στον Θεό και την εκκλησίαν Του και θα μελετούν και θα γνωρίζουν τον Νόμον και τις εντολές Του, θα αντιληφθούν πολύ εύκολα την έλευσιν του Αντιχρίστου, τα έσχατα χρόνια και το Τέλος του Κόσμου.
Οι άλλοι όμως, όλοι εκείνοι δηλαδή, που θα ζουν κοσμική και υλική ζωή και θα έχουν το μυαλό τους στραμμένο σε υλικές απολαύσεις και βιωτικές μέριμνες, δεν θα είναι εύκολο να αντιληφθούν τον ερχομόν του. Και όχι μόνον δεν θα μπορέσουν να τον αντιληφθούν, αλλά και θα κοροϊδεύουν και θα αποστρέφονται όλους εκείνους που θα τους μιλούν για όλα αυτά.
Κάτι παρόμοιο, δηλαδή, που γινόταν και επί της εποχής του Νώε, όπου, ενώ εκείνος τους έλεγε και τους προμήνυε ότι έρχεται το τέλος, καλώντας τους να μετανοήσουν, εκείνοι όχι μόνον δε τον πίστευαν, δεν τον άκουγαν και δεν μετανοούσαν, αλλά και τον κορόϊδευαν, τον ειρωνευόντουσαν και τον χλεύαζαν και ταυτόχρονα, συνέχιζαν ήσυχοι και αμέριμνοι την ζωή τους, τις απολαύσεις τους και τις αισχρές αμαρτίες τους. Μέχρι βέβαια που έγινε ο Κατακλυσμός και πνίγηκαν όλοι και κατάλαβαν ότι, ο "καϋμένος" ο Νώε, είχε δίκιο.
Μόνο που πλέον, ήταν πολύ αργά, γιατί ο Νώε είχε ήδη εισέλθει εις την Κιβωτό και είχε κλείσει τις πόρτες και ουδείς μπορούσε πλέον να εισέλθει εις αυτήν·
«Ώσπερ δε αι ημέραι του Νώε, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου. ώσπερ γαρ ήσαν εν ταις ημέραις ταις προ του κατακλυσμού τρώγοντες και πίνοντες, γαμούντες και εκγαμίζοντες, άχρι ης ημέρας εισήλθε Νώε εις την κιβωτόν, και ουκ έγνωσαν έως ήλθεν ο κατακλυσμός και ήρεν άπαντας, ούτως έσται και η παρουσία του υιού του ανθρώπου...». (Ματθ. κδ’, 37-39)
Πρέπει να γνωρίζετε αδελφοί μου, ότι δεν υπάρχει έστω και ένας άγιος ή κάποιος εκκλησιαστικός συγγραφέας, σε κάθε αιώνα που μας πέρασε, ο οποίος να μην έγραψε, έστω και λίγα λόγια, σχετικά με τα έσχατα χρόνια και τον Αντίχριστον και την Δευτέραν Παρουσίαν του Κυρίου μας;
Ενδεικτικά μόνον, αναφέρω τους κάτωθι:
Α’ αιώνας: Οι 4 Ευαγγελισταί, Ματθαίος, Μάρκος, Λουκάς και Ιωάννης. Ο Απόστολος Παύλος.
B’ αιώνας: Ειρηναίος Λουγδούνων, Ιγνάτιος ο Θεοφόρος.
Γ’ αιώνας : Ιππόλυτος πάπας Ρώμης.
Δ’ αιώνας : Ιωάννης Χρυσόστομος, Εφραίμ ο Σύρος, Επιφάνιος Κύπρου, Μεθόδιος Πατάρων, Ευσέβιος Παμφίλου.
E’ αιώνας: Μέγας Βασίλειος, Γρηγόριος Θεολόγος, Ανδρέας Καισαρείας, ιερός Αυγουστίνος, Θεοδώρητος Κύρρου.
ΣΤ’ αιώνας: Μάξιμος Ομολογητής, Αναστάσιος Σιναΐτης.
Z’ αιώνας: Ιωάννης Δαμασκηνός.
H’ αιώνας: Θεόδωρος Στουδίτης.
Θ’ αιώνας: Μέγας Φώτιος.
I’ αιώνας: Αρέθας Καισαρείας, Γεώργιος Μοναχός ο καλούμενος Αμαρτωλός.
ΙΑ’ αιώνας: Συμεών ο Νέος Θεολόγος, Οικουμένιος Τρίκκης.
IΒ’ αιώνας: Θεοφύλακτος Βουλγαρίας.
IΓ’ αιώνας: Θεόδωρος Βαλσαμών.
ΙΔ’ αιώνας: Γρηγόριος Παλαμάς, Νικηφόρος Κάλλιστος Ξανθόπουλος.
IΕ’ αιώνας: Μάρκος Ευγενικός, Συμεών Θεσσαλονίκης.
IΣΤ’ αιώνας: Μελέτιος Πηγάς.
IΖ’ αιώνας: Δοσίθεος Ιεροσολύμων, Γεώργιος Κορέσιος, Αναστάσιος Γόρδιος.
IΗ’ αιώνας: Κοσμάς ο Αιτωλός, Νικόδημος Αγιορείτης.
ΙΘ’ αιώνας: Κοσμάς Φλαμιάτος, Άνθιμος Πατριάρχης Ιεροσολύμων.
Εσείς, τι πιστεύετε λοιπόν; Ότι όλοι αυτοί, οι ανωτέρω Άγιοι και εκκλησιαστικοί συγγραφείς, τυχαία και μάταια έγραψαν, για τα έσχατα χρόνια, τον Αντίχριστον και την Δευτέρα Παρουσία; Φυσικά και όχι.
Το Πνεύμα το Άγιον τους εφώτισε να γράψουν και να καταγράψουν όλα τα σχετικά με τα έσχατα χρόνια, προκειμένου να ενημερώνονται και να προετοιμάζονται σε κάθε εποχή οι πιστοί Χριστιανοί, αλλά και ιδιαίτερα αυτοί, που θα έχουν την "ατυχία" να ζήσουν στην εποχή του Αντιχρίστου, αλλά ταυτόχρονα και την μεγάλη χαρά και ευτυχία, να δουν και να γνωρίσουν από κοντά τους δύο Προφήτας και να ζήσουν την ένδοξον και Δευτέραν Έλευση του Κυρίου μας.
Άλλωστε, ο καλός και ευσπλαγχνικός πατέρας και Θεός μας δεν θα άφηνε ποτέ τα παιδιά Του, ούτε και τα άφησε ποτέ, χωρίς βοήθεια, πνευματική και υλική, και χωρίς να τα ενημερώσει, αφυπνίσει, προειδοποιήσει και προετοιμάσει, στέλνοντας κάποιον ή κάποιους , όπως έπραττε πάντα (βλέπε περιπτώσεις Νώε, Λωτ, Μωϋσέως, διαφόρων Προφητών, Μαξίμου ομολογητού, Μάρκου Ευγενικού, Κοσμά του Αιτωλού και πλήθος άλλων Αγίων Πατέρων και διδασκάλων της Πίστεώς μας) και όπως άλλωστε, θα πράξει επί Αντιχρίστου, αποστέλοντας τους δύο Μάρτυρες και Προφήτες Του.
Όσον αφορά δε τις αστείες και ύποπτες ενστάσεις του τύπου ότι "δεν πρέπει να μιλάμε για τα θέματα αυτά και τον Αντίχριστον, αλλά για τον Χριστό" , ή ότι "κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει την ημέρα και την ώρα της Δευτέρας Παρουσίας" και άλλα παρόμοια θα βρείτε τις δέουσες αποστομωτικές απαντήσεις στις σχετικές ενότητες των θεμάτων αυτών.
Ευχόμαστε και ελπίζουμε να βοηθήσουμε, έστω και κατ΄ελάχιστον, όλους εσάς με την ανάγνωση όλων αυτών των τόσο σπουδαίων και σημαντικών εσχατολογικών θεμάτων και ο καλός Θεός μας να μας αξιώσει να βρεθούμε όλοι μαζί ασφαλείς μέσα στην αληθινή ΚΙΒΩΤΟ Του, στα έσχατα και πονηρά αυτά χρόνια που ζούμε!
ΑΜΗΝ! ΓΕΝΟΙΤΟ!