- Περί της απιστίας του Θωμά
- Περί Αναλαμπής του Ελληνισμού και της Ορθοδοξίας
- Πότε αναμένεται να ενθρονιστεί ο Αντίχριστος ως παγκόσμιος ηγέτης; Και πότε θα εμφανιστούν οι δύο Προφήτες της Αποκάλυψης;
- Εσείς μας ερωτάτε και εμείς σας απαντάμε
- Περί τεκνογονίας στην εποχή του Αντιχρίστου & περί Νεφελείμ και Ελοχείμ
- Περί Γάμου και Μοναχισμού
- Περί Αντιχρίστου και των δύο Προφητών
- Περι του εάν ο DAVID MAYER DE ROTHCHILD είναι ο Αντίχριστος
- Περί γάμου μεταξύ συγγενών στην Παλαιά Διαθήκη
- Περί της ημέρας της Β΄Παρουσίας, σχετικά με Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
- Περί του τι πρέπει να κάνουμε εάν ζούμε στα χρόνια του Αντιχρίστου
- Περί εκκλησιασμού
- Περί εξομολογήσεως
- Περί συμπεριφοράς γονέων προς παιδιά, όσον αφορά την Εκκλησία και τον Θεόν
- Περί των σημερινών ποιμένων
- Περί εκπομπών σχετικά με τον Αντίχριστο και το Σφράγισμα
- Περί του Αγίου Κοσμά και εσχατολογικών θεμάτων
- Περί γνωρισμάτων ενός καλού Πνευματικού
- Περι της Νηστείας της Μ. Τεσσαρακοστής
- Περί της περιόδου του Τριωδίου και Πεντηκοσταρίου
- Περί κινητών και ακινήτων εορτών
- Περί καταλύσεως οίνου και ελαίου την περίοδο του Πεντηκοσταρίου
Απαντήσεις σε Μηνύματα Απορίες και Ερωτήματά σας
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
14/11 Φίλιππος ο Απόστολος
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
"Ον έγραψε Μωϋσής εν τω νόμω και οι προφήται, ευρήκαμεν, Ιησούν τον υιόν του Ιωσήφ τον από Ναζαρέτ". (Iω. α΄, 46) Με αυτά τα λόγια και με αυτόν τον ενθουσιασμό ανάγγειλε τον Ιησού Χριστό στο Ναθαναήλ ο Φίλιππος, του οποίου σήμερα εορτάζουμε την μνήμη.Όσο κι αν μας κάνη εντύπωση, ότι ο Ιησούς Χριστός διάλεξε ανθρώπους ιδιώτας, για να τους αναδείξη Αποστόλους, πρέπει πάντως να προσέξουμε πως οι άνθρωποι αυτοί, αν δεν είχαν τίποτ’ άλλο, είχαν όμως μίαν αγαθότητα και μία καλήν διάθεση. Τα άλλα τα αναπλήρωσε το Άγιο Πνεύμα. Εκείνο ανέδειξε τους αλιείς Αποστόλους και τους τελώνας Ευαγγελιστάς, Εκείνο συγκροτεί τον θεσμό της Εκκλησίας. Έτσι που ο Φίλιππος τρέχει να αναγγείλη στο Ναθαναήλ τον Χριστό, φαίνετ... Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
1/11 Κοσμάς & Δαμιανός, Ανάργυροι *
ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ΚΟΣΜΑΣ ΚΑΙ ΔΑΜΙΑΝΟΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ
Μεγάλη είναι η διαμάχη των σοφών για να καθορίσουν τι αντιπροσωπεύει το χρήμα στη ζωή των ανθρώπων. Εκείνο, όμως που μένει πάντα σαν γεγονός είναι ότι το χρήμα διευθύνει τον κόσμο.Οι άνθρωποι προσκυνούν τη θεότητα του χρήματος και στην ουσία είναι ειδωλολάτρες κι όταν ακόμη πιστεύουν πως είναι Χριστιανοί. Όποιος πραγματικά μπόρεσε να απαλλαγεί από την αγάπη προς το χρήμα, από την φιλαργυρία, ενίκησε το πρώτο και μεγάλο κακό στη ζωή, ξερίζωσε από μέσα του τη ρίζα "πάντων των κακών". Το χρήμα, καθώς κι η λέξη φανερώνει, δεν είναι παρά ένα μέσον "εις χρήσιν" του ανθρώπου. Από τη στιγμή όμως που το μέσον θα γίνει σκοπός, το χρήμα διευθύνει τον άνθρωπο κι όχι ο άνθρωπος το χρήμα.Γι’ αυτό η... Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Περί της απιστίας του Θωμά
Σάββατο, 4 Μαΐου 2019 - 10981 εμφανίσεις άρθρου
ΕΡΩΤΗΣΗ:
Σεβαστέ πατέρα Μάξιμε!
Την ευχή σας και συγχαρητήρια για την ιστοσελίδα σας.
Με λένε Θωμά από Πειραιά και η ερώτηση μου είναι:
Πώς είναι δυνατόν ο Απόστολος Θωμάς να ήταν τόσο άπιστος; Μου προκαλεί μεγάλη εντύπωση. Εφόσον τον διαβεβαίωσαν οι υπόλοιποι μαθητές για την Ανάσταση. Σκέφτηκε δηλαδή πως όλοι του έλεγαν ψέμματα;
ΑΠΑΝΤΗΣΗ:
Αγαπητέ Θωμά!
Σ’ ευχαριστώ πολύ και την ευχή του Κυρίου να έχεις!
Το γεγονός της "απιστίας" του Θωμά έτσι όπως υπάρχει στο Ευαγγέλιο, δεν αμφισβητείτε από κανέναν (Ιωαν. κ’ 26-30). Ο λόγος όμως της "απιστίας" του Θωμά πράγματι έχει και βαθύτερα αίτια.
Κατά τήν πρώτη εμφάνιση του Κυρίου στους μαθητές, ο Θωμάς ως γνωστόν απουσίαζε και ενώ όλοι οι συμμαθητές του υπήρξαν αυτόπτες και αυτήκοες μάρτυρες της Αναστάσεως και ιδίοις όμμασι εγνώρισαν τον Κύριον, ο Θωμάς δεν είχε αυτό τό προνόμιο. Έτσι από τη μία αισθανόταν "αδικημένος" γιατί εκείνος δεν αξιώθηκε να δεί τον Κύριον, και από την άλλη ο φόβος και η αγωνία του, ήταν μήπως και τυχόν δεν τον πιστεύουν οι άνθρωποι όταν αργότερα θα τους εδιηγείτο το πραγματικό γεγονός της Αναστάσεως, εφ’ όσον ο ίδιος δεν ήταν παρών σ’ αυτήν την πρώτη εμφάνιση του Χριστού. Γι’ αυτό και ζητά να κάνει "αυτοψία" για να έχει αποδείξεις.
Έτσι ο Χριστός σε άλλη εμφάνισή του και παρουσία του Θωμά αυτή τη φορά, τον καλεί να κάνει ο ίδιος την ψηλάφηση ούτως ώστε να έχει τήν διαπίστωση, για να μπορέσει νά κηρύξει την Ανάσταση του Χριστού και του λόγου το αληθές στα πέρατα της Οικουμένης.
Εκτός των ανωτέρω όμως αληθινών στοιχείων, η "απιστία" του Θωμά, έχει να κάνει συμβολικώς και με την αδυναμία και απιστία της ανθρωπίνης φύσεως γενικώτερα, που έχει ως χαρακτηριστικό της να ζητά απτές αποδείξεις για το κάθε τι, ακόμη και για τα πιό αληθοφανή και αυταπόδεικτα.
Γι’ αυτό και ο Κύριός μας μακάρισε αυτούς τους οποίους δέν είδαν και όμως επίστεψαν. "Μακάριοι οι μη ειδότες και πιστεύσαντες" (Ιωαν. κ’, 29).
Με πολλές και αγάπη Χριστού
π. Μάξιμος Μοναχός


