- Περί της απιστίας του Θωμά
- Περί Αναλαμπής του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας
- Πότε αναμένεται να ενθρονιστεί ο Αντίχριστος ως παγκόσμιος ηγέτης; Και πότε θα εμφανιστούν οι δύο Προφήτες της Αποκάλυψης;
- Εσείς μας ερωτάτε και εμείς σας απαντάμε
- Περί τεκνογονίας στην εποχή του Αντιχρίστου & περί Νεφελείμ και Ελοχείμ
- Περί Γάμου και Μοναχισμού
- Περί Αντιχρίστου και των δύο Προφητών
- Περι του εάν ο DAVID MAYER DE ROTHCHILD είναι ο Αντίχριστος
- Περί γάμου μεταξύ συγγενών στην Παλαιά Διαθήκη
- Περί της ημέρας της Β΄Παρουσίας, σχετικά με Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
- Περί του τι πρέπει να κάνουμε εάν ζούμε στα χρόνια του Αντιχρίστου
- Περί εκκλησιασμού
- Περί εξομολογήσεως
- Περί συμπεριφοράς γονέων προς παιδιά, όσον αφορά την Εκκλησία και τον Θεόν
- Περί των σημερινών ποιμένων
- Περί εκπομπών σχετικά με τον Αντίχριστο και το Σφράγισμα
- Περί του Αγίου Κοσμά και εσχατολογικών θεμάτων
- Περί γνωρισμάτων ενός καλού Πνευματικού
- Περι της Νηστείας της Μ. Τεσσαρακοστής
- Περί της περιόδου του Τριωδίου και Πεντηκοσταρίου
- Περί κινητών και ακινήτων εορτών
- Περί καταλύσεως οίνου και ελαίου την περίοδο του Πεντηκοσταρίου
Απαντήσεις σε Μηνύματα Απορίες και Ερωτήματά σας
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
26/6 Δαβίδ ο εν Θεσσαλονίκη, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΔΑΒΙΔ Ο ΕΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ΟΣΙΟΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Ο Όσιος Δαβίδ ήταν από την Θεσσαλονίκη και έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Ιουστινιανού του Α΄ (527 - 565 μ.Χ.). Η ζωή του ήταν μια συνεχής φιλανθρωπία και εργασία για την πίστη του Χριστού. Όταν ήλθε η κατάλληλη ώρα, ο Δαβίδ μοίρασε τα υπάρχοντα του στους φτωχούς και έγινε αναχωρητής.Για τρία ολόκληρα χρόνια, κατοικούσε επάνω σ’ ένα δένδρο. Εκεί, με τα λιοπύρια του καλοκαιριού και τις παγωνιές του χειμώνα, δουλαγωγούσε το σώμα του με άσκηση στην εγκράτεια και με προσευχή, απαγγέλλοντας στίχους του προφητάνακτος ομωνύμου του Δαβίδ: «Ὠμοιώθην πελεκάνι ἐρημικῶ, ἐγενήθην ὡσεὶ νυκτικόραξ ἐν οἰκοπέδῳ, ἠγρύπνησα καὶ ἐγενόμην ὡς στρ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
13/6 Ακυλίνα, Μάρτυς *
ΑΓΙΑ ΑΚΥΛΙΝΑ, ΜΑΡΤΥΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Η Αγία Ακυλίνη, η οποία καταγόταν από οικογένεια αρχοντική και εύπορη της Παλαιστίνης, έζησε στα χρόνια του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Σε ηλικία μόλις πέντε ετών, βαπτίσθηκε από τον Επίσκοπο Ευθάλιο. Σ’ αυτό βοήθησε και ο πατέρας της Ευτόλμιος, ο οποίος δημιούργησε και κατάλληλες συνθήκες, ώστε η κόρη του να παραμείνει σταθερή στη χριστιανική πίστη, ενισχύοντας ποικιλοτρόπως το φρόνημά της. Έτσι σε νεαρή ακόμη ηλικία η Ακυλίνη άρχισε να κηρύττει και να διδάσκει με ζέση, το λόγο του Θεού και συναναστρεφόμενη με θυγατέρες ειδωλολατρών κατόρθωσε να προσελκύσει πολλές εξ αυτών στην ορθόδοξη πίστη. Παράλληλα παροιμιώδης στάθηκε η επίδοσή της σε έργα φιλαλληλίας και φιλανθρωπίας. Η λαμπρή της αυτή δράση, καταγγέλθηκε στον ανθύπατο Ο... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Περί της απιστίας του Θωμά
Σάββατο, 4 Μαΐου 2019 - 12073 εμφανίσεις άρθρου
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Σεβαστέ πατέρα Μάξιμε!
Την ευχή σας και συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας.
Με λένε Θωμά από Πειραιά και η ερώτηση μου είναι:
Πώς είναι δυνατόν ο Απόστολος Θωμάς να ήταν τόσο άπιστος; Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Εφόσον τον διαβεβαίωσαν οι υπόλοιποι μαθητές για την Ανάσταση. Σκέφτηκε δηλαδή πως όλοι του έλεγαν ψέμματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αγαπητέ Θωμά!
Σ’ ευχαριστώ πολύ και την ευχή του Κυρίου να έχεις!
Το γεγονός της "απιστίας" του Θωμά έτσι όπως υπάρχει στο Ευαγγέλιο, δεν αμφισβητείτε από κανέναν (Ιωαν. κ’ 26-30). Ο λόγος όμως της "απιστίας" του Θωμά πράγματι έχει και βαθύτερα αίτια.
Κατά τήν πρώτη εμφάνιση του Κυρίου στους μαθητές, ο Θωμάς ως γνωστόν απουσίαζε και ενώ όλοι οι συμμαθητές του υπήρξαν αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες της Αναστάσεως και ιδίοις όμμασι εγνώρισαν τον Κύριον, ο Θωμάς δεν είχε αυτό τό προνόμιο. Έτσι από τη μία αισθανόταν "αδικημένος" γιατί εκείνος δεν αξιώθηκε να δεί τον Κύριον, και από την άλλη ο φόβος και η αγωνία του, ήταν μήπως και τυχόν δεν τον πιστεύουν οι άνθρωποι όταν αργότερα θα τους εδιηγείτο το πραγματικό γεγονός της Αναστάσεως, εφ’ όσον ο ίδιος δεν ήταν παρών σ’ αυτήν την πρώτη εμφάνιση του Χριστού. Γι’ αυτό και ζητά να κάνει "αυτοψία" για να έχει αποδείξεις.
Έτσι ο Χριστός σε άλλη εμφάνισή του και παρουσία του Θωμά αυτή τη φορά, τον καλεί να κάνει ο ίδιος την ψηλάφηση ούτως ώστε να έχει τήν διαπίστωση, για να μπορέσει νά κηρύξει την Ανάσταση του Χριστού και του λόγου το αληθές στα πέρατα της Οικουμένης.
Εκτός των ανωτέρω όμως αληθινών στοιχείων, η "απιστία" του Θωμά, έχει να κάνει συμβολικώς και με την αδυναμία και απιστία της ανθρωπίνης φύσεως γενικώτερα, που έχει ως χαρακτηριστικό της να ζητά απτές αποδείξεις για το κάθε τι, ακόμη και για τα πιό αληθοφανή και αυταπόδεικτα.
Γι’ αυτό και ο Κύριός μας μακάρισε αυτούς τους οποίους δέν είδαν και όμως επίστεψαν. "Μακάριοι οι μη ειδότες και πιστεύσαντες" (Ιωαν. κ’, 29).
Με πολλές και αγάπη Χριστού
π. Μάξιμος Μοναχός


