- Περι Νέου και Παλαιού Ημερολογίου
- Η Εγκύκλιος του 1848 των Πατριαρχών της Ανατολής, κατά του Παπισμού
- Γιατί πρέπει να ακολουθούμε το Παλαιό Ημερολόγιο
- Το ιστορικό της αλλαγής Ημερολογίου στην Εκκλησία της Ελλάδος το 1924
Νέο και Παλαιό Ημερολόγιο
Ενότητες
Φωτό & Βίντεο
Δημοφιλή Άρθρα
Εορτολόγιο (νέο ημ.)
22/11 Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος, και Απφία, Απόστολο
ΟΝΗΣΙΜΟΣ, ΦΙΛΗΜΩΝ, ΑΡΧΙΠΠΟΣ ΚΑΙ ΑΠΦΙΑ, ΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΕΒΔΟΜΗΚΟΝΤΑ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Οι Άγιοι Απόστολοι Ονήσιμος, Φιλήμων, Άρχιππος και Απφία, αναφέρονται στην προς Φιλήμονα Επιστολή του Αποστόλου Παύλου. Ο Φιλήμων και η σύζυγος του Απφία ήταν χριστιανοί στην πόλη των Κολοσσών, με ανεπτυγμένο αίσθημα φιλανθρωπίας. Χρησιμοποιούσαν δε τα πλούτη τους με προθυμία για την ανακούφιση φτωχών, ασθενών και για την ανάπτυξη του έργου του Χριστού. Στό χριστιανισμό προσήλθαν δια του Απ. Παύλου, όταν αυτός είχε έλθει στην πόλη τους.Μάλιστα, για τις αγαθοεργίες του Φιλήμονα γράφει συγκεκριμένα: "Χάριν έχομεν πολλήν και παράκλησιν επί τη αγάπη σου ότι τα σπλάγχνα των αγίων αναπέπαυται δια σου, αδελφέ". (Φιλ. ζ΄). Δηλαδή, έχουμε πολλή χαρά και παρηγο...
Περισσότερα »
Εορτολόγιο (παλαιό ημ.)
9/11 Συμεών ο Μεταφραστής, Όσιος *
ΑΓΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝ Ο ΜΕΤΑΦΡΑΣΤΗΣ, ΟΣΙΟΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Ο Άγιος Συμεών εγεννήθη εις την Κωνσταντινούπολη περί το 910 μ.Χ. στα χρόνια του Βασιλέως Λέοντος ΣΤ΄του Σοφού (886 - 912 μ.Χ.). Καταγόταν από αριστοκρατική οικογένεια και έφερε τον τίτλο του Πατρικίου. Λόγω της μεγάλης του αρετής και σοφίας πήρε το αξίωμα του Μαγίστρου και Λογοθέτου (=υπουργού) και απελάμβανε μεγάλες τιμές από τον Βασιλέα.Μεταξύ των άλλων αξιωμάτων της βυζαντινής αυλής που έλαβε ο Συμεών, έγινε και «αποκρισάριος» ή «πρωτοασηκρήτις». Ήκμασε επί των αυτοκρατόρων Κωνσταντίνου Ζ΄ του Πορφυρογεννήτου (913-959), Ρωμανού Β΄ (959-963), Νικηφόρου Φωκά (963-969), Ιωάννου Τσιμισκή (969-976) και Βασιλείου του Βουλγαροκτόνου (976-1025). Σύμφωνα ...
Περισσότερα »
Newsletter
Δωρεά Στον Σύνδεσμό Μας
Γιατί πρέπει να ακολουθούμε το Παλαιό Ημερολόγιο
Πέμπτη, 10 Οκτωβρίου 2013 - 9442 εμφανίσεις άρθρου
ΓΙΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
πρώτη δημοσίευση 23.11.2013
Ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας χρησιμοποιοῦσε ἀνέκαθεν τὸ Ἰουλιανὸ Ἡμερολόγιο, δηλαδὴ τὸ Ἡμερολόγιο τῆς ρωμαϊκῆς πολιτείας, συμφώνως δὲ
πρὸς αὐτὸ ἐρρύθμισε τὸ Πασχάλιο καὶ τὸ Ἑορτολόγιό Της, δηλαδὴ πότε θὰ ἑορτάζουμε τὶς κινητὲς καὶ ἀκίνητες Ἑορτὲς ὁλοκλήρου τοῦ ἔτους.
Ἔτσι, τὸ Ἰουλιανὸ Ἡμερολόγιο συμπλέχθηκε μὲ τὴν ζωὴ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, «συνυφάνθη καὶ ἡγιάσθη»· (1) ἕνεκα τούτου, σήμερα δὲν
τὸ ἀποκαλοῦμε Ἰουλιανὸ ἢ Παλαιό, ἀλλὰ ᾿Εκκλησιαστικὸ Ἡμερολόγιο ἢ καὶ Πάτριο Ἡμερολόγιο, ἐπειδὴ εἶναι «Πατροπαράδοτον καὶ ἐκκλησιαστικῶς ἀνέκαθεν κεκυρωμένον».
Κάθε ἀλλαγὴ στὴν ἀρχαιοπαράδοτη Ἡμερολογιακὴ Τάξι τῆς Ἐκκλησίας μας ἐπιφέρει ἀναποφεύκτως σύγχυσι, ταραχὴ καὶ ἀνατροπὴ ὅσων ἐθέσπισαν οἱ
Ἅγιοι Πατέρες μας μὲ βάσι τὸ Ἐκκλησιαστικὸ Ἡμερολόγιο, γι᾿ αὐτὸ καὶ ὅποτε
στὸ παρελθὸν ἐπεχειρεῖτο νὰ γίνη κάποια σχετικὴ ἀλλαγή, ἀπερρίπτετο.
Ὅταν μάλιστα κατὰ τὸν ΙϚʹ (16ον) αἰῶνα, οἱ αἱρετικοὶ Παπικοὶ προσεπάθησαν νὰ πείσουν τοὺς Ὀρθοδόξους νὰ ἀποδεχθοῦν τὸ ἰδικό τους Νέο ἢ Γρηγοριανὸ
ἢ Παπικὸ Ἡμερολόγιο, οἱ Ἁγιώτατοι Προκαθήμενοι τῶν Ἀνατολικῶν Ὀρθοδόξων Πατριαρχείων ἀπέκρουσαν καὶ κατεδίκασαν συνοδικῶς τὸ Δυτικὸ Ἡμερολόγιο τρεῖς φορές: 1583, 1587 καὶ 1593. (2)
Δὲν θὰ πρέπει νὰ λησμονῆται, ὅτι ὁ Κύριός μας ἔδειξε καὶ θαύματα, τὰ ὁποῖα ἐπιβεβαίωσαν τὸ δίκαιο καὶ θεάρεστο τῆς ἐμμονῆς τῶν Ὀρθοδόξων στὸ Πάτριο Ἐκκλησιαστικὸ Ἡμερολόγιο. Λέγει σχετικὰ ὁ Ὅσιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης:
«Ὅτι περισσότερον εὐαρεστεῖται ὁ Θεὸς εἰς τὴν τάξιν τοῦ Πασχαλίου καὶ ἁπλῶς εἰπεῖν τοῦ Καλανταρίου (Ἡμερολογίου) τοῦ ἐδικοῦ μας, παρὰ εἰς τὴν ἀκρίβειαν τοῦ Πασχαλίου καὶ Καλανταρίου τῶν Λατίνων, φανερὸν εἶναι ἀπὸ τὰ θαύματα ὁποῦ ἔδειξε, καὶ δεικνύει ἕως τώρα δι᾿ αὐτό». (3)
Στους ἀνωτέρω σοβαροὺς λόγους, οἱ ὁποῖοι ἐπιβάλλουν τὴν ἐμμονή μας στὸ Πάτριο Ἐκκλησιαστικὸ Ἡμερολόγιο ἔχει προστεθῆ ἕνας ἀκόμη σοβαρώτερος.
Στὶς ἀρχὲς τοῦ Κʹ (20οῦ) αἰῶνος, ἐμφανίσθηκε ἡ λεγομένη Οἰκουμενικὴ Κίνησις, ἡ ὁποία ἀπέβλεπε στὴν προσέγγισι καὶ προσεχῆ ἕνωσι ὅλων τῶν Χριστιανῶν τῆς Οἰκουμένης, χωρὶς ὅμως ὀρθόδοξες βάσεις, ἐφ᾿ ὅσον θεωροῦσε ὅλους τοὺς αἱρετικοὺς ὡς δῆθεν μέλη τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὶς ἑτερόδοξες Κοινότητες ὡς δῆθεν Ἐκκλησίες Χριστοῦ.
Στὶς ἀρχὲς τοῦ Κʹ (20οῦ) αἰῶνος, ἐμφανίσθηκε ἡ λεγομένη Οἰκουμενικὴ Κίνησις, ἡ ὁποία ἀπέβλεπε στὴν προσέγγισι καὶ προσεχῆ ἕνωσι ὅλων τῶν Χριστιανῶν τῆς Οἰκουμένης, χωρὶς ὅμως ὀρθόδοξες βάσεις, ἐφ᾿ ὅσον θεωροῦσε ὅλους τοὺς αἱρετικοὺς ὡς δῆθεν μέλη τῆς Ἐκκλησίας καὶ τὶς ἑτερόδοξες Κοινότητες ὡς δῆθεν Ἐκκλησίες Χριστοῦ.
Ἔτσι, μία νέα κακοδοξία, ἡ αἵρεσις τοῦ Οἰκουμενισμοῦ ἄρχισε νὰ διαδίδεται καὶ τὸ μεγάλο δυστύχημα εἶναι, ὅτι αὐτὴ ἡ αἵρεσις διεκηρύχθη γιὰ πρώτη φορὰ ἐπισήμως στὰ ὅρια τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀπὸ τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως τὸ 1920. (4)
Ὡς πρῶτο πρακτικὸ βῆμα γιὰ τὴν ἐπίτευξι τῶν σκοπῶν τῆς Οἰκουμενικῆς Κινήσεως ἦταν ἡ ἀποδοχὴ ἑνὸς «ἑνιαίου ἡμερολογίου», ὥστε νὰ ἑορτάζουν ὅλοι μαζί, Ὀρθόδοξοι καὶ αἱρετικοί, τὶς μεγάλες Ἑορτὲς καὶ ἔτσι νὰ μειώνεται τὸ αἴσθημα τῆς διαιρέσεως.
Κατὰ τὸ ἔτος 1924 πραγματοποιήθηκε τὸ πρῶτο σχέδιο τῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ ἐπεβλήθη βιαίως ἡ ἀλλαγὴ τοῦ Πατρίου Ἐκκλησιαστικοῦ Ἡμερολογίου, ἡ ὁποία διέσπασε τὴν ἑορτολογικὴ ἑνότητα τῶν Ὀρθοδόξων μὲ τραγικὲς ὄντως συνέπειες.
Ἐν συνεχείᾳ, οἱ ὀπαδοὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, μὲ πρωτοπόρους δυστυχῶς τοὺς πατριάρχας Κωνσταντινουπόλεως, διὰ μέσου τῶν διαφόρων Οἰκουμενιστικῶν Συνεδρίων καὶ κατόπιν μὲ τὴν συμμετοχή τους ἰδίως στὸ λεγόμενο Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν (1948 καὶ ἑξῆς), προχώρησαν σὲ στενώτερη σχέσι καὶ κοινωνία μὲ τοὺς ποικιλωνύμους αἱρετικούς, μέχρι τοῦ σημείου νὰ συνεργάζωνται σήμερα σὲ ὅλα τὰ ἐπίπεδα, νὰ συμπροσεύχωνται, συλλειτουργοῦνται, συνυπογράφουν αἱρετικὰ κείμενα καὶ νὰ διακηρύσσουν ἀπόψεις κακόδοξες. (5)
Μάλιστα, οἱ Οἰκουμενισταὶ προχώρησαν τόσο πολὺ στὸ τολμηρὸ ἄνοιγμά τους αὐτό, ὥστε ἦλθαν ἐπίσης σὲ σχέσεις συνεργασίας καὶ συμπροσευχῆς ἀκόμη καὶ μὲ ἀλλοθρήσκους, μὲ ἀποτέλεσμα, ἀφοῦ σὲ πρῶτο στάδιο χάθηκε ἡ διαχωριστικὴ γραμμὴ Ὀρθοδοξίας καὶ αἱρέσεως (Διαχριστιανικὸς Οἰκουμενισμός), τώρα νὰ κινδυνεύη σὲ δεύτερο στάδιο νὰ χαθῆ καὶ ἡ διαχωριστικὴ γραμμὴ Χριστιανῶν καὶ ἀλλοθρήσκων (Διαθρησκειακὸς Οἰκουμενισμός ). (6)
Μία δήλωσις τοῦ πατριάρχου τῶν Οἰκουμενιστῶν Ἀθηναγόρου († 1972) εἶναι ἐνδεικτικὴ τῆς φοβερᾶς καταπτώσεως:
«Ἀπατώμεθα καὶ ἁμαρτάνομεν, ἐὰν νομίζωμεν, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξος πίστις κατῆλθεν ἐξ οὐρανοῦ καὶ ὅτι ὅλα τὰ [ἄλλα] δόγματα εἶναι ἀνάξια. Τριακόσια ἑκατομμύρια ἀνθρώπων ἐξέλεξαν τὸν μουσουλμανισμὸν διὰ νὰ φθάσουν εἰς τὸν θεόν των καὶ ἄλλαι ἑκατοντάδες ἑκατομμύρια εἶναι Διαμαρτυρόμενοι, Καθολικοί, Βουδισταί. Σκοπὸς κάθε θρησκείας εἶναι νὰ βελτιώσῃ τὸν ἄνθρωπον» ! (7)
Ορθως λοιπὸν καὶ δικαίως οἱ εὐσεβεῖς Ὀρθόδοξοι ἐμμένουν ἀπὸ τοῦ 1924 στὴν Ἐκκλησιαστικὴ Παράδοσι τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου, ἐφ᾿ ὅσον ὁ μὲν Οἰκουμενισμὸς εἶναι μία ἐκκλησιολογικὴ αἵρεσις, τὸ δὲ Νέο Ἡμερολόγιο εἶναι μία κατάκριτος καινοτομία.
Οἱ Ὀρθόδοξοι τοῦ Πατρίου Ἡμερολογίου καλοῦνται καὶ Ἐνιστάμενοι, διότι μὲ τὴν Χάρι τοῦ Θεοῦ ἐνίστανται θεαρέστως, δηλαδὴ ἀγωνίζονται κατὰ τῆς αἱρέσεως καὶ τῆς καινοτομίας, στὴν προοπτικὴ τῆς εἰρηνεύσεως καὶ τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας, «πρὸς ἕνωσιν τῆς Ἐκκλησίας καὶ ὁμόνοιαν », ὅπως ἔλεγε ἡ Ζʹ Ἁγία Οἰκουμενικὴ Σύνοδος. (8)
___________________
ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ
1. Μητροπολίτου Λεοντοπόλεως Χριστοφόρου, Ἡμερολογιακά, σελ. 19-20, Ἀθῆναι 1925.
2. Βλ. Ἀθανασίου Κομνηνοῦ Ὑψηλάντου, Τὰ μετὰ τῶν Ἅλωσιν, σελ. 111, 113 καὶ 114, ἐν Κωνσταντινουπόλει 1870· Ἱεροῦ Δοσιθέου Ἱεροσολύμων, Δωδεκάβιβλος, Βι- βλίον ΙΑ΄, Κεφάλαιον Η΄, τ. Ϛ΄, σελ. 57, ἔκδ. Β. Ρηγοπούλου, Θεσσαλονίκη 1983· Μελετίου Ἀθηνῶν, Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία, τ. Γ΄, σελ. 402 καὶ 408, ἐν Βιέννῃ 1784· Κ.Ν. Σάθα, Βιογραφικὸν Σχεδιάσμα περὶ τοῦ Πατριάρχου Ἱερεμίου Β΄, σελ. 91-92, Ἀθήνησι 1872.
3. Ὁσίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἱερὸν Πηδάλιον, σελ. 9, ὑποσημ., ὅπου παρατίθενται τρία σχετικὰ θαύματα.
4. Βλ. Μ.Π. Γεωργίου Τσέτση, Οἰκουμενικὸς Θρόνος καὶ Οἰκουμένη – Ἐπίσημα Πατριαρχικὰ Κείμενα, σελ. 59-63, «Ἡ Συνοδικὴ Ἐγκύκλιος 1920», ἔκδ. «Τέρτιος», Κατερίνη 1989.
• Μὲ τὴν ἀντορθόδοξη αὐτὴ «Ἐγκύκλιο» προετείνοντο συνολικῶς ἕνδεκα τρόποι προσεγγίσεως.
5. Βλ. Ἀρχιμ. Κυπριανοῦ Ἁγιοκυπριανίτου, Ὀρθοδοξία καὶ Οἰκουμενικὴ Κίνησις, Ἀθήνα 1997.
6. Μητροπολίτου Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς Κυπριανοῦ, «Παγκόσμιο Συμβούλιο Ἐκκλησιῶν» καὶ Διαθρησκειακὴ Κίνησις, Ἀθήνα 1997· Ἱερομον. Κλήμεντος Ἁγιοκυπριανίτου, Ἡ Συμβολὴ καὶ ἡ εὐθύνη τῶν ὀρθοδόξων Οἰκουμενιστῶν στὸ διαθρησκειακὸ ἄνοιγμα, Ἀθήνα 1999.
7. Ἐφημερ. «Ὀρθόδοξος Τύπος», ἀριθ. 24/Δεκέμβριος 1968.
8. Mansi τ. 12, στλ. 1118E.
ΠΗΓΗ:
http://www.agioskyprianos.org/about.shtml