- Περί της απιστίας του Θωμά
- Περί Αναλαμπής του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας
- Πότε αναμένεται να ενθρονιστεί ο Αντίχριστος ως παγκόσμιος ηγέτης; Και πότε θα εμφανιστούν οι δύο Προφήτες της Αποκάλυψης;
- Εσείς μας ερωτάτε και εμείς σας απαντάμε
- Περί τεκνογονίας στην εποχή του Αντιχρίστου & περί Νεφελείμ και Ελοχείμ
- Περί Γάμου και Μοναχισμού
- Περί Αντιχρίστου και των δύο Προφητών
- Περι του εάν ο DAVID MAYER DE ROTHCHILD είναι ο Αντίχριστος
- Περί γάμου μεταξύ συγγενών στην Παλαιά Διαθήκη
- Περί της ημέρας της Β΄Παρουσίας, σχετικά με Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
- Περί του τι πρέπει να κάνουμε εάν ζούμε στα χρόνια του Αντιχρίστου
- Περί εκκλησιασμού
- Περί εξομολογήσεως
- Περί συμπεριφοράς γονέων προς παιδιά, όσον αφορά την Εκκλησία και τον Θεόν
- Περί των σημερινών ποιμένων
- Περί εκπομπών σχετικά με τον Αντίχριστο και το Σφράγισμα
- Περί του Αγίου Κοσμά και εσχατολογικών θεμάτων
- Περί γνωρισμάτων ενός καλού Πνευματικού
- Περι της Νηστείας της Μ. Τεσσαρακοστής
- Περί της περιόδου του Τριωδίου και Πεντηκοσταρίου
- Περί κινητών και ακινήτων εορτών
- Περί καταλύσεως οίνου και ελαίου την περίοδο του Πεντηκοσταρίου
Απαντήσεις σε Μηνύματα Απορίες και Ερωτήματά σας
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
21/11 Τα Εισόδια της Θεοτόκου *
ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Νους ανθρώπινος δεν μπορεί να συλλάβη το έργο της θείας οικονομίας, τι έκαμε δηλαδή και τι κάνει η αγάπη και η σοφία του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου.Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε από τον Σωτήρα Κύριο στον κόσμο, παραδίδεται από την Εκκλησία και κηρύσσεται στη θεία Γραφή από τους Ευαγγελιστάς και τους Αποστόλους, και οι πιστοί το δέχονται "διά της πίστεως", όχι σαν ιστορική γνώση και σαν φυσική ανακάλυψη, αλλά σαν Αποκάλυψη Θεού και ιερή Παράδοση της Εκκλησίας.Μέσα σ’ έναν τέτοιο κόσμο θείας Αποκαλύψεως και ιερής Παραδόσεως της Εκκλησίας, που τον θεωρούμε και τον ζούμε "διά της πίστεως" τοποθετείται η σημερινή εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου."Αγνείας γαρ έχει υπόθεσιν και του κοινού γένους ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
8/11 Η Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ *
Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Σήμερα η Εκκλησία τελεί Σύναξη (=συνάθροιση-συγκέντρωση) «εις τιμήν και μνήμην των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των λοιπών Ασωμάτων και Ουρανίων Δυνάμεων».Ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο είναι οι Άγγελοι, που δημιουργήθηκαν από τον Θεό πριν από τον κόσμο και τον άνθρωπο, καθώς λέει η θεία Γραφή·"ότε εγενήθησαν άστρα, ήνεσάν με εν φωνή μεγάλη πάντες άγγελοί μου". Το έργο των αγίων Αγγέλων είναι να υπηρετούν στη σωτηρία των ανθρώπων, όπως πάλι μας το λέει η θεία Γραφή·"...εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν". Στην Αγία Γραφή συναντούμε τρεις Αρχαγγέλους με τα ονόματά τους, τον Μιχαήλ, τον Γαβριήλ και τον Ραφαήλ, που εκτελούν διακονία για τη ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Περί κινητών και ακινήτων εορτών
Δευτέρα, 2 Οκτωβρίου 2006 - 11484 εμφανίσεις άρθρου
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Σεβαστέ γέροντα Χριστός Ἀνέστη, τήν εὐχή σας. Ονομάζομαι Κωνσταντίνος Σταμούλος και θα ήθελα να μάθω ποιες ονομάζονται κινητές και ποιες ακίνητες εορτές; Σας ευχαριστώ. Συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας.
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αγαπητέ φίλε Κωνσταντίνε. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
Στο εορτολόγιο της εκκλησίας μας, κινητές ονομάζονται όσες από τις εορτές "μετακινούνται", και δεν είναι σταθερές δηλαδή δεν εορτάζονται σε κάποια συγκεκριμένη ημερομηνία καθ’ έτος.
Οι εορτές αυτές είναι όλες εκείνες πού έχουν σχέση με τον εορτασμό του Πάσχα και τον εορταστικό του κύκλο. Από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή των Αγίων Πάντων. Δηλαδή ολη η περίοδος του Τριωδίου και του Πεντηκοσταρίου. Και αυτό γιατί το Πάσχα έχει οριστεί από την Α’ Οικουμενική Σύνοδο να εορτάζεται την πρώτη Κυριακή μετά την πανσέληνο της εαρινής ισημερίας (21 Μαρτίου) και πάντοτε μετά το Πάσχα των Εβραίων. Και επειδή η ημερομηνία αυτή του Πάσχα αλλάζει κάθε έτος, αλλάζουν και όλες οι υπόλοιπες εορτές που σχετίζονται με το Πάσχα.
Όλες οι υπόλοιπες εορτές της Εκκλησίας μας, οι περισσότερες δηλαδή, ονομάζονται ακίνητες διότι δεν κινούνται, είναι πάντα σταθερές και εορτάζονται πάντοτε την ίδια ημερομηνία. Π.χ. α) Η Γέννησις του Χριστού: 25 Δεκεμβρίου β) Τά Άγια Θεοφάνεια: 6 Ιανουαρίου γ) Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου: 25 Μαρτίου δ) Η Μεταμόρφωσις: 6 Αυγούστου ε) Η Κοίμησις της Θεοτόκου: 15 Αυγούστου στ) Ο Άγιος Αντωνίος 17 Ιανουαρίου ζ) Των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης: 21 Μαϊου η) Της Αγίας Παρασκευής :
26 Ιουλίου θ) Της Αγίας Αικατερίνης: 25 Νοεμβρίου ι)Του Αγίου Νικολάου: 6 Δεκεμβρίου και πολλές άλλες.
Με πολλές ευχές και αγάπη Χριστού
π. Μάξιμος Μοναχός