- Το χαρμόσυνο μήνυμα της Αναστάσεως
- Η απάντηση του π. Μαξίμου στα όσα συκοφαντικά και απαράδεκτα είπε Εβραίος Ραββίνος εναντίον του Αγίου Κοσμά
- Πασχαλινό μήνυμα του πατρός Μαξίμου
- Επιτρέπουν οι Άγιοι και η Εκκλησία μας να μιλάμε για το Αντίχριστον;
- Χρειάζεται οι πιστοί να γνωρίζουν τον χρόνον της Β΄Παρουσίας;
- Η δήθεν καταδίκη του βιβλίου του π. Μαξίμου από την ΔΙΣ
- Χριστουγεννιάτικο Μήνυμα
- Αρχιερείς των εσχάτων χρόνων!
- Άρθρα - Ομιλίες
- Περί Παλαιάς Διαθήκης (Μέρος Β’)
- Περί Παλαιάς Διαθήκης (Μέρος Α’)
- Αποπροσανατολισμός από τα ΜΜΕ
- Ο Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής και οι Άγιοι μας για την Ορθόδοξη Πίστη
- Περί Χριστουγέννων
- Περί Λαοσυνάξεων της Εκκλησίας μας
- Περί Ηλεκτρονικών καρτών και ταυτοτήτων
- Ένας Λαός, ένα Ράϊχ... ένας Big Brother
Άρθρα-Ομιλίες
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
21/11 Τα Εισόδια της Θεοτόκου *
ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Νους ανθρώπινος δεν μπορεί να συλλάβη το έργο της θείας οικονομίας, τι έκαμε δηλαδή και τι κάνει η αγάπη και η σοφία του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου.Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε από τον Σωτήρα Κύριο στον κόσμο, παραδίδεται από την Εκκλησία και κηρύσσεται στη θεία Γραφή από τους Ευαγγελιστάς και τους Αποστόλους, και οι πιστοί το δέχονται "διά της πίστεως", όχι σαν ιστορική γνώση και σαν φυσική ανακάλυψη, αλλά σαν Αποκάλυψη Θεού και ιερή Παράδοση της Εκκλησίας.Μέσα σ’ έναν τέτοιο κόσμο θείας Αποκαλύψεως και ιερής Παραδόσεως της Εκκλησίας, που τον θεωρούμε και τον ζούμε "διά της πίστεως" τοποθετείται η σημερινή εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου."Αγνείας γαρ έχει υπόθεσιν και του κοινού γένους ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
8/11 Η Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ *
Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Σήμερα η Εκκλησία τελεί Σύναξη (=συνάθροιση-συγκέντρωση) «εις τιμήν και μνήμην των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των λοιπών Ασωμάτων και Ουρανίων Δυνάμεων».Ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο είναι οι Άγγελοι, που δημιουργήθηκαν από τον Θεό πριν από τον κόσμο και τον άνθρωπο, καθώς λέει η θεία Γραφή·"ότε εγενήθησαν άστρα, ήνεσάν με εν φωνή μεγάλη πάντες άγγελοί μου". Το έργο των αγίων Αγγέλων είναι να υπηρετούν στη σωτηρία των ανθρώπων, όπως πάλι μας το λέει η θεία Γραφή·"...εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν". Στην Αγία Γραφή συναντούμε τρεις Αρχαγγέλους με τα ονόματά τους, τον Μιχαήλ, τον Γαβριήλ και τον Ραφαήλ, που εκτελούν διακονία για τη ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Αρχιερείς των εσχάτων χρόνων!
Πέμπτη, 30 Σεπτεμβρίου 2010 - 9544 εμφανίσεις άρθρου
«ΣΗΜΕΙΑ ΤΩΝ ΚΑΙΡΩΝ»
Απίστευτο!!! Το είδαμε και αυτό!
Ο Σεβ/τος Μητροπολίτης Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμος
νά πρωτοστατεί καί να συμμετέχει σε συγκρητιστική
Τελετή αφής Ολυμπιακής φλόγας...
Πολλά χρόνια τώρα, όλοι μας, γινώμαστε μάρτυρες προδοτικών ενεργειών και πράξεων, από «Ορθοδόξους» Πατριάρχες, Αρχιεπισκόπους, Αρχιερείς και κληρικούς (μέσα από ομιλίες, κείμενα, συνέδρια, διαλόγους, συζητήσεις, εθιμοτυπικές επισκέψεις, συμπροσευχές, συλλείτουργα και άλλα πολλά) προκειμένου να μας πείσουν, ότι δεν μας χωρίζει τίποτε ιδιαίτερο με τα άλλα χριστιανικά δόγματα και άρα μπορούμε να ενωθούμε μαζί τους, και να γίνουμε μία «εκκλησία».
Ενδεικτικά και μόνον αναφέρω το Παγκόσμιον Συμβούλιον Εκκλησιών, τους περίφημους διαλόγους των «εκκλησιών», την άρση αναθεμάτων για τους Παπικούς, την συμπροσευχή στην Ασσίζη στις 26/10/1986 , στην Καμπέρα της Αυστραλίας τον Φεβρουάριον του 1991, το «συλλείτουργον» Πατριάρχου Βαρθολομαίου με τον Πάπα, τις συμπροσευχές κατ’ έτος στις θρονικές εορτές των Αποστόλων Πέτρου και Παύλου στην Ρώμη και Πρωτοκλήτου Ανδρέα στην Κωνσταντινούπολη, την επίσκεψη του Πάπα στην Ελλάδα το 2001, και την υποδοχή του από την Ιερά Σύνοδον ως κανονικού «Επισκόπου», ομοίως και στην Κύπρο το 2010, την επίσημη υποδοχή Καρδιναλίου και άλλων Ανωτάτων Αξιωματούχων και ειδικών απεσταλμένων του Πάπα υπό του Μητροπολίτου Κορίνθου κ. Διονυσίου Μάνταλου, στα «Παύλεια 2009» της Μητροπόλεως Κορίνθου και άλλα πολλά ων ουκ έστιν αριθμός.
Φαίνεται λοιπόν, ότι μετά από τόσα χρόνια πλύσεως εγκεφάλου του ελληνικού λαού και του ορθοδόξου ποιμνίου, με όλα τα ανωτέρω, έχει επέλθει (για όλους αυτούς τους οικουμενιστές) η επιθυμητή σύγχυση και άμβλυνση του ορθοδόξου φρονήματος και ήλθε πλέον η ώρα να προχωρήσουν και σε επόμενα βήματα και στάδια που είναι η αποδοχή των άλλων θρησκειών και δοξασιών, αλλά και η συμμετοχή τους σε τυπικά και τελετουργίες τους.
Έτσι λοιπόν, δυστυχώς, είδαμε πρόσφατα και στην Ελλάδα έναν ορθόδοξον Αρχιερέα, τον Σεβασμιώτατον Μητροπολίτην Αλεξανδρουπόλεως κ. Άνθιμον, ενδεδυμένον μάλιστα με τον Αρχιερατικό του Μανδύα, να πρωτοστατεί και να συμμετέχει, με καμάρι και υπερηφάνεια, στην ειδωλολατρική τελετή αφής της φλόγας των «Special Olympics» και μάλιστα, άκουσον, άκουσον, μέσα σε Ορθόδοξο Ιερό Ναό!
Όπως θα δείτε και μόνοι σας, αγαπητοί μας αδελφοί, από το σχετικό Δελτίο Τύπου, το φωτογραφικό υλικό, αλλά και το σχετικό βίντεο, που η ίδια η Ιερά Μητρόπολη έχει ανεβάσει στην ιστοσελίδα της, η ειδωλολατρική αυτή τελετή έγινε επίσημα και με κάθε μεγαλοπρέπεια, ενώπιον πολλών επισήμων και πλήθος κόσμου. Διακρίνεται δε ολοκάθαρα ο Μητροπολίτης στον Ιερό Ναό, και μάλιστα μέσα στο Ιερό βήμα του Ναού, να παραδίδει στην «ιέρεια» την «ιερή» φλόγα των «Special Olympics».
Οποία κατάπτωση! Οποία Βλασφημία!!!
Ας δούμε όμως, τι ακριβώς αναφέρει στην ιστοσελίδα της η ίδια η Ι. Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, αλλά και τι απάντησε στους επικριτές του ο Σεβασμιώτατος κ. Άνθιμος. (Σημείωση συντάκτου: Τα κείμενα τα αφήσαμε όπως ακριβώς ήταν. Οι υπογραμμίσεις μόνον είναι δικές μας).
«Την Δευτέρα 6 Σεπτεμβρίου 2010 το πρωί πραγματοποιήθηκε στον Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας στις Φέρες σε μια λιτή και βυζαντινή ατμόσφαιρα, η Τελετή Αφής της Φλόγας της Πίστεως, της Ελπίδος και της Αγάπης των Πανευρωπαϊκών Αγώνων Special Olympics που θα γίνουν φέτος στην Βαρσοβία της Πολωνίας.
Στις 11 το πρωί στο κατάμεστο από κόσμο και ειδικά διαμορφωμένο για την τελετή προαύλιο του Ναού της Παναγίας Κοσμοσώτηρας Φερών άρχισε η Τελετή της Αφής της Φλόγας των Special Olympics με την προσέλευση των επισήμων, την παράταξη των Λαμπαδηδρόμων και την προσέλευση των αθλητών και αθλητριών των Special Olympics......
Έπειτα το λόγο πήρε η κα. Mary Davis, Γενική Διευθύντρια των Special Olympics Ευρώπης-Ευρασίας η οποία δήλωσε την χαρά και την ικανοποίησή της για την τελετή της Αφής της Φλόγας και ανακοίνωσε την απόφαση να τελείται κάθε χρόνο η Τελετή της Αφής της Φλόγας στις Φέρες και στον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας.
Στην συνέχεια τον λόγο πήρε ο Μητροπολίτης μας κ. Άνθιμος που στην ομιλία του αναφέρθηκε στον 31ο Λόγο του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου που μιλάει σχετικά για την χρησιμότητα των μελών του σώματος και τα άτομα με αναπηρίες. Ακολούθησε η Τελετή Αφής της Φλόγας. Οι επίσημοι προσκεκλημμένοι μπήκαν στον Ναό της Παναγίας όπου ο Μητροπολίτης μας ενδεδυμένος με μανδύα άναψε την Φλόγα από την Κρύπτη, συνοδεία σχετικών ύμνων από την Βυζαντινή Χορωδία της Μητροπόλεως. Ο Μητροπολίτης παρέδωσε την Φλόγα στην αθλήτρια των Special Olympics, Μαρία Κώττη, η οποία συνοδεία άλλων συναθλητριών της μετέφερε την Φλόγα έξω από το Ναό και άναψε τον βωμό που είχε στηθεί στο μέρος του τείχους με το Κωδωνοστάσιο του Ναού... Μετά το πέρας της τελετής η Φλόγα παραδόθηκε στον επικεφαλής των Ευρωπαίων Λαμπαδηδρόμων Αστυνομικών (Φρουρών της Φλόγας) κ. Jacek Hachluski, ο οποίος, συνοδεία αστυνομικών της Διευθύνσεως Έβρου και μέλών του Αθλητικού Οργανισμού του Δήμου Φερών, ξεκίνησε ως πρώτος λαμπαδηδρόμος με έναν Πολωνό αθλητή των Special Olympics την Λαμπαδηδρομία της Φλόγας. Το βράδυ η Φλόγα κατέφθασε στην Πλατεία του Φάρου της Αλεξανδρουπόλεως όπου ο Δήμαρχος Αλεξανδρουπόλεως κ. Γεώργιος Αλεξανδρής ανακήρυξε Επίτιμο Δημότη της πόλεως την κ. Γιάννα Δεσποτοπούλου ενώ ο Μητροπολίτης μας κ. Άνθιμος τίμησε με το Παράσημο της Μητροπόλεως, που εικονίζει την Αγία Γλυκερία, την κ. Δεσποτοπούλου για τις ενέργειές της για την φετινή διοργάνωση της τελετής της Αφής της Φλόγας και την κ. Mary Davis για την απόφαση της μονίμου τελέσεως της Αφής της Φλόγας στον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας. Η Τελετή Αφής της Φλόγας των Special Olympics είναι μία σημαντική πλέον ετήσια εκδήλωση της περιοχής μας που προσδίδει μεγάλη αξία στον τόπο μας και αναδεικνύει τον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας των Φερών.» (Πηγή: Ιερά Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως http://www.imalex.gr/22CDE87D.el.aspx...)
Συνέντευξη Αλεξανδρουπόλεως στην «Romfea.gr»
«Την δέουσα απάντηση σε όλους τους επικριτές του, έδωσε σήμερα...ο Μητροπολίτης κ. Άνθιμος μιλώντας στον Διευθυντή του Εκκλησιαστικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Romfea.gr» κ. Αιμίλιο Πολυγένη, ξεκαθάρισε ότι η τελετή αφής δεν είχε ουδεμία σχέση με ειδωλολατρική τελετή.
Αιμίλιος Πολυγένης: Ποια κατά τη γνώμη σας, η θέση της Εκκλησίας σε ανάλογες εκδηλώσεις, διότι πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγω για δωδεκαθεϊστικές τελετές.
Μητροπολίτης Άνθιμος: Ακούστε, αυτές οι τελετές όταν γίνονται στην Αρχαία Ολυμπία η στην Πνύκα, εκεί θα έπρεπε να μας προβληματίσουν και να μας κάνουν εξεγερθούμε.Το λέω αυτό κ. Πολυγένη, διότι εκεί κάνουν επικλήσεις στον Απόλλωνα και στον Δία. Εδώ ζήτησαν όλα τα παιδιά και ήρθαν οι γονείς τους, ήταν όλα τα μέλη της Επιτροπής και όλοι ήθελαν να έχει ένα έντονο χρώμα καθαρά Εκκλησιαστικό η τελετή. Εισήλθα στο ιερό και πήρα το φως όπως παίρνουμε το «δεύτε λάβετε φως», χωρίς βέβαια άμφια και χωρίς να πραγματοποιηθεί καμία εκκλησιαστική λατρευτική επίκληση. Όπως ανέφερα πήρα το φως από την κρύπτη μπροστά από την εικόνα της Παναγίας, ενώ ο χορός των ιεροψαλτών έψαλε κομμάτι από το Δοξαστικό του Εσπερινού της Κυριακής του Τυφλού. Θέλω να τονίσω, ότι ήταν πολύ συγκινητικό και δεν ειπώθηκε καμία απολύτως λέξη, που αναφέρεται σε άλλες παρόμοιες εκδηλώσεις, δηλαδή τις ιέρειες. Όταν έδωσα τη φλόγα τα παιδιά αυτά έκλαιγαν, διότι ζούσαν πολύ έντονα συναισθηματικά το γεγονός αυτό, τα οποία μου φίλησαν όλα το χέρι και με συνοδεύσανε όλα αυτά τα παπαδάκια και ένα κοριτσάκι μ αυτό το απλό και λινό άσπρο ύφασμα μέχρι έξω.
Αιμίλιος Πολυγένης: Σεβασμιώτατε, γι αυτό έχω γίνει αποδέκτης πολλών αρνητικών και επικριτικών σχολίων. Συγκεκριμένα, πολλούς έχει ξενίσει και άλλους σκανδάλισε, όταν εξήλθατε από το ιερό με ένα κοριτσάκι. Τι απαντάτε σε όλους εκείνους, που επικρίνανε την εν λόγω ενέργειά σας;
Μητροπολίτης Άνθιμος: Αυτό ήταν ένα κοριτσάκι μόλις δέκα χρονών, και το ότι βγήκαμε από το ιερό είναι διότι δεν είχαμε την δυνατότητα να βγούμε από κάπου άλλου. Όσοι γνωρίζουν την Αρχιτεκτονική του ναού της Παναγίας, ο οποίος ανήκει σε εμάς αλλά έχει και την ευθύνη η αρχαιολογική υπηρεσία, αλλά λειτουργείται και από εμάς ως ναός, ξέρουν ότι δεν υπάρχει άλλη έξοδος. Αυτό το παιδί εγώ σας διαβεβαιώνω, ότι ήταν αξιολογότερο και από εμένα τον ίδιο! Εφόσον ανέχεται ο Θεός εμένα, δεν θα ανέχονταν αυτό το κοριτσάκι που ήταν αγνό και καθαρό στην ψυχή του και στην ζωή του; Βγήκε από το ιερό κλαίγοντας και αφού έλαβε την φλόγα φίλησε το χέρι του Επισκόπου. Όλοι ανέφεραν, ότι ήταν η καλύτερη νοηματοδότηση της αρχαίας φλόγας που έχει αυτό το ειδωλολατρικό τυπικό, εδώ νοηματοδοτήθηκε ο τυφλός του Ευαγγελίου...
Τότε όλοι μαζί είπανε, ότι γι αυτά τα παιδιά αξίζει μόνιμα η αφή της φλόγας αυτής να την παίρνουμε από την ακοίμητη καντήλα της Παναγίας της Κοσμοσώτηρας. Αυτό για εμάς εδώ, ήταν μια ουσιαστική νοηματοδότηση αυτής της τελετής που παρέπεμπε στην ειδωλολατρία, εγώ μπορώ να καυχώμαι ότι παραπέμπει πια στην Ορθόδοξη Εκκλησία και στην αξία που το Ευαγγέλιο έδωσε σ αυτά τα παιδιά, ακόμα και αν υστερούν ως προς την νοημοσύνη μπροστά σε εμάς. Μπροστά στον Θεό όμως δεν υστερούν και αλλοίμονο σε όλους εκείνου που λένε τέτοια πράγματα, νομίζω ότι προσβάλουν και τον σταυρό που σηκώνουν αυτά τα παιδιά και κυρίως οι οικογένειες τους.
Αιμίλιος Πολυγένης: Σεβασμιώτατε, κλείνοντας θα ήθελα να αναφέρω, ότι πολλοί μίλησαν για πρωτόγνωρη για την Ορθόδοξη Εκκλησία κίνηση συγκρητισμού από την πλευρά σας.
Μητροπολίτης Άνθιμος: Δεν είναι καμία κίνηση συγκρητισμού, δεν ξέρω τι γράφηκε και τι ακούστηκε στα κανάλια, εδώ δεν ειπώθηκε τίποτα απολύτως για αρχαία θρησκεία, τίποτα για ιέρειες, τίποτα για ειδωλολατρικό τελετουργικό. Τα πάντα παρέπεμπαν στο Βυζάντιο και στην Παναγία την Κοσμοσώτηρα! Τα πάντα….
Σκεφτείτε να βγαίνει ο Επίσκοπος και να δίνει την φλόγα, συνοδευόμενος από παιδάκια τα οποία ήταν ενδεδυμένα παπαδάκια… Εγώ ερωτώ που είναι ο συγκρητισμός; Επαναλαμβάνω, ότι δεν ακούστηκε το παραμικρό που αφορούσε αρχαίες θεότητες, τα παιδία όλα συγκινημένα φιλούσαν την εικόνα της Παναγίας.
Γιατί συγκρητισμός, ποιος τον είδε; Ποιος μπορεί να μας πει, ότι έγινε κάτι που παρέπεμπε στον συγκρητισμό;...» (Πηγή: Romfea.gr)
΄
Αλήθεια Σεβασμιώτατε είστε αφελής; η κάνετε τον αφελή;
Γιατί εάν μεν είστε αφελής, τότε δεν κάνετε για Αρχιερεύς του Χριστού, εάν δε πάλι προσποιείστε τον αφελή σε τέτοιου είδους σημαντικά θέματα πίστεως, τότε εμπαίζετε τον Θεό και τους πιστούς και ταυτόχρονα δημιουργείτε μεγάλη σύγχυση, για το τι είναι Χριστιανική τελετή και τι ειδωλολατρική. Τι είναι επιτρεπτό και τι όχι. Και άρα και πάλιν δεν κάνετε για Αρχιερεύς του Χριστού. Και η θα πρέπει πάραυτα να ζητήσετε συγγνώμη και να παραιτηθείτε η εάν επιμένετε να εμμένετε στις σκανδαλώδεις και απαράδεκτες αυτές απόψεις σας, θα πρέπει πάραυτα να καθαιρεθείτε.
Αναρωτιέται ο Σεβασμιώτατος, που είδαν οι «κακοπροαίρετοι» επικριτές του τον συγκρητισμό σ’αυτές του τις πράξεις.
Σεβασμιώτατε, πολύ λυπάμαι που θα το πω, αλλά εάν δεν μπορείτε να ξεχωρίσετε τόσο απλά κάι εξώφθαλμα πράγματα και γεγονότα, κακώς είστε Αρχιερεύς του Χριστού και κακώς ποιμένετε και καθοδηγείτε χιλιάδες πιστούς.
Εάν όλα αυτά που κάνατε, δεν ήταν συγκρητισμός η δεν περιείχαν στοιχεία συγκρητισμού, τότε τι είναι συγκρητισμός; Μπορείτε να μας πείτε;
Δεν είναι συγκρητισμός Σεβασμιώτατε, όταν αναμιγνύει κανείς την αλήθεια με το ψεύδος; Τις ορθόδοξες τελετές, με τις αιρετικές, κακόδοξες, και ειδωλολατρικές; Το Φως με το σκότος; Τον Χριστόν με τον Διάβολον; Τι λέτε Σεβασμιώτατε, όλα αυτά δεν είναι συγκρητισμός; Η μήπως θα πρέπει και εμείς να αρχίσουμε να χορεύουμε μαζί με τους ινδιάνους μπροστά στα είδωλα τους, τα «τοτέμ» η να κάνουμε και εμείς μαζί με τους ειδωλολάτρες και δωδεκαθεϊστές επικλήσεις στον Απόλλωνα, στον Δία και στους 12 «θεούς» του Ολύμπου, για να γίνουμε συγκρητιστές;
Άλλωστε Σεβασμιώτατε και εσείς ο ίδιος ομολογείτε στην συνέντευξή σας, ότι η εκάστοτε τελετή της αφής της Ολυμπιακής φλόγας είναι μεν ειδωλολατρική, και επικαλούνται στην έναρξή της τον Απόλλωνα και τον Δία, όμως εσείς δεν κάνατε τίποτε απ’ όλα αυτά.
Το ερώτημα λοιπόν είναι, πως αφού ονομάζετε ειδωλολατρικό το τυπικό της τελετής αυτής, εσείς ένας Ορθόδοξος Αρχιερεύς συμμετείχατε σ’ αυτήν την ειδωλολατρική τελετή;
Η μήπως επειδή στο πρώτο μέρος της ειδωλολατρικής αυτής τελετής, εσείς επειδή δεν κάνατε τίποτε ειδωλολατρικό, αντιθέτως μάλιστα αφού τις δώσατε και χρώμα «χριστιανικό», άλλαξε αυτή η τελετή και από ειδωλολατρική «βαπτίστηκε» σε «ορθόδοξη»;
Τι χαρακτηρίζει και τι κάνει μία τελετή ειδωλολατρική;
Όχι όλα όσα γίνονται σ’ αυτήν; Όχι τα όσα γίνονται από την αρχή μέχρι το τέλος αυτής της τελετής και τα οποία βέβαια είναι ξένα προς την Ορθοδοξία; Η μήπως την κάνει μόνον η αρχή της, η μόνο το τέλος της και όχι το σύνολό της;
Εάν μία τελετή είναι ορθόδοξη, είναι ορθόδοξη. Εάν είναι ειδωλολατρική, είναι ειδωλολατρική. Δεν μπορεί να είναι λίγο από το ένα και λίγο από το άλλο. Ένα μέρος της δηλαδή, να είναι ορθόδοξο και ένα άλλο μέρος της, να είναι ειδωλολατρικό. Αυτό είναι συγκρητισμός. Και εάν δεν το καταλαβαίνετε Σεβασμιώτατε, τότε αλλοίμονο στην Εκκλησία του Χριστού μας, που κυβερνάται από τέτοιου είδους Αρχιερείς...
Ας τα δούμε όμως τα πράγματα με την σειρά, ένα-ένα, αφού ο Σεβασμιώτατος όχι μόνον δεν μπορεί να κατανοήσει τα αυτονόητα και να ξεχωρίσει το άσπρο από το μαύρο, την δεξιά οδό από την αριστερά, αλλά προσπαθεί να δικαιολογήσει και τα αδικαιολόγητα.
- Είχαμε η δεν είχαμε τελετή αφής Ολυμπιακής φλόγας; (special Olympics)
-Είχαμε.
-Είναι η δεν είναι ειδωλολατρική, όπως τελείται σήμερα η τελετή αυτή αφής της Ολυμπιακής φλόγας;
- Είναι. Το ομολογείτε και ο ίδιος
-Υπήρχαν «ιέρειες» σ’ αυτήν την τελετή η όχι;
-Υπήρχαν.
- Οι «ιέρειες» έκαναν όλο το υπόλοιπο άλλο τελετουργικό αφής της φλόγας μέχρι να ανάψουν τον βωμό η όχι.
-Βεβαίως.
-Υπήρχε στημένος «βωμός» και μάλιστα δίπλα από το καμπαναριό σε ψηλό σημείο, η όχι;
-Υπήρχε.
- Ο «βωμός» αυτός ως είθισται, για ποιόν η ποιούς στήνεται; Για τον αληθινόν Θεόν η για τους ψευτοθεούς του Ολύμπου;
-Για τους ψευτοθεούς του Ολύμπου;
Όλα αυτά Σεβασμιώτατε είναι στοιχεία και πράγματα που χαρακτηρίζουν μία Ορθόδοξη και Χριστιανική Τελετή η μία ειδωλολατρική; Φυσικά και μία ειδωλολατρική.
Οι «ιέρειες» π.χ. η πομπή των «ιέρειων», τα ενδύματά τους, οι κλάδοι ελαίας, τα τύμπανα, ο «βωμός», το άναμα του βωμού, οι λαμπαδηδρόμοι και όλα τα υπόλοιπα της τελετής αυτής, έχουν καμμία σχέση με τη πίστη και την Ορθόδοξη παράδοσή μας Σεβασμιώτατε, η είναι στοιχεία και κατάλοιπα ειδωλολατρικά; Τι από τα δύο είναι Σεβασμιώτατε; Ορθόδοξα η ειδωλολατρικά;
Και εντάξει. Να δεχθούμε ότι όλα έγιναν καλά και άγια για όσο ήσασταν εσείς παρών. Μετά όμως την τελετή αφής, τι έγινε; γνωρίζει να μας πει ο Σεβασμιώτατος την συνέχεια της «ιερής» αυτής φλόγας; Ποιός την πήρε στα χέρια του; Ήταν αγνός και καθαρός και ανώτερος από εκείνον όπως μας είπε ο ίδιος για την μικρή «ιέρεια» η ήταν ακάθαρτος, αμαρτωλός, άθεος, αιρετικός, αλλόθρησκος, ειδωλολάτρης και τοιουτοτρόπως βεβηλώθηκε η «ιερή» αυτή φλόγα, της «πίστεως της αγάπης και της ελπίδος»;
Και άραγε κατά την μεταφορά αυτής της «αγίας» φλόγας, μέσω των λαμπαδηδρόμων στα υπόλοιπα μέρη και σημεία από όπου θα περάσει η φλόγα, τι θα συμβεί; τι θα γίνει; Δεν θα γίνουν κάποιες ανάλογες τελετές υποδοχής της φλόγας αυτής; Αυτές λοιπόν, θα είναι «καθαρώς» και «αμιγώς» «ορθόδοξες» όπως ισχυρίζεται για την περίπτωση του ο Αλεξανδρουπόλεως, η θα κάνουν τα δικά τους έθιμα, και θα λέγουν τις δικές τους επικλήσεις, όπως συνηθίζουν;
Ένας λαμπαδηδρόμος π.χ. ο οποίος παραλαμβάνει την φλόγα, και δεν είναι ορθόδοξος, αλλά δωδεκαθεϊστής η άθεος, τι θα σκέπτεται και τι θα λέγει εκείνη την ώρα η κατά την διάρκεια της λαμπηδοδρομίας του; «Σ’ευχαριστω Θεέ μου η Παναγία μου που με αξιώνεις να μεταφέρω στα ανάξια χέρια μου το «άγιο» αυτό Φως, την φλόγα αυτή της «πίστεως της ελπίδος και της αγάπης σου»; η θα λέει «σ’ ευχαριστώ μεγάλε θεέ του φωτός Απόλωνα που με αξιώνεις...» Και στις περιπτώσεις αυτές, δεν θα «ατιμάζεται» δεν θα «προσβάλεται» και δεν θα «βεβηλώνεται» η «ιερή» αυτή φλόγα το «άγιον φως» που έδωσε ο Σεβασμιώτατος μέσα από το ιερό βήμα του Ναού και την ακοίμητη κανδήλα της Παναγίας της κοσμοσώτηρας; Δεν τίθενται έτσι λοιπόν «οι μαργαρίτες ενώπιον των χοίρων» και τα «άγια τοις κυσί»;
Στην καλύτερη λοιπόν, περίπτωση, σύμφωνα με αυτά που πράξατε και μας λέτε Σεβασμιώτατε, αναμείξατε και ανακατέψατε σε μία τελετή, χριστιανικά και ειδωλολατρικά στοιχεία μαζί, γεγονός που από μόνο του αποτελεί ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΜΟ και είναι απόλυτα καταδικασμένο και από τον Θεό και από τους Αγίους και θεοφόρους Πατέρες μας.
Αυτό λοιπόν και μόνον τα λέει όλα. Το περισσόν είναι «εκ του Πονηρού»....
Η ΣΥΓΧΥΣΗ σας λοιπόν Σεβασμιώτατε, είναι μεγάλη και προφανής, αφού νομίζατε τελικά ότι τελούσατε την Τελετή του Αγίου Φωτός και το «Δεύτε λάβετε Φως» της Ορθοδοξίας μας, ενώ στην πραγματικότητα τελούσατε την καθιερωμένη παγκοσμίως ειδωλολατρική τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας.
Ακόμη όμως και έτσι να ήταν τα πράγματα, όπως εσείς ισχυρίζεστε, ποιά σχέση μπορεί να υπάρξει ανάμεσα στην ορθόδοξη λατρεία, τον ιερό χώρο ενός ορθόδοξου ναού και τα κατάλοιπα της δωδεκαθεϊστικής ειδωλολατρείας που διασώζονται στις τελετές των Ολυμπιακών Αγώνων; Τι είδους «φως» μπορεί να παραδίδει ένας Ορθόδοξος επίσκοπος σε «ιέρειες», που εκτελούν έργο παλαιών ειδωλολατρικών εθίμων; Εάν το φως που μεταδίδει ο επίσκοπος είναι από φως της Πίστεως, φως της Θεοτόκου, «φως πίστεως αγάπης και ελπίδος» όπως εσείς λέτε, «άγιο φως», τότε αυτό το φως δεν μπορεί να παραδίδεται σε «ιέρειες» (!) σε άθεους, άπιστους και μη ορθόδοξους! Αν πάλι το «φως» αυτό είναι το ίδιο με εκείνο που στέλνει ο «θεός» Απόλλωνας (!) στην Ολυμπία, τότε πως βρέθηκε τέτοιο ειδωλολατρικό «φως» στα χέρια ενός Ορθοδόξου Αρχιερέα;
Ποιά κοινωνία μπορεί να έχει το Φως με το σκότος; Η Αλήθεια με το ψέμμα και ο Χριστός με τον Διάβολον;
Ξεχνάτε ότι ο Ιερός Ναός είναι αυστηρά και μόνον για να λαμβάνουν χώρα, η Θεία Λειτουργία, οι Τελετές και τα Μυστήρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας και απολύτως τίποτε άλλο πέραν αυτών; Ακόμη και εάν αυτό, έχει άμεση σχέση με την Ορθοδοξία και τις Παραδόσεις μας; Πόσο μάλλον εάν δεν έχει καμμία σχέση, όπως στην συγκεκριμένη αυτή περίπτωση;
Όσον αφορά Σεβασμιώτατε, το θέμα της αγνότητος της μικρής ιέρειας, τι σχέση έχει η μπορεί να έχει η αγνότητα και αρετή μιας γυναίκας με την είσοδο της η όχι μέσα στο ιερό βήμα του Ναού; Δηλαδή θέλετε να μας πείτε ότι κατ ἐσᾶς η είσοδος μιας οιασδήποτε γυναικός μέσα στον ιερόν βήμα είναι θέμα καθαρά, αγνότητος, αγιότητος και αρετής; Δεν είναι δηλαδή θέμα εκκλησιαστικής τάξεως και παραδόσεως και τρόπον τινά «δογματικόν» θέμα;
Ξεχνάτε ότι ο Κύριός μας και η Εκκλησία μας απαγορεύει ρητώς όχι μόνον την ιεροσύνη των γυναικών, αλλά ακόμη και την απλή είσοδο τους μέσα στο Ιερό βήμα του Ναού; Ασχέτως εάν οι γυναίκες αυτές είναι μικρές η μεγάλες, άγιες η αμαρτωλές; Ενώ εμείς είδαμε όχι μόνον την μικρή «ιέρεια» μέσα στο ιερό βήμα του Ναού αλλά και πλήθος άλλων γυναικών και κόσμου;
Και εάν, όπως λέτε, το συγκεκριμένο κορίτσι είναι κατά πολύ καλύτερο και ανώτερο από εσάς Σεβασμιώτατε, τότε γιατί δεν την χειροτονείτε «ιέρεια» η ακόμη και «Αρχιέρεια» και να την τοποθετήσετε στην θέση σας η κάπου στην Ιερά Μητρόπολή σας, αν όχι τώρα επειδή είναι μικρό κορίτσι, αργότερα!!!
Γιατί, αφού σήμερα την είδαμε να εισέρχετε εις το Ιερό Βήμα του Ναού και να παραλαμβάνει από τα χερια Σας την «ιερή» φλόγα, επειδή όπως ισχυριστήκατε είναι «πολύ αγνή και κατά πολύ ανώτερη από εσάς» δεν αποκλείετε να την δούμε και αύριο να εισέρχεται ξανά μέσα στο ιερό βήμα του Ναού για να τελεί και άλλες ορθόδοξες τελετές και μυστήρια!!!
Και εάν πάλι, όπως ισχυρίζεστε δεν υπήρχε άλλη είσοδος και έξοδος παρά μόνον μία τότε αφού το γνωρίζατε, γιατί επιτρέψατε να εισέλθουν απ αὐτήν; γιατί δεν τους αφήνατε ακριβώς έξω από την είσοδο του ιερού βήματος και να τους δώσετε εκεί το «άγιον» φως σας.
Ξεχνάτε ότι από την Ωραία Πύλη δεν επιτρέπεται να εισέρχεται και εξέρχεται κανείς όσο ενάρετος και εάν είναι, ούτε καν μοναχός, παρά μόνον ορθόξοξος Κληρικός, και αυτός μόνον όταν είναι απαραίτητον και μόνον κατά την ώρα της Θείας Λατρείας;
Και όσον αφορά το θέμα των ιερών αμφίων, μπορεί μεν να μην φορούσατε όλα τα ιερά άμφια σας, αλλά είσασταν όμως ενδεδυμένος με τον Αρχιερατικόν Σας Μανδύα, που είναι σχεδόν το ίδιο;
Και εάν υποθέσουμε, όπως λέτε, ότι δεν θέλατε να προσδώσετε λατρευτικό χαρακτήρα στην συγκεκριμένη αυτή εκδήλωση, τότε γιατί φορέσατε τον Αρχιερατικόν Σας Μανδύα, που είναι ένα καθαρά εκκλησιαστικό και λατρευτικό ένδυμα-άμφιο; Γιατί είχατε βυζαντινή χορωδία και έψαλλαν βυζαντινούς ύμνους; Γιατί είχατε ενδεδυμένα με διακονικές στολές μικρά παιδιά τα λεγόμενα «παπαδάκια», τα οποία μάλιστα ακολουθούσαν εν πομπή τις «ιέρειες»; Πως δένουν όλα αυτά μαζί;
Νομίζω Σεβασμιώτατε ότι τα λόγια του Αποστόλου Παύλου δεν θα μπορούσαν να εκφράσουν καλύτερα, την απάντησή μας για όλα αυτά που πράξατε εν γνώσει σας στις Φέρες.
«14 Μη συνδέεσθε στενά και μη συνοδοιπορείτε με τους απίστους (με τους οποίους, ως εκ της απιστίας των, είναι αδύνατος η καλή συνεννόησις και συνεργασία σας). Διότι ποία συνάφεια και ανάμιξις ημπορεί να υπάρχη μεταξύ της δικαιοσύνης και της παρανομίας; Ποία επικοινωνία μεταξύ φωτός και σκότους; 15 Ποία συνεννόησις και συμφωνία μεταξύ Χριστού και διαβόλου; Τι κοινόν ημπορεί να έχη ένας πιστός με έναν άπιστον; 16 Ποίος δε συμβιβασμός και ποία συνύπαρξις ημπορεί να νοηθή μεταξύ του ναού του Θεού και του ναού των ειδώλων; Διότι σεις -μη το λησμονείτε- είσθε ναός του Θεού του ζώντος, όπως άλλωστε έχει προφητεύσει ο Θεός και εις την Π. Διαθήκην· ότι «θα κατοικήσω μεταξύ αυτών και εντός αυτών και θα περιπατήσω ανάμεσά των και θα είμαι εγώ ο ιδικός των Θεός και θα είναι αυτοί λαός μου. 17 Δι’ αυτό εξέλθετε ανάμεσα από τους απίστους και ξεχωρισθήτε από αυτούς με τον τρόπον της ζωής σας, λέγει ο Κύριος, και μη πιάνετε τίποτε το ακάθαρτον. Και εγώ θα σας δεχθώ με στοργήν εις την βασιλείαν μου. 18 Και θα είμαι για σας πατέρας και σεις θα είσθε υιοί μου και θυγατέρες μου, λέγει ο Κύριος ο παντοκράτωρ». (Β’ Κορινθ. στ’, 14-18)
Το «ωραίο» και παράδοξο δε είναι που στο τέλος της ανακοινώσεως της η Ι. Μητρόπολις αναφέρει ότι: «Η Τελετή Αφής της Φλόγας των Special Olympics είναι μία σημαντική πλέον ετήσια εκδήλωση της περιοχής μας που προσδίδει μεγάλη αξία στον τόπο μας και αναδεικνύει τον βυζαντινό Ναό της Παναγίας Κοσμοσώτηρας των Φερών.»
Δηλαδή με άλλα λόγια είναι σαν να μας λέει ο κ. Άνθιμος και οι συν αυτώ ότι ευτυχώς που υπάρχει και η ειδωλολατρική αυτή τελετή αφής της Ολυμπιακής φλόγας, καθ’ έτος για να αναδεικνύονται οι Ορθόδοξοι Βυζαντινοί Ναοί μας.!!!
Κρίμα Σεβασμιώτατε! Και νομίζαμε ότι είχατε «κάποιο» ορθόδοξο φρόνημα!!!
Και βέβαια για να μην παρεξηγηθούμε, επειδή ο Σεβασμιώτατος εκμεταλεύθηκε τα παιδιά αυτά, προκειμένου να καλύψει είτε τις απαράδεκτες αυτές του ενέργειες, είτε να τις δικαιολογήσει εκ των υστέρων, να τονίσουμε ξεκάθαρα, πως δεν έχουμε απολύτως τίποτε εναντίον του συγκεκριμένου αυτού κοριτσιού, που μπήκε στο ιερό, αλλά και όλων των υπολοίπων παιδιών, τα οποία και σεβόμαστε και τιμούμε και αγαπάμε και τα οποία είναι άξια πολλών συγχαρητηρίων, για τον αγώνα και την προσπάθεια τους αυτή στους «Special Olympics». Έτερον εκάτερον όμως. Το θέμα μας εδώ και ο στόχος μας δεν είναι τα αξιόλογα αυτά παιδιά, αλλά η πρωτοφανής αυτή για τα ελληνικά δεδομένα συγκρητιστική ενέργεια του Μητροπολίτη Αλεξανδρουπόλεως. Εδώ ομιλούμε ξεκάθαρα, μόνον για ο,τι έχει σχέση με τα θέματα της πίστεως και των παραδόσεων της Ορθοδοξης Εκκλησίας μας και τίποτε άλλο πέραν αυτών.
Αναρωτιέμαι όμως.
Που θα φθάσει ακόμα το πνευματικό αυτό, και όχι μόνον, κατρακύλισμα των «ορθοδόξων» Αρχιερέων της Εκκλησίας μας;
Θα σταματήσει κάπου η θα συνεχίσουν ακάθεκτοι μέχρι να διαλύσουν τελείως την Πίστη και τις Παραδόσεις μας, και να τα κάνουν όλα έναν «αχταρμά» προκειμένου να μας ενώσουν με όλες τις θρησκείες του κόσμου και να φέρουν έτσι πιο εύκολα και γρήγορα τον οικουμενισμό, την πανθρησκεία, την παγκόσμια Κυβέρνηση και τον επερχόμενον Αντίχριστον;
Και άραγε, ήταν μία τυχαία, και ανεξάρτητη πρωτοβουλία αυτή του Αλεξανδρουπόλεως, η ήταν σκόπιμη και μεθοδευμένη, προκειμένου να δουν τι και πόσες αντιδράσεις θα υπάρξουν, για να ξέρουν τι θα κάνουν και πως θα προχωρήσουν από εδώ και πέρα σε παρόμοιες και ανάλογες περιπτώσεις;
Και ακόμη, η Ιερά Σύνοδος, θα πράξει κάτι στην συγκεκριμένη αυτή περίπτωση του Μητροπολίτου Αλεξανδρουπόλεως κ. Ανθίμου, ο οποίος με τις απαράδεκτες αυτές συγκρητιστικές του ενέργειες, προσέβαλε βάναυσα την Πίστη μας και κατεσκανδάλισε όλο τον ορθόδοξον πιστόν λαόν; Θα τον καλέσει σε απολογία; Θα τον τιμωρήσει παραδειγματικά γι’ αυτή την ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ενέργεια στην Εκκλησία μας; Η θα κάνει και πάλι το «κορόϊδο» όπως συνηθίζει τις τελευταίες δεκαετίες, σε όλα τα σοβαρά θέματα της Πίστεως μας και όχι μόνον, αφού άλλωστε και η ίδια ουκ ολίγες φορές συμμετέχει σε ανάλογες συγκρητιστικές τελετές συμπροσευχές και συνέδρια, αποδεχόμενη αμέσως η εμμέσως «ιεροσύνη» και «μυστήρια» πολλών και κατεγνωσμένων αιρετικών;
Και τέλος εάν η Δ.Ι.Σ. σιωπήσει, που είναι και το πιο πιθανόν, θα υπάρξει άραγε κάποιος πραγματικά Ορθόδοξος Αρχιερεύς, για να αντιδράσει σε όλα αυτά η να αρχίσουμε να το παίρνουμε πλέον απόφαση ότι «ΕΑΛΩ» ολοκληρωτικά, δυστυχώς, και η Ορθόδοξη Εκκλησία της Ελλάδος;
Αναμένομεν...
π. Μάξιμος Μοναχός