Εορτολόγιο: 3/7 Ανατόλιος, Πατριάρχης Κων/λεως *... 08:26 - 3/7/2022
Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος

  • Γενικά Θέματα
  • Ο Σύνδεσμός μας
  • πατήρ Μάξιμος
  • Αντιαιρετικά
  • Εσχατολογικά
  • Εκδόσεις
  • Φωτό & Βίντεο

Επικαιρότητα

  • Η Εκπαίδευση των Νέων (Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου)
  • Ιστορικό διάγραμμα του Αγιορείτικου Μοναχισμού
  • Σύναξις Αγιορειτών Πατέρων
  • Κυριακή των Αγίων Πάντων
  • Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος: Εορτή του Αγίου Πνεύματος ή της Αγίας Τριάδος; Υπάρχει άραγε εορτή και «εικόνα» της Αγίας Τριάδος;
  • Κυριακή της Πεντηκοστής
  • Ψυχοσάββατον
  • Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων Α’ Οικουμενικής Συνόδου
  • Η Ανάληψη του Κυρίου
  • Απόδοσις της εορτής του Πάσχα
  • Κυριακή του Τυφλού
  • Κυριακή της Σαμαρείτιδος
  • Η Μεσοπεντηκοστή
  • Κυριακή Παραλύτου
  • Κυριακή των Μυροφόρων
  • Κυριακή του Θωμά
  • Η Ζωοδόχος Πηγή
  • Το Άγιον Πάσχα
  • Άγιο και Μεγάλο Σάββατο - Η Ταφή του Κυρίου
  • Αγία και Μεγάλη Παρασκευή
  • Αγία και Μεγάλη Πέμπτη
  • Αγία και Μεγάλη Τετάρτη
  • Αγία και Μεγάλη Τρίτη
  • Αγία και Μεγάλη Δευτέρα
  • Κυριακή των Βαϊων
  • Η Ανάστασις του Λαζάρου
  • Ε’ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
  • Τελευταίοι Χαιρετισμοί - Ο Ακάθιστος Ύμνος
  • Η Αποτείχιση Ορθοδόξων Πιστών από τους Αιρετικούς Επισκόπους
  • Δ’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος
  • Δ’ Χαιρετισμοί
  • Γ’ Κυριακή των Νηστειών - Της Σταυροπροσκυνήσεως
  • Γ’ Χαιρετισμοί
  • Η 25η Μαρτίου - Διπλή Εορτή
  • Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: «Όσοι δεν έχουν την Αλήθεια, βρίσκονται εκτός Εκκλησίας»!
  • Β’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά
  • Β’ Χαιρετισμοί
  • Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας
  • Το διά Κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος
  • Α’ Χαιρετισμοί
  • Καθαρά Δευτέρα
  • Κυριακή της Τυρινής
  • «Ο Πύρινος Ποταμός»: Τι πραγματικά είναι η Κόλαση και ο Παράδεισος
  • Κυριακή της Απόκρεω
  • Ψυχοσάββατο
  • Κυριακή του Ασώτου
  • Κυριακή Τελώνου και Φαρισαίου - Αρχή Τριωδίου
  • «Μνημονεύετε της Γυναικός Λώτ...»
  • Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: Οι μεγάλοι αγώνες του για την Ορθόδοξη Πίστη.
  • Οικουμενισμός: η ανατροπή του Ευαγγελίου
  • Ο Ιορδάνης Ποταμός (ομιλία Αυγ. Καντιώτη)
  • Γιατί εορτάζουμε την Πρωτοχρονιά;
  • Η Εορτή του Αγίου Βασιλείου και της Πρωτοχρονιάς, σήμερα
  • 33 Προφητείες της Παλαιάς Διαθήκης που εκπληρώθησαν με την ενανθρώπιση του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού
  • Χριστούγεννα: «Η Μητρόπολις των Εορτών»
  • «ΜΕΤΑΝΟΕΙΤΕ! ΕΡΧΕΤΑΙ Η ΟΡΓΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ»!
  • Σημεία των Καιρών: Θεομηνίες, Πυρκαγιές, Καταστροφές, Πόλεμοι, ακοές πολέμων, Λιμοί, Λοιμοί, Σεισμοί...
  • Γιατί ήλθε ο Πάπας στην Ελλάδα; Τι επιδιώκει; Γιατί τον υποδέχθηκαν με ανοικτές αγκάλες οι προκαθήμενοι; Τι κρύβεται πίσω απόλα αυτά;
  • Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: Ο Μεγάλος Ομολογητής της Πίστεως (Ομιλία Αυγουστίνου Καντιώτη)
  • Τι είναι η Ρωμηοσύνη (του Φώτη Κόντογλου)
  • «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι». Γιατί ο Θεός στέλνει πνεύμα πλάνης στους ανθρώπους;
  • Περί Σεισμών: Φυσικά Φαινόμενα ή Θεομηνίες;
  • Τελικά θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;
  • Επίκαιρα και σπουδαία μηνύματα από την εορτή της Αποτομής της Τιμίας Κεφαλής του Ενδόξου Προδρόμου και Βαπτιστού Ιωάννου
  • Ο «ευσεβισμός» της υποκρισίας
  • Η Αμφίεση των Γυναικών
  • «Εις την Παραβολήν του Ασώτου» Ομιλία Αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου
  • π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: «Ζούμε σε ημέρες Νώε και του ερχομού της Δευτέρας Παρουσίας»!
  • Ένας μυστηριώδης και επικίνδυνος ξένος στο σπίτι όλων μας
  • Τι σημαίνουν τα «επίθετα» των Αγίων: Δίκαιος, Όσιος, Μάρτυρας, Οσιομάρτυρας, Ιερομάρτυρας, Ομολογητής, Απολογητής...
  • Ο Βίος, η Ζωή, το Έργο και οι μεγάλοι Αγώνες του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού
  • Οι σημερινοί διάδοχοι του... Χριστού!
  • Η Νέα Εποχή και τα Εθνικά μας Σύμβολα
  • Μία μεγάλη σύγχρονη Πλάνη σχετικά με την... Αγία Τριάδα
  • Τι κρύβεται πίσω από την επίσημη επίσκεψη του Πρίγκιπα Ουίλλιαμ εις το Ισραήλ, την Ιορδανία, και την Παλαιστίνη;
  • Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Β΄)
  • Τρεις Προφητείες του Αγίου Κοσμά για τον Αντίχριστον την Δευτέρα Παρουσία και το πότε θα γίνει το Τέλος του Κόσμου
  • Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Α΄) «Τί κρύβεται πίσω από την «αντίθεση» της Γραφής για την εορτή της Μεταμορφώσεως;»
  • 2018 Το Τέλος του Κόσμου - Η Δευτέρα Παρουσία (ολόκληρο το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή)
  • Η απάντηση σε όσους ισχυρίζονται, ότι κανείς -ακόμη και ο Χριστός ως άνθρωπος- δεν γνωρίζει πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
  • Πέντε προφητείες των Εβραίων για τον ερχομό του μεσσία τους που εκπληρώθηκαν μέσα στο έτος 2016
  • Γιατί ο Ιησούς Χριστός αποκαλύφθηκε στην Αγία Φωτεινή και όχι στο ιερατείο της εποχής εκείνης;
  • Οι αποφάσεις της Ι. Συνόδου είναι πάντοτε αλάθητες; Τι διδάσκει η ιστορία της Εκκλησίας μας;
  • Κορυφώνεται η παγκόσμια εκστρατεία επιβολής της έλευσης του Αντιχρίστου
  • Θα μας ενημερώσει άραγε ο Θεός στα έσχατα χρόνια, ότι έρχεται ο Αντίχριστος και το Τέλος του Κόσμου; ή θα μας αφήσει στο σκοτάδι;
  • Τα ψέματα, οι συκοφαντίες, οι πλάνες και η παραπληροφόρηση της Ο.Ο.Δ.Ε. και των ομοίων της
  • Πρέπει να μιλάμε για τον Αντίχριστο και τα έσχατα χρόνια;
  • Απάντηση σε όσους λένε ότι κανείς δεν γνωρίζει την ημέρα της Β΄Παρουσίας
  • Η Ημέρα της Περιτομής προτύπωση της Β΄ Παρουσίας
  • ΟΟΔΕ: Μια Αιρετική Ομάδα
  • Η δήθεν καταδίκη του βιβλίου του π. Μαξίμου υπό της Δ.Ι.Σ.
  • Ο Χριστιανός οφείλει να είναι πάντα έτοιμος και δεν του χρειάζεται να γνωρίζει τον χρόνο της Β΄Παρουσίας
  • VIDEO από εκπομπές του π. Μαξίμου

Ενότητες

  • Blog π. Μαξίμου
  • Απαντήσεις σε Μηνύματα Απορίες και Ερωτήματά σας
  • Άρθρα-Ομιλίες
  • Δημοσιεύματα για τον πατέρα Μάξιμο
  • Επικαιρότητα
  • Επίσημα Εγγραφα της Ι.Μητροπόλεως Κορίνθου που αφορούν τον π. Μάξιμο
  • Επίσημα άλλα Έγγραφα που αφορούν τον π. Μάξιμο
  • Η Ιερά Μονή «Άγιος Κοσμάς»
  • Κάλυμνος. Η ιδιαίτερη Πατρίδα μου
  • Μπουφίδης Γιάννης - Ο αγαπημένος μου Δάσκαλος
  • Ο πατήρ Μάξιμος απαντά στους συκοφάντες του
  • Τα Δίπτυχα της Εκκλησίας της Ελλάδος που αναφέρουν τον π. Μάξιμο ως Μοναχό και Ηγούμενο
  • Το Κανάλι του πατρός Μαξίμου στο You Tube
  • Των Φρονίμων Ολίγα Πρέπει...
Βυζαντινή Μουσική

Φωτό & Βίντεο






Δείτε περισσότερο υλικό »

Δημοφιλή Άρθρα

  • Σύντομο Βιογραφικό π. Μαξίμου
  • Ας Μετανοήσουμε ΟΛΟΙ, γιατί ΣΥΝΤΟΜΑ θα γίνει η Β΄ Παρουσία του Κ.Η.Ι. Χριστού!
  • Αγαπητοί μας φίλοι! Καλώς ορίσατε στην ιστοσελίδα του Συνδέσμου μας
  • Καλώς Ήλθατε στα Εσχατολογικά
  • Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα. Τι εορτάζουμε καθημερινά.
  • Ομολογία Πίστεως - Αποτείχισις - Διακοπή κοινωνίας πατρός Μαξίμου (Κυριακή Ορθοδοξίας 2011)
  • Εικόνες και videos
  • Ο Προφήτης Δανιήλ αποκαλύπτει το πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία
  • Ο Αντίχριστος Ήλθεν 1983,2013
  • 2018 Το Τέλος του Κόσμου - Η Δευτέρα Παρουσία (ολόκληρο το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή)

Εορτολόγιο (νέο ημ.)

3/7 Ανατόλιος, Πατριάρχης Κων/λεως *


ΑΓΙΟΣ ΑΝΑΤΟΛΙΟΣ, ΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ ΚΩΝ/ΛΕΩΣ           ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Ο Άγιος Ανατόλιος έγινε Πατριάρχης Κωνσταντινούπολης, δύο μήνες μετά τον άδικο φόνο του Πατριάρχη Φλαβιανού, στις 11 Αυγούστου του 449 μ.Χ., από τον αιρετικό Διόσκορο και τους συνεργάτες του.Ο Ανατόλιος ήταν γέννημα της Αλεξάνδρειας και χειροτονήθηκε Διάκονος από τον τότε Αρχιεπίσκοπο Αλεξανδρείας Κύριλλο. Ο αιρετικός Πατριάρχης Αλεξανδρείας Διόσκορος, υποστήριξε την εκλογή του Ανατολίου, με την ελπίδα ότι θα τον έχει υποχείριο του. Διαψεύστηκε όμως. Ο Ανατόλιος, αναδείχτηκε πιστός και θαρραλέος υπέρμαχος της Ορθοδοξίας.Επί της Πατριαρχείας του, συνήλθε το 451 μ.Χ η Δ’ Οικουμενική Σύνοδος στη Χαλκηδόνα, που καταδίκασε την αίρεση του Ευτυχούς. Επί Ανατολίου επίσης, ανακομίστηκαν στην Κωνσταντι...
Περισσότερα »

Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)

20/6 Μεθόδιος, Επίσκοπος Πατάρων, Ιερομάρτυς *


ΑΓΙΟΣ ΜΕΘΟΔΙΟΣ, ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΠΑΤΑΡΩΝ       ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ   Ο Άγιος Μεθόδιος έζησε κατά τον 6ο μ.Χ. αιώνα. Η σπάνια αρετή του και η μεγάλη μόρφωση που τον διέκρινε τον ανέβασαν στον Επισκοπικό θρόνο των Πατάρων.Σαν Επίσκοπος, επεδίωκε να επιτελεί τέλεια τα καθήκοντα του. Ο φωτιστικός λόγος του, σε συνδυασμό με το άγιο παράδειγμα του, έτρεφε τις ψυχές των ανθρώπων του ποιμνίου του. Ήταν ακοίμητος φρουρός του ορθοδόξου δόγματος και αποφασισμένος σε όλη του τη ζωή «φυλάσσειν τὰ δόγματα τὰ κεκριμένα ὑπὸ τῶν ἀποστόλων» (Πραξ. ιστ’, 4). Δηλαδή, να φυλάττει τις αποφάσεις, που είχαν οριστικά κριθεί σαν μόνες ορθές από τους Αποστόλους. Γι’ αυτό και πέτυχε μετά από συστηματικό αγώνα να περιορίσει σημαντικά στην επαρχία του τους οπαδούς των λανθασ...
Περισσότερα »

Newsletter

Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας

Το διά Κολλύβων Θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος

Σάββατο, 12 Μαρτίου 2022 - 3713 εμφανίσεις άρθρου

ΤΟ ΔΙΑ ΚΟΛΛΥΒΩΝ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΟΥ ΤΗΡΩΝΟΣ






Κατά το Α’ Σάββατο της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η Εκκλησία μας εορτάζει ένα γεγονός που έλαβε χώρα γύρω στα μέσα του 4ου αιώνος, τον καιρό της βασιλείας του Ιουλιανού, ανηψιού του Μεγάλου Κωνσταντίνου.


Ο Ιουλιανός, ο επιλεγόμενος και Παραβάτης ή Αποστάτης, αν και ήταν χειροθετημένος αναγνώστης, μόλις ανέβηκε στο θρόνο των Ρωμαίων,  αρνήθηκε το άγιο βάπτισμα. Άρχισε διωγμό κατά της Εκκλησίας, κρυφό αλλά και φανερό και προσπάθησε να επαναφέρει σε ισχύ την ειδωλολατρική θρησκεία. Γνωρίζοντας ότι οι χριστιανοί άρχιζαν τη νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, θέλησε να τους μολύνει. Διέταξε λοιπόν, κρυφά, όλες οι τροφές στην αγορά να ραντισθούν με αίματα ειδωλολατρικών θυσιών.


Όμως με Θεία ενέργεια, φάνηκε στον ύπνο του τότε Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως Ευδoξίου, ο μάρτυρας Θεόδωρος και φανέρωσε το πράγμα. Παρήγγειλε να ενημερωθούν όλοι οι χριστιανοί, να μην αγοράσουν καθόλου τρόφιμα από την αγορά και για να αναπληρώσουν την τροφή να βράσουν σιτάρι και να φάνε τα λεγόμενα κόλλυβα, όπως τα έλεγαν στα Ευχάϊτα, την πατρίδα του αγίου. Έτσι και έγινε και ματαιώθηκε ο σκοπός του ειδωλολάτρη αυτοκράτορα να εμπαίξει τους χριστιανούς και τις λατρευτικές τους συνήθειες. Και το Σάββατο τότε, ο ευσεβής λαός που διαφυλάχθηκε αμόλυντος στην καθαρά εβδομάδα, απέδωσε ευχαριστίες στον μάρτυρα. Από τότε, η Εκκλησία τελεί κάθε έτος την ανάμνηση αυτού του γεγονότος εις δόξαν Θεού και τιμή του μεγαλομάρτυρα αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος.


Τα κόλλυβα λοιπόν ή το βρασμένο στάρι, σήμερα διακοσμημένο και με άλλα υλικά, αποδίδεται μεν στην νουθεσία του αγίου Θεοδώρου και γι’ αυτό τιμητικά προσφέρουμε κόλλυβα και στην μνήμη του, αλλά και στη μνήμη άλλων αγίων. Είναι κόλλυβα τιμής αυτά και διαφέρουν από τα κόλλυβα τα προσφερόμενα εις μνημόσυνο των ευσεβώς κεκοιμημένων. Γιατί, όντως τα κόλλυβα και το σιτάρι συνδέονται με την κοίμηση των χριστιανών και την πίστη στην ανάσταση των νεκρών, την ίδια εκείνη πίστη που ομολογούμε στο Σύμβολο λέγοντας: "προσδοκώ ανάστασιν νεκρών". Ο βρασμένος σίτος πού είναι κατά κάποιον τρόπο "νεκρός" μας φέρνει στο νου τα λόγια του Χριστού πρό της θυσίας και του ζωοποιού του θανάτου: "αμήν αμήν λέγω υμίν εάν μη ο κόκκος του σίτου πεσών εις την γην αποθάνη αυτός μόνος μένει εάν δε αποθάνη πολύν καρπόν φέρει". Έτσι , λοιπόν και οι κεκοιμημένοι αδελφοί μας "σπείρονται" στην γη εν φθορά, αλλά πρόκειται να αναστηθούν εν δόξη και αφθαρσία. Σύμβολο της ανάστασης μας είναι τα κόλλυβα, της εσχατολογικής μας αφύπνισης από τον ύπνο του θανάτου.


Το όφελος των κολλύβων λοιπόν είναι το εξής: Τα μεν προσφερόμενα εις τιμήν και μνήμην αγίων μας δίδονται για αγιασμό και ευλογία και ανάμνηση ότι εκείνοι νίκησαν τον θάνατο της αμαρτίας και πρόκειται να αναστηθούν και να σταθούν στα δεξιά του Θεού εν ημέρα Κρίσεως. Τα κόλλυβα υπέρ των κεκοιμημένων έχουν διδακτικό σκοπό και ομολογιακό ύφος: πιστεύουμε και ομολογούμε με τα κόλλυβα του σίτου, την τελική ανάσταση των κεκοιμημένων και ευχόμαστε να αναστηθούν εν αφθαρσία.


Άξιζει να σημειωθεί, ότι το λειτουργικό βιβλίο της περιόδου αυτής, το γνωστό Τριώδιο, περιλαμβάνει μια ωραία ακολουθία για την ευλογία των κολλύβων προς τιμήν του Αγίου Θεοδώρου.  Η αντίληψη λοιπόν ότι «το Σάββατο των Αγίων Θεοδώρων είναι το τρίτο ψυχοσάββατο», όπως αδαώς επικρατεί στις μέρες μας, είναι εντελώς αστήρικτη και εσφαλμένη. Ας αναλογιστούμε ότι το Σάββατο είναι ημέρα για τους κεκοιμημένους καθ’ όλο τον χρόνο, εκτός από το Σάββατο του Λαζάρου, το Μέγα Σάββατο, το Σάββατο της Διακαινησίμου (του Πάσχα), αλλά κι όταν συμπέσει Δεσποτική (του Χριστού) ή Θεομητορική (της Παναγίας) εορτή το Σάββατο. Μπορούμε, επομένως, να προσφέρουμε κόλλυβα για τους κεκοιμημένους κάθε Σάββατο, με τις εξαιρέσεις που αναφέραμε, πέρα από τα δύο επίσημα Ψυχοσάββατα – της Απόκρεω και της Πεντηκοστής.


Ας αφιερώσουμε αυτό το Σάββατο της Α’ εβδομάδος της Τεσσαρακοστής, τιμώντας τον Άγιο Θεόδωρο – κι όχι τους νεκρούς μας - για να έχουμε τις πρεσβείες του στον Θεό και να στοιχιζόμαστε στην αγιοπαράδοτη ευσέβεια της Εκκλησίας μας, που θέλει «πάντα ευσχημόνως και κατά τάξιν γινέσθω».   

 

 









ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΔΙΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΘΕΟΔΩΡΟΝ
ΚΑΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΚΟΛΛΥΒΩΝ



Ο Άγιος Θεόδωρος ο Τήρων καταγόταν από ένα χωριό της Αμάσειας της Καππαδοκίας, που ονομαζόταν Χουμιαλά. Έζησε κατά τους χρόνους των αυτοκρατόρων Μαξιμιανού, Γαλερίου και Μαξιμίνου.

Ονομάζεται Τήρων, διότι κατετάγη στο στράτευμα των Τηρώνων, δηλαδή των νεοσυλλέκτων, από την λατινική λέξη tiro διοικούμενος από τον Βρίγκα.
Ο Θεόδωρος μετά από μια επιτυχημένη εκστρατεία κατά του φοβερού δράκου της περιοχής αρνήθηκε να θυσιάσει στα είδωλα. Αμέσως κατάλαβαν ότι είναι Χριστιανός κλήθηκε στο κριτήριο σε απολογία. Εκεί ομολόγησε με παρρησία την πίστη του στον Χριστό χωρίς δισταγμό.


Ο διοικητής Βρίγκας δεν θέλησε να προχωρήσει στην άμεση σύλληψη και τιμωρία του Θεοδώρου, αλλά τον άφησε να σκεφθεί και να απαντήσει την επόμενη ημέρα. Πίστευε ότι ο Θεόδωρος θα άλλαζε γνώμη και θα θυσίαζε στα είδωλα.
Ο Θεόδωρος, όχι μόνο παρέμεινε αδιάσειστος στην πίστη του, αλλά έκαψε το ναό της μητέρας των θεών Ρέας, μαζί και το είδωλο της.


Αμέσως συνελήφθη και ομολόγησε την πράξη του λέγοντας: «ομολογώ ότι εγώ είμαι εκείνος όστις κατέκαυσα τον βωμόν της Ρέας, διότι ηθέλησα να δοκιμάσω και να ίδω, εάν είναι θεά αληθινή· αλλ’ είδα ότι είναι ξύλο κωφόν και αναίσθητον· και τοιαύτην τιμήν πρέπει να έχουσι τα είδωλα, επειδή οφθαλμούς έχουσι και δεν βλέπουσι, ώτα έχουσι και δεν ακούουσι, στόμα έχουσι και δεν ομιλούσι, πόδας έχουσι και δεν περπατούσι.

Τι θεοί λοιπόν είναι αυτά τα άλαλα ξύλα;» με εντολή του άρχοντος Πουπλίου μαστιγώθηκε δυνατά και έπειτα ρίχθηκε από τον Βρίγκα σε πυρακτωμένη κάμινο, όπου και τελειώθηκε μαρτυρικά.


 

Πενήντα χρόνια περίπου αργότερα από το μαρτύριο του αγίου, έγινε βασιλιάς ο Ιουλιανός ο Παραβάτης, έκανε πολλά και διάφορα εναντίον των Χριστιανών.

Προσπάθησε να αναστήσει την παλαιά ειδωλολατρική θρησκεία των Ελλήνων. Στην εποχή του είχαν ουσιαστικά ξαναρχίσει οι διωγμοί των Χριστιανών και τα βασανιστήρια.

Ο Ιουλιανός, γνώριζε πολύ καλά τα ήθη των Χριστιανών και ότι την πρώτη εβδομάδα της Μεγάλης Τεσσαρακοστής εξαγνίζονται με την νηστεία και με τη θερμή προσευχή.

Γι’ αυτό κάλεσε τον έπαρχο της πόλεως και του ανέθεσε να επιβλέψει την εκτέλεση της εξής εντολής: Να αποσύρουν από την αγορά όλα τα καθαρά τρόφιμα και να τα αντικαταστήσουν μ’ εκείνα πού ήταν ραντισμένα με το αίμα των θυσιών. Αυτά ονομάζονται ειδολόθυτα.

Με τον τρόπο αυτό αναγκαστικά, θα αγόραζαν όλοι να φάνε και θα γευόντουσαν τα ειδολόθυτα, ή αν δεν υπάκουαν, θα πέθαιναν από την πείνα.
Ο έπαρχος έθεσε αμέσως σε εφαρμογή τη διαταγή του Ιουλιανού και αποσύρθηκαν από την αγορά τα τρόφιμα. Αντικαταστάθηκαν βέβαια με τα μιασμένα. Φάνηκε έτσι προς στιγμήν ότι κέρδιζε ο διάβολος, ο υποκινητής, εμπνευστής και Πατέρας του Ιουλιανού.

Ο Θεός όμως ως Παντοδύναμος και Πάνσοφος, δεν εγκατέλειψε το λαό Του.
Παρουσιάζεται ο Μεγαλομάρτυς Θεόδωρος στον Πατριάρχη Ευδόξιο και του φανερώνει το σχέδιο του Ιουλιανού με τα έξης λόγια:
«Σήκω γρήγορα, Πατριάρχη, συγκέντρωσε το ποίμνιο του Χριστού, και διαφύλαξε αυτό μετά μεγάλης προσοχής, παραγγέλοντάς τους να μην αγοράσει κανείς από τα τρόφιμα που υπάρχουν στην αγορά διότι ο δυσσεβέστατος Ιουλιανός κατεμόλυνεν απάντα δια του μιαρού αίματος της θυσίας αυτού».

Ο Πατριάρχης απορώντας είπε προς τον Άγιο:
«Πώς είναι δυνατόν, Κύριε μου, να γίνει αυτό; Διότι, οι μεν πλούσιοι μπορούν να το εφαρμόσουν διότι έχουν τρόφιμα στις αποθήκες τους, οι φτωχοί όμως, που δεν θα έχουν ούτε μιας ημέρας τρόφιμα, τί θα κάνουν μπροστά σ’ αυτή την ανάγκη;»

Ο Άγιος του απαντά:
«Να τους προσφέρεις κόλλυβα, για να καλύψεις την ανάγκη τους».

Επειδή ο Πατριάρχης άκουγε για πρώτη φορά για τα κόλλυβα, τον ρώτησε με απορία: «Τί είναι αυτά τα κόλλυβα; δεν το γνωρίζω.

Ο Μάρτυρας του αποκρίθηκε:
«Είναι σιτάρι. Να το βράσεις και να το μοιράσεις στους Χριστιανούς», προσθέτοντας: «Το βρασμένο σιτάρι στην χώρα των Ευχαΐτων συνηθίζουμε να το λέμε κόλλυβα. Αυτό, κάνε και διατήρησε το ποίμνιο του Χριστού αβλαβές και αμίαντο».

Ο Πατριάρχης εκστατικός τον ρωτάει:
«Ποιος είσαι εσύ Κύριε μου, πού φροντίζεις με αγάπη και ευσπλαχνία για τη σωτηρία μας;»

Ο Άγιος του αποκρίθηκε:
 «Εγώ είμαι ο Μάρτυς του Χριστού Θεόδωρος, ο οποίος απεστάλην παρ’ αυτού εις σωτηρίαν και βοήθειαν ιδικήν σας».

Ο Άγιος έγινε άφαντος, ο Πατριάρχης σηκώθηκε με θαυμασμό και γεμάτος χαρά συγκέντρωσε το λαό του Χριστού όπου τους φανέρωσε την παρουσία και την βοήθεια του Μάρτυρα.
Συγχρόνως έκανε σύμφωνα με το λόγο του. Έβρασε, σιτάρι και το μοίρασε στο λαό όπου με τον τρόπο αυτόν διαφυλάχθηκε το ποίμνιο του Χριστού.
Στην αγορά, αν και τελείωνε η εβδομάδα, κανένας Χριστιανός δεν αγόρασε από τα μιασμένα τρόφιμα.
Ο Ιουλιανός νικημένος πλέον απέσυρε από την αγορά τα μιασμένα τρόφιμα και επανέφερε τα καθαρά.


Οι Χριστιανοί ύμνησαν και δοξολόγησαν το Θεό αλλά και το Μάρτυρα Θεόδωρο, και για χάρη του έκαναν λαμπρή γιορτή.
Από τότε καθιερώθηκε το Σάββατο της πρώτης Εβδομάδας των Νηστειών να γιορτάζεται στην Εκκλησία μας το δια κολλύβων θαύμα του Αγίου Θεοδώρου του Τήρωνος.





Επιστροφή στην αρχή ↑
επισκέψεις από 24/8/2005
Γενικά Θέματα | Ο Σύνδεσμός μας | πατήρ Μάξιμος | Αντιαιρετικά | Εσχατολογικά | Το περιοδικό μας | Εκδόσεις | Φωτό & Βίντεο | Επικοινωνία
Άγιος Κοσμάς Ο Αιτωλός - Ορθόδοξος Ιεραποστολικός Σύνδεσμος © 2011 Δημιουργία & Φιλοξενία WEXGroupTM