- «Των Φρονίμων Ολίγα πρέπει»: Η αμετάκλητη απόφαση του Θεού
- «Των Φρονίμων ολίγα πρέπει»: Γιατί ο Θεός επιτρέπει να μας κυβερνούν ανάξιοι άρχοντες;
- «Των Φρονίμων Ολίγα»: Θα δεχθεί το σύγχρονο ιερατείο τους δύο Προφήτες όταν έλθουν;
- «Των Φρονίμων ολίγα πρέπει»: Γιατί το έτος 2018 από μόνο του, υποδηλώνει τον χρόνο της Β΄ Παρουσίας
- «Των Φρονίμων ολίγα...»: Θα γνωρίζουν οι άνθρωποι πότε θα έλθει το Τέλος του Κόσμου ή όχι; Τι λέει η Αγία Γραφή;
- «Των Φρονίμων ολίγα πρέπει»: Η νέα μας στήλη - καλωσόρισμα
Των Φρονίμων Ολίγα Πρέπει...
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
1/4 Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
19/3 Χρύσανθος και Δαρεία, Μάρτυρες *

Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
«Των Φρονίμων ολίγα πρέπει»: Γιατί ο Θεός επιτρέπει να μας κυβερνούν ανάξιοι άρχοντες;
Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2015 - 9761 εμφανίσεις άρθρου
ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ
ΑΝΑΞΙΟΙ ΚΑΙ ΚΑΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ
Επειδή πλησιάζουν οι Εκλογές και δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνεχίζουν να πιστεύουν ότι θα καλλιτερεύσουν τα πράγματα και ότι μπορούν κάποιοι από τους πολιτικούς μας άρχοντες να μας βγάλουν από την κρίση, να βοηθήσουν τον λαό και να σώσουν την Πατρίδα μας, θεώρησα καλό και φρόνιμο να υπενθυμίσω στην αγάπη σας, την απάντηση του Αγίου Αναστασίου του Σιναϊτου, όταν κάποτε κάποιοι πήγαν σ΄αυτόν και τον ρώτησαν «
Αγίου Αναστασίου του Σιναϊτου - Ερώτησις ις΄
Ερώτησις:
«Ο Απόστολος Παύλος λέει ότι οι εξουσίες τού κόσμου έχουν ταχθή από τον Θεό (Ρωμ. ιγ’, 1). Πρέπει λοιπόν να δεχθούμε ότι κάθε Άρχοντας ή Βασιλεύς ή Επίσκοπος προχειρίζεται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό;»
Απάντησις:
«Ο Θεός λέει στον Νόμο: "Θα σας δώσω άρχοντας σύμφωνα με τις καρδιές σας" (Ιερεμ. γ’, 15). Είναι λοιπόν φανερό ότι οι μεν άρχοντες και οι βασιλείς που είναι άξιοι αυτής της τιμής προχειρίζονται στο αξίωμα αυτό από τον Θεό. Οι άλλοι πάλι που είναι ανάξιοι προχειρίζονται κατά παραχώρησιν ή και βούλησιν του Θεού σε ανάξιο λαό εξ αιτίας αυτής ακριβώς της αναξιότητός των. Και άκουσε σχετικά μερικές διηγήσεις.
Όταν είχε γίνει βασιλεύς ο Φωκάς ο τύραννος (Φλάβιος Φωκάς: αυτοκράτωρ του Βυζαντίου 602-610) και άρχισε εκείνες τις αιματοχυσίες με τον Βονόσο τον δήμιο (Βονόσος ή Βόνωσος: λογοθέτης-υπουργός επί Φλαβίου Φωκά), υπήρχε κάποιος μοναχός στην Κωνσταντινούπολι, άγιος άνθρωπος, που έχοντας μεγάλη παρρησία προς τον Θεό, απευθυνόταν σ΄Αυτόν, σαν να έκανε δίκη μαζί Του, και του έλεγε με απλότητα: "Κύριε, γιατί έκανες τέτοιον βασιλέα;" Και τότε, αφού το έλεγε αυτό για αρκετές ημέρες, του ήλθε φωνή εκ Θεού που έλεγε: "Διότι δεν βρήκα άλλον χειρότερο".
Υπήρχε και κάποια άλλη πόλις στην περιοχή της Θηβαΐδος που ήταν γεμάτη παρανομία, της οποίας οι πολίτες διέπρατταν πολλά μιαρά και άτοπα πράγματα. Σ’ αυτήν λοιπόν κάποιος άνθρωπος του ιπποδρόμου διεφθαρμένος στο έπακρον απόκτησε ξαφνικά κάποια ψευδοκατάνυξι και πήγε και κουρεύτηκε μοναχός και ντύθηκε το μοναχικό σχήμα. Αλλ’ όμως καθόλου δεν σταμάτησε τις πονηρές πράξεις του.
Συνέβη λοιπόν να πεθάνη ο Επίσκοπος της πόλεως αυτής. Τότε παρουσιάσθηκε σε κάποιον άγιο άνθρωπο άγγελος Κυρίου και του λέει: "Πήγαινε και προετοίμασε την πόλι, για να χειροτονήσουν Επίσκοπο τον πρώην άνθρωπο του Ιπποδρόμου".
Πήγε λοιπόν αυτός και έκανε ό,τι του παρηγγέλθη. Αφού λοιπόν χειροτονήθηκε ο προαναφερθείς πρώην ή μάλλον έτι φαυλόβιος, άρχισε με τον νου του να φαντάζεται ότι κάτι είναι και να υψηλοφρονή. Τότε του παρουσιάσθηκε άγγελος Κυρίου και τού λέει: "Γιατί υψηλοφρονείς, άθλιε; Σου λέω αλήθεια ότι δεν έγινες Επίσκοπος, επειδή ήσουν άξιος για ιερωσύνη, αλλά γιατί αυτής της πόλεως τέτοιος Επίσκοπος της άξιζε".
Γι’ αυτό λοιπόν, αν ποτέ δης κάποιον ανάξιο και πονηρό Βασιλέα ή Άρχοντα ή Επίσκοπο, μην απορήσης, μήτε να κατηγορήσης την πρόνοια του Θεού. Αλλά μάλλον μάθε απ’ αυτό και πίστευε ότι παραδιδόμεθα σε τέτοιους τυράννους εξ αιτίας των ανομιών μας, κι όμως πάλι δεν αφήνουμε τα κακά μας έργα».
(P.G. 89, 476 - 477)
«Ὁ νοῶν νοείτω καί ὁ ἔχων ὦτα ἀκούειν ἀκουέτω...»!!!
_________
Περισσότερα γιά τούς φιλομαθεῖς ἐδῶ...