- Ανήμερα Σάββατο Λαζάρου στην Βηθανία - Άγιοι Τόποι (Βίντεο)
- Μεγαλυνάρια Υπαπαντής: Ακατάληπτόν εστι... Θεοτόκε η Ελπίς πάντων των Χριστιανών (Ψάλλει ο Χάρης Νταραβάνογλου)
- Το Νόημα και ο Εορτασμός των Θεοφανείων (Βίντεο)
- Ο Παρακλητικός Κανόνας της Αγίας Μεγαλομάρτυρος Αικατερίνης του Σινά (Βίντεο)
- Κυριακή της Ορθοδοξίας: Η Παναίρεση του Οικουμενισμού και οι Σύγχρονοι Προβατόσχημοι Λύκοι - Ομιλία του π. Μαξίμου (Βίντεο)
- Η Δεσποτοκρατία (Ομιλία Αυγουστίνου Καντιώτου)
- π. Μάξιμος: «Η Κυριακή της Ορθοδοξίας και η αλλοίωση της από τους σύγχρονους κληρικούς» (Βίντεο)
- Ομιλία πατρός Μαξίμου: Τα άγνωστα και σπουδαία μηνύματα του Ι΄Εωθινού Ευαγγελίου (Video)
- Εκπομπή π. Μαξίμου για την Πανελλαδική Συγκέντρωση κατά της Συνθήκης Σένγκεν - 22/3/98
- Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας κατά της Σένγκεν 22/3/98 (Α΄Μέρος)
- Εκπομπή FRONTLINE 6/11/99 - Αφιέρωμα στους αγώνες του π. Μαξίμου
- Η ομιλία του π. Μαξίμου με θέμα: «Η ΕΣΧΑΤΗ ΠΛΑΝΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ» - 29/1/17 (Βίντεο)
- Η Απάντηση σε όσους λένε ότι «ουδείς γνωρίζει»... - Β΄ Μέρος (video)
- Η απάντηση σε όσους λένε ότι «ουδείς γνωρίζει»... - Γ΄Μέρος (Video)
- Η Απάντηση σε όσους λένε ότι «ουδείς γνωρίζει» το πότε θα γίνει η Β΄ Παρουσία - Α΄ Μέρος (video)
- Ομιλία π. Μαξίμου: «Όσοι δεν έχουν την Αλήθεια του Χριστού βρίσκονται εκτός Εκκλησίας» κατά τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά (βίντεο)
- π. Αθ. Μυτιληναίος: «Διά τους πιστούς ΔΕΝ θα είναι ἀγνωστος ο χρόνος της Δευτέρας Παρουσίας»
- π. Μάξιμος: Μία σύγχρονη Προφητική Φωνή και ένας Φλογερός Κήρυκας της Αληθείας (Βίντεο)
- Συνέντευξη π. Μαξίμου (9/2/17) στην Χριστίνα Λαμπίρη: «Το 2018 έρχεται η Δευτέρα Παρουσία»
- Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Το Βυζαντινό Μάθημα (Ντοκυμανταίρ)
- Ενα καταπληκτικό απόσπασμα από την Ταινία «Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ» που λέει πάρα πολλά, σχετικά με τους... φίλους μας τους Ευρωπαίους
- Εβραίος Ραββίνος: Υπέροχο νέο η εισβολή του Ισλάμ στην Ευρώπη γιατί έτσι θα έρθει ο Μεσσίας μας...
- Η Πλάνη του Αντιχρίστου μετατρέπει το μαύρο σε άσπρο (Video)
- Η Συνέντευξη του π. Ιουστίνου Αγιοταφίτου, στον π. Μάξιμο -2004
- Εκπομπή π. Μαξίμου: Πού οφείλεται ο βρώμικος πόλεμος εναντίον της αστυνομίας μας και τι κρύβεται πίσω απ’ όλα αυτά; -1998
- Εκπομπή π. Μαξίμου: Αφιἐρωμα στο Προσκύνημα στην γενέτειρα του Αγίου Κοσμά - 1998
- Ομιλία του πατρός Μαξίμου στην Αυστραλία -1996
- Εκπομπή: Ελληνισμός-Χριστιανισμός (π.Μάξιμος-Άδων.Γεωργιάδης) -2005
- Ομιλία και συζήτηση περί των εσχάτων - 30.3.14 (Video)
- Ομιλία του π. Μαξίμου: «Η Αποκάλυψις του Ανόμου» - 25.1.14 (Video)
- Ο Πειραιώς Σεραφείμ διαβάζει τα Αναθέματα της Ζ΄Οικ. Συνόδου (video)
- π. Μάξιμος - π. Νεκτάριος: Η Κυριακή της Ορθοδοξίας (Βίντεο)
- Γιατί οι άνθρωποι δεν κατάλαβαν τον ερχομό του Αντιχρίστου; (Βίντεο)
- Οι Εκδόσεις μας παρουσιάζουν το βιβλίο «Η Αποκάλυψις του Ανόμου» (Βίντεο)
- Πως αντιμετωπίζει τους λαθρομετανάστες το Ισραήλ και οι Εβραίοι; (Video)
- Σαν σήμερα 6/11/94 έγιναν τα εγκαίνια του Ορθοδόξου Ιεραποστολικού Συνδέσμου «Άγιος Κοσμάς» (Video)
- Ο Ιερομάρτυς και Εθναπόστολος Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός (Βίντεο)
- Εκπομπή ΄Νέα Ελπίδα΄ 26/2/97 - π. Μάξιμος Γ. Καρατζαφέρης - Σένγκεν
- 1983-2013: Τριάντα Χρὀνια Μεγάλης Προδοσίας (Video)
- Η απάντηση του π. Μαξίμου σε όσους τον κατηγορούν για πλάνη και κακοδοξία (Α΄Μέρος)
- Ορίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι Άγιοί μας χρονολογίες για την Β΄Παρουσία; (Α΄) Video
- Ορίζει η Ορθόδοξη Εκκλησία και οι Άγιοί μας χρονολογίες για την Β΄Παρουσία; (Β΄) Video
- Η Παρουσίαση του Βιβλίου «Η Πόλη η Αγιά Σοφιά και η Αναλαμπή της Ορθοδοξίας» (Video)
- Κοπή Πίττας Αγίου Κοσμά - Απονομή Βραβείων
- Εκπομπή π. Μαξίμου - Πρωτοχρονιάτικη Εκδήλωση Αγίου Κοσμά 19/1/97 (Video)
- Εορταστικές Προσφορές 2012 Εκδόσεων «ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ» (Video)
- Η προαναγγελία του ερχομού του Αντιχρίστου - ΟΗΕ 26/9/12 (Video)
- Νέα ηλεκτρονική Ταυτότητα-Διαβατήριο για τους Ρώσσους (Video)
- Οι Εβραίοι βραβεύουν τον Ιρανό Πρόεδρο (Video)
- Η Συνέντευξη του πατρός Μαξίμου στο Radio Xalazi - 29/10/12 (Video)
- Η ΄Ελένη΄ του Νίκου Γκατζογιάννη (Video)
- Corpous Christi Θέατρο Χυτήριο 25/10/12 Ομιλία πατρός Μαξίμου
- Συνέντευξη π. Μαξίμου για το βλάσφημο έργο Corpus Christi
- Συγκέντρωση Διαμαρτυρίας κατά της Σένγκεν 22-3-98 (Β΄Μέρος)
- Η μεγάλη οικονομική κρίση, τα χαράτσια και η κρισιμότητα των καιρών
- Η Γερμανική Τηλεόραση για τον π. Μάξιμο και το βιβλίο του, ο Αντίχριστος
- Το θαύμα που έζησε ο κ. Μπεσίνης σχετικά με το Τέλος του Κόσμου
- Τι πρόκειται να συμβεί το 2012; (Εκπομπή στο 06)
- Ο π. Μάξιμος σχολιάζει την επικαιρότητα και τα βιβλία του - Τηλεάστυ
- 2008-2018 Η τελευταία δεκαετία του κόσμου - MEGA
- Ο π. Μάξιμος απαντάει στις συκοφαντίες του Δεσπότη Κορίνθου - STAR
- Η Προφητεία του Αγίου Ιππολύτου για τα έσχατα χρόνια
- Τι είναι τα Σημεία των Καιρών και ποια είναι αυτά
- Γιατί παρόλο τον πόλεμο, συνεχίζουμε να μιλάμε για τον Αντίχριστο
- α) Τι είναι τα Απόκρυφα βιβλία; β)Οι Άγιοι ορίζουν ημερομηνίες;
- Η παρουσίαση του Βιβλίου: Ο Αντίχριστος Ήλθεν
- Περιεχόμενα βιβλίου Ο Αντίχριστος Ήλθεν
- Επιτρέπουν η Εκκλησία και οι Άγιοί μας να μιλάμε για τον Αντίχριστον;
- Διορισμός του π. Μαξίμου ως Ηγουμένου
- Η Γενοκτονία των Ποντίων 1/7
- Η Γενοκτονία των Ποντίων 2/7
- Η Γενοκτονία των Ποντίων 3/7
- Ο Μ. Αλέξανδρος και οι επικριτές του (Α’)
- Ο Μ. Αλέξανδρος και οι επικριτές του (Β’)
- Το μεγάλο θαύμα της Ορθοδοξίας στη Βάστα Αρκαδίας (Α’)
- Το μεγάλο θαύμα της Ορθοδοξίας στη Βάστα Αρκαδίας (Β’)
- Σχέσεις Γονέων και Εφήβων (Α’)
- Σχέσεις Γονέων και Εφήβων (Β’)
- Περί ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Α’)
- Περί ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Β’)
- Περί ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Γ’)
- Περί ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ (Δ΄)
- Απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα (Β΄)
- Πρέπει να ενωθούν οι Ορθόδοξοι με τον Πάπα; (Α’)
- Πρέπει να ενωθούν οι Ορθόδοξοι με τον Πάπα (Β’)
- Περί των Αιρετικών Πεντηκοστιανών (Α’)
- Περί των Αιρετικών Πεντηκοστιανών (Β’)
- Απαντήσεις σε διάφορα ερωτήματα (Α΄)
- Θεμελίωσις Ι.Μ. Αγίου Κοσμά (Α’)
- Θεμελίωσις Ι.Μ. Αγίου Κοσμά (Β’)
- Θεμελίωσις Ι.Μ. Αγίου Κοσμά (Γ’)
- Θεμελίωσις Ι.Μ. Αγίου Κοσμά (Δ’)
- Θεμελίωσις Ι.Μ. Αγίου Κοσμά (Ε’)
- Η Κουρά του π. Μαξίμου εις Μεγαλόσχημον Μοναχόν (Α’ Μέρος)
- Η Κουρά του π. Μαξίμου εις Μεγαλόσχημον Μοναχόν (Β’)
Videos με ομιλίες και εκπομπές του π. Μαξίμου
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
21/11 Τα Εισόδια της Θεοτόκου *
ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Νους ανθρώπινος δεν μπορεί να συλλάβη το έργο της θείας οικονομίας, τι έκαμε δηλαδή και τι κάνει η αγάπη και η σοφία του Θεού για τη σωτηρία του ανθρώπου.Το έργο αυτό πραγματοποιήθηκε από τον Σωτήρα Κύριο στον κόσμο, παραδίδεται από την Εκκλησία και κηρύσσεται στη θεία Γραφή από τους Ευαγγελιστάς και τους Αποστόλους, και οι πιστοί το δέχονται "διά της πίστεως", όχι σαν ιστορική γνώση και σαν φυσική ανακάλυψη, αλλά σαν Αποκάλυψη Θεού και ιερή Παράδοση της Εκκλησίας.Μέσα σ’ έναν τέτοιο κόσμο θείας Αποκαλύψεως και ιερής Παραδόσεως της Εκκλησίας, που τον θεωρούμε και τον ζούμε "διά της πίστεως" τοποθετείται η σημερινή εορτή των Εισοδίων της Υπεραγίας Θεοτόκου."Αγνείας γαρ έχει υπόθεσιν και του κοινού γένους ...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
8/11 Η Σύναξις των Αρχιστρατήγων Μιχαήλ και Γαβριήλ *
Η ΣΥΝΑΞΙΣ ΤΩΝ ΑΡΧΙΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΜΙΧΑΗΛ ΚΑΙ ΓΑΒΡΙΗΛ ΟΛΙΓΑ ΤΙΝΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΟΡΤΗΣ Σήμερα η Εκκλησία τελεί Σύναξη (=συνάθροιση-συγκέντρωση) «εις τιμήν και μνήμην των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ και των λοιπών Ασωμάτων και Ουρανίων Δυνάμεων».Ανάμεσα στον Θεό και στον άνθρωπο είναι οι Άγγελοι, που δημιουργήθηκαν από τον Θεό πριν από τον κόσμο και τον άνθρωπο, καθώς λέει η θεία Γραφή·"ότε εγενήθησαν άστρα, ήνεσάν με εν φωνή μεγάλη πάντες άγγελοί μου". Το έργο των αγίων Αγγέλων είναι να υπηρετούν στη σωτηρία των ανθρώπων, όπως πάλι μας το λέει η θεία Γραφή·"...εις διακονίαν αποστελλόμενα δια τους μέλλοντας κληρονομείν σωτηρίαν". Στην Αγία Γραφή συναντούμε τρεις Αρχαγγέλους με τα ονόματά τους, τον Μιχαήλ, τον Γαβριήλ και τον Ραφαήλ, που εκτελούν διακονία για τη ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Ενα καταπληκτικό απόσπασμα από την Ταινία «Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ» που λέει πάρα πολλά, σχετικά με τους... φίλους μας τους Ευρωπαίους
Σάββατο, 26 Μαρτίου 2016 - 10010 εμφανίσεις άρθρου
ΕΝΑ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΟ ΑΠΟΣΠΑΣΠΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ
«Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ»
(Η ΑΠΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΥ ΩΣ ΔΙΚΑΣΤΗΣ ΠΟΛΥΖΩΪΔΗΣ)
Ένα φοβερό απόσπασμα, από την Ταινία «Η ΔΙΚΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΣΤΩΝ», (της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ - 1974) που λέει πάρα πολλά, σχετικά με το πόσο πολύ μας αγαπάνε και νοιάζονται για όλους εμάς και την Πατρίδα μας, οι «φίλοι» μας Ευρωπαίοι, αλλά και όλες οι άλλες Ξένες Δυνάμεις.
Η απολογία του Νίκου Κούρκουλου (ως Δικαστής Αθανάσιος Πολυζωϊδης, ο οποίος κατηγορήθηκε επειδή δεν υπέγραφε την εις θάνατον καταδίκη του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη), είναι καταπληκτική, μοναδική, αληθινή και επίκαιρη όσο ποτέ άλλοτε.
Αθανάσιος Πολυζωίδης
Ο δικαστής που αρνήθηκε να καταδικάσει σε θάνατο τον Γέρο του Μωριά (Θ. Κολοκοτρώνη), τον Δ. Πλαπούτα και τον Κίτσο Τζαβέλλα. Αν και ήταν εχθρός του Καποδίστρια και του Κολοκοτρώνη, εν τούτοις αρνήθηκε (ως δικαστής) να υπογράψει τη θανατική καταδίκη για το γέρο του Μωριά, τον Δ. Πλαπούτα και τον Κίτσο Τζαβέλλα. Γι αυτό και δικάζεται από τους Βαυαρούς αντιβασιλείς του Όθωνα.
Ναύπλιο 1834:
Ο Αθανάσιος Πολυζωίδης, εκδότης της εφημερίδας «Απόλλων», εχθρός του Καποδίστρια και του Κολοκοτρώνη, αναγκάζεται να καταφύγει στην Ύδρα για να αποφύγει τη σύλληψη του. Έπειτα από τη δολοφονία του Καποδίστρια επιστρέφει στο Ναύπλιο και διορίζεται Πρόεδρος του Εγκληματικού Δικαστηρίου… Μετά τη σύλληψη του Κολοκοτρώνη και του Πλαπούτα, με εντολή της Αντιβασιλείας, το δικαστήριο, με πρόεδρο τον Πολυζωίδη, καλείται να τους δικάσει με την κατηγορία της Εσχάτης Προδοσίας… Όμως κατά τη διάρκεια της διαδικασίας η κατηγορία αποδεικνύεται ανεπαρκής. Οι μάρτυρες λένε ψέματα, ο Επίτροπος Επικρατείας είναι προκλητικός και το κατηγορητήριο του ελλιπές. Οι επεμβάσεις της Αντιβασιλείας απροκάλυπτες… Έτσι ο Πολυζωίδης δε δέχεται να υπογράψει την καταδίκη των στρατηγών… Η Αντιβασιλεία χρησιμοποιεί όλα τα μέσα…Τελικά οδηγείται δια της βίας στην Ύδρα, όπου εκφωνείται η καταδικαστική απόφαση… Αλλά δε φτάνει μόνον αυτό. Κατηγορούν τον Πολυζωίδη για απάθεια, τον φυλακίζουν και τον δικάζουν… Όμως η απολογία του είναι συντριπτική…Το ακροατήριο ζητωκραυγάζει και ο Πολυζωίδης μαζί με τον συγκατηγορούμενο του Γεώργιο Τερτσέτη αθωώνονται… Οι στρατηγοί παίρνουν χάρη και αποφυλακίζονται…
Η δίκη
Τον Απρίλιο του 1834, σε στιγμές οριακές για τη γέννηση, την επιβίωση και την πολιτειακή διαμόρφωση του ελληνικού κράτους, ο Θεόδωρος Κολοκοτρώνης και ο αγαπημένος του ανηψιός, ο Δημητράκης Πλαπούτας-Κολιόπουλος, εισάγονται σε δίκη με την κατηγορία της εσχάτης προδοσίας. Η δίκη εκείνη, που έχει κατά καιρούς χαρακτηριστεί «παράνομη» και «δίκη των δικαστών», διεξάγεται στο πρωτοδικείο Ναυπλίου. Οι κατηγορούμενοι καταδικάζονται σε θάνατο. Όμως ο πρόεδρος του δικαστηρίου, ο αδέκαστος Αναστάσιος Πολυζωίδης, που σημειωτέον είχε προσωπικές και πολιτικές εχθρότητες με τον Κολοκοτρώνη, αρνείται να υπογράψει την απόφαση, διαμαρτυρόμενος ότι την θεωρεί «άδικον και ατιμάζουσαν άνδρας αθώους και ενδόξους, επικίνδυνον δε και κηλιδούσαν εκ προοιμίων τα δικαστήρια της νέας βασιλείας και ασεβούσαν προς την αλήθειαν και την δικαιοσύνην».
Η δεύτερη άρνηση υπογραφής της καταδίκης ανήκει σε ένα άλλο επιφανές μέλος του δικαστηρίου, τον λόγιο Γεώργιον Τερτσέτη. Έτσι σώζεται η ζωή του μεγάλου ήρωα της Επανάστασης, που όμως εγκλείεται σε ένα μικρό, χαμηλό, υγρό, σκοτεινό και κρύο κελλί στό φρούριο του Παλαμηδιού. Η γενναία όσο και παράτολμη στάση των δύο έντιμων δικαστών αναγκάζει την Αντιβασιλεία να μην εκτελέσει την απόφαση. Ωστόσο και οι δύο προφυλακίζονται για ένα τετράμηνο και παραπέμπονται σε δίκη, κατά την οποία αθωώνονται.
Λίγα λόγια για τον Αθανάσιο Πολυζωίδη
Ο Πολυζωΐδης γεννήθηκε το 1802 στην ελληνική πόλη Μελένικο της βορειοανατολικής Μακεδονίας. Η πόλη και η περιοχή αυτή ανήκει από το 1913 στο κράτος της Βουλγαρίας. Ο Πολυζωΐδης έλαβε γενική μόρφωση στα σχολεία του Μελενίκου. Σε πολύ νεαρή ηλικία πήγε στην Ευρώπη για ανώτερες σπουδές. Σπούδασε νομικά και ιστορία στο Πανεπιστή,ιο της Γοτίνγκης (Γκαίτινγκεν), στη Βιέννη και στο Βερολίνο. Διέκοψε τις σπουδές του στο Βερολίνο το 1821, όταν είχε αρχίσει η Ελλην. Επανάσταση και κατέβηκε στην Ελλάδα.
Έλαβε μέρος στην Α’ Εθνοσυνέλευση της Επιδαύρου (τέλη του 1821- αρχές του 1822). Αν και νεότατος τότε (μόλις 20 ετών), υπήρξε ο κύριος συντάκτης του Συντάγματος και συνέταξε σχεδόν εξ ολοκλήρου την περίφημη Διακήρυξη του 1822, με την οποία επιδιωκόταν να δειχτεί στην απολυταρχική Ευρώπη, ότι ο πόλεμος των Ελλήνων ήταν εθνικός και ιερός, έξω από δημαγωγικότητες και ιδιοτελείς αρχές. Έγινε τότε γραμματέας του εκτελεστικού (υπουργικού) συμβουλίου με Πρόεδρο τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο. Κατά την πρώτη πολιορκία του Μεσολογγίου αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Πολυζωΐδη πήγε στο Λονδίνο και πέτυχε να συνάψει δάνειο για τους πολιορκούμενους. Ο ίδιος συμμετείχε στην τελευταία φάση της πολιορκίας του Μεσολογγιού και στην Έξοδο.
Ο Πολυζωΐδης είναι εκείνος, που, μετά την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου και την καταστροφή του, σε μια επίσημη ομιλία του στο Ναύπλιο παρουσία και αρκετών αγωνιστών που σώθηκαν στην Έξοδο, – ήταν και δεινός ρήτορας – ονόμασε το Μεσολόγγι “ΙΕΡΑΝ ΠΟΛΙΝ”, ονομασία που επεκράτησε.
Το 1827 πήρε μέρος ως εκλεγμένος πληρεξούσιος στην Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας.
Το 1828 πήγε στο Παρίσι και συμπλήρωσε τις σπουδές του. Όταν τελείωσε, επέστρεψε στην Ελλάδα. Κυβερνήτης ήταν ο Ιωάννης Καποδίστριας, που προσπαθούσε να νοικοκυρέψει το νέο ελληνικό κράτος. Ο Πολυζωΐδης προσχώρησε στην αντιπολιτευτική παράταξη των φιλελευθέρων συνταγματικών. Για ένα διάστημα εξέδιδε στην Ύδρα την εφημερίδα “Απόλλων”, η οποία κατασχέθηκε.
Αργότερα (1832) η βαυαρική Αντιβασιλεία τον διόρισε πρόεδρο στο πενταμελές δικαστήριο (Πρωτοδικείο) του Ναυπλίου. Επειδή όμως αρνήθηκε να υπογράψει μαζί με το δικαστή Γ. Τερτσέτη την απόφαση καταδίκης εις θάνατον “επί εσχάτη προδοσία” του Θ. Κολοκοτρώνη, του Δ. Πλαπούτα, του Κίτσου Τζαβέλλα και άλλων γενναίων αγωνιστών, καταδιώχτηκε και φυλακίστηκε.
Όταν ενηλικιώθηκε ο Όθων (20 Μαΐου 1835) και ανέλαβε τη βασιλεία, οι αγωνιστές έλαβαν χάρη(…!!!), ελευθερώθηκαν και παρασημοφορήθηκαν. Ο Αθανάσιος Πολυζωΐδης διορίστηκε Αντιπρόεδρος του Αρείου Πάγου και Σύμβουλος Επικρατείας.
Το 1837 (νέος 35 ετών), διορίστηκε Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Εσωτερικών. Ως αρμόδιος Υπουργός, συνέβαλε τα μέγιστα στην οργάνωση και λειτουργία του πρώτου πανεπιστημίου του ελεύθερου ελληνικού κράτους με τη σύνταξη των Διαταγμάτων “Περί συστάσεως του Πανεπιστημίου” και “Περί προσωρινού κανονισμού του Πανεπιστημίου”.
Μετά την εκθρόνιση του Όθωνα (1862), διορίστηκε Νομάρχης Αττικοβοιωτίας και αργότερα αποτραβήχτηκε απ’ τη δημόσια ζωή. Πέθανε στην Αθήνα το 1873.
Εκτός από το Σύνταγμα του 1822 του οποίου υπήρξε ο κύριος συντάκτης και τη Διακήρυξη του 1822, την οποία συνέταξε σχεδόν εξ ολοκλήρου, άλλα έργα του είναι: “Σύντομος πραγματεία περί των ειρηνοποιών και ορκωτών κριτών της Αγγλίας”, “Γεωγραφικά”, “Ελληνικά”, “Νεοελληνικά” και “Γενική Ιστορία”.
Ο Αθανάσιος Πολυζωΐδης ως Πρόεδρος του δικαστηρίου στη δίκη του Θ. Κολοκοτρώνη και των λοιπών αγωνιστών: Ο Θεοδ. Κολοκοτρώνης, ο Δημ. Πλαπούτας και ο Κίτσος Τζαβέλλας μαζί με μερικούς άλλους ηρωικούς αγωνιστές συνελήφθησαν το Σεπτέμβριο του 1834 ως δήθεν ύποπτοι συνωμοσίας κατά της βαυαρικής Αντιβασιλείας και κλείστηκαν για εννιά μήνες στις φυλακές της Ακροναυπλίας. Το κατηγορητήριο όριζε να δικαστούν στις 25 Μαΐου 1834 “επί εσχάτη προδοσία”, πράγμα που επέσυρε την επιβολή της ποινής του θανάτου.
Η πολύκροτη δίκη άρχισε με καθεστώς στρατιωτικού νόμου, που είχε επιβληθεί από τη νύχτα της σύλληψης των αγωνιστών. Παρουσιάζονται εγκάθετοι ψευδομάρτυρες, για να βοηθήσουν στη λήψη της εκ των προτέρων παρμένης απόφασης. Να όμως που παρουσιάζονται σοβαρά και απροσδόκητα εμπόδια στο δρόμο της διατεταγμένης δικαιοσύνης.
Ο Μακεδόνας Αθανάσιος Πολυζωΐδης (μόλις 32 ετών) Πρόεδρος του Δικαστηρίου και ο κατά δύο χρόνια μεγαλύτερός του Ζακύνθιος Γεώργιος Τερτσέτης (δικαστικός και λόγιος, 1800 – 1874) αρνούνται να συμπράξουν στο ανοσιούργημα της βαυαρικής Αντιβασιλείας και των εντόπιων υπηρετών της. Αναμφίβολα έχει αξία και ηθική βαρύτητα η γενναία στάση του δικαστή Γ. Τερτσέτη. Σίγουρα όμως έχει αυξημένη αξία και ηθική βαρύτητα η γενναία στάση του Αθαν. Πολυζωίδη, επειδή:
α) Ο Πολυζωΐδης είναι Πρόεδρος του δικαστηρίου και ο Τερτσέτης απλός δικαστής και
β) Ο Τερτσέτης έχει στενές σχέσεις με το δικαζόμενο κορυφαίο αγωνιστή Θ. Κολοκοτρώνη, αφού γράφει τα απομνημονεύματά του “Διήγησις συμβάντων της ελληνικής φυλής” κατά τις αφηγήσεις του Γέρου του Μωριά. Οι χωροφύλακες του καθεστώτος με βρισιές και λασπολογίες και με προτεταμένη τη λόγχη προς τον Πρόεδρο του Δικαστηρίου, τον βιάζουν να υπογράψει τη θανατική καταδίκη των αγωνιστών.
Η απάντηση του Πολυζωΐδη είναι: “Το σώμα μου δύνασθε να το κάμητε όπως θέλετε, αλλά τον στοχασμόν μου, την συνείδησίν μου, δεν θα δυνηθήτε να τα παραβιάσητε”. Ο ίδιος ο Υπουργός Δικαιοσύνης Κ. Σχινάς έρχεται στη δίκη για ν’ αποσπάσει την υπογραφή κατά πρώτον λόγο του Προέδρου Πολυζωίδη, αλλά και του δικαστή Τερτσέτη. Θέλει να είναι “ομόφωνη” η απόφαση. Ορμά έξαλλος προς τον Πολυζωίδη, αξιώνοντας να υπογράψει, αλλά παίρνει την απάντηση:
“Προτιμώ την αποκοπήν της χειρός μου, αλλά δεν υπογράφω”. Οι αστυνομικοί τους τραβούν βιαίως απ’ το δωμάτιο των διασκέψεων, να τους βάλουν στην έδρα να υπογράψουν και να διαβαστεί η απόφαση. Τους χτυπούν με γροθιές, με κλωτσιές, με τους υποκόπανους των όπλων. Τους φτύνουν, τους βρίζουν, σχίζουν τα ρούχα του Προέδρου Πολυζωΐδη.
Ο Πρόεδρος Πολυζωΐδης, κατά πρώτον λόγο, αλλά και ο δικαστής Τερτσέτης εκείνες τις ώρες καθιέρωσαν έμπρακτα την ιδέα της ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ. Η “απόφαση” είχε συνταχθεί απ’ το δικαστή Δ. Σούτσο, συγγενή του Σχινά και απαγγέλθηκε υπογραμμένη απ’ τους τρεις δικαστές Α. Βούλγαρη, Δ. Σούτσο και Φ. Φραγκούλη, υπηρέτες της αυθαιρεσίας και της βίας της κρατικής εξουσίας. “Εις την ακρόασιν της αποφάσεως σταλαγματιές δακρύων έπεφταν από τους οφθαλμούς του Πλαπούτα. Εσυλλογίζετο την ορφάνεια των τέκνων του. Ο Κολοκοτρώνης με ατάραχον βλέμμα είπε: Μνήσθητί μου, Κύριε, όταν έλθης εν τη βασιλεία σου”. (Γ. Τερτσέτη, Άπαντα). Η καταδίκη αυτή προκάλεσε κύμα λαϊκής αγανάκτησης και η Αντιβασιλεία αναγκάστηκε να μετατρέψει την ποινή του θανάτου σε ισόβια κάθειρξη και αργότερα σε εικοσαετή κάθειρξη. Τελικά, όταν ενηλικιώθηκε ο Όθων (20 Μαΐου 1835) και ανέλαβε τη βασιλεία, δόθηκε στους γενναίους αγωνιστές χάρη(…!!!).
Αποφυλακίστηκαν και αργότερα παρασημοφορήθηκαν. Αναγνωρίστηκε η αξία και του ήθος του Αθανασίου Πολυζωίδη και τοποθετήθηκε σε διάφορα υψηλά αξιώματα, όπως προαναφέραμε, απ’ όπου πρόσφερε με γνώση με ζήλο και με εντιμότητα πολύτιμες υπηρεσίες στην πατρίδα και στο λαό.