2. Ποιον Αιώνα (Χιλιετία) θα γίνει η Β΄Παρουσία
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
12/12 Σπυρίδων Επίσκοπος Τριμυθούντος ο Θαυματουργός *
ΑΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ Ο ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟΣ Απολυτίκιον. Ήχος α’. Του λίθου σφραγισθέντος. Της Συνόδου της πρώτης ανεδείχθης υπέρμαχος, και θαυματουργός θεοφόρε, Σπυρίδων Πατήρ ημών· διό νεκρά συ εν τάφω προσφωνείς, και όφιν εις χρυσούν μετέβαλες· και εν τω μέλπειν τας αγίας σου ευχάς, Αγγέλους έσχες συλλειτουργούντάς σοι Ιερώτατε. Δόξα τω σε δοξάσαντι Χριστώ· δόξα τω σε στεφανώσαντι· δόξα τω ενεργούντι δια σου, πάσιν ιάματα. Κοντάκιον. Ήχος β’. Τα άνω ζητών.Τω πόθω Χριστού τρωθείς, Ιερώτατε, τον νουν πτερωθείς, τη αίγλη του Πνεύματος, πρακτική θεωρία, την πράξιν εύρες θεόπνευστε, θυσιαστήριον θείον γενόμενος, αιτούμενος πάσι θείαν έλλαμψιν. Μεγαλυνάριον.Χαίροις των θαυμάτων ο ποταμός· Χαίροις ασθενούντων, και πασχόντων ο ιατρός· Χαίροις των λογί...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
29/11 Άγιος Παράμονος και οι συν αυτώ Μάρτυρες *
ΑΓΙΟΣ ΠΑΡΑΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΥΝ ΑΥΤΩ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Παράμονος μαρτύρησε μαζί με άλλους 370 χριστιανούς στα μέσα του 3ου μ.Χ. αιώνα, όταν αυτοκράτορας ήταν ο Δέκιος, που είχε κάνει πολλούς φόνους χριστιανών. Τότε λοιπόν, κοντά στον ποταμό Τίγρη υπήρχαν ιαματικά λουτρά. Στα λουτρά αυτά είχε πάει και ένας φανατικός λάτρης των ειδώλων, ο άρχων Ακυλίνος. Όταν έκανε θυσίες στο ναό της Ίσιδος, έδωσε διαταγή να συμμετέχουν σ’ αυτές ο Παράμονος και άλλοι 370 χριστιανοί, που είχαν συλληφθεί και τους κρατούσαν φυλακισμένους. Όλοι όμως αρνήθηκαν. Και ενώ γίνονταν οι ειδωλολατρικές θυσίες, οι πιστοί του Χριστού έψαλλαν «ψαλμοίς και ύμνοις και ωδαίς πνευματικαίς» (Προς Εφεσ. ε’, 19) στο Σωτήρα τους. Ο Ακυλίνος, εξαγριωμένος από τη στάση το...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Η εορτή της Περιτομής προτύπωση της Δευτέρας Παρουσίας
ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣ
Πρώτη δημοσίευσις 1/1/2012
«Περιτέμνεται γαρ το παιδίον τη ογδόη, επειδή έμελλε τη ογδόη η ανάστασις, ήγουν η Κυριακή, περιτομή είναι παντός του κόσμου».
(Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος)
Δίδοντας ο Θεός εντολή στους Εβραίους, στην Παλαιά Διαθήκη, να κάνουν Περιτομή σε όλα τα αρσενικά τους παιδιά, ως γνωστόν το έπραξε, για να ξεχωρίζουν από τα ειδωλολατρικά έθνη, ως μία διαθήκη-συμφωνία μεταξύ του Θεού και των Εβραίων, ότι αυτοί είναι ο «περιούσιος» λαός Του και Αυτός είναι ο Θεός τους.
«Και είπεν ο Θεός προς Αβραάμ· συ δε την διαθήκην μου διατηρήσεις, συ και το σπέρμα σου μετά σε εις γενεάς αυτών. και αύτη η διαθήκη, ην διατηρήσεις, ανά μέσον εμού και υμών και ανά μέσον του σπέρματός σου μετά σε εις τας γενεάς αυτών· περιτμηθήσεται υμών παν αρσενικόν, και περιτμηθήσεσθε την σάρκα της ακροβυστίας υμών, και έσται εις σημείον διαθήκης ανά μέσον εμού και υμών. και παιδίον οκτώ ημερών περιτμηθήσεται υμίν, παν αρσενικόν...». [75]
Επειδή δε, όλα όσα γίνονται στην Παλαιά Διαθήκη είναι τύποι, προτυπώσεις και σκιές της Καινής Διαθήκης, όπως λένε οι θεόπνευστοι Πατέρες μας, «είναι μεγάλη η συγγένεια της Παλαιάς προς την Καινήν Διαθήκη και ότι εκείνα ήταν τύπος αυτών και σκιά των μελλοντικών»,[76] οδηγούμαστε εύκολα στο συμπέρασμα για το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία, από την εντολή του Θεού προς τους Εβραίους σχετικά με την περιτομή· «παιδίον οκτώ ημερών περιτμηθήσεται υμίν, παν αρσενικόν...» (Γεν. ιζ’, 9-12).
- Ποιά ήταν λοιπόν η ημέρα, που διέταξε να γίνεται η Περιτομή στους Εβραίους;
- Η ογδόη.
Έχουμε εδώ, πάλι τον αριθμό οκτώ. Είναι άρα γε, «τυχαίο»;
Σίγουρα όχι, αφού τίποτε μα τίποτε δεν είναι τυχαίο στην Πίστη μας.
«Πρόσεχε αγαπητέ μου την ακρίβειαν της θείας Γραφής, πως τίποτε μέσα σ’ αυτήν δεν έχει τεθεί τυχαία, χωρίς λόγο και σκοπό».[77]
Γιατί λοιπόν την όγδοη ημέρα και όχι μια οποιαδήποτε άλλη ημέρα;
Διότι κατ’ αυτήν την ημέρα, την ογδόη, σύμφωνα με τους Αγίους μας, επρόκειτο να γίνει η Ανάσταση του Κυρίου μας, που είναι τύπος της Δευτέρας Παρουσίας.
«
«
Αλλά και ο Άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας, λέγει ακριβώς τα ίδια.
«Βλέπεις ότι η περιτομή της σάρκας αποτελούσε κατά κάποιο τρόπο προτύπωση της πνευματικής και αληθινής περιτομής; Γίνεται δηλαδή την όγδοη ημέρα, κατά την οποία αναστήθηκε ο Χριστός από τους νεκρούς, και ήταν ήδη καιρός να γίνουν μέτοχοι του αγίου Πνεύματος και να δεχθούν την περιτομή με αυτό, που δεν προκαλεί λύπη στη σάρκα, αλλά καθαρίζει το πνεύμα, απαλλάσσοντας όχι από σωματικές ακαθαρσίες, αλλά ελευθερώνοντας από ψυχικές ασθένειες». [79]
Ο δε Άγιος Γρηγόριος Νύσσης, λέγει και αυτός.
«Ασφαλώς δεν σας είναι άγνωστο το μυστήριο της ογδόης. Δεν είναι εύλογο να γλιστρά η σκέψη μερικών σε Ιουδαϊκές αντιλήψεις, κατεβάζοντας το μέγα μυστήριο της ογδόης στις σωματικές δυσμορφίες. Λένε ότι με το αριθμητικό "ογδόη" δηλώνεται ο νόμος της περιτομής και ο καθαρμός μετά τον τοκετό και τα παρόμοια. Εμείς όμως διδαχτήκαμε από τον μεγάλο Παύλο ότι ο νόμος είναι πνευματικός, αν και ο αριθμός αυτός περιέχεται στους νόμους που αναφέραμε και νομοθετεί τόσο την περιτομή για τον άντρα όσο και τη θυσία του καθαρισμού για την γυναίκα, εμείς ούτε το νόμο αποβάλλουμε ούτε έτσι χαμηλά τον αποδεχόμαστε, γνωρίζοντας ότι την ογδόη ημέρα γίνεται η αληθινή περιτομή μέσω του μαχαιριού από πέτρα. Εννοείται ασφαλώς με την πέτρα που κόβει το ακάθαρτο τμήμα αυτή την πέτρα που είναι ο Χριστός, ο λόγος δηλαδή της αλήθειας και ότι τότε θα σταματήσει η ακάθαρτη ροή των πραγμάτων του βίου και η ανθρώπινη ζωή θα μεταστοιχειωθεί προς το θεϊκότερο...». [80]
Η περιτομή λοπόν που γινόταν στην Παλαιά Διαθήκη, ήταν τύπος και εικόνα της δικής μας πνευματικής περιτομής.
Και όπως ακριβώς εκεί, αφαιρείτο ένα άχρηστο και περιττό κομμάτι δέρματος από την ανθρώπινη φύση μας, κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο και στην άλλη ζωή, ο Θεός θα αφαιρέσει την περιττή και άχρηστη αμαρτία από την φύση των ανθρώπων.
Πότε θα γίνει αυτό;
Μα το είπε και το όρισε ΡΗΤΑ και ΞΕΚΑΘΑΡΑ ο ίδιος.
Την ΟΓΔΟΗ ΗΜΕΡΑ. Δηλαδή, τον ΟΓΔΟΟ ΑΙΩΝΑ.
Ας ενθυμηθούμε τα λόγια της Γραφής, που μας λένε ότι για τον Θεόν μία ημέρα είναι ως χίλια χρόνια και το αντίστροφο βέβαια.
«Εν δε τούτο μη λανθανέτω υμάς, αγαπητοί, ότι μία ημέρα παρά Κυρίω ως χίλια έτη, και χίλια έτη ως ημέρα μία».[81]
Και: «Χίλια έτη εν οφθαλμοίς σου, ως η ημέρα η εχθές».[82]
Προσέξτε, δεν λέει ότι τα χίλια έτη είναι «μία ημέρα», αλλά «ΩΣ» μία ημέρα, γιατί ο Θεός είναι πάνω και έξω από το χρόνο. Ο χρόνος είναι δημιούργημα του Θεού για μας τους ανθρώπους και είναι μία από τις τέσσερις διαστάσεις του σύμπαντος.
Γιατί λέει λοιπόν, ότι χίλια έτη είναι ως μία ημέρα και το αντίστροφο;
Προφανώς γιατί μ’ αυτή Του την αναφορά, θέλει να δώσει σ’ εμάς τους ανθρώπους, έναν «κανόνα», ένα «μέτρο» σύγκρισης και μέτρησης των χρόνων της Γραφής, σε ανάλογες περιπτώσεις.
Διότι εάν δεν ήταν έτσι, γιατί να μας πει ότι τα χίλια χρόνια είναι ως μία ημέρα και να μη μας πει τα 500 χρόνια, ή τα 3.000 χρόνια, ή τα 10.000 χρόνια είναι ως μία ημέρα; Για τον Θεό το ίδιο δεν θα ήταν;
Δηλαδή χίλια χρόνια για τον Θεόν είναι ως μία ημέρα και τα 10.000 ή τα 100.000 χρόνια δεν είναι ως μία ημέρα;
Αν λοιπόν υπολογίσουμε, την μία ημέρα ως χίλια χρόνια έχουμε ακριβώς οκτώ χιλιάδες χρόνια, δηλαδή την όγδοη χιλιετία, τον όγδοον αιώνα.
Είτε όγδοη ημέρα πεις, είτε όγδοο αιώνα είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Όπως και να ονομάσεις την αιώνιο ζωή, είναι το ίδιο. «Είτε ημέρα την πεις και την ονομάσεις είτε αιώνα την ίδια σημασία έχουν».[83]
Λέγει σχετικά ο Άγιος Αναστάσιος ο Σιναίτης:
«Ογδόη έχει συνήθεια η Γραφή να ονομάζει την αιώνιο ζωή, αυτή που θα επακολουθήσει μετά την εβδόμη, δηλαδή όλη την παρούσα ζωή του κόσμου, της οποίας ογδόης τύπος υπήρχε η οκταήμερος περιτομή που έκαναν οι Εβραίοι...».[84]
Αλλά και στον Συναξαριστή της Εκκλησίας μας, κατά την εορτή της Περιτομής του Κυρίου μας την 1η Ιανουαρίου, βρίσκουμε σχετικές και παρόμοιες πληροφορίες.
«Ώρισεν ο Θεός να περιτέμνωνται τα παιδία οκτώ ημερών, διότι οκτώ είναι οι αιώνες του παρόντος κόσμου, καθώς το λέγει και ο Θεολόγος Γρηγόριος εις τον λόγον αυτού εις την Αγίαν Πεντηκοστήν, λαβών τας αφορμάς εκ του σοφού Σολομώντος λέγοντος εις το ια’ κεφάλαιον του Εκκλησιαστού. «Δος μερίδα τοις επτά και γε τοις οκτώ». Οκτώ δε αιώνας λέγουσι τας χιλιάδας των χρόνων, δηλονότι, αφ’ ότου ήρχισεν ο Θεός να κατασκευάζη τον ορατόν και τον αόρατον κόσμον μέχρι της συντελείας αυτών, καθώς βεβαίως και ημείς ευρισκόμεθα σήμερον εις τον όγδοον αιώνα, ήτοι εις την ογδόην χιλιάδα. Θέλων λοιπόν να δείξη συμβολικώς, ότι κατά τον όγδοον και τελευταίον αιώνα μέλλει να έλθη το τέλος του κόσμου, να περιτμηθή, τουτέστι να κοπή, τότε πάσα αμαρτία και επιθυμία κακή και να καταργηθή πάσα εξουσία και δύναμις, ως λέγει και ο Απόστολος Παύλος εν τω ιε’ κεφαλαίω της προς Κορινθίους Α’ Επιστολής, δια τούτο ενομοθέτησεν, ουχί εις πέντε η εις δέκα η εις άλλας ημέρας να περιτέμνεται ο άνθρωπος εν όσω είναι βρέφος, αλλά εις τας οκτώ».[85]
Άρα, την όγδοη ημέρα-αιώνα-χιλιετία θα γίνει η πνευματική περιτομή της αμαρτίας ολοκλήρου του φθαρτοῦ και αμαρτωλοῦ τούτου κόσμου, δηλαδή η Δευτέρα Παρουσία του Κυρίου μας.
(Από το βιβλίον του πατρός Μαξίμου Μοναχού
«2018 ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ-Η ΔΕΥΤΕΡΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ», σελ. 67-70)
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
75. Γεν. ιζ’, 9-12
76. «Βούλεται δείξαι πολλήν ούσαν της Παλαιάς προς την Καινήν την συγγένειαν, και ότι ταύτα τύπος εκείνων ην και σκια των μελλόντων». (Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου. ΕΠΕ 27, 233)
77. Ἁγίου Χρυσοστόμου Ρ.G. 54, 444
78. «
79. «Οράς ότι της εν πνεύματι και αληθεία περιτομής τύπος ώσπερ τις εν σαρκί προεδείκνυτο. Πράττεται γαρ τη ογδόη, καθ’ ην εκ νεκρών ανεβίω Χριστός. Και καιρόςν ην ήδη του μεταλαχείν αγίου Πνεύματος και την εν αυτώ δέχεσθαι περιτομήν, ου σάρκα λυπούντος, αλλά πνεύμα καθαίροντος, ου σωματικών απαλλάττοντος ρύπων, αλλά ψυχικών ημάς νοσημάτων απολύοντος». (Αγίου Κυρίλλου Αλεξανδρείας. ΕΠΕ 4, 180)
80. Ἁγίου Γρηγορίου Νύσσης. ΕΠΕ 6, 283-285
81. Β’ Πέτρ. γ’,8
82. Ψαλμ. πθ’, 4
83. «Καν ημέραν είπης καν αιώνα την αυτήν ερείς έννοιαν» (Μ. Βασιλείου. ΕΠΕ 4, 98)
84. Ἁγίου Αναστασίου Σιναΐτου Ρ.G. 89, 1117 Β
85. Μέγας Συναξαριστής της Ορθοδόξου Εκκλησίας, Τόμος Α’, σελ. 24