- Ποιοι είναι οι Μονοφυσίτες και γιατί λέγονται έτσι
- Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος και οι αιρετικοί Μονοφυσίτες
- Η «Ορθοδοξία» των Μονοφυσιτών
- Ο Διάλογος με τους Μονοφυσίτες
- Η ένωση του Πατριαρχείου Αντιοχείας με τους Μονοφυσίτας
Μονοφυσίτες
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
13/11 Ιωάννης ο Χρυσόστομος Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλε
ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ O ΧPYΣOΣTΟMOΣ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ανάμεσα στους Ιερούς Πατέρας και τους Οικουμενικούς Διδασκάλους της Εκκλησίας πρώτη θέση κατέχει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, του οποίου η Εκκλησία σήμερα γιορτάζει την μνήμη. Η προσωνυμία "Χρυσόστομος", που του εδόθη λίγα χρόνια μετά τον θάνατό του, φανερώνει για την μεγάλη αξία του Αγίου Ιωάννου ως διδασκάλου και ρήτορος της Εκκλησίας.
Αλλά ο Χρυσόστομος είναι, όπως είπε ο Ιησούς Χριστός, μέγας στην βασιλεία των ουρανών, ως "ποιήσας και διδάξας". Ο βίος, οι διωγμοί και οι θλίψεις του, μέσα στις οποίες έλαμψεν η αγιωσύνη, είναι μαζί με τους λόγους του η μεγάλη διδαχή, που άφησε στην Εκκλησία. Έχει μεγάλες ομοιότητες με τον Άγιο Ιωάννη τον Πρόδρομο. Υπήρξεν ασκ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
31/10 Σταχύς, Απελλής, Αμπλιάς, Ουρβανός, Νάρκισσος κα
ΑΓΙΟΙ ΣΤΑΧΥΣ, ΑΠΕΛΛΗΣ, ΑΜΠΙΛΑΣ, ΟΥΡΒΑΝΟΣ, ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ, ΑΡΙΣΤΟΒΟΥΛΟΣ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Οι Άγιοι Στάχυς, Απελλής, Αμπλίας, Ουρβανός, Νάρκισσος και Αριστόβουλος άνηκαν στους εβδομήκοντα Αποστόλους του Κυρίου και όλοι τους υπήρξαν «Χριστοῦ εὐωδία τῷ Θεῷ ἐν τοῖς σωζομένοις» (Β’ Κορ.β΄, 15). Δηλαδή,ευωδία Χριστού, ευχάριστη στο Θεό, και ευωδία μεταξύ των σωζόμενων που άκουγαν απ’ αυτούς το σωτήριο μήνυμα του Ευαγγελίου.Ο Άγιος Στάχυς έγινε πρώτος Επίσκοπος Βυζαντίου, και αφού διάνυσε 16 χρόνια στο Αποστολικό κήρυγμα, ειρηνικά αναπαύθηκε εν Κυρίω.Ο Άγιος Απελλής έγινε Επίσκοπος Ηράκλειας και πολλούς έφερε στη χριστιανική πίστη.Ο Άγιος Αμπλίας έγινε Επίσκοπος Οδυσσουπόλεως και ο Ο... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Ποιοι είναι οι Μονοφυσίτες και γιατί λέγονται έτσι
Τετάρτη, 24 Ιουλίου 2024 - 44241 εμφανίσεις άρθρου
ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ
ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΕΤΣΙ

Με την γενική ονομασία «Μονοφυσίτες» εννοούμε ένα πλήθος θρησκευτικών ομάδων με μικρές δογματικές διαφορές αναμεταξύ τους.
Η βασική και μεγαλύτερη πλάνη της διδασκαλίας τους είναι πως ο Ιησούς Χριστός, δεν είχε δύο Φύσεις, την θεία δηλαδή και την ανθρώπινη, όπως πιστεύουμε και ομολογούμε εμείς οι Ορθόδοξοι, αλλά είχε μόνο μια Φύση, -εξ ου και η ονομασία τους- την θεϊκή.
Πάνω σ΄αυτό δε λένε ότι, κατά την ένωση της θείας με την ανθρώπινη Φύση, υπερτέρησε η πρώτη και ούτε λίγο ούτε πολύ η πρώτη, η θεία Φύση, «απορρόφησε» την δεύτερη, την ανθρώπινη Φύση.
Αυτήν την αυθαίρετη θεωρία επινόησε πρώτος ο Αρχιμανδρίτης Ευτυχής τον 5ο αιώνα παρασύροντας μαζί του στην πλάνη πολλούς ακόμη, όπως τον Διόσκορον, Πατριάρχη Αλεξανδρείας, τον Σεβήρον και άλλους.
Η Δ΄Οικουμενική Σύνοδος

Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος, καταδίκασε αυτήν την αίρεση. Η απόφαση μάλιστα αυτή επικυρώθηκε και με το γνωστό θαύμα της Αγίας Ευφημίας, όπου θαυματουργικώς όλα τα ορθόδοξα βιβλία βρέθηκαν στα χέρια της Αγίας, ενώ όλα τα αιρετικά και κακόδοξα στα πόδια της.
Η Δ΄Οικουμενική Σύνοδος συγκλήθηκε από τον Αυτοκράτορα Μαρκιανό και τη σύζυγό του, Αυγούστα Πουλχερία το 451 μ.Χ. στην Χαλκηδόνα. Αποτελούνταν από 630 επισκόπους και καταπολέμησε την αιρετική διδασκαλία αυτή του Μονοφυσιτισμού.
Η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος μετά από μια ταραχώδη περίοδο ήρθε ως το αναγκαίο επιστέγασμα της διασφάλισης της καθολικής πλειοψηφίας του σώματος των μελών της εκκλησίας ως προς την απόρριψη κάθε μονοφυσιτικής ή ακραίας δυοφυσιτικής ορολογίας, την επικύρωση στην πίστη του συμβόλου της Πίστεως τόσο της Νίκαιας, όσο και της Νίκαιας-Κωνσταντινούπολης, τη θέσπιση του διοικητικού καταστατικού κανόνα της ορθοδόξου εκκλησίας σύμφωνα με το λεγόμενο μητροπολιτικό σύστημα και την οριστική επίλυση του χριστολογικού ζητήματος, το οποίο για περισσότερο από 80 έτη βρέθηκε στο προσκήνιο της θεολογικής διαμάχης στη Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία.
Δυστυχώς από τότε, πολλοί αποκόπηκαν από την Εκκλησία μένοντας μέχρι και σήμερα σ΄αυτήν την πλάνη και αίρεση και παραδεχόμενοι μόνον τις 3 πρώτες Οικουμενικές Συνόδους.
Απόγονοι αυτών των Μονοφυσιτών σήμερα είναι οι Κόπτες, Συριάνοι, Ιακωβίτες, Αρμένιοι, Αιθίοπες κ.α.


