- Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής: Οι μεγάλοι αγώνες του για την Ορθόδοξη Πίστη.
- π. Αθανάσιος Μυτιληναίος: «Ζούμε σε ημέρες Νώε και του ερχομού της Δευτέρας Παρουσίας»!
- Η κατ’ οίκον Εκκλησία εάλω
- Ο «ευσεβισμός» της υποκρισίας
- Πού πήγε το νόημα των Χριστουγέννων σήμερα;
- Κυριακή προ της Γεννήσεως του Χριστού
- Του αλλοιώσαι καιρούς και νόμους
- Σημεία των Καιρών: Θεομηνίες, καταστροφές, πόλεμοι, ακοές πολέμων, λιμοί, λοιμοί, σεισμοί...
- «Μνημονεύετε της Γυναικός Λώτ...»
- Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς: «Όσοι δεν έχουν την Αλήθεια, βρίσκονται εκτός Εκκλησίας»!
- Άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος: «Να λες στην γυναίκα σου ότι την αγαπάς και να της το δείχνεις»!
- Όσιος Θεόδωρος ο Στουδίτης. Ενας ανυποχώρητος Μαχητής της Ορθοδοξίας
- Οικουμενισμός: η ανατροπή του Ευαγγελίου
- Περί Σεισμών: Φυσικά Φαινόμενα ή Θεομηνίες;
- Η Αποτείχιση Ορθοδόξων Πιστών από τους Αιρετίζοντες Επισκόπους
- Μνήμη της Αγίας Ζ’ Οικουμενικής Συνόδου *
- «Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απωλέσαι». Γιατί ο Θεός στέλνει πνεύμα πλάνης στους ανθρώπους;
- Τελικά θέλουμε κάτι από τον Χριστό ή θέλουμε τον ίδιο τον Χριστό;
- Ένας μυστηριώδης και επικίνδυνος ξένος στο σπίτι όλων μας
- Η Αμφίεση των Γυναικών
- Η Σύναξις των Αγιορειτών Πατέρων
- Τι σημαίνουν τα «επίθετα» των Αγίων: Δίκαιος, Όσιος, Μάρτυρας, Οσιομάρτυρας, Ιερομάρτυρας, Ομολογητής, Απολογητής...
- Κυριακή των Αγίων Πάντων
- Το Άγιον Πνεύμα
- Δευτέρα του Αγίου Πνεύματος
- Κυριακή της Πεντηκοστής
- Ψυχοσάββατον
- Κυριακή των Αγίων 318 Πατέρων Α’ Οικουμενικής Συνόδου
- Απόδοσις της εορτής του Πάσχα
- Κυριακή του Τυφλού
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος: Τι συμβολίζουν οι έξι άνδρες της Αγίας Φωτεινής, το πηγάδι του Ιακώβ, το νερό, το βάθος και το άντλημα;
- Κυριακή της Σαμαρείτιδος
- Η Μεσοπεντηκοστή
- Κυριακή Παραλύτου
- Κυριακή των Μυροφόρων
- Κυριακή του Θωμά
- Το Άγιον Πάσχα
- Άγιο και Μεγάλο Σάββατο - Η Ταφή του Κυρίου *
- Αγία και Μεγάλη Παρασκευή *
- Αγία και Μεγάλη Πέμπτη *
- Αγία και Μεγάλη Τετάρτη *
- Αγία και Μεγάλη Τρίτη *
- Αγία και Μεγάλη Δευτέρα *
- Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα και τα κοσμοϊστορικά γεγονότα αυτής. Τι εορτάζουμε καθημερινά (π. Μάξιμος -Video)
- Κυριακή των Βαϊων *
- Ε’ Κυριακή των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας
- Δ’ Κυριακή των Νηστειών - Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος *
- Η 25η Μαρτίου - Διπλή Εορτή
- Γ’ Κυριακή των Νηστειών - Της Σταυροπροσκυνήσεως *
- Β’ Χαιρετισμοί *
- Α’ Κυριακή των Νηστειών - Κυριακή της Ορθοδοξίας *
- Ο Βίος, η Ζωή, το Έργο και οι μεγάλοι Αγώνες του Αγίου Μαξίμου του Ομολογητού
- Η Κυριακή προ της Χριστού Γεννήσεως και τα μηνύματά της
- Οι σημερινοί διάδοχοι του... Χριστού!
- Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης: Ο Μεγάλος Ομολογητής της Πίστεως (Ομιλία Αυγουστίνου Καντιώτη)
- Η Νέα Εποχή και τα Εθνικά μας Σύμβολα
- Γιατί οι ιερείς Ευαγγελιστές αναφέρουν διαφορετικό χρόνο, δια το πότε έγινε η Μεταμόρφωση του Χριστού;
- Μία μεγάλη σύγχρονη Πλάνη σχετικά με την... Αγία Τριάδα
- Τι κρύβεται πίσω από την επίσημη επίσκεψη του Πρίγκιπα Ουίλλιαμ εις το Ισραήλ, την Ιορδανία, και την Παλαιστίνη;
- Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Β΄)
- Τρεις Προφητείες του Αγίου Κοσμά για τον Αντίχριστον την Δευτέρα Παρουσία και το πότε θα γίνει το Τέλος του Κόσμου
- Όταν τα φαινόμενα απατούν... (Μέρος Α΄) «Τί κρύβεται πίσω από την «αντίθεση» της Γραφής για την εορτή της Μεταμορφώσεως;»
- 2018 Το Τέλος του Κόσμου - Η Δευτέρα Παρουσία (ολόκληρο το βιβλίο σε ηλεκτρονική μορφή)
- Η Κυριακή της Ορθοδοξίας και η Διακοπή Κοινωνίας του πατρός Μαξίμου από όλους τους σύγχρονους αιρετικούς!
- Η απάντηση σε όσους ισχυρίζονται, ότι κανείς -ακόμη και ο Χριστός ως άνθρωπος- δεν γνωρίζει πότε θα γίνει η Δευτέρα Παρουσία.
- Πέντε προφητείες των Εβραίων για τον ερχομό του μεσσία τους που εκπληρώθηκαν μέσα στο έτος 2016
- Γιατί ο Ιησούς Χριστός αποκαλύφθηκε στην Αγία Φωτεινή και όχι στο ιερατείο της εποχής εκείνης;
- Οι αποφάσεις της Ι. Συνόδου είναι πάντοτε αλάθητες; Τι διδάσκει η ιστορία της Εκκλησίας μας;
- Κορυφώνεται η παγκόσμια εκστρατεία επιβολής της έλευσης του Αντιχρίστου
- Θα μας ενημερώσει άραγε ο Θεός στα έσχατα χρόνια, ότι έρχεται ο Αντίχριστος και το Τέλος του Κόσμου; ή θα μας αφήσει στο σκοτάδι;
- Τα ψέματα, οι συκοφαντίες, οι πλάνες και η παραπληροφόρηση της Ο.Ο.Δ.Ε. και των ομοίων της
- Πρέπει να μιλάμε για τον Αντίχριστο και τα έσχατα χρόνια;
- Απάντηση σε όσους λένε ότι κανείς δεν γνωρίζει την ημέρα της Β΄Παρουσίας
- Η Ημέρα της Περιτομής προτύπωση της Β΄ Παρουσίας
- ΟΟΔΕ: Μια Αιρετική Ομάδα
- Η δήθεν καταδίκη του βιβλίου του π. Μαξίμου υπό της Δ.Ι.Σ.
- Ο Χριστιανός οφείλει να είναι πάντα έτοιμος και δεν του χρειάζεται να γνωρίζει τον χρόνο της Β΄Παρουσίας
- VIDEO από εκπομπές του π. Μαξίμου
Επικαιρότητα
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
25/1 Γρηγόριος, ο Θεολόγος *

Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
12/1 Τατιανή, Μάρτυς *

Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Γιατί οι ιερείς Ευαγγελιστές αναφέρουν διαφορετικό χρόνο, δια το πότε έγινε η Μεταμόρφωση του Χριστού;
Δευτέρα, 19 Αυγούστου 2019 - 6048 εμφανίσεις άρθρου
«ΔΙΑΤΙ ΟΙ ΙΕΡΕΙΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΦΕΡΟΥΝ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΝ ΧΡΟΝΟΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΤΕ ΕΓΙΝΕ Η ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ ΜΑΣ;»
Ἡ ἑορτή τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Κυρίου μας, εἶναι μία ἀπό τίς μεγαλύτερες καί σημαντικότερες Δεσποτικές ἑορτές τῆς Ἐκκλησίας μας.
Ἐκτός ὅλων τῶν ἄλλων μεγάλων καί σπουδαίων μηνυμάτων καί συμβολισμῶν πού ἀπορρέουν ἀπό τήν Δεσποτική αὐτή ἑορτή, εἶναι καί ἕνα σημεῖο, πού ἀναφέρουν οἱ ἱεροί Εὐαγγελιστές (Ματθαῖος καί Μᾶρκος) καί τό ὁποῖο ἐκ πρώτης ὄψεως φαίνεται τουλάχιστον «ἀντιφατικό» ἤ «ἀνακόλουθο» καί ὡς ἐκ τούτου χρήζει ἔρευνας καί προσοχῆς!
Συγκεκριμένα ὁ ἕνας Εὐαγγελιστής, ὁ Ματθαῖος, γράφει σχετικά μέ τήν Μεταμόρφωσιν τοῦ Κυρίου μας:
«Καί μεθ’ ἡμέρας ἕξ παραλαμβάνει ὁ Ἰησοῦς τόν Πέτρον καί Ἰάκωβον καί Ἰωάννην τόν ἀδελφόν αὐτοῦ καί ἀναφέρει αὐτούς εἰς ὄρος ὑψηλόν κατ’ ἰδίαν». (Ματθ. ιζ’, 1)
Ἐνῶ ὁ Λουκᾶς μᾶς λέγει ὅτι:
«Ἐγένετο δέ μετά τούς λόγους τούτους ὡσεί ἡμέραι ὀκτώ καί παραλαβών τόν Πέτρον καί Ἰωάννην καί Ἰάκωβον ἀνέβη εἰς τό ὄρος προσεύξασθαι». (Λουκ. θ΄, 28)
Ὁ Ματθαῖος μᾶς λέγει πώς μετά ἀπό ἕξι ἡμέρες, ἀφοῦ προηγήθηκαν κάποια γεγονότα, ὁ Χριστός πῆρε τούς τρεῖς μαθητές του καί ἀνέβηκε στό ὄρος, ἐνῶ ὁ ἱερός Εὐαγγελιστής Λουκᾶς ἰσχυρίζεται, πώς οἱ ἡμέρες πού πέρασαν ἦταν περίπου ὀκτώ.
Ἀπό τό ἕξι ὅμως μέχρι τό ὀκτώ, μᾶς λείπονται δύο ὁλόκληρες ἡμέρες. Εἴτε τό θέλουμε, εἴτε ὄχι, ὑπάρχει μία ΔΙΑΦΟΡΑ ΔΥΟ ΗΜΕΡΩΝ!
Τί συμβαίνει λοιπόν ἐδῶ ἐπί τοῦ προκειμένου;
Μήπως ἡ Ἁγία Γραφή λέγει «ἀνακρίβειες»;
Μήπως οἱ ἱεροί Εὐαγγελιστές ἔκαναν λάθος, ἤ δέν εἶχαν σωστή πληροφόρηση;
Μήπως ἔχει γίνει κάποιο λάθος στήν ἀντιγραφή ἀπό τό πρωτότυπο;
Μήπως συμβαίνει κάτι ἄλλο πού μᾶς διαφεύγει;
Ἄπαγε τῆς Βλασφημίας!
Τίποτε ἀπό ὅλα αὐτά, ἀγαπητοί μου ἀδελφοί, δέν συμβαίνει.
Ἁπλῶς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, φώτισε τούς Εὐαγγελιστάς νά γράψουν τίς δύο αὐτές «διαφορετικές» ἡμερομηνίες, ἐπειδή ἀφενός μέν θέλει νά μᾶς κάνει πολύ προσεκτικούς ὅταν μελετᾶμε τήν Ἁγία Γραφή, ἀφετέρου δέ, ἐπειδή ἤθελε νά μᾶς ἐπισημάνει δύο πολύ σημαντικά πράγματα σχετικά μέ τήν σωτηρία μας.
Ἐπίσης, ἐξαρτᾶται ἀπό ποιά σκοπιά βλέπει κανείς ἕνα θέμα, πῶς μετράει ἕνα γεγονός καί ἐν προκειμένῳ, ἀπό ποιά ἡμέρα ξεκίνησαν οἱ Εὐαγγελιστές νά μετρᾶνε γιά τό συγκεκριμένο αὐτό περιστατικό, ὅπως θά ἰδοῦμε ἀμέσως κατωτέρω.
Στό σημεῖο αὐτό πρέπει ἐπιγραμματικά νά ἀναφέρουμε, πώς συνηθίζεται ὁρισμένες φορές, στήν Ἁγία Γραφή καί τήν Πατερική Θεολογία, νά παρατηροῦνται στά ἱερά κείμενα, κάποιες φαινομενικές ἀντιθέσεις, οἱ λεγόμενες “ἐναντιοφάνειες”. Ἐνῶ δηλαδή φαίνεται πώς γιά τό ἴδιο θέμα ὑπάρχουν δύο διαφορετικές θέσεις καί ἀπόψεις, στήν οὐσία δέν ὑφίσταται καμμία διαφορά, ἀλλά ὁμιλοῦν ἀκριβῶς γιά τό ἴδιο πρᾶγμα.
Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος, ἐξηγώντας αὐτήν τήν ἐναντιοφάνεια τῆς Ἁγίας Γραφῆς μᾶς λέγει ὅτι, «οἱ δύο Εὐαγγελιστές δέν ἔρχονται σέ ἀντίθεση μεταξύ τους, διότι ὁ μέν Λουκᾶς συμπεριέλαβε στό μέτρημά του καί τήν ἡμέρα πού ὁ Χριστός μιλοῦσε στό πλῆθος κηρύττοντάς τους τά σχετικά μέ τήν ὠφέλεια τῆς ψυχῆς τους (Λουκ. θ΄, 23), ἀλλά καί τήν ἡμέρα πού ὁ Χριστός τούς ἀνέβασε στό ὄρος, ἐνῶ ὁ Ματθαῖος, παραλείποντας αὐτές τίς δύο ἡμέρες πού ὑπολόγισε ὁ Λουκᾶς, ἀνέφερε μόνον τίς ἐνδιάμεσες». (Ἁγίου Ἰωάννου Χρυσοστόμου ΕΠΕ 11, 539)
Ἀλλά καί ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός λέγει ἐπίσης:
«“Καί ἔπειτα ἀπό ἕξι μέρες”, γράφουν οἱ θεῖοι εὐαγγελιστές Ματθαῖος καί Μάρκος, ἐνῶ ὁ Λουκᾶς ὁ σοφώτατος γράφει· “ἔπειτα ἀπό τά λόγια αὐτά πέρασαν ὡς ὀκτώ μέρες”. Ὀρθά κι ἀληθινά καθορίζονται ὀκτώ καί ἕξι μέρες ἀπό τούς κήρυκες τῆς ἀλήθειας. Δέ διαφωνοῦν οἱ διατυπώσεις τους, ἀλλά ἐκφράζει συμφωνία τό ἴδιο τό Πνεῦμα. Γιατί δέν εἶναι αὐτοί πού μιλοῦν, ἀλλά τό Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ πού μιλάει μέσα τους. Γιατί λέει, “ὅταν θά ἔρθει ὁ Παράκλητος, ἐκεῖνος θά σᾶς διδάξει καί θά σᾶς ὑπενθυμίσει τά πάντα”. Αὐτοί λοιπόν πού ἔγραψαν ἕξι μέρες, ἀφοῦ ἀφαίρεσαν τίς δύο ἀκραῖες μέρες, ἐννοῶ τήν πρώτη καί τήν τελευταία, μέτρησαν τίς ἐνδιάμεσες, ἐνῶ αὐτός πού ἀναφέρει ὀκτώ, μέτρησε μαζί τίς ἐνδιάμεσες καί τίς ἀκραῖες. Γιατί συνηθίζουν οἱ ἄνθρωποι νά μετροῦν καί μέ τόν ἕνα καί μέ τόν ἄλλο τρόπο». (Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός P.G. 96, 557-560).
Συνεπῶς, μιλᾶνε γιά ἀκριβῶς τίς ἴδιες ἡμέρες, παρά τήν φαινομενική διαφορά στόν ἀριθμό.
Καί βέβαια τό ἔχουμε πεῖ πολλές φορές καί θά τό λέμε συνέχεια, ὅτι ὅλο αὐτό τό «μπέρδεμα» δέν εἶναι καθόλου τυχαῖο, ἀφοῦ δέν ὑπάρχει τίποτε τυχαῖο καί συμπτωματικό μέσα στήν Ἁγία Γραφή, ὅπως μᾶς τονίζουν ὅλοι οἱ Ἅγιοι μας.
Λέγει λόγου χάριν σχετικά ὁ ἱερός Χρυσόστομος ὅτι πρέπει νά προσέχουμε πάρα πολύ ὅταν μελετᾶμε τήν Ἁγία Γραφή, «διότι τίποτε δέν λέγει ἡ Ἁγία Γραφή ἁπλᾶ καί τυχαῖα, ἀλλά καί ἄν ἀκόμη εἶναι μία συλλαβή ἤ ἕνα κόμμα, ἔχει μέσα του κρυμμένον κάποιον θησαυρόν». (Ἁγίου Χρυσοστόμου ΕΠΕ 2, 520)
Ἔτσι λοιπόν καί ἐδῶ. Μέσα ἀπό ἐκεῖ, ἤθελε νά μᾶς πληροφορήσει ὁ Θεός τά ἑξῆς σημαντικά θέματα.
Γιά μέν τήν πρώτη περίπτωση τῶν «ἕξι ἡμερῶν», ἤθελε νά μᾶς πεῖ ὅτι ὅπως τήν ἕκτη ἡμέρα ἐδημιουργήθει ὁ ἄνθρωπος καί τήν ἕκτη ἐξέπεσε, ἔτσι καί τήν ἴδια ἡμέρα, τήν ἕκτη ἡμέρα τῆς δημιουργίας πού συνεχίζεται μέχρι καί σήμερα, ὁ Θεός φρόντισε νά ἀνακαινίσει καί νά μεταμορφώσει τόν ἄνθρωπον.
Γιά δέ τήν δεύτερη περίπτωση τῶν «ὀκτώ ἡμερῶν», ἤθελε νά μᾶς πεῖ ὅτι ἡ οὐσιαστική καί πραγματική καί ὁριστική «μεταμόρφωση» τοῦ ἀνθρώπου, θά γίνει κατά τήν 8η ἡμέρα-αἰῶνα-χιλιετία τοῦ κόσμου καί θά εἶναι βεβαίως, ἡμέρα Κυριακή, πού εἶναι πρώτη καί ὄγδοη ταυτόχρονα.
Λέγει σχετικῶς ὁ σοφώτατος καί ὑψιπέτης Ἅγιος Μάξιμος:
«Ἡ 6η ἡμέρα σημαίνει τό «εἶναι», τήν δημιουργίαν τοῦ κόσμου, ἀλλά καί ἀχρείωσιν διά τῆς πτώσεως. Ἡ 7η ἐν Χριστῷ, σημαίνει τήν ἀνόρθωσιν καί ἀνάκλησιν στό «εὖ εἶναι», στήν τελειότητα. Ἡ 8η σημαίνει «τό ἀεί εὖ εἶναι», τήν ἐν Χριστῷ ἀμετάπτωτην, αἰωνίαν τελειότητα». (Ἁγίου Μαξίμου τοῦ Ὁμολογητοῦ P.G. 90, 1104)
Βλέπουμε λοιπόν, πώς πολλές φορές τά πράγματα δέν εἶναι ὅπως τά βλέπουμε ἤ τά νομίζουμε, ἀλλά χρήζουν ἰδιαίτερης ἐρεύνης καί προσοχῆς.
Διά αὐτό καί ἐάν κανείς δέν γνωρίζει εἰς βάθος τήν Ἁγία Γραφή καί τούς Ἁγίους καί θεοφόρους Πατέρες μας, καί ἐάν δέν προσέχει νά βλέπει ΚΑΙ «πίσω» ἀπό αὐτό πού βλέπει καί διαβάζει, τό πιό πιθανό εἶναι ἄν ὄχι νά καταντήσει κανένας αἱρετικός ἤ πλανεμένος, στήν καλύτερη περίπτωση νά ἑρμηνεύει λανθασμένα τήν Ἁγία Γραφή καί νά μήν μπορέσει ΠΟΤΕ νά βρεῖ τήν Ἀλήθεια.
Ὁ Θεός νά μᾶς ἐλεεῖ καί νά μᾶς φωτίζει πάντοτε ὅλους μας. ΑΜΗΝ!